1. #9001
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    jag hade 20k, det räckte till en 740 89. men sen betalade jag soppa, försäkring skatt osv själv...
    Jag kommer också få betala soppa, försäkring och allt sånt också?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  2. #9002
    Jag tror att man får sjukt mycket för pengarna om man köper en saab. Priset har ju sjunkit så kraftigt att man nästan kan få en helt ny bil för nästan ingen ting. Reservdelar lär det finnas gott om också. Frågan är om återförsäljaren kommer lägga på en nolla på allt om delarna totalt slutar att tillverkas.
    Jag är inte så insatt i ämnet utan har endast sett annonser på blocket.

    Sen om de är snygga eller inte är väl en smaksak..... som vanligt
    Moppemorfar

  3. #9003

  4. #9004
    Mycket snack här och nu kommer jag öka det med att lägga upp en utmaning här. Jag sitter just nu och håller på runt 80k cash och har körkortet i handen.

    Söker en rolig bil med bakhjuls drift som jag kan köpa och försäkra för 80k i ett år. Dvs om försäkring är 20k på ett år får bilen kosta 60 osv.

    Vad för bil skulle man kunna få med denna budjet?

    Bensin ska inte ingå i budjeten men en rätt driftsäker bil sökes, har jobb men skulle vara skönt att vet att man har sitt på det torra ifall man börjar plugga eller liknande.

    Bor hemma har garage i lugnt villa område, försäkring på mig eller päronen är w/e.
    En svensk tiger!

  5. #9005
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Då spelar det ingen roll vad du har för bil. Du tror inte att den t4 dricker minst lika mycket? Spelar ingen roll om du har 70hk eller 180. Min passat som har 90hk har druckit 1.2 liter milen nu. Då har jag nästan hållt full gas hela tiden.

    Men har man inte råd med bil pga bensinkostnader ska man nog avstå från att handla..

    Lyfte motorn ur bmwn idag iallafall, blev inte att jag gav mig på den. Kommer göra det i veckan, nästa helg kommer jag nog förmodligen slänga i den igen.
    Herregud, det var ett skämt. Folk är för seriösa över internet..
    Förstår väll att jag inte kan hålla fullt!

    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Mycket snack här och nu kommer jag öka det med att lägga upp en utmaning här. Jag sitter just nu och håller på runt 80k cash och har körkortet i handen.

    Söker en rolig bil med bakhjuls drift som jag kan köpa och försäkra för 80k i ett år. Dvs om försäkring är 20k på ett år får bilen kosta 60 osv.

    Vad för bil skulle man kunna få med denna budjet?

    Bensin ska inte ingå i budjeten men en rätt driftsäker bil sökes, har jobb men skulle vara skönt att vet att man har sitt på det torra ifall man börjar plugga eller liknande.

    Bor hemma har garage i lugnt villa område, försäkring på mig eller päronen är w/e.
    Nej de tycker jag inte är w/e iallafall..
    Jag och pappa kollade på försäkringar, och är man ~18 år och står på en 850 så kostar försäkringen 14k per år, när mina päron står på försäkringen kostar den 2k
    Lär vara ännu dyrare med en så dyr bil
    (Det var även bara trafikförsäkring som kostade 14k per år)

    Tycker du ska skaffa en supra så kan du skjutsa mig också för du bor så nära
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  6. #9006

  7. #9007
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    haha va? Förstår väl med att du inte kör stumt hela tiden. Men spelar ingen roll vad man har för bil, att ha en klen bil hjälper knappt. Dricker mycket dom med, o ligger på typ 3k varv i 120 km/h haha..
    Polon har 3250 varv i 110, varvstopp strax över 170

    Kör man fortare än 80 så går förbrukningen upp minst 0,2 milen, men de går att köra riktigt snålt Ska dock säljas nu, klarar helt enkelt inte av att köra så långsamt så kan lika gärna ha en bil med lite större motor och få ungefär samma förbrukning.

  8. #9008
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Nej de tycker jag inte är w/e iallafall..
    Jag och pappa kollade på försäkringar, och är man ~18 år och står på en 850 så kostar försäkringen 14k per år, när mina päron står på försäkringen kostar den 2k
    Lär vara ännu dyrare med en så dyr bil
    (Det var även bara trafikförsäkring som kostade 14k per år)

    Tycker du ska skaffa en supra så kan du skjutsa mig också för du bor så nära
    Grejen är att min pappa inte längre har körkort pga ögonsjukdom och min mamma står redan som ägare på en bil, så att förklara 2 bilar på henne kan nog bli lite svårt. Specielt eftersom den ena är rätt dyr pensionärs kärra och den andra en mer ungdomlig bil om man så säger.
    Dessutom så har man råd är det lika bra att försäkra den på sig själv då det alltid är bra att vara på säkra sidan och kan även vara positivt för framtida biläganden.

    Haha supra blir nog rätt svårt att få råd med på min lilla budjet, dessutom rätt mycket jobb med en sådan kärra. Men du kan ju få åka med i den röda priusen :naughty:
    En svensk tiger!

  9. #9009

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    hahah Ja precis! Man blir lätt dumsnål..

    Grejen är att min pappa inte längre har körkort pga ögonsjukdom och min mamma står redan som ägare på en bil, så att förklara 2 bilar på henne kan nog bli lite svårt. Specielt eftersom den ena är rätt dyr pensionärs kärra och den andra en mer ungdomlig bil om man så säger.
    Dessutom så har man råd är det lika bra att försäkra den på sig själv då det alltid är bra att vara på säkra sidan och kan även vara positivt för framtida biläganden.

    Haha supra blir nog rätt svårt att få råd med på min lilla budjet, dessutom rätt mycket jobb med en sådan kärra. Men du kan ju få åka med i den röda priusen :naughty:
    Det är nog lunch, att ha 2 bilar på sig är inga problem. Jag står själv på 2 bilar, inga miljonbilar men ändå. Likså pappa hade 2 bilar på sig innan (bor enbart med farsan) Och då hade han båda bilarna, ingen var min alltså.

  10. #9010
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Det är nog lunch, att ha 2 bilar på sig är inga problem. Jag står själv på 2 bilar, inga miljonbilar men ändå. Likså pappa hade 2 bilar på sig innan (bor enbart med farsan) Och då hade han båda bilarna, ingen var min alltså.
    Sant sant, ska prata lite mer om det där med mina päron. Dom ska nämligen köpa ny bil snart och mitt köp beror lite på vad dem köper och hur mitt liv ser ut i sommar vilket jag snart vet. Men att veta ens möjligheter är alltid trevligt, har ändå enligt mig en relativt stor budget.
    En svensk tiger!

  11. #9011
    Det är ju rena rånet med försäkringar till personer under 26. Det är inga som helst problem med att ha fler bilar skrivna på sig. Det som är surt är den dagen du krockar och det är din mors försäkringspremie som ryker
    Moppemorfar

  12. #9012
    Öhhh, min vänster stötdämpare fram är i botten på 740n, dämparen verkar kärva, tror den har frusit?

    Provade hissa upp bilen och sparka ner däcket, gick tungt så in i..... sen sänka ner och då stog den tills man började köra och då segade den ner ihop och for inte upp igen.
    Är väl dåliga packboxar så det har kommit in kondens som sen frusit? Har kört in å ut i varmgarage ganska mycket på senaste tiden..

  13. #9013

  14. #9014
    Yes, har den i värmegarage nu, eller värme å värme det är typ nån plusgrad.. Den har iallafall åkt upp nu men den fjädrar inget då jag trycker, ska låta den stå å kolla imorgon.

    Låg ska den va ja, men inte på vintern

  15. #9015
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Äh är inte du 97:a?
    Förstår väll jag också att jag inte kan köra fullt hela tiden, skrev ju de också längre ned..
    Jo men de sket man väl i skämt osido. Blir dyrt att svin åka !

  16. #9016
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Jag kommer ha en budget runt 30-40k för förstabilen och vad för bil skulle ni rekommendera då? Ska vara bakhjulsdriven , helst japanskt och det ska inte vara Saab eller Bmw.
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  17. #9017
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag kommer ha en budget runt 30-40k för förstabilen och vad för bil skulle ni rekommendera då? Ska vara bakhjulsdriven , helst japanskt och det ska inte vara Saab eller Bmw.
    Mitsubishi 3000 gt (fast dom är fyrhjul! )
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  18. #9018

  19. #9019
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    Mitsubishi 3000 gt (fast dom är fyrhjul! )
    Fyrhjulsdrift funkar det med
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  20. #9020

  21. #9021

  22. #9022

  23. #9023
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Någon som vet om Ford Sierra är någon bra första bil? Billig och bakhjulsdriven!

    Någon som kan lite om en sån ?
    Dom går att få ganska roliga jag har haft en tidigare och bror min har haft 3-4. Det säger ganska mycket billiga bilar som går att svina med ganska friskt

  24. #9024

  25. #9025

  26. #9026
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Fan va bra Jo dom går ju bra + att det är bakhjuls drift så man kan leka lite
    jodå, kan väl säga att de är fords motsvarighet mot volvos 740 då dom igentligen är ganska lika, fast tror b230n håller lite bättre medn sierrans motor men absolut ingen dålig motor utan de är oxå en slitstark motor

  27. #9027
    Sitter väl sexor i rätt många sierror också
    Moppemorfar

  28. #9028
    Sierra är ju så in i helvete fula. Köp en mercedes 190e om du vill ha en lite finare "740".
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  29. #9029
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Sitter väl sexor i rätt många sierror också
    Japp jag hade doch motorn i min sierra, va lite skillnad om man jämförde med brorsans vanliga

  30. #9030
    Jo det är sant!

    Sitter väl sexor i rätt många sierror också
    Såg det
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Sierra är ju så in i helvete fula. Köp en mercedes 190e om du vill ha en lite finare "740".
    Ähh dom är sjukt fula orginal men med ett par fälgar och lite uppfrächning blir dom fina!

    Haha fan heller Mercedes 190e är ju riktig zigenar bil! Nej tack..


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in