alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Det beror på hur smart man är då man letar. Småbilar är det man tjänar pengar på i utlandet, tyskarna värderar inte dem alls. Här hemma däremot, guldmarknad.

Gick en A3 SB med 2,0 TDI Quattro DSG i förra veckan för 20 000 kr. Fel okänt av säljaren, men jag visste att det endast handlade om ny dator till DSG-lådan. 1800 dollar för en sådan plus en helgs jobb hade genererat skön vinst. Enda felet på bilen var att backen inte gick att lägga i, i övrigt toppskick.

Så att det är omöjligt, oh nej.

Finansmarknaden i öst är helt våldtagen i nuläget och att köpa bilar därifrån (inlösta bilar av kreditbolag) är även det en sjukligt bra marknad. Priserna ligger 40% under de svenska generellt sett. Gissa vad jag gör pengar på?
    Jo möjligtvis så kan man väl kanske göra klipp på små bilar i Tyskland. Dock inget jag har kollat upp, dem bilarna som jag kollar på dvs större familjebilar och lyxbilar med v8/v12 ligger ungefär samma i pris här hemma som i Tyskland. Vilket gör en import för att tjäna pengar hyfsat onödig. Enda anledningen då är att man kanske inte hittar den rätta bilen här i Sverige och därför importerar en från Tyskland.

Vart hittar du dem billiga bilarna i öst? Länkar på sidor som typ blocket/mobile/autoscout24 osv. Hur går en import till från tex Litauen? Gjort det någon gång?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Idag såldes Minin för 135k

To much is never enough.. !

Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Walla ostfralla
    Mich vad tror du på en s2 som åretrunt brukis, bara glömma?

Har meckat några 1.8t audisar idag, gillar dem motorerna men inte bilarna dem sitter i

Om du tänker på den gula så känns det ju som att köpa grisen i säcken.

Annars så är det helt klart vettiga bilar att åka med året runt, lite väl höga driftkostnader men man tar sig fram bra med Quattron samtidigt som motorer och drivlina håller ihop bra.
    Tänkte mest allmänt, han med den gula skrämmer bort mig med annonstexten!

Är riktigt sugen på bilköp nu, vill försöka hitta en fin bil som har rasat och kanske är obes osv som man kan lägga ner lite tid och tjäna ihop lite pengar på! Men som det ser ut nu så får jag fortsätta åka buss ett tag, men ska hålla utkik efter någon fräsh s2 i vår

Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    Har meckat några 1.8t audisar idag, gillar dem motorerna men inte bilarna dem sitter i
    vad säger du?!?!?!?!

Varför inte en bil som är billig i drift tills vintern är slut? Går ju ändå inte mycket fortare än 70 km/h i morgontrafiken.
    Bil är rena rånet för mig för tillfället
    Kostar 70kr per dygn i parkering hos mig, sen är det 15kr trängselskatt varje morgon och eftermiddag.. Sen försäkring, skatt och bensin på det.. Tänkte försöka överleva och åka kommunalt nu i vinter och spara lite pengar. För i vår har jag troligtvis jobb och då känns det mer värt med bil. Har ju alltid vinterbilen om man måste åka någonstans.

Men fyfan va jag hatar buss.. USCH!

Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    Bil är rena rånet för mig för tillfället
    Kostar 70kr per dygn i parkering hos mig, sen är det 15kr trängselskatt varje morgon och eftermiddag.. Sen försäkring, skatt och bensin på det.. Tänkte försöka överleva och åka kommunalt nu i vinter och spara lite pengar. För i vår har jag troligtvis jobb och då känns det mer värt med bil. Har ju alltid vinterbilen om man måste åka någonstans.

Men fyfan va jag hatar buss.. USCH!
    Buss och tåg är OK på dagar eller helger när man ska någonstans! Men på morgonen och eftermiddagen är det för jävligt

Det är bara att stå ut med andra ord. Se inte det negativa, om du bara tänker att det är skit så blir det ju enbart skit utav det.

Buss och tåg är OK på dagar eller helger när man ska någonstans! Men på morgonen och eftermiddagen är det för jävligt
    Jag tycker det är rätt chill, då sitter jag ändå långt över 3 timmar per dag och pendlar. Man hinner morgonsurfa lite, läsa tidningen, äta frukost, lyssna lite musik och vakna inför jobbet. På väg hem fixar man med lite papper, planerar morgondagen, chillar med en dricka i handen och fortsätter dunka musik.

Orre, du får börja cykla i vår. För 5-6 år sedan brukade jag cykla från Spånga till Tyresö sommartid, var rätt skön sträcka.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Det är bara att stå ut med andra ord. Se inte det negativa, om du bara tänker att det är skit så blir det ju enbart skit utav det.

Jag tycker det är rätt chill, då sitter jag ändå långt över 3 timmar per dag och pendlar. Man hinner morgonsurfa lite, läsa tidningen, äta frukost, lyssna lite musik och vakna inför jobbet. På väg hem fixar man med lite papper, planerar morgondagen, chillar med en dricka i handen och fortsätter dunka musik.

Orre, du får börja cykla i vår. För 5-6 år sedan brukade jag cykla från Spånga till Tyresö sommartid, var rätt skön sträcka.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg

Förlåt för OT, men blir det database error för dig med mich när du ska posta? Eftersom att du råkade posta dubbelt??

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Blev lite sugen på de här:
    http://www.blocket.se/goteborg/Saab_....htm?ca=20&w=2
    http://www.blocket.se/klippan/Bmw_32....htm?ca=20&w=2
    Någon här som vet på ett ungefär vad den chippade aeron drar?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Med tanke på att växellådan kommer rasa om nån mil så kanske den kommer dra totalt 10 liter det här året.

1,2 säkerligen vid blandad körning.

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010

Diskretion är en hederssak!.. E63 AMG 514hk

Pärlan

Volvo 240-88a
    Häst? Ska man räkna efter eller innan turen på åkern?

Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Är nog mer hästar utanför bilen, så som den ser ut
    Lågmilad(44k på mätarn) 240 med vursting lacken på framskärmen, extra bucklor~~ Kan man få en finare bil?
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Lågmilad(44k på mätarn) 240 med vursting lacken på framskärmen, extra bucklor~~ Kan man få en finare bil?
    en pärla helt enkelt!
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    snarare, kan man få en fulare bil?
    .... :*
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    en pärla helt enkelt!
    Titta en redig karlakarl som förstått hur en volvo ska se ut

Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg

Diskretion är en hederssak!.. E63 AMG 514hk
    Kom gamla karossen med den motorn?
    visste jag inte

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    .... :*

Titta en redig karlakarl som förstått hur en volvo ska se ut
    Moget....
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Moget....
    Haha, drev ju ba

Volvo är fina bilar (Y) Förutom denna då

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in