1. #11371
    Min lilla 7 Leif!




  2. #11372
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Va ut å lekte lite idag med... Börjar få ont om däck så det måste ordnas.

    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  3. #11373

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Idag köpte jag en 855 -95 av Holmqvists pappa! Riktigt mysig nästintill ingen rost !
    Kåtmorfar<3

  4. #11374
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Såg faktist en Tyskstukad Jetta MK1 , En tyskad Golf MK2 och en "stancead" Nissan 200sx s15 igår kväll här i Eskilstuna när man var på Streetrace Pratade med dom killarna som hade bilarna och sa att dom ska eventuellt starta en klubb för stance och tyskstuk här i eskilstuna för att väcka intresset för det Så det kan bli riktigt gött!
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  5. #11375

  6. #11376

  7. #11377
    Tjänare! Jag har en fråga angående "Sport" varvräknare som man kan köpa löst på tex Biltema. Men jag har hört att man bara kan ha det på bilar med tändspole. Om man nu inte har tändspole som jag, går det inte att ha då?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  8. #11378
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Tjänare! Jag har en fråga angående "Sport" varvräknare som man kan köpa löst på tex Biltema. Men jag har hört att man bara kan ha det på bilar med tändspole. Om man nu inte har tändspole som jag, går det inte att ha då?

    Funderar du på att köpa sportmätare till en Atos? -.- Mindre sport finns fan inte.





    Jag ska troligen köpa en Golf MK2 med för höga avgasvärden och att fixa det visst brukar det funka med tanka etanol/k-sprit och byta tändstift? Om det inte skulle hjälpa så kan man väl byta oljefilter , olja och eventuellt katalysator?
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  9. #11379
    Jag ska troligen köpa en Golf MK2 med för höga avgasvärden och att fixa det visst brukar det funka med tanka etanol/k-sprit och byta tändstift? Om det inte skulle hjälpa så kan man väl byta oljefilter , olja och eventuellt katalysator?
    Kompisen tanka bara i k-sprit å fyllde på olja, men byt filter när du ändå håller på.. stift kan va bra de med

  10. #11380
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av HondaPojken Visa inlägg
    Kompisen tanka bara i k-sprit å fyllde på olja, men byt filter när du ändå håller på.. stift kan va bra de med
    vem citerade du nu, måste vart en gammal post? :o
    oftast räcker det att köra ett tag innan bes(antar att bilen ska besiktas för annars bryr man ju inte sig om värdena), så att den är riktigt varmkörd, så att katalysatorn för fylla sin funktion.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  11. #11381
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Funderar du på att köpa sportmätare till en Atos? -.- Mindre sport finns fan inte.
    Jag har ingen Varvräknare alls så tänkte införskaffa en, Inte för att det är "sportigt".
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  12. #11382
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Tjänare! Jag har en fråga angående "Sport" varvräknare som man kan köpa löst på tex Biltema. Men jag har hört att man bara kan ha det på bilar med tändspole. Om man nu inte har tändspole som jag, går det inte att ha då?
    Alltså din bil har väll inte ens 60 hästar och gör 0-100 på sisådär 15/16 sekunder? Vad ska du då med en extra varvräknare till?
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Funderar du på att köpa sportmätare till en Atos? -.- Mindre sport finns fan inte.





    Jag ska troligen köpa en Golf MK2 med för höga avgasvärden och att fixa det visst brukar det funka med tanka etanol/k-sprit och byta tändstift? Om det inte skulle hjälpa så kan man väl byta oljefilter , olja och eventuellt katalysator?
    +1
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  13. #11383
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    vem citerade du nu, måste vart en gammal post? :o
    oftast räcker det att köra ett tag innan bes(antar att bilen ska besiktas för annars bryr man ju inte sig om värdena), så att den är riktigt varmkörd, så att katalysatorn för fylla sin funktion.
    Haha kolla mitt inlägg som jag postade för ca 30 min sen så hittar du det "riktiga". Men självklart är det besiktning som gäller! Men tack för tipsen såklart Får väl köpa den och testa sen
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  14. #11384
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Alltså din bil har väll inte ens 60 hästar och gör 0-100 på sisådär 15/16 sekunder? Vad ska du då med en extra varvräknare till?


    +1
    Måste man ha över 250 häst för att ha en varvräknare eller?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  15. #11385
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Haha kolla mitt inlägg som jag postade för ca 30 min sen så hittar du det "riktiga". Men självklart är det besiktning som gäller! Men tack för tipsen såklart Får väl köpa den och testa sen
    haha oj, såg nu! lugnt!
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Alltså din bil har väll inte ens 60 hästar och gör 0-100 på sisådär 15/16 sekunder? Vad ska du då med en extra varvräknare till?


    +1
    lägg till 45 sekunder så är du där
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  16. #11386
    Kan man få hjälp istället för att ni ska sitta som ett par gubbar och snacka skit...?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  17. #11387

  18. #11388
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Har den inga tändspolar?
    Ingen separat tändspole som på en 240. Det är typ en styrbox som alla tändkablar går till. Det är där jag inte vet vart den ska kopplas.. :S
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  19. #11389

  20. #11390

  21. #11391
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    kapade typ 3.5 varv fram och 1cm på genomslaget igår, blev låg men ändå runt 1.5cm dämpning men måste bli ännulägre
    Går väl knappt att få mycket lägre om man fortfarande vill ha fjädring ?

  22. #11392

  23. #11393
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    fuck fjädringsväg!
    Haha ne vafan ska man med de till däcken fjädrar tillräckligt

  24. #11394

  25. #11395

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Värmde lite med värmepicka på dom förjävliga listerna på ÅttfämtN, Blev bra mycket bättre men inte 100 % då någon har lackat och haft sig med dom tidigare så dom är lite fläckiga..
    Här har ni bild iaf! Namn:  DSC_1726.jpg
Visningar: 711
Storlek:  106,1 KB
    Kåtmorfar<3

  26. #11396
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Löfarn Visa inlägg
    Värmde lite med värmepicka på dom förjävliga listerna på ÅttfämtN, Blev bra mycket bättre men inte 100 % då någon har lackat och haft sig med dom tidigare så dom är lite fläckiga..
    Här har ni bild iaf! Namn:  DSC_1726.jpg
Visningar: 711
Storlek:  106,1 KB
    Det där borde jag ta tag i och göra någon gång, mina är redigt bleka.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  27. #11397

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Det där borde jag ta tag i och göra någon gång, mina är redigt bleka.
    Gört, svinenkelt och ser mycket fräschare ut
    Kåtmorfar<3

  28. #11398

  29. #11399

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Blev bra på 740in med, helt klart värt de!

    Slipa upp bakljusen !
    Kåtmorfar<3

  30. #11400

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in