Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
Du som vart där. Hur är det där? Bra drag? Ska som sagt boka resa till antingen Rhodos eller Ayia Napa på lördag, vi är ett gäng på 18 år.
När vi åkte sommaren 2010 var de sjukt bra drag där på "bar street" och Rhodos är fett underskattat i min mening. Det var värt varenda krona att åka dit men de hänger även på vilka man åker med. klart Ayia Napa var inte heller och leka med men Rhodos var de lite mer "uppstädat" folk inte dyngfulla dräggel som hängde på ens axel

Citat Ursprungligen postat av Megavirre Visa inlägg
Det är klart värre i Aten. Det har gått ned sig mycket inne i stan och i många stadsdelar hittar man kanyler på trottoaren titt som tätt och konstiga gäng står och hänger i alla hörn och stirrar på en. Vaknade mitt i natten av att ett helt gäng polisbilar och piketer fulla med poliser med rejäla vapen gick på ett gäng utanför vårt hotell senast jag var i Aten. På grund av strejker och protester kan det dessutom uppstå att bussar, tunnelbanan eller fartyg helt plötsligt inte går utan något som helst förvarning och utan ersättningstrafik och hänvisningar hur man tar sig vidare.

I övärlden och ute på landsbygden märks det inte lika mycket som turist. Jag märkte visserligen att avsevärt färre turister åker till Grekland pga krisen senast jag var där. Restauranger kunde stå tomma mitt i högsäsong. Pratar man med lokalbefolkningen märker man dessutom att de inte är direkt nöjda med vad som hänt.

Kort sagt: Flyger man direkt till Rhodos/annan ö eller i stort sett inte åker via Aten är det inte något stort problem att vistas i Grekland. Kan vara lite mindre folk än vad det var tidigare år. Att resa via Aten går för det mesta bra men det kan vara lite marigt. Exempelvis var bussen till flygplatsen helt plötsligt inställd när vi skulle åka hem, men vi lyckade ta oss till flygplatsen ändå.
När jag och bruden flög till Rhodos i oktober blev vi försenade med ungefär 4½ timma pga demonstrationer i Aten. Vi hade direktflyg Landvetter - Rhodos fick dock mellanlanda i Kos för tankning då vi inte inte hade bränsle för att cirkulera i 4 timmar och de var där försening kom

Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
Eftersom att många snart tar studenten och skall iväg tänkte jag att vi kunde diskutera det vanligaste orterna för en veckas supande tillsammans med andra Skandinavier, framförallt norskor!

Ayia Napa
Magaluf
Rhodos
Alanya
Ibiza

Detta är väl de vanligaste destinationer?

För och nackdelar med varje destination? Dela med er av er erfarenhet.

Tror att jag läste något inlägg ett par sidor tillbaka där negroo sa Korfu var bland det bättre, stämmer detta?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Korfu? Jag har varit på alla de ställena du nämnde förutom Ibiza och kan säga att alla blev helt klart godkända men att Rhodos var underskattat som feststad men sedan är de lite som jag nämde beroende på vilka man åker med jag hade fett skoj på alla ställena och var värt varenda krona men Kos o Rhodos tog hem första platserna.

Du nämnde även Barcelona och nja så dyrt var de faktiskt inte som jag trodde vi käkade la middag för ungefär 4-6 euro och en öl gick på 2.5 kanske så de var inte helt överdrivet i min mening ! Barcelona helt klart värd att besöka som feststad också ! (Goa brudar på baren och inte halvmulliga svenskar som tror dom e världens strippor)

edit,

Har ett litet svårt val framför mig.. Åka till Monaco i 3 veckor till sommaren (något jag verkligen vill besöka) eller jobba på utan semester och sedan ta mig 2-3 månader semester runt december-februari och kanske åka runt som t ex en månad i Thailand och en vecka här och där.. hmm blir mycket tänkande !