Sidan 67 av 400 Första ... 1757656667686977117167 ... Sista
  1. #1981
    Blev nyfiken o kollade runt lite. Verkar som om den enda åttan på -74:orna var 360 med tvåport och 180 hp. Spelar ju ingen roll igentligen, det är ju en skithäftig bil, och 180 hästar är ju oxo kraft. Skulle motorn vara helt kass kan du ju köpa en dodge van för typ 5000 o ta motorn från den. Brukar sitta 318 på runt 150-200 hp i dom. KÖP KÖP!!!
    http://en.wikipedia.org/wiki/Plymouth_Barracuda

  2. #1982
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Blev nyfiken o kollade runt lite. Verkar som om den enda åttan på -74:orna var 360 med tvåport och 180 hp. Spelar ju ingen roll igentligen, det är ju en skithäftig bil, och 180 hästar är ju oxo kraft. Skulle motorn vara helt kass kan du ju köpa en dodge van för typ 5000 o ta motorn från den. Brukar sitta 318 på runt 150-200 hp i dom. KÖP KÖP!!!
    http://en.wikipedia.org/wiki/Plymouth_Barracuda

    köper jag bilen åker det ändå i en annan roligare motor ( eventuellt en bigblock som har gått på strippen för några år sedan ) och en manuell låda på de, för de vill jag ha!
    ska försöka kontakta ägaren på bilen !



    en annan fråga nu, ska köpa stötdämpare till bmwn för mina är helt slut, hitta detta kittet på blocket http://www.blocket.se/vi/29003768.htm och undrar om de är något att ha eller om de bara är skräp och kan likabra köra på ett par original?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

  3. #1983
    Går i tankarna att köpa en Golf IV eller en Audi a3. Skulle behöva lite köpråd nu bara. Vilken har bäst komfort, ljudnivå, väghållning och liknande?

  4. #1984
    Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
    menar inte att " min " ska bli värd så mycke, utan att dom KAN bli de ;P läste lite om dom olika motorerna igår och jag tror jag fick fram att den minsta minsta motorn som satt i barracuda ( vet ej års modell ) hade runt 250 hk, så då stämmer de med 115 kw inte ett skit, dessutom är den reggad som cuda , och när jag läste om de så skulle de va prestanda modellerna av barracuda,

    dom har troligtvis fifflat lite med papperna när dom inportera den, för det stämmer inte alls vad som står där och vad som står om man söker på bilen på internet O_o


    men iallafall helt rost fri, helt rak i karossen och allt de där jobbiga som bara tar massa tråkig tid slipper man

    "bara" slipa ner lacken, spackla lite kanske , lacka den i blank eller matt svart ( efterssom den är reggad som svart ) i med motorn som är ny renoverad ( eventuellt skulle man kunna fixa någon värre v8 som min kompis pappa har kvar sen han körde dragrace ) i med inredningen och då är det största gjort och bara och köra typ


    nä nästa gång jag åker och betalar hyran till garaget ska jag fråga bonnen om han har ägaren till bilens nummer eller adress så man kan snacka med han lite
    plymouth cuda är en rätt snygg bil enligt mig! samma karross som en dodge challenger! är den reggad med V8:a så kan de va värt att köpa den! besiktningen bryr sig inte så jätte mycket ifall man slänger i en liten större motor! eller ja dom märker det inte ens (oftast) jag tycker den kan va värd att köpa förövrigt så är cuda samma bil som barracuda 1970 hette den barracuda och såg lika dan ut men sen 71 så döpte man bara om den! som sagt e den reggad som V8:a så kan det vara ett bra köp! annars hade jag undvikit den^^
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  5. #1985
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    plymouth cuda är en rätt snygg bil enligt mig! samma karross som en dodge challenger! är den reggad med V8:a så kan de va värt att köpa den! besiktningen bryr sig inte så jätte mycket ifall man slänger i en liten större motor! eller ja dom märker det inte ens (oftast) jag tycker den kan va värd att köpa förövrigt så är cuda samma bil som barracuda 1970 hette den barracuda och såg lika dan ut men sen 71 så döpte man bara om den! som sagt e den reggad som V8:a så kan det vara ett bra köp! annars hade jag undvikit den^^
    nja va de inte bara ramen som var samma ? challengern hade någon cm längre hjulbas om jag läste rätt ? iallafall så spelar de ingen roll vad för motor som ska sitta i den original 6a eller 8a, jag byter den troligen till en stor 8a ändå, de ska nog gå bra ändå!
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

  6. #1986
    Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    Pjuh Här ska blästras och lackas!
    Skall göra samma sak på min 850 framöver, och måste ju säga. Jääävlar vad skum bakaxeln på 850 är. Alltid trott 850 hade delad bakvagn som V70N m.fl. Vad man ska kalla denna vettefan.

    Tog fram spenderarboken och beställde lite grejer förut.






  7. #1987
    Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
    nja va de inte bara ramen som var samma ? challengern hade någon cm längre hjulbas om jag läste rätt ? iallafall så spelar de ingen roll vad för motor som ska sitta i den original 6a eller 8a, jag byter den troligen till en stor 8a ändå, de ska nog gå bra ändå!
    Shot!!

  8. #1988
    Jag vet vad jag vill ha...


  9. #1989
    Då har man köpt första bil. Riktigt nöjd hittills.






  10. #1990

  11. #1991
    Citat Ursprungligen postat av Holm Visa inlägg
    Jag vet vad jag vill ha...

    Efterblivna amerikanare & slöa V8or...

    Nu har jag hamnat i lite av ett dilemma här. Har två uppsättningar fälgar. En uppsättning Audi S-Line 18" (sitter på nu) och en uppsättning 3-delade, OZ Racing splitfälgar.

    Vet inte vilka jag ska köra på. Älskar verkligen OZ-fälgarna, men hurvida bra dom passar ihop med stuket på bilen är en annan fråga. Audi fälgarna är väl ganska standard men passar så jävla bra ihop till bilen. Nån?

    S-fälgarna:


    OZ:

  12. #1992
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Citat Ursprungligen postat av H3dlund Visa inlägg
    Skall göra samma sak på min 850 framöver, och måste ju säga. Jääävlar vad skum bakaxeln på 850 är. Alltid trott 850 hade delad bakvagn som V70N m.fl. Vad man ska kalla denna vettefan.
    Fina grejer Bakvagnen är ju delad på sätt och vis. Men du kanske tänker på någon annan delning. Här ser man lite bättre:



    Så lossar man skruvarna där så får man ju 2 delar

  13. #1993

  14. #1994
    Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
    nja va de inte bara ramen som var samma ? challengern hade någon cm längre hjulbas om jag läste rätt ? iallafall så spelar de ingen roll vad för motor som ska sitta i den original 6a eller 8a, jag byter den troligen till en stor 8a ändå, de ska nog gå bra ändå!
    att jag fråga ifall det va en 8:a eller 6:a i den va för att besiktningen e skit hård ifall det inte är en 6:a i när den e reggad som den. har haft många som haft problem å försöka besikta en bil som e reggad som 6:a med V8:a i
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  15. #1995

  16. #1996
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Mellan en Ford och en Volvo hade jag tagit Volvon direkt... xD
    helst 89a eller nyare dock, då dessa karosserna är helgalvade och rostar i princip ingenting.
    och ah somsagt, reservdelar skatt försäkring.
    tråkiga är ju bensinförbrukningen. men är man lugn på gasen kan man nog få ner den på 0.9

    Så jag håller med dig Michél! ska själv köpa mig en 740 igen, (för femtielfte gången) då jag faktiskt varit mest nöjd med dom bilarna
    har varit svårt att tanka den dock när man var student och arbetslös men det ska nog ordna sig fint. har haft ett par bilar nu och har inte riktigt varit lika nöjd, golf II GTI 16v tex, pigg och rolig bil, men som alla andra småbilar från den perioden, en skrammelburk. haft nissan sunny GTI med, denna var dock inte lika skramlig, men som med alla nissanmotorer extreeeemt känsliga med oljan. just nu kör jag bmw 316. haft riktig otur med denna. först la abs av,sedan började motorn ticka, sen droppa olja från tråget, och ni hackar den fram i ettan, antingen boschsystemet som fått fnatt eller något vajsing i drivlina. kostar att handla lite bmw delar :/
    När man hade volvon ringde man bara polarn så kunde man åka o hämta saker gratis

    Nu envisas jag inte med att volvo är det bästa märket som finns, för det är det inte, enligt mig finns det inget tristare än en volvo 740 turbo på 250hk, som dricker som en skyline r34 på 700.
    eller en v70 som är så trist och tråkig att man får lust att skaffa sig ölmage, kontorsarbete, villa, ha-galen fru och 3 bortskämda ungar.

    sen är inte volvoraggare så illa pinkade, bättre att dom ligger o sladdar ihjäl gamla 240s istället för att dom får upp ett ställ med en m3 e46a rätt ner i diket ute i ingenstansaboda ^^
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  17. #1997
    Har inte vart inne här knappt sedan gamla forumet stängdes (moppenet.com).
    Är iaf gamla "malossi_sport" från förr .

    Nu letar familjen bil, och hoppas det finns någon som har lite tips.

    Vi har inte överdrivet med pengar, och bilen kommer stå på fastlandet (bor på en ö i sthlm's skärgård).
    745 automatarn vi köpte höll i en vecka innan jag (lugnt) dödade lådan, så volvo har jag nog fan tröttnat på då det nu måste vara en bil som alltid startar när man kommer.

    4 personer med stor hund, och mycket handla när man väl är inne på fastlandet, så en kombi är kravet.
    Farsan har problem med högeraxeln efter en operation så en manuell är att glömma.

    Volvo 945 automat eller BMW kommer då upp i mitt huvud.

    Har ju själv 945 ltt manuell och vet ju det svaga med dom, och tänkte då att man borde kanske kolla annat märke, så därför kollar jag just nu på BMW.
    Priset får gärna inte överstiga ca 45-50 tusen.

    BMW E39 528 touring, vad sägs om dom? Håller automataren? Ska man vara rädd (vid normalskött) med bilar som gått 20-25 tusen mil?
    Strular de mycket? Somsagt måste bilen (så ny och så billig som möjligt) alltid starta, så inget osäkert r*nk.

    Efter en snabbkoll så ser jag då dessa:

    http://www.blocket.se/sodermanland/B....htm?ca=11&w=2
    http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_....htm?ca=11&w=2
    http://www.blocket.se/stockholm/BMW_....htm?ca=11&w=2
    http://www.blocket.se/vastmanland/BM....htm?ca=11&w=2
    http://www.blocket.se/stockholm/BMW_....htm?ca=11&w=2
    http://www.blocket.se/stockholm/BMW_....htm?ca=11&w=2
    http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_....htm?ca=11&w=2
    http://www.blocket.se/stockholm/BMW_....htm?ca=11&w=2
    http://www.blocket.se/stockholm/BMW_....htm?ca=11&w=2

    Kanske gått lite långt?
    http://www.blocket.se/uppsala/Bmw_52....htm?ca=11&w=2

    Någon man ska kolla extra på? Någon man ska glömma?
    Skriv vad ni tycker och vad ni vet.

    Står alltså mellan Volvo 945 95-98 eller BMW E39 touring just nu iaf.
    Senast redigerat av Jonrad89 den 2010-09-27 klockan 14:32.

  18. #1998

  19. #1999
    Framhjulsdrivet känns inge kul.
    Hjullager efter hjullager och drivknutar som går på volvo.

    Har faktiskt börjat tröttna på dom såkallade "skottsäkra" 80-90tals volvo'na.
    Läst mig till att E39 T gärna vill rosta, men det vill ju även 850/V70 så är iprincip samma sak.
    V70/850 är redan sjukt sega med manuell, så då vill jag inte tänka mig hur automat är.

    Skatten ska nog inte vara några större problem då vi nu skattar ca 3.2k för cheva-vanen bl.a. och försäkringen så kommer bilen stå på morsan eller farsan (familjebil så)

    Jag är somsagt inte rädd för mil om det är bra skött, och BMW känns på något sätt bra.
    Vill kunna komma i en 96-00 bil som är okej, istället för 745 -88/rostig cheva-van.

    El-uttag finns inte på parkeringen så det får man klara sig utan.

    Läste även att E39 528 Touring lastad i bagaget var en skräck att köra vid paniksituationer. Ska man tro på att det är så illa?
    Hur är bagaget i E39 T? Ska ju somsagt in en stor hund och kanske en eller två matkassar och hunden blir sur om han inte får plats (van med hela cheva-vanens utrymme)

    Diesel känns väl sådär. Sot**** får man köra på jobbet (alla entreprenadmaskiner vi har) så tror nog att jag gärna väljer bensinare helst.

  20. #2000
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_....htm?ca=11&w=1

    tycker den verkar rätt fräsch och välskött?
    eller denna?

    http://www.blocket.se/stockholm/Merc....htm?ca=11&w=1
    endel företag har ju begagnatgarantier?
    sen sa du ju att diesel inte var din grej så antar att du inte har något ställe du kan få gratis diesel ifrån? vet att många som har kontakter inom entrepenad och jordbruk brukar köpa diesel av dem. är du lantbrukare brukar du ju få dieseln billigare.
    Hur som helst är bmws diesel helt okej har jag hört. de nya dieselbilarna går som själve faaan.
    http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_....htm?ca=11&w=1

    http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/ autopower är bästa sidan att kolla på innan man köper begagnad bmw!
    bmw brukar ha bra kvalitet och brukar ligga rätt lågt när det gäller garanti fel, mest för att det går rykten om att dom bytar saker i hemlighet, för att ryktet ska hålla i sig.

    bara fortsätt skriva så hjälper jag till så gott jag kan!
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  21. #2001
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Efterblivna amerikanare & slöa V8or...

    Nu har jag hamnat i lite av ett dilemma här. Har två uppsättningar fälgar. En uppsättning Audi S-Line 18" (sitter på nu) och en uppsättning 3-delade, OZ Racing splitfälgar.

    Vet inte vilka jag ska köra på. Älskar verkligen OZ-fälgarna, men hurvida bra dom passar ihop med stuket på bilen är en annan fråga. Audi fälgarna är väl ganska standard men passar så jävla bra ihop till bilen. Nån?

    S-fälgarna:


    OZ:
    Gillar båda två!

    Hade jag varit tvungen att välja av dem två uppsättningarna så hade det fått bli dem 3 delade rimsen. Mer tyskstuk över dem och allmänt feta!

    jag säger dock inte att dem andra är ofeta. men jag gillar split fälgarna mer

  22. #2002

  23. #2003
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_....htm?ca=11&w=1

    tycker den verkar rätt fräsch och välskött?
    eller denna?

    http://www.blocket.se/stockholm/Merc....htm?ca=11&w=1
    endel företag har ju begagnatgarantier?
    sen sa du ju att diesel inte var din grej så antar att du inte har något ställe du kan få gratis diesel ifrån? vet att många som har kontakter inom entrepenad och jordbruk brukar köpa diesel av dem. är du lantbrukare brukar du ju få dieseln billigare.
    Hur som helst är bmws diesel helt okej har jag hört. de nya dieselbilarna går som själve faaan.
    http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_....htm?ca=11&w=1

    http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/ autopower är bästa sidan att kolla på innan man köper begagnad bmw!
    bmw brukar ha bra kvalitet och brukar ligga rätt lågt när det gäller garanti fel, mest för att det går rykten om att dom bytar saker i hemlighet, för att ryktet ska hålla i sig.

    bara fortsätt skriva så hjälper jag till så gott jag kan!
    Första du länkade verkade rätt okej faktiskt.
    Jo vi har tillgång till mellanskattad diesel, men inget man vågar slänga i bilen riktigt när man är inne i sthlm city och åker
    Merca kan vara något, men på något sätt gillar jag BMW mer.

    Får ta och åka och testa lite Merca, BMW osv innan det blir köp.

  24. #2004
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Ingen som är intresserad av wankelbilar?
    Jo, ska du sälja en?

  25. #2005
    Hur kan jag lätt kolla om mina ventiler tätar? Har monterat av toppen.

  26. #2006
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    nja det var inte min första tanke när jag skrev det, men är det någon som är intresserad av en raritet så har jag en Mazda RX-5a.
    13b 75-80 talare. startar och går fint, stått inne i förvaring i 10 år men togs ut nu för någon månad sen.

    inte den på bilden men annars i fint skick. pastellgrön

    Första du länkade verkade rätt okej faktiskt.
    Jo vi har tillgång till mellanskattad diesel, men inget man vågar slänga i bilen riktigt när man är inne i sthlm city och åker
    Merca kan vara något, men på något sätt gillar jag BMW mer.

    Får ta och åka och testa lite Merca, BMW osv innan det blir köp.
    du får åka runt o prova ja

    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Hur kan jag lätt kolla om mina ventiler tätar? Har monterat av toppen.
    vakuum sug, de flesta fordonsprogram har det samt motorrenoverare.
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  27. #2007

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Efterblivna amerikanare & slöa V8or...

    Nu har jag hamnat i lite av ett dilemma här. Har två uppsättningar fälgar. En uppsättning Audi S-Line 18" (sitter på nu) och en uppsättning 3-delade, OZ Racing splitfälgar.

    Vet inte vilka jag ska köra på. Älskar verkligen OZ-fälgarna, men hurvida bra dom passar ihop med stuket på bilen är en annan fråga. Audi fälgarna är väl ganska standard men passar så jävla bra ihop till bilen. Nån?

    S-fälgarna:
    *bild*
    OZ:
    *bild*
    Köp 5-ekrade Steffan fälgar från dubmeister.co.uk

  28. #2008
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Hur kan jag lätt kolla om mina ventiler tätar? Har monterat av toppen.
    Lägg den upp och ner, häll i diesel i förbränningsrummet och låt stå över natten. Ska inte läcka ut nåt. Diesel har sjukt låg ytspänning så den är bra att prova med. Finns det minsta lilla por eller läck, så kommer den läcka igenom.

  29. #2009

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Köp 5-ekrade Steffan fälgar från dubmeister.co.uk

  30. #2010
    Mitsubishi Eclipse dom äldre varianterna, alltså typ tidigt 90tal. Hur är dom? 2.0 och 150hk, är det 4 säten eller bara två?
    Typiska problem eller någon annan nackdel med dom?
    Ungefär hur mycket tar dom /milen vid vanlig körning alltså lugn varvning osv ?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in