Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
hejhej, jag kan tyvärr inte svara på alla dina frågor men jag ska försöka. blöddrar den så får den för mycket soppa, dvs för stort huvudmunstycke. vill du trimma så kan du fila upp fönstren lite. du kan även fila kolvens övre kant, på sidorna mot portarna i cylindern. det blir samma resultat som att höja durationerna i cylindern fast du inte behöver röra cylindern. du kan fila avgasporten lite om du vill också, det kan ge lite effekt. ca 1-2mm åt sidorna och 2-3mm uppåt borde bli lagom.
gamla yamahas kopplingar är inge vidare. det du kan göra är att montera ett par hårdare kopplingsfjädrar/lägga extra brickor under skruvarna till org fjädrarna, behövs inte så kraftig koppling för så lätt trim. blästra mellanskivorna. ang. cylinder så skulle jag satsa på t.ex malossis eller polinis "70cc", som egentligen bara är 63cc. byt helst förgasaren då också, 20mm blir bra. det jag skrev först, om att fila kolv och avgasport ger effekt om man gör det på rätt sätt, frågan är ju hur mycket pengar du vill spendera
edit: här har du en guide hur du kan bonnetrimma lite
http://www.moppenet.nu/showthread.ph...guide-By-Rexxy
Tack så mycket det va bonnetrimmet jag glömt lite hur man gör jag vet när jag körde min DT när den va hyfsat original gjorde den runt 60 va ganska stark men jag skall byta huvudmunstycke i denna för se hur den går med lite mindre kanske den inte blödrar lika mycket. Vad det gäller pengar kommer jag nog lägga lite pengar på den hehe kul att göra ordning dom så det blir nog malossi cylindern och en 20mm förgasare med ny krök. Men har köpt ny original kolv nu och nya packningar så länge får fila upp fönsterna lite när jag får den och kolla över reedventilerna och sådant. Men tack för tipset kanske ställde lite mycket frågor på samma gång igår va lite trött när jag kom hem.