1. #1

    får inte av svingen på min beta rr!!!!!!

    jag har skruvat o hamrat den går bara inte av nån som vet hur man far av den??tacksam för svar

  2. #2
    får inte av min sving till betan heller :/

  3. #3
    Swooss avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    152
    då tar man fram båg filen eller vinkel kapen

  4. #4
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Får ni loss bulten da?

  5. #5
    jaa bulten får ja av men inte den långa grejen där bulten sitter

  6. #6
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av shera123 Visa inlägg
    jaa bulten får ja av men inte den långa grejen där bulten sitter

    Menar du att du får av mutter men inte bulten/axeln?
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  7. #7

  8. #8
    hahaha oj, ja exakt får av mutter men inte bulten hur får ja av den?

  9. #9
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av shera123 Visa inlägg
    hahaha oj, ja exakt får av mutter men inte bulten hur får ja av den?
    Prova med att gör som siiimooon sade Skruva ut bulten
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  10. #10

  11. #11
    den bara snurar den kommer inte ut alls

  12. #12
    knacka lite på den me hammarn så bör den lossna

  13. #13
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    sen när du slagit den med hammarn går den trögt då, ta ett don och slå ur den sista biten om den sitter fast inuti, eller skruvmejsel om du kör lite bonde style
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  14. #14
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av wille. Visa inlägg
    knacka lite på den me hammarn så bör den lossna

    "jag har skruvat o hamrat den går bara inte av nån som vet hur man far av den??"
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  15. #15

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Troligen så att axlen har rostat fast sig i svingens bussningarna och är nästan omöjligt att få ut om du inte sätter den i en press och pressa ut ramen

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Troligen så att axlen har rostat fast sig i svingens bussningarna och är nästan omöjligt att få ut om du inte sätter den i en press och pressa ut ramen
    Eller en gammal hederlig metod... Köp en burk CRC Rost Flash, spray på båda sidorna av bulten så att det smörjs, ta värmepistol och värm runt bulten, ta ännu mer Rost Flash på båda sidorna utav bulten, skruvmejsel + hammare och banka skiten ur det

  17. #17
    du har inte lagt den mot hård mark nu va? för då kan ju bulten sättas mot marken= när du hammrar så är det som att hammra i marken?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  18. #18

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Eller en gammal hederlig metod... Köp en burk CRC Rost Flash, spray på båda sidorna av bulten så att det smörjs, ta värmepistol och värm runt bulten, ta ännu mer Rost Flash på båda sidorna utav bulten, skruvmejsel + hammare och banka skiten ur det
    Knappast att det går.
    För det är ju oftast inne i bussnignarna det kärvat fast.
    Gick inte iallafall på min sving, Provade allt som du sa det.
    Rörde inte på sig en milimeter

  19. #19
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Stora föremål att slå med = mer kraft. Om du ska försöka slå något så skaffa dig en rejäl slägga
    som väger lite så du får lite kraft i slagen!
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  20. #20
    Lyckas du inte slå loss det får du kapa axeln med t.ex. bågfilsblad in mellan ram och sving (eller var det råkar vara lämpligt/möjligt att kapa) så du får loss svingen, och sedan lossa resterna av axeln när allt är itu. Lättare att få loss bitarna när man kommer åt att smörja/värma/pressa/slå på rätt ställe.

  21. #21

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Lyckas du inte slå loss det får du kapa axeln med t.ex. bågfilsblad in mellan ram och sving (eller var det råkar vara lämpligt/möjligt att kapa) så du får loss svingen, och sedan lossa resterna av axeln när allt är itu. Lättare att få loss bitarna när man kommer åt att smörja/värma/pressa/slå på rätt ställe.
    Bågfil funka kanon om man inte få loss svingen.
    Själv fått såga bort min sving.
    Satt så in i helvete Synd bara man förstör svingen och behöver en ny då

  22. #22
    Har sågat loss svingen på min Senda, men man förstör normalt sett inte svingen när man gör så. Man går in med bågfilsbladet mellan ramen och svingen eller svingen och motorblocket som det blir på Sendan (svingaxeln går även genom bakre motorfästet). När man delat axeln brular man kunna få loss svingen oskadad på ett eller annat vis. Lite färgskrap kan det ju bli, men det är ett relativt litet bekymmer i detta sammanhang.

  23. #23

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Har sågat loss svingen på min Senda, men man förstör normalt sett inte svingen när man gör så. Man går in med bågfilsbladet mellan ramen och svingen eller svingen och motorblocket som det blir på Sendan (svingaxeln går även genom bakre motorfästet). När man delat axeln brular man kunna få loss svingen oskadad på ett eller annat vis. Lite färgskrap kan det ju bli, men det är ett relativt litet bekymmer i detta sammanhang.
    Men jag fick inte ut bulten efter jag såga väck den från ramen. Den satt fortfarande fast i svingen å gick inte att banka ut
    Det jag menade.

  24. #24
    Aha. Det brukar lösa sig, särskilt eftersom man t.ex. kan få upp en lös sving i hydraulpressen eller värma loss grejerna med gasol/gassvets. Såna metoder har en tendens att skada eller vara omöjliga att utföra p.g.a. andra delar i närheten när moppen sitter ihop.

  25. #25
    tack för alla svar men ja vill bara veta om den ska skruvas ut elle om ja kan hamra ut den?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in