Sidan 27 av 400 Första ... 1725262728293777127 ... Sista
  1. #781
    Citat Ursprungligen postat av ExXe Visa inlägg
    Svar nej, för det är en helvetesböj på det röret som ljuddämparen sitter på. Jag hade rekommenderat dig att kapa av org precis efter böjen så du slipper svetsa massa krökar. Sen, har inte du dubbla rör som jag har på 325'an? Lägg dig under och kolla så ser du hur du får göra
    325 har ju som m3 att det fortsätter med dubbla rör och dubbla kattar fram till slutdämpen right? Sen så är det ju ett rör på cirka 1m som slutdämpen sitter på som går helt rakt på våra 323or om jag inte minns helt fel. Jag tänkte kapa av det röret på min och dra på universal rör från biltema och dra på en slutdämp på det. Men vet inte om jag får tillräckligt mycket ljud av det, har ett helt 325 system hos en polare jag kunde få, så om man drar på dubbla fram till sista det lär ju göra lite ljudmässigt iallafall.

    Någon som vet var dem säljer billiga "DTM" dämpare förrutom ridetech!?
    To much is never enough.. !

  2. #782
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    325 har ju som m3 att det fortsätter med dubbla rör och dubbla kattar fram till slutdämpen right? Sen så är det ju ett rör på cirka 1m som slutdämpen sitter på som går helt rakt på våra 323or om jag inte minns helt fel. Jag tänkte kapa av det röret på min och dra på universal rör från biltema och dra på en slutdämp på det. Men vet inte om jag får tillräckligt mycket ljud av det, har ett helt 325 system hos en polare jag kunde få, så om man drar på dubbla fram till sista det lär ju göra lite ljudmässigt iallafall.

    Någon som vet var dem säljer billiga "DTM" dämpare förrutom ridetech!?
    Jaha, jag hade för mig det var som mitt. Dubbla kattar och dubbla rör. Sen krokigt rör resten av vägen.

    Har jag tur blir jag av med bmw'n ikväll iaf. Kommer en kille med släp å hela alltet 30mil härifrån. Så borde ju vara lovande.

  3. #783
    Citat Ursprungligen postat av ExXe Visa inlägg
    Svar nej, för det är en helvetesböj på det röret som ljuddämparen sitter på. Jag hade rekommenderat dig att kapa av org precis efter böjen så du slipper svetsa massa krökar. Sen, har inte du dubbla rör som jag har på 325'an? Lägg dig under och kolla så ser du hur du får göra
    Not an option! Orginal ska finnas kvar till Besiktning samt när jag ska sälja den... Vet inte riktigt, men sista biten är det bara ett rör iaf, det vet jag. Att där är en böj vet jag men är inte så jäkla farligt ändå. Försökt få tag på Sjuan hela dagen för att höra hur han gjorde, han har samma dämpare som jag typ, så han vet ju

    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    325 har ju som m3 att det fortsätter med dubbla rör och dubbla kattar fram till slutdämpen right? Sen så är det ju ett rör på cirka 1m som slutdämpen sitter på som går helt rakt på våra 323or om jag inte minns helt fel. Jag tänkte kapa av det röret på min och dra på universal rör från biltema och dra på en slutdämp på det. Men vet inte om jag får tillräckligt mycket ljud av det, har ett helt 325 system hos en polare jag kunde få, så om man drar på dubbla fram till sista det lär ju göra lite ljudmässigt iallafall.

    Någon som vet var dem säljer billiga "DTM" dämpare förrutom ridetech!?
    SCstyling? Tillbilen? Eller google

  4. #784

  5. #785
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Du behöver inte byta det där till besiktningen? Fullständigt onödigt.

    Sen är frågan vem som egentligen vill ha original när bilen väl säljs?
    Kommer dom inte klaga på ljudnivån då? Nooze dämpare har en tendens till att låta rätt högt. Sen vill jag ha orginal när den ska säljas just pågrund av att den låter som fan med Nooze på och då är det endast en liten bilkåt 18-åring som vill ha den. Alla orkar inte köra runt med en bil som låter som fan

  6. #786

  7. #787
    Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg/ rydebäck
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av prokid Visa inlägg
    förstår jag. den var fin
    Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig...

  8. #788
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Kommer dom inte klaga på ljudnivån då? Nooze dämpare har en tendens till att låta rätt högt. Sen vill jag ha orginal när den ska säljas just pågrund av att den låter som fan med Nooze på och då är det endast en liten bilkåt 18-åring som vill ha den. Alla orkar inte köra runt med en bil som låter som fan
    Jag besiktigade utan ljuddämpare

  9. #789
    Skrapat mina fälgar som faaaan idag GEIF 17 eller 18tum!
    To much is never enough.. !

  10. #790
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Kommer dom inte klaga på ljudnivån då? Nooze dämpare har en tendens till att låta rätt högt. Sen vill jag ha orginal när den ska säljas just pågrund av att den låter som fan med Nooze på och då är det endast en liten bilkåt 18-åring som vill ha den. Alla orkar inte köra runt med en bil som låter som fan
    det ska nog inte va ett problem! men att ha kvar org dämparen kan va bra ja! så man kan sätta på den när man ska sälja annars så blir de problem om det inte kommer kåta 18 åringar


    såg denna på garaget precis http://www.garaget.org/video/lno3c882htd5

    underbar<3
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  11. #791
    ,


    Hejdå

  12. #792
    Vad var det för typ som köpte den ?
    To much is never enough.. !

  13. #793
    Tankar om Saab 93 runt åren ~97-~03?

    Vad är vanliga fel, vad bör man kolla noga på och varför bör man/bör inte köpa en?


    Edit: Eventuell trimmning, vad kan man göra? Chippa i förstahand?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  14. #794
    Dina 19"? Hur?

    Fälgskrap kostar inte så mycket att ordna annars.

    Kommer dom inte klaga på ljudnivån då? Nooze dämpare har en tendens till att låta rätt högt. Sen vill jag ha orginal när den ska säljas just pågrund av att den låter som fan med Nooze på och då är det endast en liten bilkåt 18-åring som vill ha den. Alla orkar inte köra runt med en bil som låter som fan
    Nejdå, jag har besiktigat bilar utan sista ljuddämparen och det har aldrig varit ett problem i sig. Kommer nog inte låta så mycket med tanke på hur mycket ljud katalysatorn dämpar, den är som en korkskruv i röret. Min E30 318 kördes med rakt rör från katalysatorn och den var faktiskt rätt tyst trots allt.





    Killar, denna bilen förtjänar en eloge!

    Peugeot 306 GTI som rullar 38 000 mil på 13 år, skicket är hur bra som helst. Imponerande för en busbil!




    http://www.zatzy.com/koep-saelj-bila...ti-1997-a.html

  15. #795
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Danderyd/Täby
    Inlägg
    209
    http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?...264d665dc581f8

    Lite rolig läsning från Ringen!
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

    http://thenextproject.tumblr.com/

  16. #796

  17. #797
    har börja spawna vilken bil man skulle ha köpt sin så småning om, om typ 2 år hehehe typ 15-30k klassen, vad får man bäst för dom pengarna? och hur långt ska bilen ha rullat för att vara lite riski att köpa typ? är sugen på bmw 320 men dom har gått rätt långt i den klassen och pappa tycker att dom är wannabee gangst , så 740 eller 850 kanske? tips: )

  18. #798
    På jakt efter Polo, nån som säljer?

  19. #799
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    har börja spawna vilken bil man skulle ha köpt sin så småning om, om typ 2 år hehehe typ 15-30k klassen, vad får man bäst för dom pengarna? och hur långt ska bilen ha rullat för att vara lite riski att köpa typ? är sugen på bmw 320 men dom har gått rätt långt i den klassen och pappa tycker att dom är wannabee gangst , så 740 eller 850 kanske? tips: )
    Jag som själv kör 850 måste ju rekommendera den då Riktigt trevlig bil enligt mig. Driftsäker,hyfsad bränsleekonomi (Egna erfarenheter) billiga delar,finns massor med delar. Ett typsikt fel med dom är dock läckande packbox mellan motor och låda. Kan vara värt att kolla om det är gjort! Dock ett enkelt jobb om man har kunskapen... Sen om du vill ha en T5:a välj manuell låda! Automaten håller inge vidare i T5:orna har jag märkt . Sen kan det vara bra att kolla serviceboken noga om bilen exempelvis skulle vara chippad eller liknande. Lyssna efter "klonk" i framvagn och ventiltick i motorn är bra punkter att kika på också då vissa körs rätt hårt Men annars en underbar bil enligt med som ger mycket körglädje för pengarna!

  20. #800
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    har börja spawna vilken bil man skulle ha köpt sin så småning om, om typ 2 år hehehe typ 15-30k klassen, vad får man bäst för dom pengarna? och hur långt ska bilen ha rullat för att vara lite riski att köpa typ? är sugen på bmw 320 men dom har gått rätt långt i den klassen och pappa tycker att dom är wannabee gangst , så 740 eller 850 kanske? tips: )
    vadå wannebe gangst?XD det borde väll man skita i? gillar man bilen för att den är snygg så skiter jag i vad folk tycker å tänker iallafall har inte haft en 320 men hade en 520 och har en 525 just nu BMW gör mycket trevliga bilar och för 30k hittar du allt en väldigt fin en med! en 323 eller 328 e vad jag hade satsat på om man ska ha BMW 3 serie för dom pengarna

    och angående miltal. jag tycker man ska bli skeptisk runt 25000 mil. har en bil gått över det så ska man kolla vad som är bytt gammla besiktningspapper osv det behöver inte va nått fel med bilen men 25k brukar va en magisk gräns känns de som ibland..
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  21. #801

  22. #802
    Nice med ny viscokoppling i beemern, slipper bli orolig för tempen i denna värmen nu

  23. #803
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    köp ingen 850, tråkigare bil får du leta efter. 940 sedan kan jag rekomendera ganska rolig bil och känns inte lika bonnig som 740

    och om du ska köpa en 850 så köp inte T5 tomatlåda. Annars om du ska ha en t5 så räkna med att den är rätt dyr i drift och försäkring ska vi inte prata om.

    Annars så titta lite på gamla bmw. Köp en e30 och turbo konventera
    okej men ser knappt någon skillnad på 940 och 850in? varken utseende eller motor

    Hahah orkar inte lägga ner pengar på första bilen som endå ska tuktas förutom hyffsat ljud då möjligtvis

  24. #804

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    940in är bakhjulsdriven. Det är tukt!

  25. #805
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    940in är bakhjulsdriven. Det är tukt!
    aha nice ! kan iaf inte köpa 740, snusar inte...

  26. #806
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    940in är bakhjulsdriven. Det är tukt!
    Det här är tukt ! http://www.blocket.se/varmland/Skoda....htm?ca=21&w=3

  27. #807
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    okej men ser knappt någon skillnad på 940 och 850in? varken utseende eller motor

    Hahah orkar inte lägga ner pengar på första bilen som endå ska tuktas förutom hyffsat ljud då möjligtvis
    Kan man köra bil om man är blind? För jag antar att du är blind eftersom du inte ser skillnad

  28. #808
    ****** bil n1

    Vad är det blattarna gillar med röda små bilar med rost i skärm kanterna?

    Dock kör dom aldrig polo eller golf

  29. #809

  30. #810
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    köp ingen 850, tråkigare bil får du leta efter. 940 sedan kan jag rekomendera ganska rolig bil och känns inte lika bonnig som 740

    och om du ska köpa en 850 så köp inte T5 tomatlåda. Annars om du ska ha en t5 så räkna med att den är rätt dyr i drift och försäkring ska vi inte prata om.

    Annars så titta lite på gamla bmw. Köp en e30 och turbo konventera

    Med rätt fjädring och rätt motor är 850 t5 rätt spännande!


    Hahaha, det går ju verkligen inte ihop det du säger? Tänk om!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in