Sidan 2 av 28 Första 123412 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    dt säljes för 3000 kr
    Kan inte låta bli.... detta är ingen säljes tråd ^^

Citat Ursprungligen postat av MostWanted93 Visa inlägg
    Kan inte låta bli.... detta är ingen säljes tråd ^^
    skräll.. visste att ngn skulle skriva det

vet någon vad för typ av avdragare man ska använda till dt:s svänghjul?

Den jag har är beställd från rinab men gängorna är åt fel håll även fastän det stod att det var rätt, funkar det med en vanlig kloavdragare?
    DT-delar till salu, pm:a o fråga om ni vill ha nå

Citat Ursprungligen postat av DT_mekarn Visa inlägg
    vet någon vad för typ av avdragare man ska använda till dt:s svänghjul?

Den jag har är beställd från rinab men gängorna är åt fel håll även fastän det stod att det var rätt, funkar det med en vanlig kloavdragare?
    Svänghjulsavdragaren ska vara vänstergängad. Vanlig tvåarmad avdragare funka fint för mig iallafall!

Jag läste på cykelkraft att om man skulle använda ett sportluftfilter så behövde man skaffa större munstycket(10-30storlekar större), hur stort munstycke ska man då använda?? Och till vilken förgasare ska man köpa om man har original förgasaren?? är det någon idé att köpa sportluftfilter eller ska man spara pengarna till något annat?

Citat Ursprungligen postat av XrickardoX Visa inlägg
    Jag läste på cykelkraft att om man skulle använda ett sportluftfilter så behövde man skaffa större munstycket(10-30storlekar större), hur stort munstycke ska man då använda?? Och till vilken förgasare ska man köpa om man har original förgasaren?? är det någon idé att köpa sportluftfilter eller ska man spara pengarna till något annat?
    Om du kan köra på original-luftburken så gör det! mycket enklare och funkar lika bra

då vart man 18 år då !

Grattis vongyllis

Ont: Jag har ingen cylinderfotspackning just nu så jag kan inte montera klart motorn, så jag undrar, en del säger att det går att klippa ut en temporär packning i mjölkpaket? stämmer det och funkar det bra? eller går den skit för det?

Tacksam för svar

Grattis vongyllis

Ont: Jag har ingen cylinderfotspackning just nu så jag kan inte montera klart motorn, så jag undrar, en del säger att det går att klippa ut en temporär packning i mjölkpaket? stämmer det och funkar det bra? eller går den skit för det?

Tacksam för svar
    Det går ju alltid men det tätar ju inte lika bra som en riktig packnin, men temporärt ska det nog funka. Jag köper alltid eget packningsgummi och skär sedan ut mina packningar själv. Detta sparar man jävla massa pengar på

jag har köpt en ny lampa till min dt... original, och det är en massa nya sladdar som jag inte vet vart som ska sitta, och mitt el-schema i instruktionsboken stämmer inte överens med min sladdhärva.. hur fan ska jag göra?

Citat Ursprungligen postat av x4riz Visa inlägg
    jag har köpt en ny lampa till min dt... original, och det är en massa nya sladdar som jag inte vet vart som ska sitta, och mitt el-schema i instruktionsboken stämmer inte överens med min sladdhärva.. hur fan ska jag göra?
    Det kommer tre sladdar från ljusomkopplarn som inte sitter i några konatakter, dom ska de va som du ska koppla in det i !

Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Det kommer tre sladdar från ljusomkopplarn som inte sitter i några konatakter, dom ska de va som du ska koppla in det i !
    men alla kontakter är hanar :s

Citat Ursprungligen postat av x4riz Visa inlägg
    men alla kontakter är hanar :s
    Inte spec svårt o byta kontakter?

Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Temporärt... Det funkar som permanent lösning. Och det tätat lika bra som vanlig packning.
    Menar du att en kartongbit tätar lika bra och håller lika bra som riktigt packningsgummi? Låter inte särskilt troligt men jag har själv inte testat så jag ska inte säga nåt

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Richard_DT Visa inlägg
    Menar du att en kartongbit tätar lika bra och håller lika bra som riktigt packningsgummi? Låter inte särskilt troligt men jag har själv inte testat så jag ska inte säga nåt

Ja precis. Mjölktetra funkar bra ! Även gamla skivomslag ska funka bra har jag hört (Såna hära stora gamla skivor) dock har jag själv aldrig testat det..
    GLÖDLAMPAN HÄR, PRÖVAR PÅ NYTT NICK BARA
    DRACN
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...=8860#post8860

Citat Ursprungligen postat av Brollan Visa inlägg
    Om du kan köra på original-luftburken så gör det! mycket enklare och funkar lika bra
    ok men idag fick jag reda på att jag skulle få ett sportluftfilter av en kompis! Men om jag ska använda det måste jag köpa ett större munstycke då?? Min moppe har bara en luhao krök annars original! Hur sätter man dit en Boost bootle?? Och är det bra att använda en sån på en original DT??

Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Temporärt... Det funkar som permanent lösning. Och det tätat lika bra som vanlig packning.
    '

ja men tackar, då ska jag göra så nu när jag har ont om packningar;D

Citat Ursprungligen postat av XrickardoX Visa inlägg
    ok men idag fick jag reda på att jag skulle få ett sportluftfilter av en kompis! Men om jag ska använda det måste jag köpa ett större munstycke då?? Min moppe har bara en luhao krök annars original! Hur sätter man dit en Boost bootle?? Och är det bra att använda en sån på en original DT??
    ändå inte värt att sätta på sportluft på en dt med originalförgasare, du måste antagligen byta munstycke ja.
    om du ska ha boost bottle så måste du fixa ett fäste på insuget, kan ge lite extra effekt med en avstämd boost bottle, men en sån i affären är värdelös, bara slöseri med pengar

ändå inte värt att sätta på sportluft på en dt med originalförgasare, du måste antagligen byta munstycke ja.
    om du ska ha boost bottle så måste du fixa ett fäste på insuget, kan ge lite extra effekt med en avstämd boost bottle, men en sån i affären är värdelös, bara slöseri med pengar
    Varför är det inte värt? jag skruvade min luftskruv två varv när jag bytte till sportluft, org fögge..

Varför är det inte värt? jag skruvade min luftskruv två varv när jag bytte till sportluft, org fögge..
    jaha, men enligt mig är det bara onödigt att ha sportluftfilter om man kan ha original luftburken, mycket lättare och lika bra att köra på burken. det ger ju ingen extra effekt precis

jaha, men enligt mig är det bara onödigt att ha sportluftfilter om man kan ha original luftburken, mycket lättare och lika bra att köra på burken. det ger ju ingen extra effekt precis
    Nä de e sant men grymmt mkt snyggare o mer plats utan den :p

Håller bara med där

Bytte till sportluftfilter och den fick ett goare ljud+ ett mkt bättre utseénde!

Håller bara med där

Bytte till sportluftfilter och den fick ett goare ljud+ ett mkt bättre utseénde!
    mjo.., men det blir sketet mycket lättare, plus att det tar en stund att plocka bort luftburken..

Kan någon länka ett munstyckeset till original dt 50 mx förgasaren? Eller vad heter den förgasaren??

Är det m8 gänga på pinnbultarna till bakdrevet ?

Reg.datum
    May 2010
    Har en jävla massa dt prylar jag vill bli av med. bla annat en polini 70cc emil 123 portad jag vill bli av med för en billig peng och även en massa andra jävla delar !!!

Förlåt vet att det inte är någon marknadstråd..........
    GLÖDLAMPAN HÄR, PRÖVAR PÅ NYTT NICK BARA
    DRACN
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...=8860#post8860

Citat Ursprungligen postat av Mr_Complete Visa inlägg
    Japp, om det är orört så ska det vara M8
    Okej gött

Hur vare nu man gjorde om man ville ha ett hål mitt på kolvtoppen?
    Riding on the wind
    with my fs1

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in