Sidan 6 av 28 Första ... 4567816 ... Sista
  1. #151

  2. Citat Ursprungligen postat av MostWanted93 Visa inlägg
    Den s.k Spacern som sitter mellan insugsplattan å föggen, är enligt gubben som äger mopedshopen här i stan(~50 år, så han vet nog vad han pratar om) till för att flytta föggen längre bak för att öka vridet. Har kört både med och utan den till min, och inte märkt någon som helst skillnad. ^^
    Och om den tokvarvar bara man gasar lite, låter de som att de är tjuvluft eller nått i den stilen, å drar den tjuvluft äre ju inte så konstigt att den int går bra heller

    btw, H*lvete vilken fart de har blivit på tråden ^^
    Jo, alla vet att gamla moppegubbar är experter.

  3. #153
    Det han syftar på är att längden på insuget påverkar effektregistret, på samma sätt som ett längre avgasrör ger en lågvarvigare motor kan ett längre insug fungera bättre på låga varvtal. Skillnaden är dock mycket liten, en annan femma om man trimmar bilmotorer.
    Hur som helst har han fel, backelitbrickan är till för att minska värmeöverföringen från cylinder till förgasare. Någon har varit smart nog att tänka på att en förgasare full av bensin kanske inte bör skruvas fast så den värms upp av en 150-180 grader varm cylinder...

  4. #154
    Vad tycker ni att man ska göra för att göra en dt 50 mx så snygg som möjligt? Jag har en original dt från 93. Jag har en Mt fram lampa men det är nästan det enda som inte ser original ut! jag vill inte trimma den bara göra den snyggare!! ge mig förslag som ni har gjort!

  5. #155
    Citat Ursprungligen postat av XrickardoX Visa inlägg
    Vad tycker ni att man ska göra för att göra en dt 50 mx så snygg som möjligt? Jag har en original dt från 93. Jag har en Mt fram lampa men det är nästan det enda som inte ser original ut! jag vill inte trimma den bara göra den snyggare!! ge mig förslag som ni har gjort!
    Själv tycker jag att originalutseendet på DT är snyggast. Förutom framlampan som du redan har bytt mot en MT lykta.

  6. #156
    Citat Ursprungligen postat av Richard_DT Visa inlägg
    Själv tycker jag att originalutseendet på DT är snyggast. Förutom framlampan som du redan har bytt mot en MT lykta.
    Jo, mt-lampa, borttagen b*ga, borttagna blinkers, borttagen backspegel är nog det snyggaste om man inte vill lägga ut 280kr på ett MX Hög styre på biltema (det höjjer utseendet och är mkt skönare än originalstyret) och ett effektkrök då originalkröken är som ett snöre Och sen endurodäck på det. Enligt mitt tycke så är det den snyggaste dt50mx:en, vill man ha något snyggare får man byta moppe.
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

  7. #157
    Citat Ursprungligen postat av simlar Visa inlägg
    , borttagen b*ga,
    Min polare satte tillbaka sin i veckan

  8. #158
    Citat Ursprungligen postat av Richard_DT Visa inlägg
    Min polare satte tillbaka sin i veckan
    hehe, då ska du se min, allt original sitter på förutom styret, jamarcolkröken och dreven (fast insugpluggen är ju självklart borttagen med).
    Fast min dt är fräsch, ändå har den gått 26xx mil

    Edit:
    Bild på min DT från sommaren -09

    Enda skillnaden nu från då är att nu har jag ett Biltema MX hög styre, svart.
    Senast redigerat av simlar den 2010-07-14 klockan 14:05.
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

  9. #159
    själv tycker jag min e ganska så grym. inte snygg. men ganska cool (H)


  10. #160


  11. Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Hälsingland
    Inlägg
    274
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    själv tycker jag min e ganska så grym. inte snygg. men ganska cool (H)

    [IMG]vurstiing


    Släng på en bakskärm, kanske en fram å ?
    GLÖDLAMPAN HÄR, PRÖVAR PÅ NYTT NICK BARA
    DRACN
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...=8860#post8860

  12. #162
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Kylaren förstör lite

    Annars ser den grym ut
    mjo sant :D
    Citat Ursprungligen postat av JEW Visa inlägg
    Släng på en bakskärm, kanske en fram å ?
    ne de ser förjävligt ut

  13. #163


    Tycker den är rätt fräsch för 5060 mil

  14. #164

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Hälsingland
    Inlägg
    274
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    mjo sant :D


    ne de ser förjävligt ut
    kommer se betydligt bättre ut än nu. Nu är den varken snygg eller cool.
    GLÖDLAMPAN HÄR, PRÖVAR PÅ NYTT NICK BARA
    DRACN
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...=8860#post8860

  15. #165
    Citat Ursprungligen postat av JEW Visa inlägg
    kommer se betydligt bättre ut än nu. Nu är den varken snygg eller cool.
    haha.
    jag har redan prövat.. och det ser rent sagt ut förjävligt ut

  16. #166


  17. Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Hälsingland
    Inlägg
    274
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    haha.
    jag har redan prövat.. och det ser rent sagt ut förjävligt ut
    bju på bild ? (; Jag tror du har fel ! ;D
    GLÖDLAMPAN HÄR, PRÖVAR PÅ NYTT NICK BARA
    DRACN
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...=8860#post8860

  18. #168
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av Richard_DT Visa inlägg


    Tycker den är rätt fräsch för 5060 mil
    Den kan omöjligt gått 5060 mil. kanske 5060km?
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  19. #169
    Ngn som vet vad den där saken kallas som håller fast kugghjulet på veven, asså den fyrkantiga saken typ?

  20. #170


  21. Citat Ursprungligen postat av DennisL Visa inlägg
    Den kan omöjligt gått 5060 mil. kanske 5060km?
    Jodå, kan ta kort på mätaren om du vill

  22. #173
    Citat Ursprungligen postat av Richard_DT Visa inlägg
    Jodå, kan ta kort på mätaren om du vill
    Den måste ju ha varit renoverad någon i sitt 5000mila liv isf? Min DT som aldrig är omlackerad eller renoverad och gått 2600 norrländska mil är inte ens lika fräsch i lacken och plasten som din.
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

  23. #174

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Hälsingland
    Inlägg
    274
    Citat Ursprungligen postat av simlar Visa inlägg
    Den måste ju ha varit renoverad någon i sitt 5000mila liv isf? Min DT som aldrig är omlackerad eller renoverad och gått 2600 norrländska mil är inte ens lika fräsch i lacken och plasten som din.
    Även om den blivit renoverad så har den väll fortfarande gått 5000mil?
    GLÖDLAMPAN HÄR, PRÖVAR PÅ NYTT NICK BARA
    DRACN
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...=8860#post8860

  24. #175
    Citat Ursprungligen postat av JEW Visa inlägg
    Även om den blivit renoverad så har den väll fortfarande gått 5000mil?
    Jo men är den renoverad för t.ex 100mil sedan så känns den väl inte som att den gått 5000mil, eller?

    T.ex
    En helt nyrenoverad DT som gått 5000 mil innan renovering och precis är inkörd och perfekt inställd möter en orenoverad DT som gått 3000mil men är perfekt inställd.
    Båda är lika trimmade och drevade och lika perfekt inställda, vilken tror du vinner?
    Förstår du hur jag tänker här?
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

  25. #176
    Citat Ursprungligen postat av simlar Visa inlägg
    Den måste ju ha varit renoverad någon i sitt 5000mila liv isf? Min DT som aldrig är omlackerad eller renoverad och gått 2600 norrländska mil är inte ens lika fräsch i lacken och plasten som din.
    Jag har själv lackat om plastkåporna och svingen, resten är såvitt jag vet originallack. Sadelöverdrag är också bytt av mig.

    Edit: Själva motorn (förutom cylinder, kolv, kolvringar, packningar) är aldrig renoverad och ett lagerbyte börjar det bli dags för.
    Senast redigerat av Richard_DT den 2010-07-15 klockan 17:13.

  26. #177
    Citat Ursprungligen postat av Richard_DT Visa inlägg
    Jag har själv lackat om plastkåporna och svingen, resten är såvitt jag vet originallack. Sadelöverdrag är också bytt av mig.
    Najs najs, jag har också bytt sadelöverdrag och slitdelar som drev, kedja och kolv + ringar. Bytte även hela kopplingshandtaget + dosan då hela det gick sönder efter jag haft den i två veckor.
    Hålla gamla saker fräscha förtjänar respekt
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

  27. #178

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Hälsingland
    Inlägg
    274
    Citat Ursprungligen postat av simlar Visa inlägg
    Jo men är den renoverad för t.ex 100mil sedan så känns den väl inte som att den gått 5000mil, eller?

    T.ex
    En helt nyrenoverad DT som gått 5000 mil innan renovering och precis är inkörd och perfekt inställd möter en orenoverad DT som gått 3000mil men är perfekt inställd.
    Båda är lika trimmade och drevade och lika perfekt inställda, vilken tror du vinner?
    Förstår du hur jag tänker här?
    Den har fortfarande gått 5000 mil.
    GLÖDLAMPAN HÄR, PRÖVAR PÅ NYTT NICK BARA
    DRACN
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...=8860#post8860

  28. #179
    Citat Ursprungligen postat av simlar Visa inlägg
    Najs najs, jag har också bytt sadelöverdrag och slitdelar som drev, kedja och kolv + ringar. Bytte även hela kopplingshandtaget + dosan då hela det gick sönder efter jag haft den i två veckor.
    Hålla gamla saker fräscha förtjänar respekt
    Haha ja, alltid tråkigt att se en förfallen gammal DT

  29. #180
    Min har gått snart 6500 mil ^^ och ser ut:

    ^^
    Endast bytt vevlager i den, första gången motorn delades när jag gjorde de
    Åsså självklart slitdelar såsom drev, kedja och sånt Och sadelöverdrag, de hemmagjorda som satt där vid inköp va inte direkt de vackraste jag sett xD
    ska dit med en ny cylinder snart(så fort cykelkraft ger mej en kolv inte ringarna pajjar på när jag försöker sätta dit skiten) också, men annars är inget bytt! Int omlackat heller ^^ ... eller jo, styret, pakethållaren och bakljushållaren lackades när jag köpte den, och motorkåporna lackade jag för ett par månader sen, va inte direkt fina i lacken nått utavdom, men annars är de orört ^^ Fast motorkåporna va egentligen mest bara för att
    Senast redigerat av MostWanted93 den 2010-07-16 klockan 03:40.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in