Sidan 11 av 400 Första ... 9101112132161111 ... Sista
  1. #301

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Jävla rika alla verkar vara , mercedes och nya volvos som första bilar , själv får jag ha en golf som vi fick gratis xD

  2. #302
    Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg/ rydebäck
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Jävla rika alla verkar vara , mercedes och nya volvos som första bilar , själv får jag ha en golf som vi fick gratis xD
    vi jobbar och sliter.

    ...framför våra föräldrar.

  3. #303
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    din pappa var det som skulle ha?

  4. #304
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Jävla rika alla verkar vara , mercedes och nya volvos som första bilar , själv får jag ha en golf som vi fick gratis xD
    Det är faktiskt inte så svårt att samla ihop typ 100k till en bil när man bor hemma och har månadspeng+ allt betalt. Du får ju iaf din bil. Jag fick betala min+allt som jag gjort på den.

  5. #305
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Det är faktiskt inte så svårt att samla ihop typ 100k till en bil när man bor hemma och har månadspeng+ allt betalt. Du får ju iaf din bil. Jag fick betala min+allt som jag gjort på den.
    du tror alltså att månadspeng på säg 500kr (vilket är rätt mycket för en 15åring om han får ALLT betalt) skulle göra det "lätt" att spara ihop till 100k om man får allt betalt? TÄNK IGEN.

    Tar 4 år att spara ihop de pengarna, och då har vi inte ens räknat med de kostnader en bil medför. (Vilket är bra mycket mer än 500kr/månad...)

    Jobba är enda sättet, alt. ha snälla päron med gott om pengar.
    Själv har jag arbetat sen jag var 16, och betalt ALLT själv sedan dess. (exkl mat och boende)
    Detta trots en far som är lagom tät.

    Men inte klagar jag, riktigt nöjd var jag när jag köpte min första bil för 10tusen kronor.
    Därefter min andra för 50tusen kronor, ännu lyckligare.
    Nu har jag jobbat ihop några kronor till och ska i veckan åka iväg i vårat avlånga land och kolla på en bil för 100k+, och sjukt stolt över att jag klarat att jobba ihop de pengarna helt själv.

    Blir en helt annan sak när man jobbar ihop pengarna själv och verkligen gör sig förtjänt av sin nyköpta bil som står och blänker på uppfarten.
    Senast redigerat av Hejsvejs den 2010-06-15 klockan 15:38.

  6. #306

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Blir ingen skillnad om du jobbat ihop eller fått bilen. Duh.

  7. #307
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Blir ingen skillnad om du jobbat ihop eller fått bilen. Duh.
    Du tror alltså att de som får en bil uppskattar den på samma sätt som de som fått kämpa ihop pengarna själv?

  8. #308

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Ja, det tror jag.

  9. #309
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Ja, det tror jag.
    Har din familj möjligtvis vunnit på lotto helt plötsligt? Du har blivit helt annorlunda nämligen.

    Att folk som får sina bilar inte uppskattar de på samma sätt kan jag lova, så är det där jag bor åtminstone, jag uppskattar mina ruttna bilar bra mycket mer än polarna som glider i allt från BMW till Ferrari.

  10. #310

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Nej, jag har inte blivit konstig? :o Och jag vet att man uppskattar saker, jag fick en merca. Och sedan har jag köpt en egen också. Är lika nöjd med båda.

  11. #311
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Nej, jag har inte blivit konstig? :o Och jag vet att man uppskattar saker, jag fick en merca. Och sedan har jag köpt en egen också. Är lika nöjd med båda.
    skillnad på om du själv inte får en bil utöver den du själv köpt. från person till person visserligen, men i de flesta fall så har jag märkt att det är så.

  12. #312

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Jo jag vet, men skillnaden är väl störst om du får välja det du vill ha. Skulle jag tro iallfall, då blir det ju som att köpa den själv. Sedan har jag polare som glider runt i fina m3or etc etc som tycker det är skit då dom vill ha en m5a. :/ Dom har dock aldrig haft ett arbete heller, och pengars värde har de aldrig uppskattat heller. :/

  13. #313
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    du tror alltså att månadspeng på säg 500kr (vilket är rätt mycket för en 15åring om han får ALLT betalt) skulle göra det "lätt" att spara ihop till 100k om man får allt betalt? TÄNK IGEN.

    Tar 4 år att spara ihop de pengarna, och då har vi inte ens räknat med de kostnader en bil medför. (Vilket är bra mycket mer än 500kr/månad...)

    Jo om man ser det så. fast man brukar ju inte börja på 0. Vi säger att du har 1500:- i månadspeng och sparar 1000:- av dom varje månad i 3 år. det ger dej 36k. sen så kanske du hade 25k på kontot innan du blev 15 som fortfarande ligger kvar. vips så har du 61000:- Sen så kanske du säljer din moppe som du möjligen fick i 15 års present. den kanske du fick 15k för. då är du uppe i 76k. okej. Så om man är duktig på att spara så är det inga problem att samla ihop närmare 100k på 3år

    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Blir ingen skillnad om du jobbat ihop eller fått bilen. Duh.
    Jag tycker iaf att det är roligare att ha samlat ihop till sin egna bil. Man känner sej mera stolt över den på nått sätt!

    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Du tror alltså att de som får en bil uppskattar den på samma sätt som de som fått kämpa ihop pengarna själv?
    Jag tror fan inte det...

    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Nej, jag har inte blivit konstig? :o Och jag vet att man uppskattar saker, jag fick en merca. Och sedan har jag köpt en egen också. Är lika nöjd med båda.
    Vad var det för mercor? =)

  14. #314

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    E250 Coupe Och en SLK 350.

  15. #315
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    E250 Coupe Och en SLK 350.
    Inga dåliga bilar! Fast du skulle satsat på en vit e500 coupe med panorama tak och mörka amgfälgar och amg paket! Dom är så jävla snygga!
    Du kan ju dra upp någon bild på dina 2 bilar?

  16. #316

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Det står en vit coupe inne på landrins, den ser illa ut. Vettefan varför, men det är för mycket svarta detaljer. :o

  17. #317
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Det står en vit coupe inne på landrins, den ser illa ut. Vettefan varför, men det är för mycket svarta detaljer. :o
    Ne!! Vit coupe med amg paketet och panorama är skitfint! Även svart,grått,silver är jävligt snyggt på coupen

  18. #318

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Jag tycker det ser sjukt skumt ut med panorama på annat än svart. Stod och slickade på en E500 för någon dag sedan, en röd. Såg weird ut.

  19. #319

  20. #320
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Jo om man ser det så. fast man brukar ju inte börja på 0. Vi säger att du har 1500:- i månadspeng och sparar 1000:- av dom varje månad i 3 år. det ger dej 36k. sen så kanske du hade 25k på kontot innan du blev 15 som fortfarande ligger kvar. vips så har du 61000:- Sen så kanske du säljer din moppe som du möjligen fick i 15 års present. den kanske du fick 15k för. då är du uppe i 76k. okej. Så om man är duktig på att spara så är det inga problem att samla ihop närmare 100k på 3år
    Lite väl optimistisk.

    Lägga undan 1 000kr i månaden utan jobb är väl inte så lätt, om inte annat har man väldigt tråkigt under den tiden..

    Och inte många som får 1500 i månaden du, fick studiebidraget jag. Äga bil eller spara ihop till en är svårt ska du veta.

  21. #321
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    din familj verkar vara jävligt tät om du får/fick 1500 i månaden sen en moppe i 15 årspresent haha det drömde jag inte ens om när jag va 14. jag får aldrig någon månadspeng och får pröjsa hälften till allt jag vill ha/köper. tror det är ungefär så för många andra. om man ska ha något får man jobba, finns inga genvägar om man inte har täta och givmilda päron.

    edit: kanske verkar som jag klankar ner på dig men kul att du har råd att köpa dig dom sakerna du vill ha men det finns många som inte ens har råd med en beggad Cina puff för ett par k
    Mina föreldrar är inte täta alls. Och jag har alldrig fått en moppe. dock så får jag 1500:- i månadspeng, vilket gör att jag kan köpa endel saker då jag är jävligt duktig på att samla till det jag vill ha. Tex så lyckades jag skrapa ihop pengar/saker för att sommaren 09 ha 6 stycken kvalitets moppar ståendes i garaget.

    Citat Ursprungligen postat av H3dlund Visa inlägg
    Lite väl optimistisk.

    Lägga undan 1 000kr i månaden utan jobb är väl inte så lätt, om inte annat har man väldigt tråkigt under den tiden..

    Och inte många som får 1500 i månaden du, fick studiebidraget jag. Äga bil eller spara ihop till en är svårt ska du veta.
    Jo var ganksa optimistisk där. Men jag vet att det funkar!

  22. #322
    Skulle tro att det är helt annan känsla att köra i en bil man köpt med sina egna välförtjänta pengar, än att köra runt i en bil som man fått av farsan.

    Behöver ju inte just handla om en bil, men vad man än lägger pengarna på, är man ju mer stolt över prylarna om man betalt dom själv.

    Själv har jag en 740 som jag köpt själv (WOW), men hade jag fått en Merca av farsan hade jag ju hellre kört den, men jag hade fan inte varit mer stolt över den.

  23. #323
    Citat Ursprungligen postat av prokid Visa inlägg
    Skulle tro att det är helt annan känsla att köra i en bil man köpt med sina egna välförtjänta pengar, än att köra runt i en bil som man fått av farsan.

    Behöver ju inte just handla om en bil, men vad man än lägger pengarna på, är man ju mer stolt över prylarna om man betalt dom själv.

    Själv har jag en 740 som jag köpt själv (WOW), men hade jag fått en Merca av farsan hade jag ju hellre kört den, men jag hade fan inte varit mer stolt över den.
    Håller med med allt förutom det sista...

    Den här diskussionen kommer inte leda någonstans grabbs!
    To much is never enough.. !

  24. #324
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Beror ju på. Jag skulle fan inte vara stolt om jag körde runt i ett lik för 3000:- även fast jag pejade den själv. skulle nog skämmas. Fast om jag (som jag gör) åker runt i en fin begagnad bil för typ 100k som jag har betalat själv skulle jag vara stolt som fan (vilket jag är). Faktiskt mer stolthet att ha en 100kkr bil som man har pejat själv än att ha tex en 500kkr bil som pappa har betalat!

    Dock så skulle jag vara mer stolt för en "pappa betalar bil" än en risig skrothög för 5k då det garanterat är svårare att tjata till sej en dyr bil än att samla ihop 5k själv.
    Men jag skulle vara stoltare med en 100kkr+ bil som jag har samlat ihop till själv, då det är svårare att samla ihop 100-150k än att tjata till sej en dyr "pappa betalar bil"

  25. #325
    Går på en skola där det nästan är som en självklarhet att pappa ska betala allt. Kollar man kläderna tex, varenda jävel har en skjorta för över 1k, jeans för 3k och en jacka för minst 2k. Har många sånna i min klass, när första terminen började så blev det direkt grupper! Och de personer som va utanför "fina-kläder-gruppen" såg alla ner på Det ändrade sig ganska snabbt dock Men fyfan va svårt alla som får allt kommer få det senare när dem inte har något jobb och lever på bidrag... Märks redan nu i gymnasiet att dem inte har någon koll på pengar eller hur man tjänar dem.
    Skulle aldrig va stolt över att jag fått allt, det är fan så mycket "coolare" o ha jobbat ihop en fin bil!

  26. #326
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Beror ju på. Jag skulle fan inte vara stolt om jag körde runt i ett lik för 3000:- även fast jag pejade den själv. skulle nog skämmas. Fast om jag (som jag gör) åker runt i en fin begagnad bil för typ 100k som jag har betalat själv skulle jag vara stolt som fan (vilket jag är). Faktiskt mer stolthet att ha en 100kkr bil som man har pejat själv än att ha tex en 500kkr bil som pappa har betalat!

    Dock så skulle jag vara mer stolt för en "pappa betalar bil" än en risig skrothög för 5k då det garanterat är svårare att tjata till sej en dyr bil än att samla ihop 5k själv.
    Men jag skulle vara stoltare med en 100kkr+ bil som jag har samlat ihop till själv, då det är svårare att samla ihop 100-150k än att tjata till sej en dyr "pappa betalar bil"
    Det du säger är BARA bullshit grabben. Det finns folk som har röven full med pengar, men ändå väljer att köpa en gammal Volvo 740 - sen finns det dom som inte har särskilt mycket och vill ha en 740, när dom sedan får skaffat sig en 740 är dom skitglada och hur stolta som helst. Good for you, att du lyckats skrapa ihop till en fin Merca, verkligen. Jag är imponerad, men jag själv skulle ALRIG köpa en sådan om jag hade 100k .. Vi alla ser på saker från olika synvinklar, och det medför att denna diskussion inte kommer föra någon vart, ALLS.

    Och jag är väldigt stolt över min BMW jag nyligen lyckats få tag på. Och när den ser ut som jag vill att den ska se ut, kommer jag vara ännu stoltare. Så funkar det

  27. #327
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    Håller med med allt förutom det sista...

    Den här diskussionen kommer inte leda någonstans grabbs!
    Svårt att förklara hur jag menar, men vad hade du svarat när någon säger : Oh jävlar va fin Merca, hur hade du råd med den ?

  28. #328
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Det du säger är BARA bullshit grabben. Det finns folk som har röven full med pengar, men ändå väljer att köpa en gammal Volvo 740 - sen finns det dom som inte har särskilt mycket och vill ha en 740, när dom sedan får skaffat sig en 740 är dom skitglada och hur stolta som helst. Good for you, att du lyckats skrapa ihop till en fin Merca, verkligen. Jag är imponerad, men jag själv skulle ALRIG köpa en sådan om jag hade 100k .. Vi alla ser på saker från olika synvinklar, och det medför att denna diskussion inte kommer föra någon vart, ALLS.

    Och jag är väldigt stolt över min BMW jag nyligen lyckats få tag på. Och när den ser ut som jag vill att den ska se ut, kommer jag vara ännu stoltare. Så funkar det
    Ne,ne grabben. inget bullshit här inte!! Problemet är att just 500e modellen är en samlarbil och därför kostar den igentligen mer än vad den är värd. tex så kan du ju köpa en nyare,modernare,starkare,säkrare men något slöare Audi s8 för mindre pengar. Och jag är medveten om att audin igentligen är mer bil för pengarna. Men just 500E modellen är en bil som jag har älskat ända sedan jag var en liten pojk och det var en bil som jag bara var tvungen att ha någon gång. Och eftersom prisena bara går upp på dessa bilar så var det kanske läge att köpa en även fast jag inte ens har körkort än. Och 100k kan låta dyrt för en gammal merca, men saningen är att dom är t.o.m är dyrare i Tyskland.
    En normal vi säger 92a med ca 25k mil på mätarn kostar ca 100k i sverige motsvarande går lätt på 12-13k euro i tyskland.
    En väldigt fin 93-94a med ca 20k mil på mätarn kan gå på ca 130k i sverige. motsvarande i Tyskland går på strax under 20k euro
    Och om vi drar till med dom finaste lågmilarna så kan en sådan gå på runt 200k i sverige. i tyskland så får du räkna med ca 35k euro.

    Visst dessa bilar är igentligen inte värda dessa pengar. Men dom börjar få ett jäkla samlarvärde. Precis som t.e.x. M3 e30 alldrig är värde typ 150-200k som folk begär. Men dom har ju som sagt samlarvärde.

  29. #329
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Ne,ne grabben. inget bullshit här inte!! Problemet är att just 500e modellen är en samlarbil och därför kostar den igentligen mer än vad den är värd. tex så kan du ju köpa en nyare,modernare,starkare,säkrare men något slöare Audi s8 för mindre pengar. Och jag är medveten om att audin igentligen är mer bil för pengarna. Men just 500E modellen är en bil som jag har älskat ända sedan jag var en liten pojk och det var en bil som jag bara var tvungen att ha någon gång. Och eftersom prisena bara går upp på dessa bilar så var det kanske läge att köpa en även fast jag inte ens har körkort än. Och 100k kan låta dyrt för en gammal merca, men saningen är att dom är t.o.m är dyrare i Tyskland.
    En normal vi säger 92a med ca 25k mil på mätarn kostar ca 100k i sverige motsvarande går lätt på 12-13k euro i tyskland.
    En väldigt fin 93-94a med ca 20k mil på mätarn kan gå på ca 130k i sverige. motsvarande i Tyskland går på strax under 20k euro
    Och om vi drar till med dom finaste lågmilarna så kan en sådan gå på runt 200k i sverige. i tyskland så får du räkna med ca 35k euro.

    Visst dessa bilar är igentligen inte värda dessa pengar. Men dom börjar få ett jäkla samlarvärde. Precis som t.e.x. M3 e30 alldrig är värde typ 150-200k som folk begär. Men dom har ju som sagt samlarvärde.
    jo... det är ju så mycket de är värda ja...

    http://www.blocket.se/stockholm/Merc....htm?ca=11&w=3

    personligen skulle jag hellre, ur mercedes fordonskara, köpa den här:
    http://www.blocket.se/sodermanland/M....htm?ca=11&w=3
    än en sån zigenarvagn du har... men smaken är som baken

  30. #330

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    jag hade hellre tagit en s500 :p

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in