1. #1

    aerox motor blir varm?

    min aerox blir jätte varm så att det börjar lukta bränt vad kan det bero på? den blir jätte varm när man bara kört 2 km. moppen är original. kan pumpen blivit dålig?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    min aerox blir jätte varm så att det börjar lukta bränt vad kan det bero på? den blir jätte varm när man bara kört 2 km. moppen är original. kan pumpen blivit dålig?
    'r den ny mopeden ?.. kanske insattsen i ljuddämparen som håller på att "brinna" upp

  3. #3
    nee den är några år , avgas röret blir sjukt varmt och det är ett original rör urpluggar

  4. #4

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    96
    luktar den enbart lite bränt?

    alltså blir kylarslangarna o de för varmt me så den börjar koka eller enbart lukten?

  5. #5
    det börjar lukta och röret blir sjukt varmt, tror att det är röret det beror på, ska testa sota ur det

  6. #6
    IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    163
    Du har kollat att de finns vatten? Vattenpumpskåpan har en tendens att läcka efter ett tag. Kolla att allt ser bra ut i vattenpumpen, köp sån här renoveringssats från twostroke. Sen kan du väl även sota ur röret.
    Alla barn tycker om att åka polisbil... men det går över med åldern

  7. #7
    sålänge den inte går över 80-90 grader är de oskadligt,
    röret blir varmt fort, spec org rör
    Och det är inget fel på din moped såvida den inte visar över 120 grader på mätaren,
    min moped luktar också bränt och tro fan att motorcykeln gör de ännu mer!

  8. #8

  9. #9

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in