Hybridvisning
-
2011-10-20, 22:12 #1
- Reg.datum
- Sep 2011
- Ort
- Holmsund
- Inlägg
- 4
För stort munstycke men mätaren ut på gilera Runner
Runner -02 vätskekyld piaggio motor
ingen bricka i variatorn
60 enl. mätare
bort med strypningar i luftfiler och munstycke från 56 - 64
går tunt så jag tejpar igen inloppet till luftburken lite.
75 enl. mätare - platt mark och vindstilla
67 enl. GPS
Läste lite på engelska forum att Yasuni R is the one för Piaggio 50cc orginal.
Köpte ett här på forumet
bytte munstycke från 64 - 76
Får för mycket bränsle på lägre varv upp till ca 60 på mätaren
Efter ca 60 då variatorn maxat ut och varven ökar så gör den 110 på mätaren
Testade lätt uppför och höll över 100 , utför lite lätt 120 enl. mätare.
Tänker gå ner i munstycke men frågan är hur mycket man törs utan att den ska gå magert på högvarv.
Jag har ett 70 hemma men tvekar vad tror ni?
Eventuellt far jag och lånar en AFR mätare
Jag tänker riva motorn i vintern för att stoppa i nya lager samt en HPC vev samt eventuellt höja avgasporten någon millimeter eller 2.
Pelle
-
2011-10-20, 22:40 #2
-
2011-10-20, 22:42 #3
-
2011-10-20, 23:23 #4
inte bara huvudmunstycket du kan byta för att ändra bränsle och luft förhållandena.
Finns lågfartsmunstycke, luftskruv och sen självklart ska man trixa med trottelnålen för bästa driftsäkerhet.
Testa runt lite, den ska gå rent och ha en oboy-brunt stift.
Tips kan ju vara att gå ner två-fyra storlekar, och sedan höja nålen en anning så den för lite mer på fullt gaspådrag.
-
2011-10-21, 07:36 #5
- Reg.datum
- Sep 2011
- Ort
- Holmsund
- Inlägg
- 4
Jag provar att gå ner 4 storlekar och finjusterar lite efter det.