1. #8671
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Det hade jag tänkt, är ingen som håller på och leker utan kör lugnt och fint. Ska väl använda den till åka till fjällen med polarna, köra till skolan och lite sånt men jag är inte intresserad av att leka och hålla på.
    Om du köper en rwd med lite hyffsat tryck kommer du inte ångra dig. Som jag har sagt tidigare, side way is the way. Så satans kul å åka runt å sladda

  2. #8672
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Blocket har annat att säga om det du

    http://www.blocket.se/hela_sverige?q...a=15&l=0&md=th
    Du får gärna länka, jag hittar inga av den senaste modellen för de pengarna.

  3. #8673
    Behöver lite tips, eftersom det inte är allt för långt kvar till bil så har man börjat kolla lite, men vetefan vad jag vill ha
    har iaf kollat på bilar som Nissan 350z, Evo (6-8) etc, och om någon vet vart man kan köpa rasade evos, givetvis vänsterstyrda så vore det trevligt om ni hojta till! Några andra råd ? Vill inte ha någon volvo/saab eller så, ska vara en sportbil och ingen familjeräser.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  4. #8674

  5. #8675
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    350z/Evo som förstabil? Inte normalt nånstans, pappa betalar?
    nej, tex keXet har en evo vad jag vet. Och eftersom min far jobbar med evo's så blir det no biggie att renovera en rasad motor tex. 350z kanske är lite overkill, men vill inte ha någon saab (no offence) då JAG tycker det är allmänt sega bilar bara. Vill ha något då det verkligen händer nåt när man kliver på gasen.
    fotnot, helst inte en bil som väger flera ton o har värdelöst chassi
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  6. #8676

  7. #8677
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    nej, tex keXet har en evo vad jag vet. Och eftersom min far jobbar med evo's så blir det no biggie att renovera en rasad motor tex. 350z kanske är lite overkill, men vill inte ha någon saab (no offence) då JAG tycker det är allmänt sega bilar bara. Vill ha något då det verkligen händer nåt när man kliver på gasen.
    fotnot, helst inte en bil som väger flera ton o har värdelöst chassi
    Har du provat någon Turbo-bil av märket Saab?

  8. #8678
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Okej, då var de en helt annan femma. Tycker de är sjukt när grabbar med nytaget körkort åker runt i så dyra bilar, men de är bara vad JAG tycker. Förstår mycket väl att du inte vill ha en Saab, men de sista du skrev var allmänt efterblivet. "Vill ha något då det verkligen händer nåt när man kliver på gasen" Är du van att åka enbart sportbilar så förstår jag, men märks att du underskattar andra bilar. Har 265hk i min bil och tycker de händer saker när man gasar i den. Pappa har runt 280hk i sin 9-3 cab och med den plockade han ex. en Subaru Impreza Wrx Sti -04. Dock har jag väl börjat tröttna på effekten i min bil, men men... vad vet jag om vad du är van med för bilar.

    Förresten, utveckla gärna de där lite mer med: Sega bilar?

    Edit: Har den där keXet nån Garaget.org sida?
    Sega bilar, altså mest att kolla på, att kolla på en saab är inte det roligaste, vilket nog du får hålla med om. edit här: Beror ju givetvis på vilken saab man kollar på, har sett många snygga saab's, men aldrig varit något speciellt imponerad av svenska bilar.
    ang. kexet så vet jag inte det

    Citat Ursprungligen postat av Noex Visa inlägg
    Har du provat någon Turbo-bil av märket Saab?
    Inte kört med åkt med, tycker det inte var någon über upplevelse då jag åkt med i gatevos med 800 hk.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  9. #8679
    Folk snackar om hästkrafter hit och hästkrafter dit men jag har faktiskt roligare i syrrans Seat ibiza med 90hk än någon annan bil jag kört! Känns som att glida runt i en gokart som man verkligen får lägga energin på att köra ordentligt/växla iställe för att bara slänga sig på högerfoten på rak sträckorna

    Och ja jag har kört flertalet ''roligare'' bilar.

    Men det kanske bara är jag..
    En svensk tiger!

  10. #8680
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Folk snackar om hästkrafter hit och hästkrafter dit men jag har faktiskt roligare i syrrans Seat ibiza med 90hk än någon annan bil jag kört! Känns som att glida runt i en gokart som man verkligen får lägga energin på att köra ordentligt/växla iställe för att bara slänga sig på högerfoten på rak sträckorna

    Och ja jag har kört flertalet ''roligare'' bilar.

    Men det kanske bara är jag..
    Det får jag ge dig lite + på, morsan har en ibiza som jag övningskör i (kör även gokart) som är rätt rolig, iofs är den sjukt slö som gör den tråkig, men bilen är ju inte tung direkt
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  11. #8681

  12. #8682
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Det får jag ge dig lite + på, morsan har en ibiza som jag övningskör i (kör även gokart) som är rätt rolig, iofs är den sjukt slö som gör den tråkig, men bilen är ju inte tung direkt
    Syrrans är faktiskt inte så jävla slö om man piskar den rätt hårt genom växlarna

    Men självklart är en bil med mycket hästar trevligt men jag känner att _OFTAST_ så känns det rätt överflödigt när man är ute och kör speciellt vardagligt. Skulle man åt andra sidan sluta argumentera om hästar överallt och börja diskutera väghållning skulle det enligt mig kännas mer vettigt då inget antal hästar kan hjälpa dig om du ständigt måste kämpa för att hålla bilen på vägen.

    Har en kompis som renoverar en gammal 242 och slänger in en Bmw motor mer turbo och han lägger nästan mer energi på väghållning och säkerhet än på att pressa fram hästar då han vet att det är på kurviga vägar han vill vara snabbast
    En svensk tiger!

  13. #8683
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Inte kört med åkt med, tycker det inte var någon über upplevelse då jag åkt med i gatevos med 800 hk.
    Jag har både åkt och provkört EVO med ca. 800hk, om man jämför den med min före detta 9-3 viggen 2.3T som jag tillslut bänkade till 315 hk, den kraften blev precis lika rolig som EVO'n jag kört som kostade några 100.000 kr mer, jag bytte även den mot en Audi med Turbo, 2 månader och sedan sålde jag och köpte en ny Saab som nu är under uppbyggnad, Saab är en bil du kan få bra billigt! Jämfört med Japanskt.

  14. #8684
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Sätt på ett Aero-paket, sänkning samt andra fälgar har du en jävligt snygg bil, enligt MIG. Bara för att du åkt med i en 800-hk bil betyder inte de att du kommer ha en sån som förstabil, och om du mot all förmodan skulle ha de vill jag inte att du rör dig mot Uppsala hållet. Speciellt INTE med nytaget körkort. Om du kollar hur mycket du får lägga på en Saab med 350hk eller en evo med 350hk är de som dag och natt. De intrycket jag fått av dig är att du skulle vrålböla om du nånsin vart ifrån körd av en Saab, Volvo, Bmw.
    Det tror jag inte, om man är slagen så är man, men som sagt har jag aldrig riktigt gillat svenska bilar, har dock inget emot bmw's eller liknande
    Sa aldrig att jag skulle ha en evo med 800 hk som första bil, vilket aldrig kommer hända. Givetvis är prislappen stor skillnad på, det är jag också medveten om, men alltid tyckt att evo är sjukt snygga bilar och om man får tag i någon med rasad motor etc skulle jag inte tvekat 1 sekund. Att ha 800 hk är trevligt, men som Flarsson säger så är "handling" en stor del i det roliga också.
    Sagt det och säger det igen, aldrig gillat svenska bilar, that's it.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  15. #8685

  16. #8686
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Tråkigt att du tycker så i sånna fall, hoppas bara du inser hur mycket bil för pengarna de är och att du inte gråter floder när du blir ifrånkörd av en "svensk Saab".
    Nej det kommer jag nog inte, men nu var frågan, vart får man tag i en tex rasad evo ? Vad finns det för alternativ, kan tänka mig en typ golf gti eller nåt också, men vill ha lite råd istället för att det blir som alltid på detta forum, ett jäkla tjafs för att alla inte tycker lika.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  17. #8687

  18. #8688
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Undra hur många av er som egentligen kört en evo med 800hk eller om de är så att ni bara snackar massa skit för att vara tuffa...
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  19. #8689

  20. #8690
    Citat Ursprungligen postat av Nismo Visa inlägg
    Undra hur många av er som egentligen kört en evo med 800hk eller om de är så att ni bara snackar massa skit för att vara tuffa...
    Du syftar säkert på mig som tror att jag är en 15årig liten snorvalp som sitter o ljuger framför skärmen, gör det isåfall, men eftersom min far håller på med alla möjliga evosarna så har jag åkt med en hel del, vilket även är en evo 7 med ca 800 hk.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  21. #8691
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Citat Ursprungligen postat av Nismo Visa inlägg
    Undra hur många av er som egentligen kört en evo med 800hk eller om de är så att ni bara snackar massa skit för att vara tuffa...
    Snackar ICKE bara.

  22. #8692

  23. #8693
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Om han håller på med massa evosar varför frågar du inte honom om hur du kan få tag i en då? Han måste ju ha massa kontakter inom de området så de låter på dig.
    Han har massa kontakter som äger evo's, tror inte alla som äger en evo har en med rasad motor på bakgården. Har redan försökt få reda på om han vet någon som har det osv, dock utan lycka.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  24. #8694

  25. #8695
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Då kan ni ju hänvisa till vilken bil ni kört isåfall kan tillägga att de inte kryllar av evos med 800hk i Sverige.
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  26. #8696
    Då har man bokat teorikurs inför B körkortet ska bli riktigt skönt att komma igång. Synd att det inte är ett lika självklart val för mig som det var när man var fjorton och skulle köpa moped som med bil. Men det är ju några månader kvar så något vettigt ska nog gå att få tag på.

  27. #8697
    Citat Ursprungligen postat av Nismo Visa inlägg
    Då kan ni ju hänvisa till vilken bil ni kört isåfall kan tillägga att de inte kryllar av evos med 800hk i Sverige.
    Det kan jag göra, dock vet jag själv inte namnet på killen som ägde/äger bilen men det ska jag ta reda på åt dig
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  28. #8698

  29. #8699

  30. #8700

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in