-
2010-08-03, 23:53 #901
Har du alldrig kört för fort?? Och vad fan skulle jag göra på folkrace barnan?.. Det är inte precis så att jag har tänkt att sätta mej i bilen och blåsa 2km till skolan (50/30väg) i 250km/h och sladda i rondellerna osv!!
Om jag kör fort så är det på motorvägen eller på landsvägar där vart det knappt är trafik.
Och det är inte farten som dödar, det är alla jävla ouppmärksamma bilister som kör helt utan diceplin (tex svänger utan blinkers, vägrar flytta sej från vänsterfil, kollar inte speglarna innan filbyte osv)
Om det vore farten som dödade så skulle det vara högre dödssiffra på autobahns fria fart än vad det är på dom begränsade delarna (vilket det inte är..)
-
2010-08-03, 23:58 #902
Inte kört för fort på allmän väg med bil nej.
Men med trimmad moppe resp. MC. Men det var mycket länge sedan.
På folkracebanan kan du inte skada någon.
Det är farten som dödar, dem grupperna som du tar upp, kommer du aldrig ifrån, och då är det vackert DU som får anpassa din hastighet till rådande vägförhållanden.
Du har uppenbart inte kört på Autobahn.
När det smäller där så är det med döden som insats. Varför tror du Autobahn idag har en begränsning på 130 km/h på för på de flesta sträckor idag.....?
Dödsolyckor, och när det smäller så smäller det rejält med flerbilskrockar, bränder, mm. Nej du, din logik haltar och haltar väldigt hårt.
-
2010-08-04, 00:01 #903
- Reg.datum
- May 2010
ey, not so loud! i'm fucking undercover here!
Ska bli intressant att se hur länge du överlever med körkort om du tänker så. Antingen dör ditt körkort, eller du...
Ja, när man väl börjar använda bilen inser man att det kostar MYCKET mer än man trodde det skulle göra.
Frågan är då; Är det de som byter fil utan att blinka som är farliga, eller du som kommer i 200km/h och kör in i rumpan på de då du inte kan stanna tillräckligt fort i den farten?
Skulle du hållt farten hade du hunnit släppa in de utan att krocka.
Har du belägg för det sista?
-
2010-08-04, 00:02 #904
Det har han inte belägg för.
Han snackar skit så det bubblar skit om det.
A skall nog om han har minsta vett ta och knipa käft nu innan han fullständigt är totalt bortgjord.
A, från min synvinkel är du sågad jämns med fotknölarna, jag har sett alldeles för många av dina gelikar till träskallar i trafiken (och satt mig i farliga situationer på två hjul så ofta så att jag tappat räkningen på det), och om du frågar min gubbe, som är yrkeschafför vad han anser om såna som dig, skulle du fan skämmas!Senast redigerat av Skåningen den 2010-08-04 klockan 00:10.
-
2010-08-04, 00:10 #905
- Reg.datum
- Mar 2006
-
2010-08-04, 00:10 #906
Det är uppenbart att du inte har åkt autobahn då dom faktiskt inte har 1 enda sträcka begränsad till 130km/h!!! Och jag kan säga att jag har åkt jävligt mycket där. Sanningen är att jag har åkt 10ggr hela vägen genom hela tyskland ända från nordligaste tyskland (puttgarden) ända ner till sydligaste delen av tyskland (Passau)
Även är det så att nästan halva tysklands motorvägsnät har fri fart någon gång på dygnet! Och dom kör även med mycket bättre diceplin där!
-
2010-08-04, 00:11 #907
-
2010-08-04, 00:13 #908
- Reg.datum
- Mar 2006
Då är det inte farten, du kan glida i 400km/h eller rulla i det. Utan att ta skada, så länge du inte kör in i någonting.
Höll på att trycka en kärring av vägen idag btw.Kom med trucken och det gick ihop vid vajjerräcke, jag bromsar inte tänkte jag. Och hon drog dyngnit.
-
2010-08-04, 00:15 #909
vattenplaning eller sladd i 200 och du är dödens kattunge. Förr eller senare tar det stopp.
Rekommenderad hasighet 130 km/h.
Din inställning till bilkörning är en katastrof minst sagt. Må du aldrig lyckas att ta körkortet, FÖR ALLMÄNHETENS BÄSTA!!!
-
2010-08-04, 00:18 #910
-
2010-08-04, 00:20 #911
-
2010-08-04, 00:32 #912
Lust på en liten varning eleer bann? Fortsätt i denna stilen så når du ditt mål fortare än kvickt
Dum bonde är jag inte, och spyr åt idioter som tror sig kunna köra bil innan dem ens är byxmyndiga.
120 km/h, ännu klarare orsak till att såga dina "Teorier"
sluta nu innan du gör bort dig helt är du snäll.
Dessutom dubbelpostning på köpet.
Tyska tidningar har med näbbar och klor kämpat för att behålla den fria farten, som snart kommer att vara historia överlag på autobahn.
Deras logik köper jag bara inte.
Autobahn tar liv, många liv, när det blir flerbilskrockar, mm, och det är orsaken till att just den rekommenderade hastigheten finns. Att få bukt med fartdårarna. Ett misstag på Autobahn och det blir grymma konsekvenser.
Sedan är du kanske inte medveten om att vissa tider är Autobahn så in i helvete igenkorkad av köer så det inte liknar nånting, då är t.o.m. Tingstadstunneln och trafikträngseln i stockholm rena barnleken......, milslånga köer som ringlar fram i typ 5-10 km/h........
Sensmoralen av detta:
Vill komma fram i landet, lämna Autobahn.......Senast redigerat av Skåningen den 2010-08-04 klockan 00:45.
-
2010-08-04, 00:47 #913
Hur mycket autobahn eller övrig europiesk motorväg har du åkt? Folk har ofta en helt annan diceplin i att köra motorväg ute i europa jämfört med här hemma i sverige! Största problemet här hemma är ju alla kärringar/gubbar/tjejer som alldrig kollar speglar, byter fil hejvillt, ligger kvar i vänsterfil i precis samma hastighet som bilarna i högerfilen osv. Dom som verkligen är farliga i trafiken är just dessa personer. inte dom som har full kontroll på bilen och kör för fort.
Har du någonsin åkt på en bilsemester genom europa? Då kommer du snabbt märka att det är farligare att ligga å såsa i 110-120km/h och vara oupmärksam än att köra runt 170-200km/h och hålla ögonen på helspänn och alltid vara beredd.
-
2010-08-04, 00:54 #914
Lägg ner innan du hillar in dig i ännu fler halvsanningar aka dumma lögner.......
låg MYCKET på vägarna som yngre, även i Europa.
110-120 är precis lagom fart, och även då skall man ha koll på vad som händer runt ens fordon........
Och kör du i över 120 så anses du mer eller mindre automatiskt som vållande om något händer på Autobahn.....
kan vara ganska bra att veta INNAN man stampar plattan i mattan. Att man kan bli skadesståndsskyldig till (tio)tusentals Euro, eller ännu mer.
Så stampa pelle i botten på Autobahn kan kosta mer än man vill betala.
Vill man stampa pelle i botten och det tryggt, åk till Nürgburing i tyskalnd eller någon annan racerbana, där har du bl.a. ingen mötande trafik....
-
2010-08-04, 01:10 #915
Anledningen till olyckor har knappst främst att göra med att folk kör för fort utan tvärt om som folk skriver här, ligger för mycket folk och fisskör och på dagens autobahn kan man nästa glömma att gasa på någon längre stund pgr av att den tunga belastningen med lastbilar köer mm
Sen att de finns idioter här i sverige som ligger och pressar på 50-90 vägar är en annan historia sålänge dom bara utsätter sig själv för fara så låt dom gasa en dag smäller de, bara att hoppas att ingen annan är ivägen.
-
2010-08-04, 01:13 #916
Orkar inte tjafsa med dej mer. du har din åsikt och jag har min åsikt.
Vilken hastighet man kryssar kontinenten med beror ju också på vägens standar och vilken bil man kör. Jag tycker att den bekvämaste hastigheten att fördas långt i ligger på ca 180km/h beroende på väg etc. Tex när man kör nere i kroatien/serbien osv så kan man ju i princip hålla 200km/h med farthållaren hela vägen mellan Zagreb-Belgrad Förutom när du ska satna för tull och vägavgifter. (Och nej jag överdriver inte och du åker knappt snabbare än folket i högerfilen då minst hälften av dom håller minst 150km/h (130km/h begränsning) Där har även folket lite diseplin och håller sej för det mesta i högerfil!
-
2010-08-04, 01:19 #917
Skulle inte befatta mig med att åka till balkanländerna, har ingen lust att mista bil och i värsta fall livhanken...... Åker man på sådana destinationer, flyger man ner och hyr en plastpulka eller nåt och susar fram på. = billigare och smartare.
Du snackar om diciplin längst vägarna. Den saknas lite överallt numera....
Autobahn är en blodåder för den tunga trafiken genom Europa och dem får betala drygt för att få köra där i vägavgifter. Men den är snabbast (inte ifart, men minst antal kilometer fraktsträcka), så dem betlar glatt och kör.
Dessutom så är det tyska myndigheter som aktivt jobbar med att hålla nere farten. 110-120 km/h är inte att fisköra. Man kommer fram och det drar inte litervis per mil i soppa.Senast redigerat av Skåningen den 2010-08-04 klockan 01:28.
-
2010-08-04, 01:33 #918
Och varför skulle du mista din bil där??
Om du menar att den skulle rasa samman (du tror säkert att dom har bajsvägar där) Så kan jag direkt säga att motorvägarna där nere hör till några av europas bästa med fin assfalt och är nästan spikraka (klår dom svenska med hästlängder!!)
Sen stöldrisken är nog mindre där nere än va den är i sverige. Kolla i tex kroatien/porec (vi är där ofta) Minst 70% av alla mopeder står olåsta och med nykeln i mitt inne i stan och ingen snor mopederna. Även i vårat hus i serbien så har jag mopeder som står olåsta året runt på tomten (i garaget på vintern) och jag låser inte heller moppen om jag åker och ställer den i stan. För ingen snor den!!
Om man jämför det med sverige där vart jag har fått både min cykel om min sr50 ditech stulet från tomten. Aprilian var låst med värstinglås, cykeln var dock olåst...
-
2010-08-04, 01:35 #919
-
2010-08-04, 01:37 #920
-
2010-08-04, 01:40 #921
-
2010-08-04, 01:42 #922
Du är fan bränd...
Vart i mitt inlägg sa jag att det är så fint där nere?? Visst det är fint där nere speciellt på havet. Men jag trivs för det mesta här i sverige och nästan alla mina polare bor i sverige så har ingen anledning att flytta här ifrån...
Och vad menar du med att det inte finns någon ekonomi när man bilar på semestern?? Att det är billigare att ta flyg eller?
-
2010-08-04, 01:44 #923
-
2010-08-04, 01:45 #924
Ja, det är billigare att flyga ner än att ta bilen. sett priser från 450 spänn t/r ner till Aten, mm..... kanske 1500 ner till balkan. Det kör du inte ner med en bil för.
Dessutom så skönmålade du kroatien och serbien så pass att det mer liknade ett himmelrike....
ja, där det har skövlats så mycken blod att att dess like inte setts sedan andra världskriget.
-
2010-08-04, 02:07 #925
Jag skönmålade varken kroatien eller serbien. Det är ren sanning det jag sa om att moppar står olåsta utan att bli stulna och att motorvägarna är superba vilket dom är!
och visst klart att det är billigare att ta flyget än att ta bilen. men det är ju en liten upplevelse för vissa att åka bil genom flera länder. Och dom som tar bilen gör ju det pga att dom är i behov av bilen på semestern. Kolla vad det kostar att hyra en bra bil i exempelvis kroatien, serbien, grekland eller nått i fem veckor så lär du se att även det kostar deg (kan tom bli dyrare) Man vill ju inte hyra någon fisbil a'la ford ka. kolla vad tex en BMW x5 , 5-serie ,audi a6, merca E,S klass eller liknande bil stolkeksmässigt kostar att hyra i 5v!
-
2010-08-04, 02:16 #926
Småbilar är nog bättre, och att utnyttja pengarna till mer givande nöjen. ännu billigare är att hyra en liten plastpulka och fisa omkring med och uppleva de pittoreska byarna, mm. med.
X5, m.fl. bilar lockar inte mig, anser dem bara vara vräkiga. För mig hade en liten plastpulka vart precis lagom. Plus att man slipper alla parkeringsproblem.
-
2010-08-04, 02:23 #927
Om man är en eller två så kan man ju åka plastpulka a'la ford ka eller liknande. Men det är inte så kul att sitta hela familjen med diverse packning osv i en bil på typ 3 meter. Då betalar man (iaf jag) dom extra lapparna som fattas till att få en större bil typ e-klass,a6 eller något så man kan åka fyra pers i den.
Och för den delen så är x5 inte speciellt vräkiga. Visst det är ju inte vw lupo, men man ser dem varje dag och det är ju i princip en vanlig familje suv
-
2010-08-04, 06:51 #928
Jag vet ju inte riktigt hur du har det ställt, men det är först när man har sin egen bil som man själv måste lägga ner varenda krona på som man brukar inse hur jävla dyrt det är med bil..
Man kan inte sitta och glo på massa siffror på nätet på medelförbrukning osv och försöka räkna ut vad det kommer kosta att äga en bil för helt plötlsligt kan oväntade kostnader dyka upp.To much is never enough.. !
-
2010-08-04, 08:05 #929
1. Du är definitivt inte mogen nog att ta körkort. Det har du ju klart och tydligt bevisat precis.
2. Du har INGEN aning om ägande och driftskostnader på en bil, det märks det med.
3. Du HAR INGET KÖRKORT och sitter och snackar om att du ligger i 180km/h på Serbiska vägar - WTF?!
4. Du verkar ju ALDRIG ha varit i Tyskland, för inte en enda sak av vad du säger stämmer. Där är mer väg på Autobahn idag, som har begränsad hastighet, än där är fri fart. Och där är generellt en rekommenderad hastighet på 130km/h.
5. DU GÖR BORT DIG!
6. Att det tog sån tid att fatta varför det bara handlar om dom "fetaste", Snabbaste bilarna - DU ÄR FRÅN SERBIEN!? Det förklarar en del.
Jag, och många andra här - SKITER i om du kör en äcklig, rostig gammal Merca (som är gjord av Porsche, eller vad du nu har för comeback).. Vi skiter i vilken status man har beroende på om man kör 320 eller 330. Vi SKITER i att du kör 180 på motorvägen i Serbien och tycker det är så jävla coolt. Och mest av allt, vi skiter nog i dig med. För du har då inte tillfört NÅGOT vettigt i denna tråden, eller någon annan tråd för den delen!
-
2010-08-04, 10:17 #930
+1
Det kostar både skjortan och underkläderna att ha en bil, talar vi sedan om en *00 000 kr lyxvagn så kostar vartenda trasa man har på kroppen att äga.
Jag tror att den dagen A skall ta styrlapp så inser han nog att 180-200 är rena nyset att ens försöka köra........
Hans farsa kanske är en serbisk maffiaboss?
kan berätta sann historia frpån Kosovo under dem där krigsåren och KFOR.
En bussförare vars namn inte bör nämnas, ex. nationella insatsstyrkan och de hemligare förbanden, provade att köra med skottskydden på rutor, så så skakar pansarbilen till.
"Vad var det jag körde över?, Sergeant?"
"Du körde över mototorhuven på en mercedes, kapten."
"Upprepa det."
"Kapten, ni körde över motorhuven på en mercedes."
Hur som helst så hade dem kört rätt över huven på en mercedes 600 med en 11-åring bakom ratten.
Ägaren till bilen var en lokal restaurangägare som garanterat inte vågade lyfta ett finger i saken då skulle han gormat så hade KFOR-gubbarna slutat äta hos honom, 4000 KFOR folk höll bygdens restauranger, mm levande minst sagt, så ingen tjafsade med dem mer än nödvändigt.
Men det bevisar lite av tänkandet där nere, anything goes.Senast redigerat av Skåningen den 2010-08-04 klockan 10:27.