1. #3331

  2. #3332
    Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Tips på Cab till morsan?

    350-400k max.
    Minst 4 pers.

    Hit me!
    nyare mustang kanske? http://www.blocket.se/stockholm/Ford....htm?ca=16&w=3 i den blir hon tuff!
    annars finns ju
    http://www.blocket.se/malmo/BMW_645_....htm?ca=16&w=3
    http://www.blocket.se/ostergotland/P....htm?ca=16&w=3

    mitt val hade vart mustangen! riktigt cool cabbe!
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  3. #3333

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Är i behov av en vinterbil. är ganska insnöad på BMW just nu så vill gärna ha lite tips från annat håll.

    Kraven är:
    Tilltalande design
    RWD eller AWD
    Fin körkänsla
    150hk och uppåt
    Bra kvalité

    Känner inte för att lägga mer än 40k, helst så lite som möjligt.

  4. #3334
    Svempas avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    1 315


    Snyggaste bilen på forumet?

    Rishög

  5. #3335

  6. #3336
    Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Är i behov av en vinterbil. är ganska insnöad på BMW just nu så vill gärna ha lite tips från annat håll.

    Kraven är:
    Tilltalande design
    RWD eller AWD
    Fin körkänsla
    150hk och uppåt
    Bra kvalité

    Känner inte för att lägga mer än 40k, helst så lite som möjligt.
    Vr6 Syncro?

  7. #3337

  8. #3338

  9. #3339

  10. #3340

  11. #3341
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Är i behov av en vinterbil. är ganska insnöad på BMW just nu så vill gärna ha lite tips från annat håll.

    Kraven är:
    Tilltalande design
    RWD eller AWD
    Fin körkänsla
    150hk och uppåt
    Bra kvalité

    Känner inte för att lägga mer än 40k, helst så lite som möjligt.
    typ: http://www.blocket.se/stockholm/Fin_....htm?ca=11&w=3 ?

  12. #3342

  13. #3343

  14. #3344
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Någon mer än jag som älskar TVR sagaris? fruktansvärt råa vad kostar en sån ?
    Aldrig hört talas om innan. Gillar de inte, riktigt gräsliga i min mening.

    http://www.seriouswheels.com/pics-20...-1600x1200.jpg
    http://www.wallpaper.net.au/wallpape...1-1024x768.jpg

    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Släng på feta stora fälgar och sänk den så blir den rätt hård!
    Budgetvariaten kan ju dock vara ACE Diva, typ 17".
    Senast redigerat av Casal den 2010-12-03 klockan 15:27.

  15. #3345
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    blocket är nog original med, dock borrat, cementerat och lite pillat med avgaskanaler annars så!
    b230 blocken tål oerhört mycket faktiskt. finns en här i trakterna som håller på att vässa en b230FT till 1000hk.


    vet att 240 passar på 940 men blir lite lång, men tror inte det ska vara något problem, du kan behöva byta bult dock


    Ingen som har någon rolig ratt samt ljuddämpare att sälja?
    Min bror har en obetydligt begagnad ratt och nav som suttit på 740, en ganska liten ratt. Svart läder med gul ring högst upp. PM för mer info.

  16. #3346
    Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Aldrig hört talas om innan. Gillar de inte, riktigt gräsliga i min mening.

    http://www.seriouswheels.com/pics-20...-1600x1200.jpg
    http://www.wallpaper.net.au/wallpape...1-1024x768.jpg
    **.
    De är rätt speciella! Antingen gillar man dem, eller inte. Dock tycker jag att TVR Tuscan är fetare

  17. #3347

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    BMW 320 e36? ful design dock

    BMw 525 e34 199 hk rwd fin design
    Vettiga tips.

    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Vr6 Syncro?
    Hört att dom är ganska tråkiga att köra?

    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    volvo 740 turbo. bara att kapa fjädrar o hej och ivej
    Mjo, är faktiskt ganska sugen ändå. Även om jag är den största anti-volvo snubben i stan...

    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Valfri bmw med sexa, annars audi med quattro.. du kan få en S4/s6 med låsbar bakdiff bla som standard för dom pengarna!
    Koop har glidit runt endel i sin förra s4a, jäävligt fet! Känns dock rätt svårt att hitta en som inte är helt sönderkörd för en vettig peng.
    Dom flesta ser ut såhär http://www.blocket.se/gavleborg/Audi....htm?ca=15&w=3
    Och har gått 87ggr runt jorden.

  18. #3348

  19. #3349

  20. #3350
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Hur är fyrhjuls driften på en quattro? körde en audi 80 quattro för nån dag sen och det kändes som om den nästan inte drev där bak något, man kände lite när bilen kom på häng men inte mycket. 85% fram och 15 % bak kanske?
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    50/50 med torsendiff har jag för mig!
    http://nordicaudi.com/arkivet/artikl...emeet_2005.pdf

  21. #3351
    Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Vettiga tips.



    Hört att dom är ganska tråkiga att köra?



    Mjo, är faktiskt ganska sugen ändå. Även om jag är den största anti-volvo snubben i stan...



    Koop har glidit runt endel i sin förra s4a, jäävligt fet! Känns dock rätt svårt att hitta en som inte är helt sönderkörd för en vettig peng.
    Dom flesta ser ut såhär http://www.blocket.se/gavleborg/Audi....htm?ca=15&w=3
    Och har gått 87ggr runt jorden.
    DU, SKIT I VOVLO! Stå nu på dig för fasen.

    Och sen, vad gör det om den gått 87ggr runt jorden, om den ändå bara ska agera vinterbil?

    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    säg du lägger 10-15 så kan du få en rätt fin ändå. lönt att lägga 40 lax på en bil man kanske sätter i en stolpe ändå?
    För vissa är det så! För 10-15k hade jag hellre köpt en halvskruttig E30 eller liknande!

  22. #3352

  23. #3353
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    DU, SKIT I VOVLO!

    Av ren nyfikenhet, vad är fel på Volvo? bra bilar med billiga reservdelar.

  24. #3354
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Av ren nyfikenhet, vad är fel på Volvo? bra bilar med billiga reservdelar.
    Undrar också, vafan är det för fel på Volvo? Vi har en Volvo xc70 II just nu och den är riktigt grym enligt mig, ska dock bytas ut. Men ändå. Vet inte riktigt om det är Volvo i allmänhet eller bara gamla Volvo bilar som ni inte gillar. Vore kul att se vad en Volvohatare har för anledning till hatet.

  25. #3355
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Undrar också, vafan är det för fel på Volvo? Vi har en Volvo xc70 II just nu och den är riktigt grym enligt mig, ska dock bytas ut. Men ändå. Vet inte riktigt om det är Volvo i allmänhet eller bara gamla Volvo bilar som ni inte gillar. Vore kul att se vad en Volvohatare har för anledning till hatet.
    Precis, vi har just nu en V40 2.0T Riktigt bra bil, slö men visst

    har även haft en 04as V70 T5 (250hk fwd) mycket bra bil den med! sen finns det ju en anledning att volvo är sveriges vanligaste (?) bil typ

  26. #3356
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Precis, vi har just nu en V40 2.0T Riktigt bra bil, slö men visst

    har även haft en 04as V70 T5 (250hk fwd) mycket bra bil den med! sen finns det ju en anledning att volvo är sveriges vanligaste (?) bil typ
    Är inte v40'in ett nerbyte från v70'in? Våran xc70 är en D5, tickar på rätt bra den.

  27. #3357
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Är inte v40'in ett nerbyte från v70'in? Våran xc70 är en D5, tickar på rätt bra den.
    Jo, men vi bytte för att föräldrarna skillde sig, och så behövde vi en mindre kombi

  28. #3358
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    sen finns det ju en anledning att volvo är sveriges vanligaste (?) bil typ
    Japp, folk är dumma i huvudet, det är statistiskt säkerställt. Att svenskar köper bil med familjen och de där sista litrarna utrymme i bagageluckan i åtanke gör inte märket bra, utan bevisar mer folks okunskap när det kommer till fordon.

    Skulle folk ha lite innanför pannbenet hade de istället köpt en ny BMW el. Audi för pengarna och fått en så otroligt mycket bättre bil

  29. #3359
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Japp, folk är dumma i huvudet, det är statistiskt säkerställt. Att svenskar köper bil med familjen och de där sista litrarna utrymme i bagageluckan i åtanke gör inte märket bra, utan bevisar mer folks okunskap när det kommer till fordon.

    Skulle folk ha lite innanför pannbenet hade de istället köpt en ny BMW el. Audi för pengarna och fått en så otroligt mycket bättre bil
    Tror också att det har med ekonomin att göra när en familj köper bil. En bmw 5-serie touring eller en A6 kombi kostar lite mer och det är kanske därför de väljs bort
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  30. #3360

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Jo jag vet, hans var fin!
    Tyvärr verkar många ha gått långt, men verkar ju även hålla jävligt bra? Förbannat roliga att köra såhär års though
    Det med att dom håller bra vet jag inget om, är det så?

    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    säg du lägger 10-15 så kan du få en rätt fin ändå. lönt att lägga 40 lax på en bil man kanske sätter i en stolpe ändå?
    Det är ju så. Vinterbil bör vara så billig som möjligt då den knappast blir pedantskött..

    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    DU, SKIT I VOVLO! Stå nu på dig för fasen.

    Och sen, vad gör det om den gått 87ggr runt jorden, om den ändå bara ska agera vinterbil?

    För vissa är det så! För 10-15k hade jag hellre köpt en halvskruttig E30 eller liknande!
    Jo, men har ingen lust att lägga hur mycket som helst på en bil som bara pajar heller. Även om så ibland inte är fallet så känns det som det. E30 är nice men det finns inte många ute på blocket just nu...

    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Av ren nyfikenhet, vad är fel på Volvo? bra bilar med billiga reservdelar.
    Precis som med vissa som inte gillar BMW gillar inte jag Volvo av olika skäl.


    Har hittat en 318IS E36 som ser ganska intressant ut. Får se om man kan dra och titta på den i helgen.. =)


    För min del har jag faktiskt aldrig gillat svenska bilar. Dom känns inte alls lika välutvecklade och cutting-edge som tyska bilar.
    Saabar från 07 med inredningsdetaljer som är helt åt helvete. Volvo vars styrkänsla är så dålig att de känns som om den är kopplad till bilen på andra sidan gatan. Har hur många personliga erfarenheter som helst kring dom.
    Anledningen till att dom är så populära är, tror jag, enbart pga. dess image som säkra och vi Svenssons är ju säkerheten själva.
    Senast redigerat av kocke den 2010-12-03 klockan 23:33.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in