Hybridvisning

Citat Ursprungligen postat av GaJoL Visa inlägg
    Nu när det talas växellådor. Konvertera från Automat till manuell låda, hur stort jobb är det egentligen, och är det värt det med kostnader osv? Bilen ifråga är en Saab OG93 Aero -01.
    Onödigt att göra det på en SAAB där automatlådorna klarar med än vad det manuella gör...

Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Onödigt att göra det på en SAAB där automatlådorna klarar med än vad det manuella gör...
    Nu var det dock inte kvalitén på Saabs lådor som jag tog upp utan arbetat att konvertera (byta pedalställ osv osv..)

Citat Ursprungligen postat av GaJoL Visa inlägg
    Nu var det dock inte kvalitén på Saabs lådor som jag tog upp utan arbetat att konvertera (byta pedalställ osv osv..)
    Ja om du vill göra det svårt för dig så http://www.saabturboclub.com/forum/v...p?f=4&t=145463

Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Ja om du vill göra det svårt för dig så http://www.saabturboclub.com/forum/v...p?f=4&t=145463
    Var lite mer pill än jag trodde..Sitter o överväger om man ska köpa en automatare eller inte, just pågrund av bra pris. Men jag lär väl tröttna på automatarn ganska snart, åsikter?

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Nämn ett skäl till varför du skulle tröttna?

Då jag körde automat blev jag tvärtom mer triggad till att fortsätta köra automatlåda då man faktiskt KAN ha kul med det.
    Blir lätt rastlös när jag kör automat, tycker om att kunna växla själv så enkelt är det. Bekvämt äre ju dock, speciellt i alla jävla köer inne i stan.

Hjälp mig!. Jag har en Audi 100 2.3 -88. Och jag ställde av den för två år sen. Och då fungerade den utan problem. Men nu när vi skulle starta den så var den total död. Det finns batteri så allt sånt fungerar, men han vägra att ''tända''
    Jag är inte så kunlig så hjälp!

Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Hjälp mig!. Jag har en Audi 100 2.3 -88. Och jag ställde av den för två år sen. Och då fungerade den utan problem. Men nu när vi skulle starta den så var den total död. Det finns batteri så allt sånt fungerar, men han vägra att ''tända''
    har den stått ute?
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    har den stått ute?
    Ja det har den.
    Citat Ursprungligen postat av anden91 Visa inlägg
    kolla tändmodulen. den sitter nedanför A-stolpen vid vänsterfoten bakom plasten där. kostar 2-300kr ny och finns på biltema. hade samma problem på polarens Audi 80 1,8 -87.
    Okej, kanske kollar upp det.
    Citat Ursprungligen postat av Conrad Visa inlägg
    Kollat soppan? Låter konstigt men det finns best före datum på soppa. Speciellt "nyare" bensin. brukar bara klara sig i ca 6månader - 1år. luktar helmysko om den har tappat farten
    Kan det vara så lätt! ska kolla upp

anden91s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    kolla tändmodulen. den sitter nedanför A-stolpen vid vänsterfoten bakom plasten där. kostar 2-300kr ny och finns på biltema. hade samma problem på polarens Audi 80 1,8 -87.

Kollat soppan? Låter konstigt men det finns best före datum på soppa. Speciellt "nyare" bensin. brukar bara klara sig i ca 6månader - 1år. luktar helmysko om den har tappat farten

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in