Sidan 3 av 400 Första 123451353103 ... Sista
  1. #61

  2. #62
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Ja, om röret går utanför karossen och inte slutar mitt under den så ska du klara dig. Jag har besiktigat bilar utan sista ljuddämparen men med ersättningsrör och det har gått bra.

    Nej Exxe, det är inte förbjudet att kapa i hatthyllan då den inte "bär" karossen. Balkar och takstomme bär karossen. Hatthyllan i plåt är enbart en förstärkning och då din bil dessutom är en äldre version är den inte helfordonsgodkänd - därmed inte olagligt. E36 Touring som exempel saknar det som du kallar bärande del helt.

    Angående coilsdiskussionen så började den med äldre coils där man fick svetsa på tallrikar och modifiera infästningar för att de skulle passa. Jag i min tur upplyste om fattigmanscoilsen som säljs modellanpassade för respektiv bil.
    Mjaha, det var något nån lurat mig med då. Då behöver jag inte oroa mig då.
    Ombes är inte hela världen, men det tar extra tid som jag lika gärna kunde lagt på att sälja skiten.

    Då är jag med på det planet också.
    In på msn förresten.

  3. #63
    anden91s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Knivsta/Uppsala
    Inlägg
    3
    Hej.
    Har fått hem en ny lamell nu till Colten. Nu är det så att japaner är ju inte kända för att klara rost, och hela upphängningen är därför rostig, Vad tror ni om att maskinborsta och sen på med hammarlack och sen underredsmassa?

  4. #64

  5. #65
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Har nu beställt avantgarde grill och köpt nya dimljus till 500En. i samma veva så köpte jag också 10L olja. så ska bara köpa nytt oljefilter och nya stift. sen blire service

    Har ett xenonkit liggandes som ska på. sen me nya grillen+nya dimljusen så kommer vel bilen se ut ungefär så här:


    Riktigt fet enligt mej

  6. #66
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Morsan köpte en Golf Polo igår. Tror att den passar henne perfekt !
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  7. #67

  8. #68
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    Ser riktigt jävla fräch ut! Whats inside?
    Ett B230FK block som jag lagt alldeles för mycket tid och pengar på.

    Borrat till första överdimension 96.3mm
    Nya kolvar, viktade med max 0,5 grams marginal
    Lgspeed h-profilstakar
    Balanserad vev, svänghjul och tryckplatta.
    12.9 bult till det mesta, även 12,9 pinnbult till toppen

    Toppen är kort sagt ganska påkostad den med.

    Det som mer eller mindre är kvar är att koppla nya megasquirtet, pressa slangar till oljeretur och oljematning till turbon. Sen kommer såklart massa småskit jävlas, det vet jag. Ska grovmappa den lite enkelt själv så den är körbar, sen åker den iväg på mappning på rullande landsväg.


    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Dem måste fungera ja.

    Och du måste ha dispens för att inte behöva ha avgas ända bak på bilen. Undantag: lätt lastbil som får ha utblåset till vänster om bakhjulet eller mycket låga bilar som typ Cobra som tillåtes köra med sidepipes på vänster resp höger sida.
    Inte helt sant, på en bil som inte är helfordonsgodkänd ska det inte vara några problem så länge ändröret slutar efter sista öppningsbara fönsterrutan och pekar ut utanför karossen.

  9. #69
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688


    Potholes!

  10. #70

  11. #71
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Citat Ursprungligen postat av H3dlund Visa inlägg
    Ett B230FK block som jag lagt alldeles för mycket tid och pengar på.

    Borrat till första överdimension 96.3mm
    Nya kolvar, viktade med max 0,5 grams marginal
    Lgspeed h-profilstakar
    Balanserad vev, svänghjul och tryckplatta.
    12.9 bult till det mesta, även 12,9 pinnbult till toppen

    Toppen är kort sagt ganska påkostad den med.

    Det som mer eller mindre är kvar är att koppla nya megasquirtet, pressa slangar till oljeretur och oljematning till turbon. Sen kommer såklart massa småskit jävlas, det vet jag. Ska grovmappa den lite enkelt själv så den är körbar, sen åker den iväg på mappning på rullande landsväg.
    Låter som att sladdföttin kommer bli rätt så nöjd, usch, jag vill också bygga en trevlig motor till bilfan, eller iaf lite roligare än original.. Eller så börjar jag med att ta kortet..

  12. #72
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    Låter som att sladdföttin kommer bli rätt så nöjd, usch, jag vill också bygga en trevlig motor till bilfan, eller iaf lite roligare än original.. Eller så börjar jag med att ta kortet..
    Hehe jo det var/är kul som fan. (för att inte tala dom DYRT) Så fort denna är klar får jag inhandla någon vettig bruksbil, och påbörja ett långtidsprojekt. Duktigt sugen på en breddad 960/S90 drifter, b230 16v turbo och väghållning modell vürsting. Ha en bil att köra, och en att skruva på känns som lite mer kul koncept.

    Nu har jag hållt på sen i höstas, och åkt runt i en äcklig 240 med 116hk under tiden.

  13. #73

  14. #74
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Du ska ju bygga på 3-literssexan. Stakar och kolvar från 2,5-litersturbon (femman) passar ju rakt i så en bra uppbyggnad behöver inte bli så dyr. Med sexan får du liten botten i motorn vilket borde passa bra till driftkörningar.
    Är inte den motorn totalt skräp? Var väl bland dem mest usla sexor som tillverkats?

  15. #75
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Du ska ju bygga på 3-literssexan. Stakar och kolvar från 2,5-litersturbon (femman) passar ju rakt i så en bra uppbyggnad behöver inte bli så dyr. Med sexan får du liten botten i motorn vilket borde passa bra till driftkörningar.
    Jo sexan är ett alt., visst är det ju alublock men väger nog en hel del. Men motorkaraktär och vrid är nog svårslaget från en stor sexa.

    2,5 liters sexan brukar användas till värre vitsexbyggen. Med veven från 3.0an kommer man upp i 2,8 liter. Fördelen med att använda 2.5 blocket är att det har mycket mer gods.

    Bakvagnen på de där har potential. Delad bakaxel, bmw m535 diffklump har samma bultcirkel på drivaxlar m.m. Förstår mig inte på varför alla ska byta till stel axel när de bygger på dessa bilar bara. Bara nackdelar.

    Spekulationer än så länge. Seriös tävlingsbil SKA byggas, hinner nog fundera ut koncept många ggr om jag känner mig rätt.

    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    Är inte den motorn totalt skräp? Var väl bland dem mest usla sexor som tillverkats?
    Du tänker på PRV (Peugot Renalt Volvo) v6an som satt i tidiga 260 och 760. De hade fodershims i papp, hörs ju själv hur genomtänkt det är. Samma motor sitter även i Delorean, kom dock en updaterad modell med stålshims senare. Och är långt ifrån nån dålig motor, bara fått lite rykten från de tidiga skrotet.

  16. #76

  17. #77
    Såja!


  18. #78
    Citat Ursprungligen postat av Holm Visa inlägg
    Såja!
    Sexigt

  19. #79

  20. #80
    Haha dumpade pappa i skuffen... Haha närå, jo cambern fixad! Gick smidigare än jag trodde och vart fan riktigt bra! 1,5mm brickor tror jag de va Men ska fixa bättre bilder imorrn, började småregna nu + att de vart mörkt Ska bli superväder imorrn!

  21. #81

  22. #82
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Blev sugen att hämta ET10-fälgarna till den gröna Poslown och sedan kasta in brickor i bakvagnen...
    Gör det!

  23. #83
    Jettan ser riktigt nice ut holm! Bra jobbat.

  24. #84
    Citat Ursprungligen postat av H3dlund Visa inlägg

    Du tänker på PRV (Peugot Renalt Volvo) v6an som satt i tidiga 260 och 760. De hade fodershims i papp, hörs ju själv hur genomtänkt det är. Samma motor sitter även i Delorean, kom dock en updaterad modell med stålshims senare. Och är långt ifrån nån dålig motor, bara fått lite rykten från de tidiga skrotet.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Nej.

    Sexan du tänker på fanns i 261-4-5 samt GLT/6, plus Volvo 760. En V6 från PSA-gruppen.

    Sexan jag pratar om är Volvos raka sexa, rätt bra uppbyggd. Blocket är ett förlängt femmablock och mycket utav delarna från 2,5-litersfemman kan monteras rakt i sexan.
    My bad, tänkte på den 6an med fodershimsen i papp som satt i 760. Men den sexan ni snackar om såg helt klart ut och ha endel potential. Udda med dubbla oljelock, gissar att det är för att få olja till alla kammar direkt vid oljebyte så ingen går torrt?

    En kass mobilbild på min och polarens bil, ska nämligen precis ner och riva isär vr6an. Troligtvis har kamkedjan gått...


  25. #85

  26. #86
    [QUOTE=Michél;2284]
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    My bad, tänkte på den 6an med fodershimsen i papp som satt i 760. Men den sexan ni snackar om såg helt klart ut och ha endel potential. Udda med dubbla oljelock, gissar att det är för att få olja till alla kammar direkt vid oljebyte så ingen går torrt?

    En kass mobilbild på min och polarens bil, ska nämligen precis ner och riva isär vr6an. Troligtvis har kamkedjan gått...

    Hög rumpahhh!

    Gick kamkedjan på Golfen? Var det inte bara dålig glidskena?
    Autobahn stuk

    Är osäker om kamkedjan har gått, bilen gav ifrån sig skumma rassel när vi var ute idag. Och så ringde han nyss och sa att det hade smällt och låtit jävligt och nu gick motorn inte. Men ska kika på det. Synd nu när det är nära bugrun också

  27. #87

  28. #88
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Lätt att kolla felet iallafall.
    Snackade lite mer med honom nu och det var INTE kamkedjan, för motorn gick.. men knappt 500 varv och skakade och var totalt orkelös. Gasade man dog den.

  29. #89
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Helvete Emil, är fälgarna gjorda utav smörlegering?
    Måste vara något sånt, körde längs en grusväg där diket hade svämmat över så det gick en flod tvärs över vägen som var ett par dm som djupast! Passerade i 40-50 och det blev en jävla smäll, 2 fälgar ser ut sådär nu


    Turen fortsatte idag, kopplade in mitt nya "traderafynd" till steg i bilen som tydligen var grillat, det slutade med grillad stereo på köpet...
    Senast redigerat av Emil123 den 2010-05-27 klockan 23:34.

  30. #90
    Har han kört i en vattenpöl idag?

    Kolla tändkablar och rotorn.

    Måste vara något sånt, körde längs en grusväg där diket hade svämmat över så det gick en flod tvärs över vägen som var ett par dm som djupast! Passerade i 40-50 och det blev en jävla smäll, 2 fälgar ser ut sådär nu


    Turen fortsatte idag, kopplade in mitt nya "traderafynd" till steg som tydligen var grillat i bilen, det slutade med grillad stereo på köpet...

    Oj, mycket på en gång. Förstår inte riktigt hur din stereo kan påverkas då det är stereon som skickar signal till steget med lågnivå? I övrigt sitter ju inget ihop med den.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in