Sidan 16 av 28 Första ... 6141516171826 ... Sista
  1. #451

  2. #452

  3. #453
    http://www.tradera.com/category/cate...x?ftgnr=170853
    In å buda nu som om de va de sista ni gjorde i erat liv! ^^
    Buntbanda trotteln öppen och använd dödarknappen i kurvorna.

  4. #454

  5. #455
    Har en malossitopp liggandes till min dt. Kan jag slänga på den utan att behöva göra något mer?
    Har ingen koll på dt alls, vad behövs göras efter att jag strypt av insuget och dratt på ett opluggat rör?

    P.s årsm. 90 typ.

  6. #456
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    Har en malossitopp liggandes till min dt. Kan jag slänga på den utan att behöva göra något mer?
    Har ingen koll på dt alls, vad behövs göras efter att jag strypt av insuget och dratt på ett opluggat rör?

    P.s årsm. 90 typ.
    Släng på ny topplockspackning när du byter
    Du behöver flytta trottelnålen och justera luftskruven

  7. #457

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Som vissa kanske inte vet så bestämde jag mig för att använda dtn till bruks igen, dock knappt trimmad pga att jag går transport. Den gör ca 55-60 ärliga









    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  8. #458
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Släng på ny topplockspackning när du byter
    Du behöver flytta trottelnålen och justera luftskruven
    flytta trottelnålen :s ?

  9. #459

  10. #460
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    flytta trottelnålen :s ?
    Ja, flytta upp den lite så den får mer bensin.

  11. #461

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    tja, jag köpte en 6lammels koppling häromdagen och det värkar som att tryckplattan jag fick med är från en 2lammels koppling alltså org på mx/r menar alltså den plattan som fjädrarna trycker ner, om någon har en 6lammels koppling skulle gärna vilja ha lite bilder på den så jag får se hur det ser ut.
    Antar att du menar en yz 80 5 lamells koppling fast med en extra lamell i.

    Så här såg min ut, hoppas bilden är till någon hjälp.



    Edit: Bilden vred sig av någon konstig anledning, hoppas du ser ändå
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  12. #462

  13. #463

  14. #464
    Funderar på att trimma min dt lite, men inget överdrivet.
    Tips på enklare trimkit man kan skaffa?

  15. #465
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    Funderar på att trimma min dt lite, men inget överdrivet.
    Tips på enklare trimkit man kan skaffa?
    60cc 2wI
    43mm högkomp
    jamarcol
    13/50 drev

  16. #466
    Citat Ursprungligen postat av Brollan Visa inlägg
    60cc 2wI
    43mm högkomp
    jamarcol
    13/50 drev
    Vilken förgasare bör jag köra me då, 16 mm?

  17. #467
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    Vilken förgasare bör jag köra me då, 16 mm?
    glömde skriva det, jag hade 16mm äkta mikuni till det, tyckte att den gav dåligt med effekt för den setupen, om jag skulle ha 60cc igen så skulle jag köpa 20mm

  18. #468
    Citat Ursprungligen postat av Brollan Visa inlägg
    glömde skriva det, jag hade 16mm äkta mikuni till det, tyckte att den gav dåligt med effekt för den setupen, om jag skulle ha 60cc igen så skulle jag köpa 20mm
    Okej, vet du om kopiorna till 20 mm är nå bra?

  19. #469
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    Okej, vet du om kopiorna till 20 mm är nå bra?
    det är värt att lägga lite till på en äkta, dom är bättre

  20. #470

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    Okej, vet du om kopiorna till 20 mm är nå bra?
    Hade själv en 20mm mikuni kopia ett tag, drog man fast förgasaren för hårt mot insuget vred sig trottel huset så trotteln hakade sig... Köpte en 24mm äkta mikuni och då fungerade det klockrent. Värt att lägga lite extra för att få en bra
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  21. #471
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Hade själv en 20mm mikuni kopia ett tag, drog man fast förgasaren för hårt mot insuget vred sig trottel huset så trotteln hakade sig... Köpte en 24mm äkta mikuni och då fungerade det klockrent. Värt att lägga lite extra för att få en bra
    jaaaaaa

  22. #472

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    jaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaaa
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  23. #473
    köpte även en reservdels moppe för att få delar till min "riktiga dt"
    bara för skojs skull försökte jag starta reservdels dt:n( vilket den inte skulle kunna göra) med mycket om och men startade skiten och den gick som en klocka. men nu har jag lite frågor motorn.
    när jag testkörde reservdelsmoppen upplevde jag att den gick bättre utan fullgas och att den "blev halvseg när man drog i fullgas". Jag titta på förgasaren och det är uppenbarligen inte 12mm utan en större mikuni. Det satt ett munstycke på 110 i den, är det en 16 mm som har det eller? det kändes som att det fanns mycket mer kräm i förgasaren än vad cylindern hade att erbjuda( en 50cc) Skulle det betyda att jag kan sätta på en större cylinder med samma förgasare då?
    Tack på förhand.

  24. #474
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    köpte även en reservdels moppe för att få delar till min "riktiga dt"
    bara för skojs skull försökte jag starta reservdels dt:n( vilket den inte skulle kunna göra) med mycket om och men startade skiten och den gick som en klocka. men nu har jag lite frågor motorn.
    när jag testkörde reservdelsmoppen upplevde jag att den gick bättre utan fullgas och att den "blev halvseg när man drog i fullgas". Jag titta på förgasaren och det är uppenbarligen inte 12mm utan en större mikuni. Det satt ett munstycke på 110 i den, är det en 16 mm som har det eller? det kändes som att det fanns mycket mer kräm i förgasaren än vad cylindern hade att erbjuda( en 50cc) Skulle det betyda att jag kan sätta på en större cylinder med samma förgasare då?
    Tack på förhand.
    mät förgasarjäveln själv. men 16mm har 110 munstycke när man köper dom, finns inget som säger att ingen har bytt

  25. #475
    Citat Ursprungligen postat av Brollan Visa inlägg
    mät förgasarjäveln själv. men 16mm har 110 munstycke när man köper dom, finns inget som säger att ingen har bytt
    Okej, om vi säger att det är en 16 mm med 110 i, skulle den funka tsm me en 60cc typ?

  26. #476
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    Okej, om vi säger att det är en 16 mm med 110 i, skulle den funka tsm me en 60cc typ?
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    Vilken förgasare bör jag köra me då, 16 mm?
    Citat Ursprungligen postat av Brollan Visa inlägg
    glömde skriva det, jag hade 16mm äkta mikuni till det, tyckte att den gav dåligt med effekt för den setupen, om jag skulle ha 60cc igen så skulle jag köpa 20mm
    dåligt minne?

  27. #477
    Citat Ursprungligen postat av Brollan Visa inlägg
    dåligt minne?
    sry sry, men gick den bra osv? bara att du inte fick ut jättemycke effekt?

  28. #478
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    sry sry, men gick den bra osv? bara att du inte fick ut jättemycke effekt?
    acc:et var jävligt dåligt, och svag som fan, i motvind fick man köra på 2:an, 3:an annars gick det fint..

  29. #479
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    köpte även en reservdels moppe för att få delar till min "riktiga dt"
    bara för skojs skull försökte jag starta reservdels dt:n( vilket den inte skulle kunna göra) med mycket om och men startade skiten och den gick som en klocka. men nu har jag lite frågor motorn.
    när jag testkörde reservdelsmoppen upplevde jag att den gick bättre utan fullgas och att den "blev halvseg när man drog i fullgas". Jag titta på förgasaren och det är uppenbarligen inte 12mm utan en större mikuni. Det satt ett munstycke på 110 i den, är det en 16 mm som har det eller? det kändes som att det fanns mycket mer kräm i förgasaren än vad cylindern hade att erbjuda( en 50cc) Skulle det betyda att jag kan sätta på en större cylinder med samma förgasare då?
    Tack på förhand.
    sitter de en org cylinder på ?... ta och slipa några mm på avgas... gjorde samma sak själv.. kan jämföra med en 5.5 om inte värre ..

    btw slipa upp min polini till 201/132.. fy satan va den sticker iväg

  30. #480
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    sitter de en org cylinder på ?... ta och slipa några mm på avgas... gjorde samma sak själv.. kan jämföra med en 5.5 om inte värre ..

    btw slipa upp min polini till 201/132.. fy satan va den sticker iväg
    tror det sitten en 5.5 på, men vetafan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in