Ämne: Aerox 03

Hybridvisning

Aerox 03

Tja ..
    Har en aerox 03.
    Jag va ute och körde innan och den bara dog .. Den vill inte starta.Den får gnista.bensin och allt som behövs så den ska starta... Kollat luftburken och allt. MEN DEN VILL INTE STARTA,Den har komp ...
    snälla hjälp.-

tjustens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    kolla membran samt insuget. testa att koppla ur elen. kan ta tjuv ström någon stans..
    Gilera och Piaggio IS DA SHIT! Lär er det!

tjustens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Kolla båda packboxarna vid vevaxeln. Sen ta ett kompprov.
    Ger dom sig så lätt på yamaha motorer? sett flera som har behövt byta dom? :S

tjustens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Ger o ger, men de kan lossna och det kan hända
    okej

Tja igen.
    Kollat packboxarna på båda sidorna...
    Men den ska ändå starta om det något fel på membran ...Och kanske itne gå framåt.. Sen vad menar du med tjuvström? den får gnista....

tjustens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Aerox 03 Visa inlägg
    Tja igen.
    Kollat packboxarna på båda sidorna...
    Men den ska ändå starta om det något fel på membran ...Och kanske itne gå framåt.. Sen vad menar du med tjuvström? den får gnista....
    Vet. men på min poolares skipper som fick gnista o allt startade inte heller. så kopplade vi ur elen. då startade den. och nej. det är inte alltid moppen startar om membranet e pajj! min typhoons membran pajjade. starta en gång med trasigt membran sen inte efter det.. kolla det

Tack för hjälpen ska ner efter skolan och klä av den. Men tänkte det emd elen hur menar du emd att koppla ur elen?

tjustens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    [QUOTE=Aerox 03;298778]Tack för hjälpen ska ner efter skolan och klä av den. Men tänkte det emd elen hur menar du emd att koppla ur elen?[/QUOTE
    Det sitter en kabel vid motorn. vid röret sidan om ja inte minns fel. en kabel så ser det ut som de sitter en sån avlång kabelsko typ.. drar du ur den så behöver du ingen nyckel. då kopplar du ut elen.
    Lycka till nu! inte kul när grejjer krånglar!

Ville bara säga att felet var Skitmembranet. Vill tacka som hemskt mkt för all hjälp jag fått av dig "TJUSTEN"
    Tack så hemskt mkt

tjustens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ville bara säga att felet var Skitmembranet. Vill tacka som hemskt mkt för all hjälp jag fått av dig "TJUSTEN"
    Tack så hemskt mkt
    Inga problem kul att du fick iordning på den, inte roligt när saker bara står o står.. :/!!

Ahfan.Men fan nu går den bara med choke.. Kanske lite fel på membranet jag satte dit Så får testa mig fram

tjustens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ahfan.Men fan nu går den bara med choke.. Kanske lite fel på membranet jag satte dit Så får testa mig fram
    de felet hade ja på zipen. skickade membranet till lennart här på moppenet. så portade han de då funka det

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in