Sidan 1 av 6 123 ... Sista

Ämne: Rese-tråden

  1. #1

    Rese-tråden

    Snart kanske det vankas resor till varmare breddgrader då vintern närmar sig, så varför inte skapa en tråd där vi kan diskutera om resor som vi varit på eller planerat att åka på?
    Eller kanske drömresemål, vad vet jag?
    Jaja, tror ni fattar galoppen.

    Här diskuterar vi allt rörande resor och dylikt - no more, no less. Visa att ni kan reglerna nu, och håll er gärna till dem, tack. Okej? Awesome!

    Så... låt fingrarna glöda, och orden flöda. Kör!

    FÖRRESTEN... Ni får gärna lägga upp bilder också om ni känner för det! Fula som vrålsnygga, kass skärpa som rena rama resan dit liksom. Tja, vad jag vill komma fram till - bild som bild, här behandlar vi alla lika.
    Så alltså, lägg gärna upp bilder och helst egna. Inget måste men helst som sagt. Okej? Gött. Gör pappa glad nu, forsätt berätta om era drömmar och resor, är faktiskt riktigt rolig läsning!
    Senast redigerat av Andersson den 2011-10-26 klockan 20:36.
    "Inställningen är halva grejen"

  2. #2
    coolaste stället jag varit på är helt klart monaco, min farmor och farfar har en bekant som har ett hus i monte carlo, alltså i bergen precis ovanför monaco. bodde där en vecka och bara gled runt och kollade på bilar och badade osv skulle gärna åka dit någon gång igen.
    annars har jag bara varit på svenssonställen som mallorca, lanzarote, cypern osv, och givetvis i norden men det räknas knappt.

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    coolaste stället jag varit på är helt klart monaco, min farmor och farfar har en bekant som har ett hus i monte carlo, alltså i bergen precis ovanför monaco. bodde där en vecka och bara gled runt och kollade på bilar och badade osv skulle gärna åka dit någon gång igen.
    annars har jag bara varit på svenssonställen som mallorca, lanzarote, cypern osv, och givetvis i norden men det räknas knappt.
    Vad häftigt ändå! Låter faktiskt riktigt lockande dedär alltså!

    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Ska till Barcelona på lovet
    Grymt! Spanien är ett soft land vad jag har hört.

    Har själv en fråga, denna:

    Vi är ett par grabbar födda 1994 som tänkte åka till Ayia Napa nu till sommaren 2012. Någon som varit där, vet hur det är? Tips på billigt boende för en vecka eller två? Flygblijetts pris osv.
    Tack på förhand, vore gött med lite svar på detta.
    "Inställningen är halva grejen"

  5. #5
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Bra tråd!

    Familjen har planerat att åka till Turkiet nästa sommar, någon som varit där och kan ge för- och nackdelar?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  6. #6
    När jag gick på högstadiet arbetade klassen ganska flitigt med att samla in pengar för att göra något. Vi drog ihop cirka 110k och åkte till Barcelona bästa resan hittills i och med att alla polare var med var det riktigt kul!

  7. #7
    Dubahi var nog det grymmaste stället jag varit på, stranden där segelhotellet finns bada man vid, var i deras största vattenpark som var HUGE! Det var något man aldrig glömmer
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Bra tråd!

    Familjen har planerat att åka till Turkiet nästa sommar, någon som varit där och kan ge för- och nackdelar?
    Tack, kul att höra!

    Alltid velat åka till Turkiet, många vänner som rekommenderat det stället! God mat, billiga saker, varmt & soligt väder, fina stränder, klart vatten... Vad mer finns det att begära liksom?

    Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    När jag gick på högstadiet arbetade klassen ganska flitigt med att samla in pengar för att göra något. Vi drog ihop cirka 110k och åkte till Barcelona bästa resan hittills i och med att alla polare var med var det riktigt kul!
    Ganska flitigt? Slavar typ ju.
    Vi gjorde faktiskt en liknande grej i 9:an. Sålde bullar på helgerna osv. Sparade ihop 50 papp väl sedan åkte hela klassen på 20-25 pers till Italien en vecka. Hur soft som helst, så värt efter allt slit alltså!

    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Dubahi var nog det grymmaste stället jag varit på, stranden där segelhotellet finns bada man vid, var i deras största vattenpark som var HUGE! Det var något man aldrig glömmer
    Ovanligt resemål enligt mig, men låter riktigt schysst faktiskt!

    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Flickvännen åker till västindiern på torsdag.
    Hoppsan, sedärja! Hade vart rätt kul att åka dit ändå, har fått för mig att kulturen och allt ska vara riktigt spännande där.
    "Inställningen är halva grejen"

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Bra tråd!

    Familjen har planerat att åka till Turkiet nästa sommar, någon som varit där och kan ge för- och nackdelar?
    Min polare var där för 2 år sen, alla försökte slita åt sig handväskor, samt så försökte att säljare dra in turisterna i butikerna ofrivilligt.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  11. #11
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Min polare var där för 2 år sen, alla försökte slita åt sig handväskor, samt så försökte att säljare dra in turisterna i butikerna ofrivilligt.
    Det är standard, var så både i Grekland och i Spanien
    Men det där med handväskor ska jag ha i minne, tack
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Min polare var där för 2 år sen, alla försökte slita åt sig handväskor, samt så försökte att säljare dra in turisterna i butikerna ofrivilligt.
    Just det, glömde att nämna det. En polare och hans familj har varit med om samma sak. Säljarna är verkligen inte blyga alltså, ger sig inte förrens man köper något typ.

    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Det är standard, var så både i Grekland och i Spanien
    Men det där med handväskor ska jag ha i minne, tack
    Men men, what to do liksom? Någon måste ju ha det jobbet så, få sitt liv att gå runt.

    Är ju som Filip säger. Standard för turistmål typ. Finns sådana typer överallt istortsett. Man kommer knappt undan ifrån det!
    "Inställningen är halva grejen"

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Min polare var där för 2 år sen, alla försökte slita åt sig handväskor, samt så försökte att säljare dra in turisterna i butikerna ofrivilligt.
    jag har också hört samma i princip, försäljarna ska vara väldigt påstridiga osv. men så ligger ju turkiet i det området också så vad väntar man sig...
    skulle hellre åka till thailand om man enbart var ute efter billiga prylar, det har ju blivit ett riktigt svenssonställe på senare år så det bör gå att komma undan rätt billigt

  14. #14
    har inte rest så mycket men morsan fyllde 50 i oktober så vi åkte till gran canaria i en vecka!

    riktigt skönt väder, dock turistställe men det var ändå härligt

    fint att hyra bil och åka i bergen en dag, bada i hav och pool och sola massor!




    men skulle jag välja så skulle jag åka till miami! där finns det mkt roligt att göra och kolla på!
    R.I.P DooD-Kungen av portning!

  15. #15
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av PoWeRKinG Visa inlägg
    har inte rest så mycket men morsan fyllde 50 i oktober så vi åkte till gran canaria i en vecka!

    riktigt skönt väder, dock turistställe men det var ändå härligt

    fint att hyra bil och åka i bergen en dag, bada i hav och pool och sola massor!




    men skulle jag välja så skulle jag åka till miami! där finns det mkt roligt att göra och kolla på!
    Gran Canaria är härligt. Inte varit just där men jag var på Teneriffa med släkten, typ samma sak

    Om du vill åka till Miami tipsar jag också om Orlando, Florida.
    Sånt jävla sjukt ställe, bästa jag varit med om!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  16. #16
    Om man är ute efter billiga prylar så är det hong-kong eller kina som gäller, pappa har varit på båda ställena när han jobbade på Toyota rally team, han sa att man kunde hitta headset, typ steelseries, fast på den tiden, 80 talet för mellan 50 och 100 kr :p
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  17. #17

  18. #18
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Jag tar med mig flickvännen till Los Angeles 4dagar efter lovet slutat. Hennes första gång i USA så ska ju bli skoj dock så är de väl 9-10:onde gången för mig

  19. #19
    Har varit på en kryssning i carbiean och besökt alla öar där runt om sjukt grymt

  20. #20
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av moppe_freak124 Visa inlägg
    Har varit på en kryssning i carbiean och besökt alla öar där runt om sjukt grymt
    Karibien heter det väl ändå?

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Karibien heter det väl ändå?
    Tror vi alla fattar vad han menar du! Stavning är nästan orelevant.
    "Inställningen är halva grejen"

  22. #22
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Åker till Kap Verde, Afrika i mitten på december.

  23. #23

  24. #24
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Feting!
    Haha, fyfan vad härligt det ska bli!

  25. #25
    Bästa resan är svår att utse.. Men det är garanterat Qatar eller New York iaf
    F.d summertime

  26. #26

  27. #27
    Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Sala
    Inlägg
    689
    Åkte till USA 2009 eller var det 2010? Skitsamma, lätt bästa stället jag vart på! Bodde i Orlando i en vecka på nåt Hilton hotell, redigt fett.. Men frukosten var dyr så innihelvete, 12 dollar/pers...

    Framåt slutet på den veckan så hyrde vi en Cheva Malibu, 2010:ans modell och åkte ner till Miami där vi bodde i två dagar. Sen vart det kryssning i Karibien resten av semestern!
    Sjuukaaaa båtar där alltså..


    BåtN!

    Absolut att rekommendera!
    Killar med smak kör Volvo med flak!

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Jaegarn Visa inlägg
    Åkte till USA 2009 eller var det 2010? Skitsamma, lätt bästa stället jag vart på! Bodde i Orlando i en vecka på nåt Hilton hotell, redigt fett.. Men frukosten var dyr så innihelvete, 12 dollar/pers...

    Framåt slutet på den veckan så hyrde vi en Cheva Malibu, 2010:ans modell och åkte ner till Miami där vi bodde i två dagar. Sen vart det kryssning i Karibien resten av semestern!
    Sjuukaaaa båtar där alltså..


    BåtN!

    Absolut att rekommendera!
    Låter ju jätte wub faktiskt... USA är ett av de få ställen jag verkligen vill åka till!
    "Inställningen är halva grejen"

  29. #29
    Har besökt flera olika kanarieöar under mitt liv... Riktiga svenssonställen.

    Mina drömresemål i framtiden är utan tvekan Australien och USA.

  30. #30
    Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Sala
    Inlägg
    689
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Har besökt flera olika kanarieöar under mitt liv... Riktiga svenssonställen.

    Mina drömresemål i framtiden är utan tvekan Australien och USA.
    USA är verkligen ett höjdar ställe! ALLT är större.. Bilar, hus, vägar, mat (åh, maten <3) etc.
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Låter ju jätte wub faktiskt... USA är ett av de få ställen jag verkligen vill åka till!
    Så wub så man.. man... jadu, satt typ och kollade ut ur fönstret när vi åkte till Miami Helt otroligt om man jämför med lilla Sverige
    Killar med smak kör Volvo med flak!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in