Sidan 3 av 28 Första 1234513 ... Sista
  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Hur vare nu man gjorde om man ville ha ett hål mitt på kolvtoppen?
    För mycket förtändning så lyckades jag med det iaf.

  2. #62
    Citat Ursprungligen postat av Emil-94 Visa inlägg
    För mycket förtändning så lyckades jag med det iaf.
    Okej, men hur fan ställer man tändningen på en dt???
    Riding on the wind
    with my fs1

  3. #63
    Är det inte som mt tändningarna att man kan fila upp hålen på tändplattan så filar du moturs och drar tändplattan moturs och drar åt den?

  4. #64
    Citat Ursprungligen postat av Emil-94 Visa inlägg
    Är det inte som mt tändningarna att man kan fila upp hålen på tändplattan så filar du moturs och drar tändplattan moturs och drar åt den?
    Men borde inte tändningen vara rätt ställd original??
    Riding on the wind
    with my fs1

  5. #65
    Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Okej, men hur fan ställer man tändningen på en dt???
    Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Men borde inte tändningen vara rätt ställd original??
    det går att ställa förtändning på svänghjul... finns 2 sätt.. fila upp hålen som han säger.,, eller så tar du bort kryskilen och tar ett 360 graders skjutmått eller va de heter.. och ställer in ca 2 grader åt höger =))

  6. #66
    God dag. Jag har två frågor. Min kompis DT går väldigt dåligt, fyrtaktar väldigt fort och är svag. har kollat munstycke och trotteln. trotteln står på lägsta inställning. någon som har en ide? det konstiga är när den fyrtaktar är att det känns som den har kraft ändå. Någon som har någon ide?
    I alla fall så provade vi att sätta på min förgasare på hans moped men då startade mopeden inte i huvudtaget. Så då var det bara att sätta tillbaks förgasaren på min moped igen, men då startade inte min heller!! Har rengjort den flera gånger och kollat att flutören inte fastnat. Har provat med startgas och då har den hostat till och gått på högsta varv i någon sekund. Så vad jag misstänker är att den inte får bensin in i cylindern, men jag vet inte nu vad jag kan göra nu för att få det att funka. Det var fråga 2. Någon som har något klockt förslag?
    Tack.
    EDIT: Har kollat och ja - den har gnista.

  7. #67
    Kollat om den drar tjuvluft mellan förgasare och cylinder? Bytte ni packningar när ni ändrade förgasare?

  8. #68
    efter att ha pillat och skruvat har jag på något sätt lyckats fixa min moped. men min kompis mopeds problem återstår.

  9. #69
    Citat Ursprungligen postat av Emil-94 Visa inlägg
    Är det inte som mt tändningarna att man kan fila upp hålen på tändplattan så filar du moturs och drar tändplattan moturs och drar åt den?
    Om man kör filnings metoden, hur vet man att man ställer den rätt?
    För just nu har jag mer av en grop i kolven. Altså inte hål rakt egenom.
    Detta problem går inte att lösas genom att typ bestycka den bättre eller stoppa i annat stift?
    Riding on the wind
    with my fs1

  10. #70
    Fan va dött det har blivit i denna tråden ändå Snittade ju typ en sida MINST om dan på gamla forumet...

  11. #71
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Fan va dött det har blivit i denna tråden ändå Snittade ju typ en sida MINST om dan på gamla forumet...
    Håller med

    Försöker liva upp genom att ställa en fråga man egentligen itne ska ställa här... men skit samma. Nån som råkar ha en bromsvätskebehållare till DTR liggandes? handtag å banjoskruv å sånt behövs Inte.

  12. #72
    Citat Ursprungligen postat av MostWanted93 Visa inlägg
    Håller med

    Försöker liva upp genom att ställa en fråga man egentligen itne ska ställa här... men skit samma. Nån som råkar ha en bromsvätskebehållare till DTR liggandes? handtag å banjoskruv å sånt behövs Inte.
    Fan va gött att du hänger har iaf <3

  13. #73

  14. #74

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Hälsingland
    Inlägg
    274
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Fan va gött att du hänger har iaf <3
    kan jag också få ett hjärta? (A)

    Har dt prylar om någon söker...
    GLÖDLAMPAN HÄR, PRÖVAR PÅ NYTT NICK BARA
    DRACN
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...=8860#post8860

  15. #75





    Blev på prackad en Yamaha Dtmx på en fylla för några månader sedan som har pillat lite med. ska lacka tanken och byta sadelöverdrag osv så är den klar. men min fråga är vad kan den vara värd.

  16. #76
    träff i helgen... drog ned till dtn med am6.. möts av.
    punka i framdäcket
    en skruv har åkt ur så alla olja åkt ur så kört utan växellåds olja i motorn..
    inte roligt

  17. #77
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av Wirgart Visa inlägg

    Bilder*

    Blev på prackad en Yamaha Dtmx på en fylla för några månader sedan som har pillat lite med. ska lacka tanken och byta sadelöverdrag osv så är den klar. men min fråga är vad kan den vara värd.

    Lackera inte tanken nice stuk som det är
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    träff i helgen... drog ned till dtn med am6.. möts av.
    punka i framdäcket
    en skruv har åkt ur så alla olja åkt ur så kört utan växellåds olja i motorn..
    inte roligt

    roligt för oss men inte för dig
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  18. #78
    Citat Ursprungligen postat av DennisL Visa inlägg
    Lackera inte tanken nice stuk som det är



    roligt för oss men inte för dig
    hahahahaha--- kedjan gick av idag med

  19. #79
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    hahahahaha--- kedjan gick av idag med
    haha, vad haru fö sket
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  20. #80
    jag har nog lite för mycket hästar ... haha ne men

  21. #81
    Citat Ursprungligen postat av DennisL Visa inlägg
    Lackera inte tanken nice stuk som det är

    men måste nästan göra det för den är bulkig som fan så får försöka buckla ut den och spackla

  22. #82

  23. #83
    Jag läste i nån guide att man kunde använda ett 12 volts batteri i en original Dt, men går det utan att spränga elsystemet??

  24. #84
    Citat Ursprungligen postat av XrickardoX Visa inlägg
    Jag läste i nån guide att man kunde använda ett 12 volts batteri i en original Dt, men går det utan att spränga elsystemet??
    Tror inte att ett elsystem kan explodera av ett 12v batteri men men.. Det går om du byter lampor o voltregulator, sen får du ju ha en 12v likriktare om du ska ha laddning också!

  25. #85
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    tja. när jag varvar ur min dt så efter ett tag så börjar den sjunka i hastighet och känns som den bara tänder varannan gång och då måste jag frikoppla och gasa, släppa, gassa, släppa..... några gånger och då funkar den som vanligt. vad kan felet vara? är det cdi'n eller så lätt som stiftet?
    Kanske missuppfattar dig men antingen låter de som du har för tung drevning eller att den misständer. Om den misständer så kan vara tändstiftet eller cdi boxen. Har de felet på min dtr men dem grejerna va hela på min så jag ska prova och byta kolv och packningar. Hur ser kolven ut på din? Kan också var så enkelt som förgasarinställningar också

  26. #86

  27. #87
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    tja. när jag varvar ur min dt så efter ett tag så börjar den sjunka i hastighet och känns som den bara tänder varannan gång och då måste jag frikoppla och gasa, släppa, gassa, släppa..... några gånger och då funkar den som vanligt. vad kan felet vara? är det cdi'n eller så lätt som stiftet?
    Låter som exakt samma fel som på min, går som en jävla påse nötter.... Sjunker precis som att de är för tung drevning, men 13/50 på portad 70 cc å avstämt å sånt, är ju knappast för tungt xD
    Bytte iaf svänghjul på min, då vart de liiite bättre. Dock inte provat byta stiftet.
    Bytte även CDI´n, men vart ingen skillnad, även tändspolen, men hände inget då heller.
    Så du får gärna återkomma med lösning om du hittar nån ^^

  28. #88

  29. #89
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    Min är sjukt tungt drevad (14/48) men ska hämta ut 12/50 om en timme och sen blir det nytt stift. Skulle ett BR8hs bli bra till en 5,5 cylle, 16,5 mm fugg och luhao krök?
    för kallt skulle jag tro, jag skulle kört på b7

  30. #90
    bänka min till 18 hästar i lördags !

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in