1. #1

    För stort munstycke men mätaren ut på gilera Runner

    Runner -02 vätskekyld piaggio motor
    ingen bricka i variatorn
    60 enl. mätare

    bort med strypningar i luftfiler och munstycke från 56 - 64
    går tunt så jag tejpar igen inloppet till luftburken lite.
    75 enl. mätare - platt mark och vindstilla
    67 enl. GPS

    Läste lite på engelska forum att Yasuni R is the one för Piaggio 50cc orginal.
    Köpte ett här på forumet
    bytte munstycke från 64 - 76
    Får för mycket bränsle på lägre varv upp till ca 60 på mätaren
    Efter ca 60 då variatorn maxat ut och varven ökar så gör den 110 på mätaren
    Testade lätt uppför och höll över 100 , utför lite lätt 120 enl. mätare.
    Tänker gå ner i munstycke men frågan är hur mycket man törs utan att den ska gå magert på högvarv.
    Jag har ett 70 hemma men tvekar vad tror ni?
    Eventuellt far jag och lånar en AFR mätare
    Jag tänker riva motorn i vintern för att stoppa i nya lager samt en HPC vev samt eventuellt höja avgasporten någon millimeter eller 2.


    Pelle

  2. #2
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Jag förstår inte vad du vill ha hjälp med? Detta låter mer som en svenska uppsats enligt mig.
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Jag förstår inte vad du vill ha hjälp med? Detta låter mer som en svenska uppsats enligt mig.
    +1
    fattar inget, vad vill du säga med texten

  4. #4
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    inte bara huvudmunstycket du kan byta för att ändra bränsle och luft förhållandena.
    Finns lågfartsmunstycke, luftskruv och sen självklart ska man trixa med trottelnålen för bästa driftsäkerhet.
    Testa runt lite, den ska gå rent och ha en oboy-brunt stift.
    Tips kan ju vara att gå ner två-fyra storlekar, och sedan höja nålen en anning så den för lite mer på fullt gaspådrag.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  5. #5
    Jag provar att gå ner 4 storlekar och finjusterar lite efter det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in