1. #6301
    Såna jänkare ska vara automat ju dock hade ja ej viljat ha en nyare corvette med automat t.e.x

  2. #6302
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Alltså, det här med bil är ju otroligt svårt att välja.

    Lite kort information bara.
    Kollar mycket på bil just nu. Det ska vara en förstabil, alltså verkligen en förstabil och ingen för massa tiotusentals kronor. Budgeten beräknas att uppgå till absolut max 15 000 kr. Därmed är jag relativt öppen för ifall det är småfel på bilen, dålig lack, rost och sådant. Det är ändå bara en förstabil.

    Nu till haken då. Vad för bil är bra som en förstabil?

    Jag har kollat på bland annat:

    Golf 3 (Både vanlig och VR6)
    Saab 9000 2.0t eller 2.3t (Vet ingenting om dem i princip)
    Volvo 850 Gle, Glt, T5 eller T5R (Gltn lockar mest om man utgår från pengarnas håll. En T5/T5R om man utgår från effekten, men det spelar inte så stor roll i början.)
    Audi 80 coupé
    Mazda Mx3
    Toyota Celica Gt4 (Eller vad de nu heter)
    Honda Accord/Civic
    Bmw 320 e30 eller e36 (Av någon anledning lockas jag dock inte särskilt till dem.)

    Den bil det lutar åt mest nu är 850. Jag gillar att köra dem, jag gillar utseendet mycket. Det är väl en relativt säker och hållbar bil och det finns reservdelar tillgängligt.

    Dock är jag faktiskt rätt intresserad av att veta mer om just Saab 9000 2.3t. Är det bra bilar eller är det skit? Hur är dessa att köra? Jag är 1.85 lång, så för små bilar uppskattas absolut inte. Därav tycker jag att 850n är bra. Jag sitter väldigt skönt i den.

    Så, vad tror ni? Vilken rekommenderar ni? Värt att tillägga är dock att 740 och 940 inte lär inhandlas. Det är ingen bil jag attraheras av.
    Tror du blir nöjd vilket som. Satsa på att hitta ett fint exemplar av valfri säger jag.
    Citat Ursprungligen postat av Andy63
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  3. #6303

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Linkan_88 Visa inlägg
    Grymma bilar låter så jäkla underbart med sportavgas!
    Räcker med att kapa sista ljuddämparen, det har vi gjort på våran S500 (W220) och det är så de knullar i öronen.
    Kan filma nån gång och lägga upp så kan du få höra

    Dock har vi fått ett helvetes resonansljud vid ~2500 rpm och ligger man på motorväg i 140-150 så är det inte kul o sitta i bilen för då dånar det nåt förjävligt..


    Edit: Hittade ett ljudklipp jag gjorde med iPhonen. Ingen bra kvalité alls på ljudupptagningen, bättre kommer! http://www.megaupload.com/?d=WQ3M7N7E
    Senast redigerat av Andiih den 2011-07-19 klockan 19:39.

  4. #6304
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Citat Ursprungligen postat av Linkan_88 Visa inlägg
    var nog iof 2 år sen eller ngt haha Becka var med tror ja
    Haha såpass, har nog varit på ett par race med den när du varit där också
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  5. #6305

  6. #6306

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Älskar när man får köra s60n, grymt skön bil imo med bra bottendrag och bra väghållning.

     


    Fast åt helvete fel motorn!
    Den motorn är seg ju

  7. #6307

  8. #6308

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Inte världens starkaste kanske men 2,4l är ändå inte det sämsta man kan ha, men jo några hundra hästar till hade inte vart helt fel. Den har väl 180 eller något sånt tror jag.

    Edit : För att du inte ska tro att farsan valt den så var det den "värsta" motorn han fick välja, inte privatbil utan han har den genom jobbet
    Snart dags för ny och det stod mellan nya s60n (jävligt snygg imo, såg väldigt fräsch ut osv) eller en audi a4 combi (också väldigt snygg men modellen börjar ju bli lite gammal nu), men pappa sa att det blir nog a4an. Motorn i den var väl någon Turbo diesel så blir nog ltie rappare än den här tror jag
    Det är 170 hästar i den!
    Men 2,5t är satan mycket roligare att köra. den är pigg iallafall.

  9. #6309

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Fast åt helvete fel motorn!
    Den motorn är seg ju

    2.4 är ändå rätt så bra för en standard bil. Bättre att ha den där bilen än ingen eller en Fiat

  10. #6310

  11. #6311

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Bättre en den där förbannade 1.8l "ecofuel" v70n min morsas kille fick som låne bil, kan vara den absolut segaste bilen jag åkt med. Var ju nästan svårt att köra om med den

    Kan tänka mig det Volvo är bra bilar. Men, Tyska bilar ftw <3

  12. #6312

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Bättre en den där förbannade 1.8l "ecofuel" v70n min morsas kille fick som låne bil, kan vara den absolut segaste bilen jag åkt med. Var ju nästan svårt att köra om med den
    Flexifuel heter den
    Att det än finns såna motorer. Kan inte vara roligt att köra dom dagarna ut

  13. #6313
    +1 på den, gillar verkligen tyska bilar speciellt Audi

    Det är 170 hästar i den!
    Men 2,5t är satan mycket roligare att köra. den är pigg iallafall.
    Så var det ja Åhja det kan jag tänka mig att den är, åtminstone jämför med 2.4an.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

  14. #6314

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    2.4 är ändå rätt så bra för en standard bil. Bättre att ha den där bilen än ingen eller en Fiat
    Ja. Men bara motorljudet från den motorn gör att jag inte vill ha den! Låter inte alls bra när man gasar på rätt bra!
    2.5t eller T5an

  15. #6315

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    +1 på den, gillar verkligen tyska bilar speciellt Audi

    Du är som mig när det gäller bilar Min farsa köper alltid tyska bilar, och då blir det oftas Audi, men ibland BMW Tunga bilar asså!

  16. #6316

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Du är som mig när det gäller bilar Min pappa köper alltid tyska bilar, och då blir det oftas Audi, men ibland BMW Tunga bilar asså!
    Nej, Min farsa kör rediga bilar.
    Vovlo v60 R paketet och D3 motorn och Sedan Nya v50 classic med t5a motorn.

  17. #6317

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av jontee Visa inlägg
    nej, min farsa kör rediga bilar.
    Vovlo v60 r paketet och d3 motorn och sedan nya v50 classic med t5a motorn.

    tyska bilar has the powaaah!

  18. #6318

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    tyska bilar has the powaaah!
    Ja, Om han har en bra motor i den också! Typ en m3,m5 m6.m1 Eller rs 4,rs6 osv
    Det är manligt.
    Fast någon bil man verkligen skulle vilja ha en dodge charger 69 rt.
    Fyfan vilken bil! Synd att alla är så dyra. Man få la köpa ett renovering obejekt någon gång i tiden kanse.
    Tänk att komma och köra runt på en sån du

  19. #6319

  20. #6320

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Ja, Om han har en bra motor i den också! Typ en m3,m5 m6.m1 Eller rs 4,rs6 osv
    Det är manligt.
    Fast någon bil man verkligen skulle vilja ha en dodge charger 69 rt.
    Fyfan vilken bil! Synd att alla är så dyra. Man få la köpa ett renovering obejekt någon gång i tiden kanse.
    Tänk att komma och köra runt på en sån du

    Jag har alltid velat ha en amerikansk bil. Men sen när jag har åkte i massa dyra amerikanska bilar märkte jag hur dåliga dom var för att ha så mkt hästar och så stor motor. En tysk bil på kanske 5000cc kan köra om en amerikansk bil på över 8000cc.

    Min släktings farsa köpte en Dodge Viper för nåt år sen. Med 8.4L motor och det. Men för att ha så stor motorstorlek och det, så tyckte jag att den inte axxade bra nog, som man förväntade sig. Men amerikanska bilar är tunga ändå <3

  21. #6321

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    BMW gillar jag dock inte alls, utom deras absolut exklusivaste modeller.

    Själv gillar jag alla deras nya bilar från 5-serien och uppåt

  22. #6322

  23. #6323

  24. #6324
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Jag har inte sagt något om att jag ska äga den och den bilen när jag blir stor ifall jag är inblandad.
    Troligtvis blir min första bil någon sketen 740 eller så, men pengarna kommer ändå läggas på en supermotard först och främst, det är högst prioriterat när man har åldern inne.
    Köp en TIC isf !

    Tvättade och vaxade bilen idag, ser faktiskt helt okej ut nu i lacken.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  25. #6325

  26. #6326

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Tycker de är lika kul varje gång att läsa denna tråd, se hur personer skriver i denna tråd och säger vad de ska och vill ha för bilar när de fått körkort. Förlåt, men hoppas att ni vaknar nån gång! Tror ingen av er kommer ha någon av de bilar ni nämner. Snälla, vakna och inse hur mkt de kostar att köpa och äga en bil.
    Har man en pappa med stor plånbok är allt möjligt

  27. #6327

  28. #6328

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379


    Förlåt alla Volvoälskare

  29. #6329

  30. #6330
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Så allt har med motorstorleken att göra? :rolling:

    Tycker de är lika kul varje gång att läsa denna tråd, se hur personer skriver i denna tråd och säger vad de ska och vill ha för bilar när de fått körkort. Förlåt, men hoppas att ni vaknar nån gång! Tror ingen av er kommer ha någon av de bilar ni nämner. Snälla, vakna och inse hur mkt de kostar att köpa och äga en bil. Och Rifat, "Men sen när jag har åkte i massa dyra amerikanska bilar märkte jag hur dåliga dom var för att ha så mkt hästar och så stor motor." Du är född 97, tror knappast du har hunnit åka så många bilar, du kan börja prata om sånt tjaffs när du SJÄLV har kört bilarna och kan bedöma de, inte genom att bara åka med.
    Det är ju så sjukt olika bilar och motortyper... Jag har haft lite av varje, och alla bilar har sin egen karaktär. En stor bil med motor på 6 liter och 300 hästar drar mycket jämnare eftersom motorn har ett mycket jämnare vridmoment än en mindre motor med samma effekt. Dessutom har dom ju oftast automat som jämnar ut det. Ska kam vara snabb vid rödljus eller i svängarna så ska man ha mindre bil. En stor bil med mycket vrid kommer mer till sin rätt i högre hastighet. Vilken GTI-bil som helst kör ifrån en camaro vid rödljuset, men över 100-150 så kommer den... Så vilken bil man gillar beror ju helt på hur man vill köra. Själv gillar jag komforten och lugnet i en större bil med automat. Inget ryck och slit, bara gasa och styra. Att dessutom känna hur bilen liksom "vaknar" i 120 när trean går i och skjuter iväg är helskönt. Men skulle jag köra konbana eller bara gasa i stan så skulle jag hellre ha en cosworth eller dylikt....

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in