Sidan 4 av 4 Första ... 234
  1. #91
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    jaså? ja minns förra året då fanns det en hel del tankar på blocket, då ja tänkte köpa en till min
    Okej har letat men endast hittat riktigt skabbiga. :/

  2. #92
    Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Okej har letat men endast hittat riktigt skabbiga. :/
    ah, min är inte heller så fin, en buckla som är ca 1cm intryckt ^^
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  3. #93
    dött är det här iaf
    passar dt reeds till fs1?
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  4. #94
    kände för att posta en bild
    (inte min)
    Namn:  DSC02130.JPG
Visningar: 942
Storlek:  93,0 KB
    Senast redigerat av mickeidiket den 2011-10-15 klockan 00:00.
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  5. #95
    kände också för att posta en bild




    Uploaded with ImageShack.us

  6. #96
    Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Okej har letat men endast hittat riktigt skabbiga. :/


    ett tips är att du letar rätt på en gammal suzuki GT 125 x4 tank. brukar drälla av sånna hojjar för någon tusenlapp. årsmodell 81-85 har en cool och snygg tank som är i ungefär samma stuk som en gammal fs1 tank. men med ballare former. jag monterade en sån på min gamla fs1. såg tufft ut och fästen osv passade perfekt utan mod. pröva om du vill!

  7. #97
    Citat Ursprungligen postat av smokey Visa inlägg
    ett tips är att du letar rätt på en gammal suzuki GT 125 x4 tank. brukar drälla av sånna hojjar för någon tusenlapp. årsmodell 81-85 har en cool och snygg tank som är i ungefär samma stuk som en gammal fs1 tank. men med ballare former. jag monterade en sån på min gamla fs1. såg tufft ut och fästen osv passade perfekt utan mod. pröva om du vill!

    Kollade upp dessa tankar dem såg helt okej ut faktiskt. Hittade på blocket en företags annons från "Spinnin Wheels mc demontering" där dom sålde mängder av Suzuki tankar. Där dom hade tank GT 125 -79 samt en till GT 125 x4 dock ingen årsmodell angiven.

    Ska fundera lite vill helst ha en original tank så väntar nog ett tag till och ser om något dyker upp.

  8. #98

  9. #99
    Har ett par ganska sletna skärmar som sitter på fs1:an just nu, rostig och sprickor i kromet.
    Så skulle det passa om man lackerat svart tro?
    Citat Ursprungligen postat av Arne Anka
    Att tänka innan man talar är som att torka sig innan man skiter

  10. #100
    Köp sån där billig krom spray på biltema Nä då.. Svart kan väl fungera. Jag tycker fs1 or är vrål coola utan skärmar iof
    Moppemorfar

  11. #101
    Höhö, ska ta och åka till biltema och kolla efter lite förslag
    Citat Ursprungligen postat av Arne Anka
    Att tänka innan man talar är som att torka sig innan man skiter

  12. #102

  13. #103
    Fs1an min fick något ryck för någon vecka sen,
    efter en mindre tur runt kvarteret då den var jävligt slö så small det till från motorn,
    fick efter det ingen gnista efter granskning. Någon som vet vad det kan vara?
    Citat Ursprungligen postat av Arne Anka
    Att tänka innan man talar är som att torka sig innan man skiter

  14. #104

  15. #105
    Någon som vet vart man kan köpa komplett skivbroms till FS1 har kollat massa länkar börjar bli trött på att leta!?

  16. #106

  17. #107
    min fs1a käkar lampor, vad kan man göra åt det?
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  18. #108

  19. #109
    Citat Ursprungligen postat av Fläcken Visa inlägg
    fixa motstånd eller sätta i lampor med högre volt. jag hade 24volts lampor i min. ju mer fs1:orna varvar desto mer ström.
    okej, hehe jo har märkt det ligger på full varv sen blire kväller
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  20. #110

  21. #111
    Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    gävle
    Inlägg
    152
    jag har fs1 delar över som ni får köpa billigt, lite portad 65cc med högkompstopp, kolv finns men saknar ena ringen. 13mm mikuni gasare. pm för mer info

  22. #112
    Motstånd är bara användbart om man har hyfsat stabil spänning att utgå från, t.ex. om man ska driva lysdioder från ett batteri. Fullständigt oanvändbart för laddningsproblem på moppe.
    Lampor för högre spänning innegär att man förbrukar mindre ström, lägre strömförbrukning ger ännu instabilare spänning från generatorn... Kan med andra ord förvärra problemen. Däremot är det lämpligt att fortsätta använda 6V lampor, men på högre effekt.

  23. #113
    vet ni vad som kan vara felet med min fs1 den är stum på kicken och jag har skruvat upp och kollat cyllen men den är fin och hel vad kan då va felet?

  24. #114
    Tjena.
    Startade upp min gamla fisetta för första gången på 4 år. Bytte ut hela elsystemet 2007 och har kört den högst 5 mil sedan dess. Saken är den, att all belysning (framlyse, instrument, neutrallampa, bakljus etc) fungerade i vanlig ordning, men efter att jag varvade upp motorn till kanske 7k rpm så slocknade allt och nu är det stendött, heh. Var många många år sedan jag var insatt i dessa finurliga saker, någon som vet vad som gått åt satan? Läste någonstans att checka likriktaren, den lever i alla fall...

  25. #115
    Citat Ursprungligen postat av Puttepro Visa inlägg
    vet ni vad som kan vara felet med min fs1 den är stum på kicken och jag har skruvat upp och kollat cyllen men den är fin och hel vad kan då va felet?
    Låter som det är något fel med kick-meckanismen. Rör sig kolven eller är den helt stum i cyllen?

  26. #116
    Har hållt på med fs1an i vinter, byt matarspole, kondensator och brytaren rör sig fint. efter att ha hållt på med generator delen så får den ganska ofta en fin gnista precis i början, men vid ytterligare försök så vägrar den!
    Kan det vara tändnings-låset?

    EDIT: Efter att tändplattan blev bytt så starta den...
    Senast redigerat av Dyvnas96 den 2012-07-02 klockan 23:03.
    Citat Ursprungligen postat av Arne Anka
    Att tänka innan man talar är som att torka sig innan man skiter

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in