ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010

http://www.netcarshow.com/volvo/2007...escue_concept/

Tycker även att den volvon är riktigt cool

Denna XC90 med 787hk är det inte nått fel på heller. Tycker faktiskt att det finns en del snygga Volvos

Senast redigerat av ozcaarl den 2011-01-28 klockan 22:09.

mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Haha en jobbarkompis polare hade sparat ihop 80k och gick sedan och köpte en sproilans Audi rs4 med lånade pengar.

Ska bli intressant att se hur mycket han kommer tappa på affären...
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

http://thenextproject.tumblr.com/

Citat Ursprungligen postat av hast Visa inlägg
    heico är ju faktiskt grymt duktiga

mums!

Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Haha en jobbarkompis polare hade sparat ihop 80k och gick sedan och köpte en sproilans Audi rs4 med lånade pengar.

RS4 slutade tillverkas 2008.

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg

1. Ny rs4 går inte att köpa för tillfället.
    2. 80000:- räcker för kontantinsatsen till en bil för max 400000:- (ungefär hälften av rs4'ans nypris)

3. Bilar är ju en förlustaffär hur som helst, om man har råd så kan man ju förlora extra mycket pengar på bilen men samtidigt också ha jävligt kul!

Summa: Din polare alt hans kompis snackar skit!

M43B18.

Inte helt fel 6ägare har det varit med, svensksåld

Det är en 318 115hk
    Alltså, ska du forska på Transportstyrelsen så vore det ju en fördel om du även lägger fram rätt information. Bilen importerades hit -97 så svensksåld är den inte.

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Heico är ju faktiskt grymt duktiga
    Känns mer som Heico står för Hei-co(m-och-hjälp-mig) i detta läget. Fronten på S/V60 ser ut som en ledsen myrslok som sneat på morfin. Om fronten såg värre ut förr, då undrar jag vad de egentligen håller på med.

Heico har gjort bra saker, men inte på denna generation Volvobilar.

Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Denna XC90 med 787hk är det inte nått fel på heller.
    Problemet är att det inte är en Xc90, utan ett rambygge med enbart ett skal utav Xc90. Ingenting som är Volvo med andra ord.

Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    1. Ny rs4 går inte att köpa för tillfället.
    2. 80000:- räcker för kontantinsatsen till en bil för max 400000:- (ungefär hälften av rs4'ans nypris)

3. Bilar är ju en förlustaffär hur som helst, om man har råd så kan man ju förlora extra mycket pengar på bilen men samtidigt också ha jävligt kul!

Summa: Din polare alt hans kompis snackar skit!
    Du kan ta högre lån med blancolån utan säkerhet. Att man absolut måste ha 20% är korrekt, men det är vid rena billån.

2,5T-motorn i Volvo S60OG är sjukt mycket bättre än T5-motorn! Kört sådan med jämna mellanrum (senast idag) och är galet imponerad utav det härliga vridet lågtrycksturbon presterar. Denna bilen jag kör har R-paketet och gör sig helt perfekt med svart skinn och mörk lack.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Alltså, ska du forska på Transportstyrelsen så vore det ju en fördel om du även lägger fram rätt information. Bilen importerades hit -97 så svensksåld är den inte.
    Fanns inget reg. datum i utlandet det var därför jag utgick ifrån att den var SV-såld

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Du kan ta högre lån med blancolån utan säkerhet. Att man absolut måste ha 20% är korrekt, men det är vid rena billån.
    Jo det kan man ju, då oftast på "bakom hörnet firmor" Går knappast att köpa 0 kronor kontant hos Audi eller någon annan större seriös firma.

Sen så är det ju egentligen två lån man tar då. Första lånet är för kontant insatsen och andra lånet är själva billånet. Dvs man betalar fortfarande kontantinsats men då med lånade pengar.

Nej, men det finns ett fält till höger:

Privatimporterad - JA.

Är du nöjd med din bil Hast?

Jo det kan man ju, då oftast på "bakom hörnet firmor" Går knappast att köpa 0 kronor kontant hos Audi eller någon annan större seriös firma.

Sen så är det ju egentligen två lån man tar då. Första lånet är för kontant insatsen och andra lånet är själva billånet. Dvs man betalar fortfarande kontantinsats men då med lånade pengar.
    Du kan ta ett vanligt banklån, och då ta ett blancolån. Du behöver absolut inte ta lånet hos bilfirman direkt, sällan det är den lönsammaste metoden.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Du kan ta ett vanligt banklån, och då ta ett blancolån. Du behöver absolut inte ta lånet hos bilfirman direkt, sällan det är den lönsammaste metoden.
    Självklart kan man det, dock så är det lättast att ta lånet direkt på firman till en vanligtvis lite högre ränta. Lönsammaste är att casha bilen direkt och på så sätt slippa räntekostnader.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Nej, men det finns ett fält till höger:

Privatimporterad - JA.

Är du nöjd med din bil Hast?
    Jo det vet jag att det gör, men kollade inte där när jag inte såg något reg. datum

Jo det är jag allt

Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Självklart kan man det, dock så är det lättast att ta lånet direkt på firman till en vanligtvis lite högre ränta. Lönsammaste är att casha bilen direkt och på så sätt slippa räntekostnader.
    :applader:

Smart, givetvis är det alltid bäst att lösa bilen kontant direkt och slippa räntorna.. Så är det ju med allt!

Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Jag vill ha körkort... Jag vill ha en bil!
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    eeeww haha lät det ^^KNÄÄÄÄÄÄCCCKKK^^ xD

15. Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Det går ju att låna på kåken oxo.... Om man inte har så mkt lån på den, då är det ju bara att springa till banken!

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Det går ju att låna på kåken oxo.... Om man inte har så mkt lån på den, då är det ju bara att springa till banken!
    Eller så sparar man och slipper leva över sina ekonomiska tillgångar.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Håller med dig, MEN jag förstår folk som lånar för att köpa saker Väldigt smidigt om man vet att man har råd att betala lånet och känner att man kan leva med att ha betalt en hel del pengar på ingenting, ränta!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg
    Jag vill ha körkort... Jag vill ha en bil!
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    +1 Så tråkigt att bara övningsköra med pappas audi hela tiden, vill ha en egen bil ju

Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Visst... bara det att om du lägger undan 2000 i månaden till en bil som kostar 600000, så tar det 300 månader. Altså 25 år. Och då är det knappast aktuellt att köpa den längre... Men visst, det vore ju onödigt att komma med i lyxfällan!

21. Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Vill ha egen bil när körkortet rullar in. Kommer inte ha råd med något som är värt att köpa dock.
    Vad har du för budget då? Och vad letar du efter?

Vill ha egen bil när körkortet rullar in. Kommer inte ha råd med något som är värt att köpa dock.
    vad har du för budget? klart en bil för 100k kanske inte är nått man springer å köper som första bil! men en bil för 15000-20000 brukar väll va ok skick på faktiskt!

Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    "Okej" skulle jag inte säga själv men.
    förlåt menade ventiltätningar mest där. va ganska trött.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Jag letar efter bra kvalité, mycket utrustning, pigg och rolig att köra. Skulle lätt kunna tjäna ihop 40-50 tusen tills jag fyller 18, men har ingen lust att lägga allt det på den största kapitalförstöraren du kan hitta. I alla fall inte när jag är 18.

vad har du för budget? klart en bil för 100k kanske inte är nått man springer å köper som första bil! men en bil för 15000-20000 brukar väll va ok skick på faktiskt!
    Jag har kollat runt på bilar för runt 30.000, 3 & 5 serie, golf, a4, c-klass osv. Men finns inget som lockar där direkt.
    Citat Ursprungligen postat av Andy63
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Jag letar efter bra kvalité, mycket utrustning, pigg och rolig att köra. Skulle lätt kunna tjäna ihop 40-50 tusen tills jag fyller 18, men har ingen lust att lägga allt det på den största kapitalförstöraren du kan hitta. I alla fall inte när jag är 18.

Jag kolla runt lite lätt, Volvo och Saab är inget för dig bara för att va säker? Annars kan man ju få S40/V40 T4.

Iaf, det jag hittade som kanske lockar lite?

klicka på bilen för att bli vidarebefodrad

Alfa Romeo 156 , ja den möter ju inte bra kvalité men rolig bil
    BMW 325ix
    BMW 323i
    Audi A4 1.8T Quattro
    Ford Probe V6
    Alfa Romeo 156
    Volkswagen Golf GTi
    Audi A3 1.8T
    Mercedes CLK

Hoppas det fanns något du gilla iaf

Nja, skulle väl kunna tänka mig att ha en saab/volvo, men inte i första hand direkt.

Finns mycket intressant, bla golfen, 323an. Men som sagt, inte lust att lägga hela sparkapitalet på bil.

Troligtvis blir det att snylta på mammas eller pappas bil tills jag har en fast inkomst. Sen köpa sig en fin bil.
    Citat Ursprungligen postat av Andy63
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

kan ni länka några bra bilar med bra utrymme och bra prestanda, inga trimmade bilar. pris 250-300k

Är det bara jag som tycker 18åringar har väldig många krav på en första bil?

Jag tycker bara det känns onödigt att slänga iväg för mycket pengar på sin första bil. Man kan ha roligt med en gammal bil också
    Jag kan bara säga att det är nåt speciellt med lite äldre bilar. Något gör att det är en speciell känsla! (Vet någon som håller med mig )

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    Är det bara jag som tycker 18åringar har väldig många krav på en första bil?

Jag tycker bara det känns onödigt att slänga iväg för mycket pengar på sin första bil. Man kan ha roligt med en gammal bil också
    Jag kan bara säga att det är nåt speciellt med lite äldre bilar. Något gör att det är en speciell känsla! (Vet någon som håller med mig )
    Haha nej då dom flesta i min klass har inga speciella krav, dom flesta i min klass tyckte det var onödigt att köpa en sån dyr bil som första för den ändå hamnar i diket

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in