Sidan 2 av 4 Första 1234 Sista
  1. #31

  2. #32

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    småland
    Inlägg
    152
    Citat Ursprungligen postat av Spökplumpen Visa inlägg
    Du har inte ändrat något med drevningen? Dock så är det ju också så att 2-taktare är väldigt beroende på ''vädret'', en dag kan den gå kanon då det är ca, 15 grader och torr luft sen andra dagen så kan den gå skit när det är, 12 grader, fuktigt och små duggit ute.
    Precis som du säger, märker en himla skillnad på k50:in när de är fuktigt och jävligt ute

  3. #33
    nej det var hellt normalt väder och den var skit trög

  4. #34

  5. #35
    vad tycker ni om jag sätter på 60cc cylinder med 7 häst krafter occh ett nytt topp lock med högkompresition och en ny 16mm förgasare

  6. #36

  7. #37
    allt är orginal det är bara det att den gör 70kmh utan trimm och den är inte drevad det är litte mysko. ^^ men fortfarande roligt men jag ska köppa dom dellarna till vinter underhållet

  8. #38

  9. #39

  10. #40
    Tja det är jag igen jag har införskaffat en bok nu hur man reparerar fs1 och restourerar men jag ska bara fixa elen men vett inte vad elschemat vissar och vart jag ska kopla sladdarna mvh Nybörgare på El

  11. #41

  12. #42

  13. #43

    fs1

    hej, ska köpa en fs1 med 70cc , 16mm fögge, rör. vad tror ni den kommer göra? enligt ägaren så tror han 85-90. låter lite väl mkt..

  14. #44

  15. #45

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Finns visst 70cc , polini har big bore till dom
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  16. #46

  17. #47
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Finns visst 70cc , polini har big bore till dom
    Katalog 70cc, igentligen äre bara 63,1382597cc!
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  18. #48
    Citat Ursprungligen postat av Bratwuurst Visa inlägg
    finns inte 70cc till fs1 org, finns 60-65cc, tror den gör 60 knyck som max, satsa på mt5 ist går mkt bättre och du behöver inte lägga ut hela liver på att försöka få upp fs1an i 70 knyck med ett bra axx, bara så som jag tycker men lycka till iaf
    vill nt ha nån mt5a

  19. #49
    Citat Ursprungligen postat av Bratwuurst Visa inlägg
    finns inte 70cc till fs1 org, finns 60-65cc, tror den gör 60 knyck som max, satsa på mt5 ist går mkt bättre och du behöver inte lägga ut hela liver på att försöka få upp fs1an i 70 knyck med ett bra axx, bara så som jag tycker men lycka till iaf
    Stämmer bra! 60cc finns de, å sen BB till chappy
    Hehe, MT är bra, men Fs1 kan du få upp i 70 enkelt med rätt grejer
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Finns visst 70cc , polini har big bore till dom
    Yes
    Citat Ursprungligen postat av DennisL Visa inlägg
    Katalog 70cc, igentligen äre bara 63,1382597cc!
    Stämmer bra de dänniz
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  20. #50
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    Stämmer bra! 60cc finns de, å sen BB till chappy
    Hehe, MT är bra, men Fs1 kan du få upp i 70 enkelt med rätt grejer

    Yes

    Stämmer bra de dänniz
    Proffset har talat!
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  21. #51
    Hej, jag fick ingen nyckel till min fs1 och jag undrar hur man får igång gnistan på den . det sitter ju 5-6st kablar till tändningslåset samt att det fanns en spricka på cylinderfoten, gör detta något?

  22. #52
    Hej, tänkte köpa ett nytt rör till fs1an för jag gillar inte dom vanliga "32mm trimrören".
    Har för övrigt 60cc, 16.5mm mikuni,insug, 32mm rör, 14/45. Hur bra är dessa rören?
    Senast redigerat av Julgran den 2011-03-07 klockan 13:06.

  23. #53
    Min fs1 gick i 70 ganska exakt. Då med 60 kubbe och 16 förgasare. Åh har en stooor kärlek till yamaha. Har ägt två st fs1 och 4 dt. Jag e på jakt efter en gammal ss. mumsa
    Moppemorfar

  24. #54
    hur mkt kraft förlorar man på att vara jävligt snål och fila/borra förgasaren till 14mm ist för att köpa en 16.5?

    haren filad/borrad (orginalförgasare) 14mm. 16mm insug(borrat till 17.5mm) portad 60cc, org.topp tror jag iaf(A), DThögvarvskrök och crosslsutburk, 40eller39 drev bak å 11 fram, å nu under inkörningen har den gått slött som fan, ha inte riktigt pressa ur den men ändå... (väger 110kg men vafan )
    är det något som rasat?
    aa men de är nog mitt ..

  25. #55
    Citat Ursprungligen postat av viccas Visa inlägg
    Tja det är jag igen jag har införskaffat en bok nu hur man reparerar fs1 och restourerar men jag ska bara fixa elen men vett inte vad elschemat vissar och vart jag ska kopla sladdarna mvh Nybörgare på El
    sorry om jag är lite late men ifall du inte fått igång fs1an så den gå bra än så är risken ganska stor att du skjutit topplockspackningen!
    är det något som rasat?
    aa men de är nog mitt ..

  26. #56
    Hur fort går en fs1a ungefär med 60cc, planad topp, 16.5mm förgasare och 32mm rör?

  27. #57

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av vivacity09 Visa inlägg
    Hur fort går en fs1a ungefär med 60cc, planad topp, 16.5mm förgasare och 32mm rör?
    Skulle tippa på 60-65km/h. Kanske mer, kanske mindre.

  28. #58
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Skulle tippa på 60-65km/h. Kanske mer, kanske mindre.
    Inte mer? gör ca 55-60 nu med 5.5HK cylinder och 16.5mm förgasare och ett riktigt ruttet avgasrör från en flakmoppe med för tung drevning.
    Senast redigerat av vivacity09 den 2011-03-15 klockan 01:50.

  29. #59
    Det varierar väldigt mycket med framförallt cylindern, det finns helt olika gjutningar där dom sämsta går ganska dåligt. Å andra sidan har jag sett de bättre räcka till att t.ex. köra om lastbilar ute på landsvägen...

  30. #60
    Jag har ett stort problem och är väldigt sugen på att ut o köra med min FS1a.
    Men den startar inte och jag har sprutat startgas in i förgasarn och då går den tills gasen tar slut. Jag har bytt topplock, gjort rent cylindern och kolven, bytt sotningssats, nytt insug, kollat brytaravståndet, kollat nålläget.
    Det rinner bränsle från slangen när jag tar bort den så det borde inte vara nåt problem.

    Snälla hjälp mig blir galen på det här!
    Jag är inte omogen. Jag har kul, du borde testa det din sura jävel

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in