Ämne: dt50mx tråden
-
2010-07-16, 20:42 #181
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- gyttorp
- Inlägg
- 30
Tjena, vad är det för mm på orginal föggen på dten? vad r.ek ni för storlek på fögge till 65cc?
-
2010-07-16, 21:05 #182
-
2010-07-16, 21:06 #183Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.
-
2010-07-16, 22:38 #184
kan någon svara på vilken cylinder som är värst till dt ?
-
2010-07-16, 23:01 #185
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- gyttorp
- Inlägg
- 30
ska man köpa nytt topplock eller köra på ogrinal?
-
2010-07-16, 23:30 #186
satsa på 20mm på 65 köp gärna högkomp åxå då blir den lite piggare
-
2010-07-17, 00:10 #187
tror också 20 blir bra ... men du kan ju plana toppen istället för o köpa hög komp.
-
2010-07-17, 00:30 #188
-
2010-07-17, 10:06 #189
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Falkenberg
- Inlägg
- 102
Beror på hur mycket effekt du vill ha samt bränsleförbrukning. Jag kör på 16.5mm och min drar runt 0.4 liter milen. Med 20mm får du lite bättre bottendrag. Man måste inte ha högkompressionstopp men det ger också bättre bottendrag
Eldorado74: ang. cylinder.
Athena eller Eurokit. Malossi sägs också gå rätt bra men har aldrig hört nån som kört med den
-
2010-07-17, 14:02 #190
någon som skulle kunna lägga upp bilder på dom olika ''70cc'' arna altså 45mm cylindrarna vill se lite bilder på hur dom ser ur i loppet
-
2010-07-17, 15:30 #191
-
2010-07-17, 16:03 #192
http://img641.imageshack.us/g/img0125lt.jpg/
Här har ni bilder på min Eurokit "70cc" 45mm
(Dem är tagna med min Iphone 2G med halvdålig belysning, men man ser ganska bra ändå)Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.
-
2010-07-17, 16:14 #193
-
2010-07-18, 02:36 #194
- Reg.datum
- Sep 2008
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 143
Känner nästan för att köpa en Malossi å prova då alla säger att ryktena påstår att den går bra, men ingen som har provat xD
Jag måste ju lyckas jävligt dåligt på nått sätt då, eftersom att du hamna på 0.4 ungefär med 16.5 mm å 60 cc å sånt shit, å en kompis låg tydligen på nått liknande fast med 20 mm mikuni, å ja hamna fan på typ 0.8 med 16.5 å 60 cc å sånt :S
Men dra åt helvete!Helveteeee så småa portarna va orginal i en sån
Kändes fan som att emil hade portat lite åt mej, men nu känns inte riktigt så längre xD
btw, kööööööööööööööphttp://www.moppenet.nu/showthread.ph...7070#post37070
-
2010-07-18, 03:28 #195
- Reg.datum
- Apr 2008
- Ort
- Nära havet
- Inlägg
- 1 075
-
2010-07-18, 12:06 #196
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- gyttorp
- Inlägg
- 30
Nice, borrade du och portad själv?, btw är någon som kan plana mitt topplock till ett billigt pris?
-
2010-07-18, 12:30 #197
-
2010-07-18, 12:43 #198
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- gyttorp
- Inlägg
- 30
det är 43mm
-
2010-07-18, 13:06 #199
-
2010-07-18, 13:43 #200
-
2010-07-18, 14:11 #201
-
2010-07-18, 17:10 #202
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Hjo
- Inlägg
- 9
-
2010-07-18, 17:18 #203
- Reg.datum
- Sep 2008
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 143
Får inte dit den
Knappt jag får til Delltorton som har slangfäste nu då jag har membranspacern som är vinklad
Dendär lär hamna uppe i tanken nånstans
Och 3 mm lär inte göra så jävla stor skillnad
Så jag orkar inte böka på med den nått, å dessutom behöver jag pengar ^^
-
2010-07-18, 17:26 #204
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Hjo
- Inlägg
- 9
-
2010-07-18, 17:41 #205
- Reg.datum
- Sep 2008
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 143
-
2010-07-18, 18:20 #206
Nån som kan säga hur mycket jobb det är föro få dit en Yamaha dt (första modellen me am6) Gaffel o sving på den första Dtn?
-
2010-07-18, 18:24 #207Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.
-
2010-07-18, 18:28 #208
-
2010-07-18, 18:52 #209
MX har samma ram som R bara att det och motorn som är lika R har dock en 14mm förgasare och mx har en 12. pga att R väger mer
-
2010-07-18, 18:55 #210
nä, helt samma ram är det väl inte? Dtr har ju en ustickande del på ramen för bakskärmen att fästas i medan DTMX har en metallplatta som skruvas fast i ramen. DTR är ju rund där tanken ligger också, det är inte MX. Men annars kan det säkerligen bara vara svingen och framgaffeln som skiljer ramarna åt.
Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.