1. #10051

  2. #10052
    Mest värda bil för en student för runt 15? Kanske får sålt min 125a imorgon, så man är ju lite småsugen med att ersätta den med en bil



    Var tanken att jag skulle byta mot en BMW 525iA + pengar men hade förlorat mer på den dealen än underpriset köparen erbjuder förmodligen.. + att en 525 blir dyr att äga.



    Så vad tror ni kan vara en schysst bil för så lite pengar? Golf? BMW 318/320? Polo? Kom med förslag. Inga 2/7/940.
    F.d summertime

  3. #10053
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Mest värda bil för en student för runt 15? Kanske får sålt min 125a imorgon, så man är ju lite småsugen med att ersätta den med en bil



    Var tanken att jag skulle byta mot en BMW 525iA + pengar men hade förlorat mer på den dealen än underpriset köparen erbjuder förmodligen.. + att en 525 blir dyr att äga.



    Så vad tror ni kan vara en schysst bil för så lite pengar? Golf? BMW 318/320? Polo? Kom med förslag. Inga 2/7/940.
    Jag skulle nog rekommendera en Saab för dom pengarna. SAAB 9-5 kan du lätt få för runt 15k som inte gått över 20k mil. Ta nytta utav att dom tappat så mycket i värde. Det är ju inga skit bilar bara för det

  4. #10054
    Jo Saab har jag tittat på ganska mycket, verkar vara riktigt mycket bang for the buck. Bra tips
    F.d summertime

  5. #10055

  6. #10056

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819

  7. #10057

  8. #10058

  9. #10059
    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    Om du inte gillar gamla volvos så tycker jag också att du borde satsa på Saab. Dem är inte lika fräna som MB och beemers men hällre en bil som som du har råd att äga än att ha en fin bil som pengarna inte räcker till service. Saab är rätt coola bilar trotts allt.

    Dock är väl service inte ett problem för mig direkt då pappa har ett bilföretag. Tänker mest på inköpskostnad, bensinförbrukning samt försäkring. Vill dock ha en bil som rör sig någorlunda i alla fall, så en 9-5 på 150hk hade blivit rätt lagom tror jag
    F.d summertime

  10. #10060
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Dock är väl service inte ett problem för mig direkt då pappa har ett bilföretag. Tänker mest på inköpskostnad, bensinförbrukning samt försäkring. Vill dock ha en bil som rör sig någorlunda i alla fall, så en 9-5 på 150hk hade blivit rätt lagom tror jag
    Kan rekomenderar dig allting förutom VAG-koncernen om du vill komma billigt undan. Jag har ägt både Audi, Bmw och nu senaste tillskottet en Passat V6 4-motion 3b. Försäkringen är generellt dyr för dessa bilar, om man inte ska ha enbart trafikförsäkring, men det utesluter jag att du vill.

    Eftersom du vill ha en bil som går bra så är nog det bästa att satsa på någon motor på max 2 liter med turbo, t.ex 9-3 2.0T, eller Audi a4 1.8T (vet att jag sa nej till VAG-bilar dock så är denna ganska överkomlig i kostnader).

  11. #10061
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Håller helt och hållet med Hast! Mer bil för pengarna får du inte just nu... Satsa på en 9-3/9-5 så kommer du garanterat bli nöjd =)

    Min Ng900 talladega:

    Hur mycket har du lagt ut på bilen nu?

    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Dock är väl service inte ett problem för mig direkt då pappa har ett bilföretag. Tänker mest på inköpskostnad, bensinförbrukning samt försäkring. Vill dock ha en bil som rör sig någorlunda i alla fall, så en 9-5 på 150hk hade blivit rätt lagom tror jag
    Se till att kolla så bilen är ordentligt servad, Saab har en tendens att gå sönder om dom inte är skötta korrekt.

  12. #10062

  13. #10063
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Alldeles för mycket!

    Vilken bil har inte de då? Förstod inte hur du tänkte där. Ska han kolla på en 9-5 bör han se till att han har nyaste vevhusventilationen samt att oljebytena är skötta.
    Varför inte bara berätta hur mycket? Lite nyfiken då jag är sugen på något liknande.

    Volvo

  14. #10064

  15. #10065

  16. #10066
    Ser inte att de angår någon annan?


    Oljebyterna är ju lätt att kolla när man köper en bil? Har man inte skött oljebytet ljuger man självklart och säger att man gjort det. Om nu inte du står och tappar oljan på plats och letar flisor.
    Ja, du vet en servicebok? Eller du kanske aldrig hört talas om en sån? Sen kan man nog avgöra rätt mycket genom ägaren och man märker nu rätt fort om han skulle stå och ljuga en rakt upp i ansiktet.
    "When we put a turbine in an airplane, we turned it into a jet. When we put one in a car, we turned it into a Saab."

  17. #10067
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Njaa lite fel har du där! V70 sätter igen vevhusventen om man inte sköter oljebytena, och då blir det ganska mycket jobb för att få det bra..
    V70 är inte volvo, det är blah. Volvo slutade tillverkas för länge sen :/

  18. #10068
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Ser inte att de angår någon annan?




    Ja, du vet en servicebok? Eller du kanske aldrig hört talas om en sån? Sen kan man nog avgöra rätt mycket genom ägaren och man märker nu rätt fort om han skulle stå och ljuga en rakt upp i ansiktet.
    PM då.

  19. #10069

  20. #10070

  21. #10071

  22. #10072
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    V70 är inte volvo, det är blah. Volvo slutade tillverkas för länge sen :/
    Finns fortfarande en äkta Volvo som rullar än idag och det är den nuvarande XC90n. Sen när den nu försvinner är det bara Ford bilar i Volvos modellutbud.

  23. #10073
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Man får ha lite skoj på nätterna


  24. #10074
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Man får ha lite skoj på nätterna

    Funkar ej.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

  25. #10075
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Funkar ej.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Testar jag igen då.


  26. #10076
    Sommarostarna på

    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  27. #10077
    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    Om du inte gillar gamla volvos så tycker jag också att du borde satsa på Saab. Dem är inte lika fräna som MB och beemers men hällre en bil som som du har råd att äga än att ha en fin bil som pengarna inte räcker till service. Saab är rätt coola bilar trotts allt.
    sen förstår jag inte hur man kan rekomendera en saab om man tycker delar till bmw är dyra. SAAB delar e ju inte direkt billiga dom heller.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  28. #10078

  29. #10079

  30. #10080
    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    Jag har inte kollat vad BMW respektive Saab delar kostar och det var inte det jag i huvudsak syftade på heller. För 15 tusen får man en betydligt nyare och fräshare Saab än BMW. Då är det också troligt att det kommer behöva läggas mycket mer pengar på byte av delar på BMW där delarna även kan vara ganska dyra.
    detta kan dock stämma lite bättre SAABS andrahandsvärde är ju ganska så lågt. så man får ju en rätt så okey bil för lite pengar.

    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Polaren köpte en sprillans ny Clio idag. *facepalm*
    namn och adress tack? har lite sten som jag behöver bli av med!
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in