alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    skiter du pengar eller vad jobbar du som om du har råd att ha en bil som drar 8liter/milen som bruksbil?
    Går i skolan (3an) Men får "rätt" bra månadspeng + hamstrade pengar och gjorde en hel del "små jobb" som yngre, vilket gjorde att jag hade en del pengar sparat. Har med hjälp av pengarna jag sparade som liten haft möjligheten att kunna köpa och sälja lite mopeder när jag var 15-16år (mest som hobby egentligen, men tjänade lite pengar på några stycken också)

Och inte 8L per mil. 18.1L per 10mil. DVS 1.8L per mil. Vad mercan drar vill jag dock inte veta (ingen färddator) Men har ju 528an om jag vill köra snålt

Edit: Angående jobb så har jag iaf blivit erbjudet ett jobb som lät nice, kan jobba lite på helger, kvällar eller när jag vill. Funderar på att kanske börja.

Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Går i skolan (3an) Men får "rätt" bra månadspeng + hamstrade pengar och gjorde en hel del "små jobb" som yngre, vilket gjorde att jag hade en del pengar sparat. Har med hjälp av pengarna jag sparade som liten haft möjligheten att kunna köpa och sälja lite mopeder när jag var 15-16år (mest som hobby egentligen, men tjänade lite pengar på några stycken också)

Och inte 8L per mil. 18.1L per 10mil. DVS 1.8L per mil. Vad mercan drar vill jag dock inte veta (ingen färddator) Men har ju 528an om jag vill köra snålt

Edit: Angående jobb så har jag iaf blivit erbjudet ett jobb som lät nice, kan jobba lite på helger, kvällar eller när jag vill. Funderar på att kanske börja.
    körde drygt 2.5mil utan att bromsa. Har för mej att det blev antingen 8.9 eller 9.1L per mil. Dock gick den upp direkt när det blev 50 väg och mer trafik.
    hmm

men har fått erbjudande om att få köpa mormors s60 -04 aut, vet att det är en bensinare med turbo, kan dock tyvärr inte säga vilken av motorerna det är. nyrenoverad ac, väldigt fräsch i sig, lite sliten lack men inget man direkt stör sig på och en rejäl tvätt skulle nog göra den riktigt fin. SoV-däck är med.

vad skulle ni ge för den? skambud går an men ändå acceptabel nivå och är det värt att köpa istället för typ 745a eller liknande att köra skrot på?
    är student, tar körkort i vår. så har inte råd med ngt som kostar allt för mkt. hur äre att köra automat? har knappt kört ngt men är av den här coola bonnetypen som tkr det är fjolligt
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    hmm

men har fått erbjudande om att få köpa mormors s60 -04 aut, vet att det är en bensinare med turbo, kan dock tyvärr inte säga vilken av motorerna det är. nyrenoverad ac, väldigt fräsch i sig, lite sliten lack men inget man direkt stör sig på och en rejäl tvätt skulle nog göra den riktigt fin. SoV-däck är med.

vad skulle ni ge för den? skambud går an men ändå acceptabel nivå och är det värt att köpa istället för typ 745a eller liknande att köra skrot på?
    är student, tar körkort i vår. så har inte råd med ngt som kostar allt för mkt. hur äre att köra automat? har knappt kört ngt men är av den här coola bonnetypen som tkr det är fjolligt
    Självklart ska det stå "per 10 mil"

Vet du reg.nr på bilen? i sådant fall är det ju bara att söka vilken motor den har.
    Fråga först hur mycket hon vill ha för den, om du tycker priset är rätt köp den, om inte så skit i den. Skulle själv aldrig pruta på ett "familje pris" eller vad man ska kalla det, Hon lär ju ge dig det absolut lägsta priset som hon kan tänka sig att släppa bilen för, om det är tillräckligt bra så blir ju båda nöjda

Automatare är helt klart skönare och är enligt mej i princip ett måste på en bruks bil! I princip ALLA mina kompisar som har köpt bil med manuell låda säger nu efter att ha kört en automat bil "Nästa bil ska bli en automat" "Så jäkla skönt med kick-down" osv.

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Snyggt du! Blir snart att sätta in min nya dubbeldin Jvc med usb, aux osv i 900an. Men nästan så de känns omodernt, streama är de ju många som gör nu förtiden
    Rätt enkelt att bygga om Saabs originalenheter till aux, då kan man också streama via bluetooth om så önskas! Guide till din 900 NG, http://forum.saabturboclub.com/viewt...?f=30&t=254333
    Don´t make excuses, make horsepower!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Hade ett litet 'race' på kanske 4 mil sammanlagt mellan mig och en mc nu på kvällen. Körde bara på E6an. Var rätt skoj, dock så tog jag aldrig i, låg bara i 5an hela tiden

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Okej, tack för länken! Hade absolut gjort så, men nu har jag ju köpt en stereo redan som man kan spela, usb, aux osv!

Edit: finns din bil på garaget.org?
    Blir nog kanon det med!

Nope, tycker inte att det är värd att lägga upp där då den ser ut precis som alla andra originalaeros och några större ingrepp finns det inga planer på!
    Senast redigerat av Emil123 den 2011-09-21 klockan 23:05.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Hade ett litet 'race' på kanske 4 mil sammanlagt mellan mig och en mc nu på kvällen. Körde bara på E6an. Var rätt skoj, dock så tog jag aldrig i, låg bara i 5an hela tiden
    Var rädd om kortet nu Hast!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Var rädd om kortet nu Hast!
    Jadå var helt tomt i princip, någon enstaka lastbil

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Jadå var helt tomt i princip, någon enstaka lastbil
    Okej
    Kanske ska få en till bil inte helt klart (beroende på om farfar ska byta in den eller inte)
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Motorväg är kul men landsväg där de skiftar mellan 1 och 2 filigt med mitträcke är roligare, omkörningar i av- och påfarter är spännande

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Maptun steg 1 inhandlat, få se snart om det blir nån fart på kärran

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Vad tror ni den kan vara värd, och någon som kanske är sugen på att köpa?
    BMW 528I årsmodell 98, mätarställning antingen slutet av 199xx mil eller nyss slagit om till 20000 mil (ärliga, kollad med dator) Besiktad. Utrustad med tex: Xenon, Automat, EL-glaslucka, stora kliman med ny på fylld ac (restvärme och dubbla auto zoner) Stora stereon (bussines), Vinterdäck på alufälgar dubb och sommardäck på ac-schnitzer 17", nästan nya kumho däck. Multiratt, auto avbländbara speglar invändigt och utvändigt superfräsch invändigt!! och ser även hyfsat bra ut utvändigt. Helt nyservad för några mil sedan (filter, olja) Avtagbar dragkrok

Smutsig som satan på bilden.

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Fick du tag på låsnyckeln?

Ont: nya sulor on, samt bytt motorfästet nu. Nu är det "bara" att fixa grenrörsläck, styrled, få av sista hjulbulten, fixade läckande topp, byta kamrem. Fyfan vad denna bilen inte överraskar mig positivt. Snacka om att budgeten är spräckt för länge sedan, känns illa som fan faktiskt.. menmen, bättre att fixa allt när jag redan lagt massa pengar på den. Ska bli kul när bilprovningen förmodligen hittar ännu mer fel på den. Säljaren är nog gott nöjd iallafall.
    Yes, trodde att jag kollat på alla ställen i bilen innan jag fått tag på förrförra ägaren som gömt den!

Verkar som att du gjorde en bra affär, hur mycket har du lagt ut på kärran hittills?

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg

Förbrukningen på 945an ligger nu på 0,89-0,93/liter milen blandad körning nu

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    kom o kaxa när du ligger på1.5!
    Lär inte behöva vänta länge på det Tänkte buda på ett trimpaket (chippad bränslebox och vikingchipp) eller ett turboaggregat från en 850 T5, vilken av de tycker du att jag ska köpa?

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Är det dom omtalade hjulen man skymtar i bakruden ?
    Så omtalade är dom väl ändå inte? Yes, det var dom jag hämtade när du fick finbesök

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    båda, jag har ju det:p
    Får jag råd med båda så köper jag det

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Jävla velande hela tiden, ena stunden fälgar och andra inte. Bestäm dig..

Min bil drar 0,73 farthållare i 90km/h
    Jo men din bil är inte en traktor Har tröttnat på 135 hk så satsar nog på motorn först och köper några begagnade alufälgar sen

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ne, vet Du skulle köpt en Saab du med.
    Nä fyfan för FWD!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in