1. #7561

  2. #7562

  3. #7563

  4. #7564

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Ni som kör bakhjuls drivet kör ni med dubb eller dubb fritt om vintern?

    Har aldrig kört en bil med dubbfria däck förut. Vissa säger ju att det är ren skit bara och man kör fast över allt. Men funderar på att köpa det till iår för att prova.

    Känns ju som att direkt det blir lite backe och röd ljus är det kört


    Edit: nu kom jag på vad det heter, friktionsdäck
    Finns ju några "påsar" man kan köpa på biltema, så sätter man dom över hjulen och så ger det grepp, funkar bra endå
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  5. #7565

  6. #7566

  7. #7567
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Själv kör jag dubbat på alla tre bilarna. På 540in 225/55-16 Goodyear Ultragrip, på 528an 205/65-15 minns dock inte märke. Sen på 500E'n så kör jag nokian hakkapeliitta 225/55-16.

    Varför skulle det vara värdelöst med bredare än 185? Själv tror jag att det kan bli riktigt ostabilt med så smala däck. Inga problem alls med 225or på mina bilar.

    Edit::
    Vad heter dessa fälgar?


    Annars är man lite sugen på sådana, men kostar typ 35k för ett par renoverade.....

  8. #7568

  9. #7569

  10. #7570
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg


    Sjukt!
    japan <3
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  11. #7571

  12. #7572
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Nån som vet nån bra sida som säljer billiga sommar däck ? Eller kanske nån som har några 205/55/16 ligger som man kan köpa billigt

  13. #7573
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    när det är mkt snö är det bättre med smala däck, kolla isdäck bara?
    Jo, så är det ju. Men hur ofta är det mycket snö på vägen? I vintras hände det typ två-tre gånger att vi verkligen fick mycket snö över natten. Men oftast så är det ju barmark på vägarna, då det saltas och plogas. Och på barmark så kör jag hellre lite bredare sulor.

    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    Nån som vet nån bra sida som säljer billiga sommar däck ? Eller kanske nån som har några 205/55/16 ligger som man kan köpa billigt
    har dubbfria däck 7-8mm mönster på alla fyra har jag för mej. 205/55-16 är det. Om dubbfria går bra dvs, för lagligt är det ju.

    Edit:
    Säljer dem billigt
    Senast redigerat av alleexs den 2011-10-02 klockan 19:17.

  14. #7574
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    Nån som vet nån bra sida som säljer billiga sommar däck ? Eller kanske nån som har några 205/55/16 ligger som man kan köpa billigt
    http://www.dackonline.se/
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  15. #7575

  16. #7576
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Jo, så är det ju. Men hur ofta är det mycket snö på vägen? I vintras hände det typ två-tre gånger att vi verkligen fick mycket snö över natten. Men oftast så är det ju barmark på vägarna, då det saltas och plogas. Och på barmark så kör jag hellre lite bredare sulor.



    har dubbfria däck 7-8mm mönster på alla fyra har jag för mej. 205/55-16 är det. Om dubbfria går bra dvs, för lagligt är det ju.

    Edit:
    Säljer dem billigt
    dom sitter inte på ett par merca fälgar som e hyffsat snygga? haha

  17. #7577
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Linkan_88 Visa inlägg
    dom sitter inte på ett par merca fälgar som e hyffsat snygga? haha
    Nej. utan fälg Men har vintersulor till 500E'n som inte används, vet dock inte om jag ska sälja dem. Nokian hakka 16" 225/55-16" Har för mej att det är ca 5mm på dem, kan kolla upp det. Dubbat. 5 ekrade OZ fälgar. Vanlig design, inga speciellt feta eller snygga.

  18. #7578
    bild o pris?

  19. #7579
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Ni som kör bakhjuls drivet kör ni med dubb eller dubb fritt om vintern?

    Har aldrig kört en bil med dubbfria däck förut. Vissa säger ju att det är ren skit bara och man kör fast över allt. Men funderar på att köpa det till iår för att prova.

    Känns ju som att direkt det blir lite backe och röd ljus är det kört


    Edit: nu kom jag på vad det heter, friktionsdäck
    Körde med dubbfria på min förra S10, 225 breda Yokohama som var riktigt bra på snön men det hände lite då och då, speciellt när man skulle stanna vid korsningar att man tappade allt grepp så jag rekommenderar inte dubbfritt.


    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    Nån som vet nån bra sida som säljer billiga sommar däck ? Eller kanske nån som har några 205/55/16 ligger som man kan köpa billigt
    Om du vill komma undan billigt på nya däck så rekommenderar jag dessa, kör själv på dom och det är riktigt bra bett i dom på både vått och torrt!
    http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.p...121&sowigan=So



    Tvättade bilen idag, var fullt med små prickar som satt hårt så det tog över två timmar, men fin blev den! Hann bli lite mörkt innan plåtade den, men ni kan få några halvtaskiga bilder ändå!





    Don´t make excuses, make horsepower!

  20. #7580
    Bild på min Bmw M5 E60: http://www.garaget.org/?car=260034 och min Volvo 850 T-Gul: http://www.garaget.org/?car=232091









    Bonusbild på min Bmw M3 e46 jag byggde 2009/10 mwe info här: http://www.garaget.org/?car=165705



    Ytterligare en på min gamla M3 E46 cab turbokonverterad info: http://www.garaget.org/?car=254077


  21. #7581

  22. #7582

  23. #7583
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av jakobenkvist Visa inlägg
    Bild på min Bmw M5 E60: http://www.garaget.org/?car=260034 och min Volvo 850 T-Gul: http://www.garaget.org/?car=232091
    Vill inte vara tyken nu. Men som ny medlem, och posta bilder på massa fina bilar och ägt 20+ bilar, sen tog du körkort 2006, utgår från att du var 18 då, då är du 23år gammal, vem reggar sig på ett moppeforum när man är 23år gammal? Känns lite otroligt bara

    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Köpte du filmen på tyskstuk? o var den jävligt att få på? om man ska ha de fint dvs.
    Nej, kan länka när jag är vid datan det var ju inte lätt, som ensam var de svårt, lite enklare när man är 2st. Men visst blir det luftbubblor och så om man inte ger 110%, kan lägga upp close-up på färdiga resultatet så får du se men den filmen jag använde var rätt så stel innan man gjorde den rätt hyfsat varm. Dock så är också S60ns lampor väldigt 'runda' i formen

  24. #7584

  25. #7585
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Vill inte vara tyken nu. Men som ny medlem, och posta bilder på massa fina bilar och ägt 20+ bilar, sen tog du körkort 2006, utgår från att du var 18 då, då är du 23år gammal, vem reggar sig på ett moppeforum när man är 23år gammal? Känns lite otroligt bara


    Ngt fel med det? också 23 å reggade mig i år GAMMAL medlem som kollar in troligen

  26. #7586
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Slitit som fan med bilen i helgen. Lämnat av vinterfälgar osv uppe i varberg. passade även på att gnugga bilen i 2 dagar. drygt att rubba, vaxa och sedan gnugga in skydd.. nästan helt klart iaf! knäppte några bilder med, dock innan jag var klar med allt
    Även kommit fram till att det tyvärr blir en m3 front i vinter.. Orkar inte laga den gamla, kommer bli jobb som inte kommer vara värt det.

    Börjar bli rätt fräscht.


    go camber på framhjulen






    lagom låg
    Din bil börjar likna något nu! Gillar stereon. Synd att fronten drar ner bilens utséende, men när du fixat en ny front så kommer det vara en helt ny bil gentemot vad den var när du köpte den!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  27. #7587

  28. #7588
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Slitit som fan med bilen i helgen. Lämnat av vinterfälgar osv uppe i varberg. passade även på att gnugga bilen i 2 dagar. drygt att rubba, vaxa och sedan gnugga in skydd.. nästan helt klart iaf! knäppte några bilder med, dock innan jag var klar med allt
    Även kommit fram till att det tyvärr blir en m3 front i vinter.. Orkar inte laga den gamla, kommer bli jobb som inte kommer vara värt det.

    Börjar bli rätt fräscht.
    gillar din bmw fan! gillar inte direkt bmw bara m3 och m6 men din är fan snygg!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  29. #7589
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    aha okey Ja gör så!
    Här har du slutresultatet efter många brända fingrar och svordomar





    Här har du blocket länken, http://www.blocket.se/varmland/Tonin....htm?ca=15&w=3

    Citat Ursprungligen postat av Linkan_88 Visa inlägg
    Ngt fel med det? också 23 å reggade mig i år GAMMAL medlem som kollar in troligen
    Ne jag menar mer att det låter lite konstigt att regga sig här då

  30. #7590
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Ne jag menar mer att det låter lite konstigt att regga sig här då
    Kan ju finnas massa anledningar, som att han känner flera personer som hänger här eller att han varit reggad tidigare... Finns ju en risk att han bara söker uppmärksamhet men det har jag svårt att tänka mig

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in