1. #7201

  2. #7202
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    19"R är väl fake? Men Nebula är helt klart snyggast.
    Klart att de är fake, nya fälgar hos Volvo kan gå på väldigt mycket Det gäller även Nebula
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  3. #7203
    Är detta baspaketet något prisvärt att ha?

    http://www.blocket.se/jonkoping/Basp....htm?ca=17&w=1
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  4. #7204
    Citat Ursprungligen postat av Nismo Visa inlägg
    Nej det är inte min
    varför sälja din skyline?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  5. #7205
    Hallå det är såhär att min granne har en gammal polo 1,6 av årsmodell 95 vet att den har nytt avgassystem men i övrigt original å sparsamt körd och därefter i bra skick med rätt lite rost.(ägd av en äldre dam)

    Har hört dem prata om att eventuellt göra sig av med denna bil då dom ärvde den och redan har 2 bilar. Bara av det jag sagt nu vad tror ni ett bra bud skulle kunna ligga på? Antar då att jag skulle kunna dra av några tusenlappar av marknadsvärde pga ''kompispris''

    Har tittat runt lite och skulle det anses som ett skambud om jag lägger ett bud på runt 15k?
    En svensk tiger!

  6. #7206
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Tänkte dra iväg och kika på en saab 9-5 nu snart men jag som inte kan så mycket om bilar tänkte höra mig för lite.

    Vad bör man fråga om bilen, servicebok, när kammremmen byttes osv osv? Och vad bör man kika/känna efter när man väl är på plats och ska kika på den?
    Vilken årsmodell och motoralternativ ska du kolla på?

    Fram till och med -03 är det absolut största problemet oil sludge, något som är mer eller mindre ett lotteri vilka det ska drabba. Kolla den här tråden på STCS, http://forum.saabturboclub.com/viewt...p?f=3&t=133129

    Jag köpte just en 9-5 Aero -00, den är jävligt trevlig att köra, direkt i styrning och chassi. Dom snikigare modellerna är lite sämre på de punkterna, från och med -02 blev steget mellan Aero och övriga mindre. I samband med "ansiktslyftet" -06 och nyare med Dame Ednafronten blev bilarna ännu bättre på nästan alla punkter, dock fulare.

    Soppaförbrukningen skiljer inte så mycket på bensinarna, så man är lite dumsnål om man köper en 150 hk 2,0t!

    Annars kolla vanliga fel som SID-diplayen, rost på bland annat bakluckan och om växellådan kärvar (tidiga årsmodeller). Fråga också om oljeförbrukningen, bli inte förvånad om den drar en liter per 500 mil, det är ganska normalt.

    Citat Ursprungligen postat av bob_skill Visa inlägg
    Vad är det som gör att man inte kan svetsa dem, det vill säga vad är det för material?

    Skulle man inte kunna testa att ta ett rör som man slår på, på utsidan av muttern?
    Något legering som inte tillåter det!

    På mina skulle det inte gå, den yttre ringen sitter löst så den går att snurra på.
    Don´t make excuses, make horsepower!

  7. #7207
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    varför sälja din skyline?
    Sälja? jag ska inte sälja min iallafall
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  8. #7208
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vilken årsmodell och motoralternativ ska du kolla på?

    Fram till och med -03 är det absolut största problemet oil sludge, något som är mer eller mindre ett lotteri vilka det ska drabba. Kolla den här tråden på STCS,
    http://forum.saabturboclub.com/viewt...p?f=3&t=133129

    Jag köpte just en 9-5 Aero -00, den är jävligt trevlig att köra, direkt i styrning och chassi. Dom snikigare modellerna är lite sämre på de punkterna, från och med -02 blev steget mellan Aero och övriga mindre. I samband med "ansiktslyftet" -06 och nyare med Dame Ednafronten blev bilarna ännu bättre på nästan alla punkter, dock fulare.

    Soppaförbrukningen skiljer inte så mycket på bensinarna, så man är lite dumsnål om man köper en 150 hk 2,0t!

    Annars kolla vanliga fel som SID-diplayen, rost på bland annat bakluckan och om växellådan kärvar (tidiga årsmodeller). Fråga också om oljeförbrukningen, bli inte förvånad om den drar en liter per 500 mil, det är ganska normalt.
    En -98 dock kom den inte i trafik förens -07. 2.0 liters på 191 hästar.
    http://www.blocket.se/vi/34826935.htm

  9. #7209
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  10. #7210
    Uhhh lätt det var att ta lös ena fjädern fram på volvon, tog typ 5-6 timmar, var tvungen att hämta verktyg hos folk osv osv... Kommer gå betydligt snabbare på andra sidan nu när jag vet vad som måste göras!

  11. #7211
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    En -98 dock kom den inte i trafik förens -07. 2.0 liters på 191 hästar.
    http://www.blocket.se/vi/34826935.htm
    Okej...vad konstigt! Vem hade den i nio år utan att använda den? Eller stod den som nåt demoobjekt på firma?
    Såg nu, som Siiimooon skrev import såklart!

  12. #7212
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    En -98 dock kom den inte i trafik förens -07. 2.0 liters på 191 hästar.
    http://www.blocket.se/vi/34826935.htm

  13. #7213

  14. #7214

  15. #7215
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Vet inte hur du gjorde.. men biltemas sänkningsats är för smidig att använda Bara trycka ihop fjädern, sen är det i princip att bara dra av den.

    sorry dubbel
    Yes alltså, hade ju den dära billiga som man trycker ihop fjädern med, men sen var det krångel med olika saker eftersom det är absolut första gången jag mekar själv i något sånthär

    edit: Såja, plockat bort andra sidan fram, tog typ 1 och en halv timme, gick lätt.... Men om jag plockar bort fjädrarna bak så kommer den väl hänga med baken? När jag haft fjädrar har den varit helt "rak"
    Senast redigerat av Woody den 2011-09-10 klockan 11:20.

  16. #7216

  17. #7217
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Varför står det då inget om när den togs i trafik i utlandet?
    Antingen så finns det inga papper på att den varit i utlandet eller så har den helt enkelt stått i Sverige utan att tagits i bruk?

  18. #7218

  19. #7219

  20. #7220

  21. #7221

  22. #7222
    Japp, har ju plockat runt om, kan ju kapa gummina fram 1 varv eller något så blir det bättre.

    Står dock i baklut på uppfarten på bilden så kanske är mindre då den står plant

  23. #7223
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Blev lite för mycket i bak tycker jag.
    Eller för lite ifram?
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  24. #7224
    Citat Ursprungligen postat av Nismo Visa inlägg
    Sälja? jag ska inte sälja min iallafall
    edit: läste fel på förra sidan trodde du skrev det är min men du skrev är inte min sry
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  25. #7225
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    540in hemma från lackering, och sedan ihop satt igår, SJUKT nöjd






  26. #7226
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    540in hemma från lackering, och sedan ihop satt igår, SJUKT nöjd





    Vad gick det på? Tycker dock att dina baksulor är lite för smala!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  27. #7227

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    540in hemma från lackering, och sedan ihop satt igår, SJUKT nöjd

    *BILDER*


    Vafan, skiter du pengar?

  28. #7228
    Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    608
    Tjena alla Bil-Boys..

    Tänkte köpa någon gammal skrothög o leka runt med på isen osv tills det är dags för körkort (Då ryker den)

    Alltså bakhjulsdrivet och manuell.. Tips på bilar? Är det 740 som gäller eller vad tycker ni? Inte mer än 5 000kr Skriv gärna om ni säljer..
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    eeeww haha lät det ^^KNÄÄÄÄÄÄCCCKKK^^ xD

  29. #7229
    Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg
    Tjena alla Bil-Boys..

    Tänkte köpa någon gammal skrothög o leka runt med på isen osv tills det är dags för körkort (Då ryker den)

    Alltså bakhjulsdrivet och manuell.. Tips på bilar? Är det 740 som gäller eller vad tycker ni? Inte mer än 5 000kr Skriv gärna om ni säljer..
    Du kan få köpa min 245

  30. #7230
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg
    Tjena alla Bil-Boys..

    Tänkte köpa någon gammal skrothög o leka runt med på isen osv tills det är dags för körkort (Då ryker den)

    Alltså bakhjulsdrivet och manuell.. Tips på bilar? Är det 740 som gäller eller vad tycker ni? Inte mer än 5 000kr Skriv gärna om ni säljer..
    BMW 3-serie alla gånger.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in