1. #11641
    Tja!

    Vet någon om det finns Turbo fast med remdrift som typ en kompressor? Då kompressorer är rätt stora jämfört med Turbos och inte får plats i alla fordon!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  2. #11642

  3. #11643

  4. #11644

  5. #11645

  6. #11646
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Känner inte han. Men en sak vet jag. Köpee man en tigerrandig skyline e man de
    De där gjorde min dag, haha


    Ska sälja skodan och köpa en BMW 330d, så vet ni det också.

  7. #11647
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    De där gjorde min dag, haha


    Ska sälja skodan och köpa en BMW 330d, så vet ni det också.
    Hur ny blir det? Jag var inne ett tag på 330D E46, men skatten skrämde iväg mig. Kör inte tillräckligt mycket för att det ska löna sig.

  8. #11648

  9. #11649
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Slipper ialf och åka runt i en Volvo..
    Vad jag minns fick du den till ett bra pris och jag tycker den faktiskt är cool på någon vänster, kanske inte snygg men den sticker ur mängden. Tycker fram för allt inte att den är hemsk som många andra här gör men det kanske bara är jag...

    Länge sedan man hängde här men kör för tillfället en mercedes A-160 2012 flame on boys!
    En svensk tiger!

  10. #11650

  11. #11651
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Då man inte har tummen mitt i handen när de gäller affärer så gjorde jag en bra deal klart som fan den är cool o sticker ut, det är ju meningen med en sådan bil.
    Man blir bara så trött på alla Volvo b*gar som håller på o klagar jämt o ständigt att den är så jävla ful o hur han kunde köpa den där. Är väl bara o acceptera, det har jag lärt mig 90% utav det snacket är avundsjuka ialf för att de inte har nått liknande.
    Håller med! hade en 740 som misshandlades på diverse parkeringar och på isen över vintern med ett värde på kanske 5k, inte en jävel klagade på den men när man åker i mammas eller pappas lite dyrare bilar då jävlar får man höra hur värdelösa dom är ofta....

    Att det finns folk som är smarta med pengar är tydligen uppseendeväckande och måste påpekas. Hade jag fått samma deal på din bil idag hade jag köpt den utan att ta ett extra andetag då jag ser potentialen för att ha skitskoj och samtidigt reta upp någon.

    Kör hårt å hoppas du drar många avundsjuka jävlar vid rödlysen i sommar
    En svensk tiger!

  12. #11652

  13. #11653
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    haha det är roligt att någon förstår! Och det värsta är ju att det faktiskt är sant.. de äldre personerna kommer fram o berömmer vilken grym bil man har ganska ofta, sånt är roligt tkr jag. Det ska bli kan jag lova!
    Det sistnämnda där tycker jag är skitskoj! Nu var ju inte min bil lika "häftig" som din. Men när jag parkerade min Mini Cooper någonstans var det alltid någon äldre som kom fram och tyckte att det var en ball bil. Men när man pratar med folk i samma ålder är det ofta "hur har du råd med det" osv.

  14. #11654
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Känner inte han. Men en sak vet jag. Köpee man en tigerrandig skyline e man de
    låter mer som avundsjuka även fast du inte vågar erkänna det själv.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  15. #11655

  16. #11656
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Hur ny blir det? Jag var inne ett tag på 330D E46, men skatten skrämde iväg mig. Kör inte tillräckligt mycket för att det ska löna sig.
    Är inne på E46. 320d kostar lite mindre, 5500kr... Men -05 o framåt har partikelfilter så då ligger skatten på 3200(320d) ungefär, men bilarna kostar ca 30k mer. Jag bryr mig inte speciellt mycket vad skatten är om jag ska vara ärlig heller för den delen...
    menmen ska sälja min nuvarande först

  17. #11657
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    okej, nu är det dags för att ställa audin åt sidan och köpa en annan bil. har varit inne på en a4 quattro, runt 04 men igår var jag ute och åkte med en polare i hans nya subaru impreza gt och jag kan bara säga: vilken underbar bil! vill ha-begäret är väldigt stort. jaja, vi får se hur det blir
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  18. #11658
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  19. #11659

  20. #11660

  21. #11661

  22. #11662

  23. #11663

  24. #11664
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Även mitt turbo bygge börjar arta sig lite..

  25. #11665
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    njaa så farligt är det inte? 5k+ för stakar, ny turbo 8 9 tusen, spridare 2-3, sen mappning på det 3+?

    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Även mitt turbo bygge börjar arta sig lite..
    vad för motor?
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  26. #11666

  27. #11667
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    njaa så farligt är det inte? 5k+ för stakar, ny turbo 8 9 tusen, spridare 2-3, sen mappning på det 3+?

    vad för motor?
    Ford pinto....

  28. #11668
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Ford pinto....
    Vad duktig du är............

  29. #11669
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Vad duktig du är............
    Jaa, jag vet!

  30. #11670

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in