tjuvluft mellan cylindern och röret på speedfight 2

hej
    jag har problem med att min moppe läcker efter jag pluggade ur röret och undrar vad jag ska göra??? jag har lagt packningsmassa mellan cylindern och röret men det hjälper inte.. moppen går 5-10 km/h saktare än förut fast röret inte var urpluggat då. Om man kör med det som det är (det dånar satan :S ) sliter det på cylindern då ?

köp en riktig packning

Reg.datum
    May 2010
    skruva hårdare! alternativt försök få det att sitta bättre

Citat Ursprungligen postat av Nilzzoonn Visa inlägg
    köp en riktig packning
    det sitter en packing + packingsmassan :S

Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    skruva hårdare! alternativt försök få det att sitta bättre
    Gängorna i den ena skruven är skit dåliga jag har försökt gänga om dom men blev inte mycket bättre

Undrar om man kör med den nu sliter det på cylindern/motorn om den läcker där eller är det ofarligt att köra med den ?? ?

Har du kollat så att packningen är hel? om man inte skruvar åt avgasröret tillräckligt mycket så det läcker mellan cylinder och rör så kan packningen pajja, kolla så den är hel. Annars är du bara för svag

Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Har du kollat så att packningen är hel? om man inte skruvar åt avgasröret tillräckligt mycket så det läcker mellan cylinder och rör så kan packningen pajja, kolla så den är hel. Annars är du bara för svag
    det e en helt ny packning.. men vilken packning e det som pajja om det inte e tätt???

(Gängorna i den ena skruven är skit dåliga jag har försökt gänga om dom men blev inte mycket bättre) därför kan jag inte dra skruven så hårt !

Kolvbulten
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av whitezero Visa inlägg
    hej
    jag har problem med att min moppe läcker efter jag pluggade ur röret och undrar vad jag ska göra??? jag har lagt packningsmassa mellan cylindern och röret men det hjälper inte.. moppen går 5-10 km/h saktare än förut fast röret inte var urpluggat då. Om man kör med det som det är (det dånar satan :S ) sliter det på cylindern då ?
    Har du bytt till ett större munstycke?

Citat Ursprungligen postat av Ciao_byggarN Visa inlägg
    är gängorna i cyllen dåliga eller är skruven dålig?
    gängorna i cyllen för jag satte dit en helt ny bult.

[QUOTE=köp en ny packning, ställ in fögasarn och sätt i 1g MAX lättare vikter så går den nog mkt bättre.[/QUOTE]

mm hade värkligen behövt ställa in förgasaren känner jag har bytt vikter till 0,5 g lättare från original

Citat Ursprungligen postat av Kolvbulten Visa inlägg
    Har du bytt till ett större munstycke?
    ja jag har lite förstort tror jag har 76 och 56 e original men jag tästade med 68 och då bööaade den

det är ofarligt den läcker,
    Däremot så har du satt på de fel, har själv kånkat och höllt på åta helvete med att få min brors vivacitys avgasrör att sitta ordentligt,

till slut fick jag nog och svetsade om röret,
    så kapa och svetsa, de e mitt tips så de sitter perfekt

och alla som vet hur en 2-takts motor fungerar bör kunna svaret på aerox_94s inlägg! varför de händer då

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in