Sidan 30 av 400 Första ... 2028293031324080130 ... Sista
  1. #871
    Jag skulle hellre valt en sen årsmodell av Mk4 än en tidig Mk5, en bilmodell är ju som bäst sina sista år. En Mk4 1,6 FSI är driftsnål, undvik dock etanolversionen som är skräp. Mk5 börjar dock hamna lågt i pris så de är värda en titt.

    Denna är ju en superdeal:

    http://www.blocket.se/stockholm/Volk....htm?ca=11&w=3

    Även den här är lite småtrevlig:

    http://www.blocket.se/alvsborg/Seat_....htm?ca=11&w=3

    Fabia RS är ju lite mindre men har otroligt låga driftkostnader, inredningen är lite mer plottrig än VW dock.

    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    BMW 3-serie e46 är ju en hyffsat liten bil som även är hållbar och säker och finns med snåla motorer!

    Förslagsvis så hade jag själv satsat på en 330i då den ger mest valuta för pengarna både i inköp och drift.

    Tex en: http://www.blocket.se/malmo/BMW_330_....htm?ca=11&w=3
    Om man vill ha låga driftkostnader så köper man ju inte den E46 (näst efter M3) som har störst motor? Totalt ologiskt.

  2. #872

  3. #873
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Ingen som är sugen på ny huvudenhet? Säljer iväg min tävlings-HU då den bara dammar. Använd någon månad men har i princip legat då jag inte haft bil att sätta den i.

    Alpine 9866, dyr då den köptes och dyr än idag. Släpper den för lämpligt bud.
    Betyder detta att dina basar möjligtvis ska säljas också ?
    To much is never enough.. !

  4. #874
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Om man vill ha låga driftkostnader så köper man ju inte den E46 (näst efter M3) som har störst motor? Totalt ologiskt.
    Jag sa ju inte att 330in va den billigaste e46an att köra. Men jag tycker att den är någon slags "gyllene medelvägen"

    Ta tex en 320it. Trött 170 hästars motor med 0-100 på 8.4 sec och en toppfart på 224km/h Den ligger på 9.0L/100km blandad körning.
    Och så jämför vi med en 330it. Relativt kvick 231 hästars motor med 0-100 på 6.7 sec och en toppfart på 250km/h (strypt) Den ligger på 9.3L/100km blandad körning.

    Skilnaden är alltså bara 0.03L bensin per mil. Räknat i kronor med ett bensinpris på 13kr/L så är 330in "hela" 39 öre dyrare per mil i bränslekostnad jämfört med en trött 320...

    Du fattar vad jag pratar om va? Visst 330in kostar några kronor mer i försäkring,service,bränsle än en 320i men man får ut bra valuta för dom dära 61 hästarna..

  5. #875

  6. #876

  7. #877
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    BMW 3-serie e46 är ju en hyffsat liten bil som även är hållbar och säker och finns med snåla motorer!

    Förslagsvis så hade jag själv satsat på en 330i då den ger mest valuta för pengarna både i inköp och drift.

    Tex en: http://www.blocket.se/malmo/BMW_330_....htm?ca=11&w=3
    HAHA årets uttalande.

    Här söker olle en småbil som är billig i drift, så drar du fram en 330...

    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Jag sa ju inte att 330in va den billigaste e46an att köra. Men jag tycker att den är någon slags "gyllene medelvägen"

    Ta tex en 320it. Trött 170 hästars motor med 0-100 på 8.4 sec och en toppfart på 224km/h Den ligger på 9.0L/100km blandad körning.
    Och så jämför vi med en 330it. Relativt kvick 231 hästars motor med 0-100 på 6.7 sec och en toppfart på 250km/h (strypt) Den ligger på 9.3L/100km blandad körning.

    Skilnaden är alltså bara 0.03L bensin per mil. Räknat i kronor med ett bensinpris på 13kr/L så är 330in "hela" 39 öre dyrare per mil i bränslekostnad jämfört med en trött 320...

    Du fattar vad jag pratar om va? Visst 330in kostar några kronor mer i försäkring,service,bränsle än en 320i men man får ut bra valuta för dom dära 61 hästarna..
    Haha, LITE mer? Bensin får du enkelt räkna med 1,1 liter/mil. Jag körde den på 1,3 med lite småtung fot, medan jag höll farbrorns 320 touring på 0,85 utan några större problem.
    Att en 320 sedan är trist är väl beroende på vad man jämför med, tar man en småbil som han faktiskt nu eftersöker så är 320in jävligt mycket kvickare.

    Dessutom; försäkring, skatt och RESERVDELAR är sjukt mycket dyrare till en Bmw 330 än 320. Dessutom om du ska jämföra det med en småbil ala Toyota Aygo så pratar vi enkelt 2-3 ggr så mycket kostnader varje månad att äga en 330 vs en sådan.

  8. #878
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Han nämnde alldrig att det skulle vara en småbil. Det skulle vara en liten bil, och i mitt tycke så är en 330i e46 en relativt liten bil som även inte är speciellt dyr att köra om man ser till vad man får tillbaka! Visst som jag sa tidigare så är en 330i dyrare att köra än en 320i, men det är inga stora summor som skiljer sett till vad man får tillbaka för den summan.

  9. #879
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Han nämnde alldrig att det skulle vara en småbil. Det skulle vara en liten bil, och i mitt tycke så är en 330i e46 en relativt liten bil som även inte är speciellt dyr att köra om man ser till vad man får tillbaka! Visst som jag sa tidigare så är en 330i dyrare att köra än en 320i, men det är inga stora summor som skiljer sett till vad man får tillbaka för den summan.
    låt mig höra, vad är det "man får tillbaka" ?

  10. #880
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    låt mig höra, vad är det "man får tillbaka" ?
    Jämfört med 320i så kan jag säga tex:

    -Bättre acceleration.
    -Högre topphastighet
    -0.8L större motor
    -61hk mer
    -Mer status att köra 330 än 320
    -skönare motorsång
    -roligare att köra
    -oftast bättre utrustad
    -Större och tåligare bromsar.

  11. #881

  12. #882
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Vem bryr sig om statusen? Är det så jäkla illa kan man klämma på 330-dekaler på en 320 och vara glad. Varför flasha?
    Visste att någon skulle klaga om just den raden, därför skrev jag den

    Själv så skiter jag i statusen på bilen, (har embelmrensat på min E500 w124) Och på morsans bil embelmrensade vi även baken och har endast kvar "V8" på sidan (vilket knappt syns)

  13. #883
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Jämfört med 320i så kan jag säga tex:

    -Bättre acceleration.
    -Högre topphastighet
    -0.8L större motor
    -61hk mer
    -Mer status att köra 330 än 320
    -skönare motorsång
    -roligare att köra
    -oftast bättre utrustad
    -Större och tåligare bromsar.
    Min syster är inte ute efter något av det där, då hon knappt haft gasen i mattan på sin Golf 3, och aldrig nåt över 120.
    Hon behöver en billig och hållbar bil som alltid fungerar. Med en förbrukning på max 0.7 l/m.

    Och jämfört med dom exempel som jag drog så är E46 en STOR bil.

  14. #884
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Tänka sig vad mycket en ny front kan göra


  15. #885

  16. #886
    Mycket snyggt med fronten!

  17. #887
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Mycket snyggt med fronten!
    Tackar!

  18. #888
    Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    Tackar!
    Xenon sen dennis!
    Ser skitbra ut med fronten.

  19. #889
    Någon här som vet hur man monterar av fronten på en E36 Coupe? Skulle vart nice isf så jag vet, dags att byta framskärm nu tycker jag. Trött på att köra runt med en skrynklig!

  20. #890
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Jämfört med 320i så kan jag säga tex:

    -Bättre acceleration.
    -Högre topphastighet
    -0.8L större motor
    -61hk mer
    -Mer status att köra 330 än 320
    -skönare motorsång
    -roligare att köra
    -oftast bättre utrustad
    -Större och tåligare bromsar.
    Frågan är mest, hur ofta använder du en toppfart på 250km/h? Var aldrig nånsin uppe i toppfarten på Bitzan, trots att den gärna tryckte sig dit. Var som max uppe i 180-200 med den trots att den klarar bra mycket mer än så...

    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Trött på att köra runt med en skrynklig!
    Haha, sluta krascha så slipper du det ;D <33

  21. #891
    Wtf, är det du jesper?

  22. #892
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Frågan är mest, hur ofta använder du en toppfart på 250km/h? Var aldrig nånsin uppe i toppfarten på Bitzan, trots att den gärna tryckte sig dit. Var som max uppe i 180-200 med den trots att den klarar bra mycket mer än så...
    För tillfället använder jag ju inte en toppfart på 250km/h då jag fortfarande övningskör (har max kört 190-200km/h)

    Men annars när jag har körkort så lär den farten nås ganska ofta. Och det är inte bara farten som man är ute efter, det är ju också kraften/accet.

    Sen när man åker längre sträckor så är det ju väldigt skönt att ha en snabb bil som inte varvar så jätte mycket när man åker "motorvägsresehastighet" (håller runt 180-200km/h timme efter timme)

  23. #893
    Haha, sådär tänkte jag också innan jag fick körkort.
    Har nig inte kört i 200 mer än 5 gånger.
    Normalt kör jag 120. Det är alldelles för dyrt att köra fortare. Och man kommer inte behålla körkortet länge alls om man håller högre hastighet.

  24. #894
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    För tillfället använder jag ju inte en toppfart på 250km/h då jag fortfarande övningskör (har max kört 190-200km/h)

    Men annars när jag har körkort så lär den farten nås ganska ofta. Och det är inte bara farten som man är ute efter, det är ju också kraften/accet.

    Sen när man åker längre sträckor så är det ju väldigt skönt att ha en snabb bil som inte varvar så jätte mycket när man åker "motorvägsresehastighet" (håller runt 180-200km/h timme efter timme)

    Kul att du sitter och pratar om hur mycket bilar kostar att äga när du inte ens har körkort..
    To much is never enough.. !

  25. #895
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    Kul att du sitter och pratar om hur mycket bilar kostar att äga när du inte ens har körkort..
    Behöver man ha körkort för att ha koll??

  26. #896
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    För tillfället använder jag ju inte en toppfart på 250km/h då jag fortfarande övningskör (har max kört 190-200km/h)

    Men annars när jag har körkort så lär den farten nås ganska ofta. Och det är inte bara farten som man är ute efter, det är ju också kraften/accet.

    Sen när man åker längre sträckor så är det ju väldigt skönt att ha en snabb bil som inte varvar så jätte mycket när man åker "motorvägsresehastighet" (håller runt 180-200km/h timme efter timme)
    Du borde ju verkligen inte skaffa körkort, tänk om för fan.

  27. #897

  28. #898

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    word!
    +1000 word.
    A, Idioter som du kallas självsanerande element i vokabulären, ni kraschar er ut ur livsregistret tämligen ofta. Mig gör det ingenting, bara ni inte tar med någon annan oskyldig i fallet.

    Ärligt sagt, 70-90 km/h är nog mer normal bashastighet, allt däröver kostar böter, om inte vägskylten anger högre fart.

    Sett träbabianer som du orsaka dödsolyckor. Så ofta att ni kallas med rätta för vägarnas Kamikaze-piloter.

  29. #899
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av ExXe Visa inlägg
    Du borde ju verkligen inte skaffa körkort, tänk om för fan.
    ok......

  30. #900

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    ok......
    Ett gott råd: håll dig ute på folkracebanan ellernåt, inte i trafiken, där kan du skrynkla plåt med likasinnade.

    i typ nån random redan skrynklig japsbil eller vad den nu är dem satt båge in i.

    Lyd nu detta råd. Kör bil där, inte i trafiken....
    Med andra ord: känn dig idiotförklarad, är det någon som förtjänat det så är det du.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-08-03 klockan 23:35.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in