Sidan 2 av 3 Första 123 Sista
    Detta fick mig att fälla tårar, faktiskt.

http://samstasidan.se/tankestallaren.php
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg

hmm, jaha? som min pappa brukar säga när mamma vill skänka pengar till rädda barnen osv (vilket hon också får om hon vill): jag känner inte dom.

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009

Sinnessjukt

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    hmm, jaha? som min pappa brukar säga när mamma vill skänka pengar till rädda barnen osv (vilket hon också får om hon vill): jag känner inte dom.
    Enligt mig den mentaliteten som får människor att kriga. "Jag känner inte dem, så skit samma ifall de dör".

Jävligt okänsligt bara. Men visst, du har väll egna åsikter.

Enligt mig den mentaliteten som får människor att kriga. "Jag känner inte dem, så skit samma ifall de dör".

Jävligt okänsligt bara. Men visst, du har väll egna åsikter.
    det är ju inte mitt fel att de är fattiga, så i princip har jag ingen skyldighet att hjälpa dem. med det inte sagt att jag tycker det är okej med barnarbete, aga osv men det är som sagt inte mitt fel att de har försatt sig i den situation de är i.

det är ju inte mitt fel att de är fattiga, så i princip har jag ingen skyldighet att hjälpa dem. med det inte sagt att jag tycker det är okej med barnarbete, aga osv men det är som sagt inte mitt fel att de har försatt sig i den situation de är i.
    Och då är det alltså omöjligt att hysa empati ändå? Fast visst, det verkar som att majoriteten av världen är immuna emot empatiska känslor samt tankar, men vad vet jag.

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    "Att dem försatt sig i den situation dem är i" ? Så du menar alltså att barnen får skylla sig själva för att dem föddes på "fel ställe" ? Sen (för vissa människor) kanske det känns bättre om man kan hjälpa dessa människor.

Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    "Att dem försatt sig i den situation dem är i" ? Så du menar alltså att barnen får skylla sig själva för att dem föddes på "fel ställe" ? Sen (för vissa människor) kanske det känns bättre om man kan hjälpa dessa människor och barn.
    nej jag skyller inte på barnen, jag skyller på dem som ser till att folk blir fattiga osv, alltså politikerna som inte kan sköta sitt jobb. på samma sätt känner jag ingen sympati för knarkare som knarkar bort sina pengar och bor på gatan och suger av folk för en femma, det är väl deras eget problem.

Sen, vadfan hjälper det att skänka pengar? Det kommer ju knappast gå till folket i nöd.
    Ska man hjälpa till ska man göra det ordentligt, dvs. åka ner dit och hjälpa till i byarna.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Sen, vadfan hjälper det att skänka pengar? Det kommer ju knappast gå till folket i nöd.
    Ska man hjälpa till ska man göra det ordentligt, dvs. åka ner dit och hjälpa till i byarna.
    Word på det, känns som pengarna man skänker går direkt till cheferna på förtagen

Word på det, känns som pengarna man skänker går direkt till cheferna på förtagen
    Med andra ord återkommer människans absurda egoism precis som i en rundgående cirkel

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Med andra ord återkommer människans absurda egoism precis som i en rundgående cirkel
    Hur menar du? Cheferna eller? För jag hade gärna skänkt pengar om jag visste att varenda öre jag skänkte gick till dem som verkligen behöver det.

Hur menar du? Cheferna eller? För jag hade gärna skänkt pengar om jag visste att varenda öre jag skänkte gick till dem som verkligen behöver det.
    Exakt. Folk tänker bara på pengar, pengar, pengar.

Förändrade tråden efter en begäran av Rexxy

Jag tycker att sånt här är intressant, och jag har märkt att på senare tider så har jag börjat tänka mer och mer på typ, allt möjligt. Det går inte riktigt att förklara men jag ser nya samband mellan saker och får en känsla av att jag förstår mer om allt. I vissa sinnestillstånd hamnar jag i nya/annorlunda tankebanor, som hjälper en att förstå saker och ting. Av denna anledning skulle jag vilja prova typ LSD, men det innefattar för många risker och jag känner inte att det är värt risken man tar. Vissa klarar sig finfint, jag har även hört om folk som har blivit deprimerade, hamnat i psykos osv. Nu vet jag inte hur mycket av detta som är sant men jag är nästan övertygad om att en viss del av det är sant.

Vad är er syn på psykedeliska droger, har ni kanske en åsikt/story från "polaren" att dela med er?

Citat Ursprungligen postat av hummus Visa inlägg
    Jag tycker att sånt här är intressant, och jag har märkt att på senare tider så har jag börjat tänka mer och mer på typ, allt möjligt. Det går inte riktigt att förklara men jag ser nya samband mellan saker och får en känsla av att jag förstår mer om allt. I vissa sinnestillstånd hamnar jag i nya/annorlunda tankebanor, som hjälper en att förstå saker och ting. Av denna anledning skulle jag vilja prova typ LSD, men det innefattar för många risker och jag känner inte att det är värt risken man tar. Vissa klarar sig finfint, jag har även hört om folk som har blivit deprimerade, hamnat i psykos osv. Nu vet jag inte hur mycket av detta som är sant men jag är nästan övertygad om att en viss del av det är sant.

Vad är er syn på psykedeliska droger, har ni kanske en åsikt/story från "polaren" att dela med er?
    Fick förklarat av Rexxy att droger tyvärr ej accepteras i tråden... :/

filosofi=en jävla massa dyngblaska så philip har något o prata om!

ne men vad e filosofi? det är ord och meningar som används i ett uttryckande av känslor? men hur kan man uttrycka känslor med ord?

Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    filosofi=en jävla massa dyngblaska så philip har något o prata om!

ne men vad e filosofi? det är ord och meningar som används i ett uttryckande av känslor? men hur kan man uttrycka känslor med ord?
    Surrealistiskt Poesi är mer att uttrycka känslor samt tankar ned i ett papper och förmedla det till andra.

Filosofi är ju trots allt läran om livet, eller att ta frågeställning till djupa saker.

Med "vad är filosofi för dig" så syftar jag på vad ni tänker på, vad ni fördjupar er i etc.

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    En sak jag förundrar mig i, vart finns bortom rymden? Den växer ju hela tiden, men vad finns där rymden inte expanderat än? Blir tokig när man försöker föreställa sig det!
    Bara tomhet.. Jag tror att universum är oändligt, tror dock att materian i universum inte är oändlig. Även om det är så sjukt mycket så att man inte kan föreställa sig det

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Men tomhet innehåller ju alltid något.... Det kan ju inte vara "tomt" ?
    Hehe, jo.. Bara vakuum.

Laggets avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Busen.. du gör förmånga konstiga trådar... o.O
    CHA CHA alá, ville bara säga jag gillar er, och gillar inte Yellotail så mycket....

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Och hur långt sträcker sig det där vakumet? Vart finns bortom det då? Om det tar slut.. Nej, nu blir det för mycket! XD
    Sluta nu...

Och hur långt sträcker sig det där vakumet? Vart finns bortom det då? Om det tar slut.. Nej, nu blir det för mycket! XD
    Återförslutande, allt loopas tror jag på iaf.
    Dimensioner där framtiden är i den senare delen av oändligheten, och det gånga i delen innan vår nuvarande oändlighet.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Så rymden fortsätter bara? fattar liksom inte..hur stor kan den vara?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Citat Ursprungligen postat av Lagget Visa inlägg
    Busen.. du gör förmånga konstiga trådar... o.O
    Har konstiga intresse bara, kanske

Ont. Enligt en studier kan man se 13 miljarder ljusår ut i rymden med ett teleskop som kallas Hubble Space Telescope. Ändå finns det ännu fler saker ännu längre ut och man är ännu ej framme vid vissa galaxer samt stjärnor.

13 miljarder ljusår är ju trots allt rätt mycket. Ett ljusår är ju liksom hur så långt som ljuset hinner på 1 år, vilket är ganska mycket och då 13 miljarder. Vi är då RÄTT långt hemifrån alltså.

Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Så rymden fortsätter bara? fattar liksom inte..hur stor kan den vara?
    väldigt mycket tyder på att rymden är oändligt stor. alltså finns det oändligt många planeter som ser ut som jorden, oändligt många som är exakt som du osv osv. här är en ganska bra förklaring på det:

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in