1. #3571
    Nån som har koll på hur det är och besiktiga med lite utstick på fälgen?

    Jag har lite utstick på min Merca med 225 45 17 på 10" fälg ET 17 slitbanan är innan för men inte resten är det godkänt eller. har googlat och får olika svar.




  2. #3572
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Yes, bmw 540iM italien import. 6 växlad manuell låda, glastaklucka, elstolar med minne, navi, sänkt 40mm, nya däck, xenonm dubbelglas o all annan möjlig lull lull (ungefär som min förra fast denna har manuell låda och dubbelglas). 17 000mil, billig är den med kan jag säga
    Låter riktigt fint

    Citat Ursprungligen postat av Conrad Visa inlägg
    Tycker den gröna är lite tuff faktisk. JAG är inte så förtjust i motorn men den bilen är helt klart ett udda och kul val.
    Jo både gillar och hatar den Vad är det du inte gillar med motorn?

    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    JAAAAA, ta ett lån för att ha råd med en bil för 75k som kostar skjortan i både försäkring och bensin. BRA IDE, BRAAA IDE!

    har du inte ens lyckats skrapa ihop till 75k innan du ska köpa en bil som kostar så pass mycket i drift bör du se över din ekonomiska budget för bilen först.
    Vaknat på fel sida?
    Kan alla som:
    - Köpt bilen för egna pengar
    - Står på bilen (ej någon annan i familjen)
    - Betalar själv skatt, försäkring, bensin, service osv
    .... Räcka upp en hand?

    *Räcker upp handen*. Jag skenförsäkrar inte bilen, och har aldrig gjort. Moppen och bilen har båda stått på mig, och betalat 700-850:-/mån i halvförs. på bilen i 2 år nu.
    Delar betalar jag själv, bensinen själv (har fritt soppakort iom. firman så någon tankning har det blivit där när jag gjort resor inom firman), skatt, besiktning. ALLT står på MIG och betalas av MIG.

    Troligtvis så kommer morsan och farsan att köpa in sig med en mindre summa på bilen så att dom kan nyttja den, och samtidigt stå på bilen iom jag redan har en bil som JAG betalar.
    Jag har mer än 50% av vad bilen kostar, så ett litet lån + föräldrarnas del i bilen = Pengar finns (om jag tar ett LITET lån), och då kan jag fortfarande betala för bilen.
    Bilen lär användas max 1000 mil per år, så det drar ju ner soppakostnad och försäkring (en liten del).

    Så.. jag tar det igen, vill gärna se:
    Kan alla som:
    - Köpt bilen för egna pengar
    - Står på bilen (ej någon annan i familjen)
    - Betalar själv skatt, försäkring, bensin, service osv
    .... Räcka upp en hand?

  3. #3573
    Citat Ursprungligen postat av Jonrad89 Visa inlägg
    Vaknat på fel sida?
    Kan alla som:
    - Köpt bilen för egna pengar
    - Står på bilen (ej någon annan i familjen)
    - Betalar själv skatt, försäkring, bensin, service osv
    .... Räcka upp en hand?
    Står inte på bilen med tanke på att den då skulle kosta mig 35k/år i bara försäkring, pengar som jag inte är sugen på att lägga ut.
    Däremot har jag betalt varje krona på bilen, inkl. inköp.

    Att ta ett lån på en sån bil och säga att du "har pengarna" är ju bara trams. Köp inte bil på lån säger jag bara, det är något man ska lära sig, speciellt om det gäller en sån bil.
    Vad gör du när motorn havererar och du har en stor V8a att ta hand om men inga pengar över, men samtidigt ett lån som du måste betala av?
    Det enda man egentligen ska köpa på lån eller kredit är bostad. Kolla bara lyxfällan och se hur varje familj har startat sin nergång.

  4. #3574
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Vad är det stora problemet? Som denna för 745.000kr. Låna 345 och betala 4k i månaden, nog att service och sådant är dyrt men det får man leva med.

    http://www.blocket.se/jonkoping/Ferr...4.htm?ca=9&w=3
    9 år gammal bil. Hade högre förhoppningar om dig. Varför inte en 2011 års modell?

  5. #3575
    Så egentligen har du köpt en bil du har råd att köpa, men inte att äga? Right?

    Är bara oljepumpsbultarna kollade så är det mesta lugnt med M62an, ivf inuti motorn vad jag kollat.
    Och en stor V8 behöver inte vara dyrare än en liten I4-turbo.
    Och självklart görs en koll så att allt verkar schysst med bil/motor/drivlina.
    Om jag nu väljer att ta t.ex. halva bilens pris som lån, och då behåller lite pengar i kassaskåpet så klarar jag nog ett mindre fel/ras.
    Har även ett jobb i familjens företag.. Börjar det gå skit med osäker framtid = Säljer bilen.

  6. #3576
    jag köpte bilen själv men kan inte stå som ägare eller försäkra den för detta kostade 38000 kr på länsförsäkringar och det kändes onödigt att kasta dom pengarna i skön sen att man bara har typ 1800kr i månaden ( GT och studie bidrag då jag går sista året i gymnasiet nu) gör ju att jag inte kan ha en alltför dyr försäkring själv. dessutom så får jag betala hyra till mamma och pappa om jag har jobb men bor hemma så där kommer det försvinna lite pengar med när jag börjar jobba. planerar dock om allt går rätt till att skaffa lån rätt snart till ett mindre hus.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  7. #3577
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Jonrad89 Visa inlägg

    Så.. jag tar det igen, vill gärna se:
    Kan alla som:
    - Köpt bilen för egna pengar
    - Står på bilen (ej någon annan i familjen)
    - Betalar själv skatt, försäkring, bensin, service osv
    .... Räcka upp en hand?
    En hand upp
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  8. #3578

  9. #3579
    Citat Ursprungligen postat av Nismo Visa inlägg
    En hand upp
    *Gilla*

  10. #3580
    Citat Ursprungligen postat av Jonrad89 Visa inlägg

    Så.. jag tar det igen, vill gärna se:
    Kan alla som:
    - Köpt bilen för egna pengar
    - Står på bilen (ej någon annan i familjen)
    - Betalar själv skatt, försäkring, bensin, service osv
    .... Räcka upp en hand?
    Räcker upp en hand

  11. #3581

    Räcker upp en 3/4 hand?

    Jeepen = Köpt själv, betalar skatt,bensin, försäkring, delar, står på mig själv osv. Alltså är det en hand upp där.
    Bmw 535an= Som ovan
    Isbilen= Ingen skatt eller försäkring som ska betalas, men alla kostnader inkl. inköp har jag stått för
    Supran= Inköpt själv, betalar skatt försäkring,delar,bensin osv, alltså alla kostnader men den står dock på min mor.


    förövrigt, så får jag köpa 540n för 38k (!!)

  12. #3582
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    hur galet dyr lär inte den försäkringen bli?

    antar att du är runt 20
    14-15k om året typ kan inte exakta siffran nu, är 21
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  13. #3583
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Måste bara säga Svaniis att din bil är riktigt fet

  14. #3584

  15. #3585
    Citat Ursprungligen postat av Nismo Visa inlägg
    En hand upp
    Två händer upp för sånna

    La en 5:a på garaget med, sånt skadar inte att vara ärlig.

  16. #3586
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Räcker upp en 3/4 hand?

    Jeepen = Köpt själv, betalar skatt,bensin, försäkring, delar, står på mig själv osv. Alltså är det en hand upp där.
    Bmw 535an= Som ovan
    Isbilen= Ingen skatt eller försäkring som ska betalas, men alla kostnader inkl. inköp har jag stått för
    Supran= Inköpt själv, betalar skatt försäkring,delar,bensin osv, alltså alla kostnader men den står dock på min mor.


    förövrigt, så får jag köpa 540n för 38k (!!)
    Riktigt starkt att betala så pass mycket ändå, på så många bilar.

    WTF, 38? Här får du en helrutten 540ia -96 för samma peng om inte mer :S.
    Säkert att han inte ramlat och slagit sig och vänder alltså på siffrorna och menar 83?
    Miltal?

  17. #3587
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Nån entusiast försäkring eller så eller?
    nix nissanförsäkring dessutom betalar ja inte dom pengarna om året då den bara används april till oktober.

    Priset har mycket och göra var ja bor, här bor de 11k och händer inte specielt mycket här förutom på somrarna.

    Ska dock flytta till lite större stad snart, tror den steg med 2-3k då
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  18. #3588

  19. #3589
    Att teorin ska vara så jävla svår. Hittar inte körkortstråden här.

  20. #3590
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Underbart förra månaden när alla försäkringar skulle betalas, punga ut 17k
    haha sa ju att det var bra pris! 17 300mil Måste laga abs boxen och besiktiga, därav har jag prutat lite lätt på den
    Visst, men det kostar att ha kul, och det är det oftast värt
    Låter ju som ett jävligt bra pris ju.
    Oljepumpsbultarna känner jag inte som något större bekymmer, det jag nu börjar bli lite "rädd" för (som många andra bmw verkar lida av) är bromsarna.
    Tunga, snabba, effektstarka bilar och bromsar som får rejält med jobb att få stopp på bilarna. Verkar vara många som fått byta bromsar redan efter 100 mil. =(

  21. #3591
    Citat Ursprungligen postat av Nismo Visa inlägg
    14-15k om året typ kan inte exakta siffran nu, är 21
    Riktigt bra pris, om det är helförsäkring, speciellt med en Supra...

    Min bil (Seat Ibiza FR 2007) skulle på mig gå på 30k/år på IF... Och då är jag 20år.

  22. #3592

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Skulle fan få ge 60k/år för min i Västerås. :o

  23. #3593
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Min bil (Seat Ibiza FR 2007) skulle på mig gå på 30k/år på IF... Och då är jag 20år.
    Jag är 21 om 2 veckor, haft körkort 2.5 år, lugnt ställe men verkar inte vara billigare för det.
    http://www.blocket.se/helsingborg/Se...=11&w=3&last=1

    Folksam, Hel, 3000 vagnskada, 1000 mil = 22k
    Folksam, Halv, 1000 mil = 12k.
    Förare under 24: JA

    Trygghansa, Hel, 3000 vagnskada, 1000 mil = 18k.
    Så går allt och pressa.

  24. #3594
    Citat Ursprungligen postat av Jonrad89 Visa inlägg
    Låter riktigt fint



    Jo både gillar och hatar den Vad är det du inte gillar med motorn?



    Vaknat på fel sida?
    Kan alla som:
    - Köpt bilen för egna pengar
    - Står på bilen (ej någon annan i familjen)
    - Betalar själv skatt, försäkring, bensin, service osv
    .... Räcka upp en hand?

    *Räcker upp handen*. Jag skenförsäkrar inte bilen, och har aldrig gjort. Moppen och bilen har båda stått på mig, och betalat 700-850:-/mån i halvförs. på bilen i 2 år nu.
    Delar betalar jag själv, bensinen själv (har fritt soppakort iom. firman så någon tankning har det blivit där när jag gjort resor inom firman), skatt, besiktning. ALLT står på MIG och betalas av MIG.

    Troligtvis så kommer morsan och farsan att köpa in sig med en mindre summa på bilen så att dom kan nyttja den, och samtidigt stå på bilen iom jag redan har en bil som JAG betalar.
    Jag har mer än 50% av vad bilen kostar, så ett litet lån + föräldrarnas del i bilen = Pengar finns (om jag tar ett LITET lån), och då kan jag fortfarande betala för bilen.
    Bilen lär användas max 1000 mil per år, så det drar ju ner soppakostnad och försäkring (en liten del).

    Så.. jag tar det igen, vill gärna se:
    Kan alla som:
    - Köpt bilen för egna pengar
    - Står på bilen (ej någon annan i familjen)
    - Betalar själv skatt, försäkring, bensin, service osv
    .... Räcka upp en hand?
    Räcker också upp min hand! Men då flytt står på schemat så blir det en billigare bil inom snar framtid.

    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Riktigt bra pris, om det är helförsäkring, speciellt med en Supra...

    Min bil (Seat Ibiza FR 2007) skulle på mig gå på 30k/år på IF... Och då är jag 20år.
    han kör skyline

    Citat Ursprungligen postat av Jonrad89 Visa inlägg
    Jag är 21 om 2 veckor, haft körkort 2.5 år, lugnt ställe men verkar inte vara billigare för det.
    http://www.blocket.se/helsingborg/Se...=11&w=3&last=1

    Folksam, Hel, 3000 vagnskada, 1000 mil = 22k
    Folksam, Halv, 1000 mil = 12k.
    Förare under 24: JA

    Trygghansa, Hel, 3000 vagnskada, 1000 mil = 18k.
    Så går allt och pressa.
    Har dina föräldrar försäkrat hus och bilar osv i samma bolag kan även det ge dig rabatt om du ringer dom, så kan man pressa det ännu mer

  25. #3595
    Själv betalar jag allt på Jettan!
    Dock står den på farsan. Men tänker inte betala 12k per år, När man bara får 1000kr i månaden. Så en halv uppräckning!

  26. #3596
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    då flytt står på schemat


    han kör skyline
    Dags att flytta hemifrån? :o

    Justefan, blandar alltid ihop honom med Anders Pal av nån konstig anledning :s

  27. #3597

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Jag betalar själv alla utgifterna sålänge jag har fast jobb. Det enda är att den står på farsan, pengar i sjön att stå på den själv.

    Var ute en liten onsdagssväng med nya bilen o schladda runt lite precis. 14år gammal och en jävla massa mil på mätaren och går fortfarande så grymt fint.
    Motorkaraktären, chassiet, styrningen och så klart motorljudet, har en känsla av att BMW kommer finnas i mitt liv till graven

  28. #3598

  29. #3599
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Dags att flytta hemifrån? :o

    Justefan, blandar alltid ihop honom med Anders Pal av nån konstig anledning :s
    Hade dock inte vart fel En Supra hade jag nog kunnat leva med

    Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Jag betalar själv alla utgifterna sålänge jag har fast jobb. Det enda är att den står på farsan, pengar i sjön att stå på den själv.

    Var ute en liten onsdagssväng med nya bilen o schladda runt lite precis. 14år gammal och en jävla massa mil på mätaren och går fortfarande så grymt fint.
    Motorkaraktären, chassiet, styrningen och så klart motorljudet, har en känsla av att BMW kommer finnas i mitt liv till graven
    Inte i det långa loppet, premien sjunker ju hela tiden när den står på dig, sålänge du inte orsakar eller är delaktig i olyckor osv. Vilket du ju faktiskt var, synd!

    Dock rätt inställning, BMW är och förblir det bästa!

    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Hoppas inte BMW gör så att du hamnar i graven bara.
    Inte en chans!

  30. #3600

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in