Sidan 51 av 400 Första ... 41495051525361101151 ... Sista
  1. #1501
    Citat Ursprungligen postat av pizzadax Visa inlägg
    nej..

  2. #1502
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Måste lägga upp denna klassiker när jag ändå har länken framför mig. Riktigt vackert

  3. #1503
    Citat Ursprungligen postat av pizzadax Visa inlägg
    Minns starkt att det ska sluta efter bakaxeln.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  4. #1504
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Minns starkt att det ska sluta efter bakaxeln.
    Vad jag hört ska avgasröret mynna ut bakom bakersta öppningsbara rutan. Men bara nåt jag hört.

  5. #1505
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Tjo blir väl och övningsköra snart och vi har bara automat så tänkte skaffa en manuell bil lite senare som ska användas som övningskörningsbil och efter det som första bil. Men skulle vilja ha lite rekommendationer om lite olika modeller för under 10 tusen. Kraven är manuell och bensin änsålänge. Har ju spanat lite innan men skulle villja höra från er. Så är öppen för förslag

  6. #1506
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    En gammal jobbarkompis har en sådan som garageprydnad. Han fick köpa bilen för en skitsumma för 4-5 år sedan utav en kille som var jagad utav Skatteverket som behövde fly landet. Tror det handlade om cirka 25 000 kr. Riktig kanonbil förövrigt, gillade den.
    En b12a är till för att användas! Att man har hjärta att bara ställa undan en sådan i garaget
    Då kan han ju lika gärna sälja iväg den till någon som vill använda den! Btw, är den till salu?

  7. #1507
    Helt korrekt!

    Bakom sista öppningsbara rutan är det som gäller.

    En b12a är till för att användas! Att man har hjärta att bara ställa undan en sådan i garaget
    Då kan han ju lika gärna sälja iväg den till någon som vill använda den! Btw, är den till salu?
    Den används men sparsamt. Dumt att sätta mil på en raritet, det är ju en samlarbil.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  8. #1508
    _p3mp_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    504
    Någon som kan rekommendera en noggrann och snygg och inte allför dyr Laddtrycksmätare. Under 1000 lappen?


    Har kollat på swoosh mätaren och den verkar riktigt nice, men är elektrisk sensor på. Vet inte om det är så bra? kanske är bättre?. Har ingen aning vad för mätare som är "schysst". Verkar ju finnas många som visar dåligt.

  9. #1509

  10. #1510

  11. #1511

  12. #1512

  13. #1513

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Beddingestrand
    Inlägg
    8
    Björviken du får hålla ögonen öppna i Höllviken. Min gamla 328 rullar där nu

  14. #1514
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    ok får ta mig en titt på det ikväll

    är det något speciellt sätt man ska klicka loss den på för att inte bryta sönder några clips eller vad som är där bak?

    antar att jag fattar när jag är ute vid bilen
    Den sitter inte fast med clips, utan är fastsatt i nedre kant genom en skåra där skylten tryckts ner. Och i övre kant kommer det sitta tre (antagligen) stycken plastnedhäng som håller fast övre delen av regplåten. Bara att ta en platt skruvmejsel eller liknande, trycka in den i övre kanten, få regplåten förbi första nedhänget och sedan fortsätta med de övriga tre. (Ett tips kan vara att ha två mejslar och låta den första sitta kvar bakom plåten när du fått den förbi första överhänget så den inte trycks tillbaka medan du meckar med de andra två).

    Du kommer märka hur det ser ut när du väl står där.

  15. #1515
    Citat Ursprungligen postat av zebbzor Visa inlägg
    Björviken du får hålla ögonen öppna i Höllviken. Min gamla 328 rullar där nu
    I know, känner han som köpt den.. Vad ska du ha istället?

  16. #1516
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Impulsköpte en bil i förrgår E30 320 coupe -90. Diamantsvart med m-sport skinninredning, m-tech 2 ratt, elhissar, eltaklucka, check-control, 95% rostfri. Rullat 25k mil.


    Oskattad och obes, enda anmärkning på besiktning var anliggande broms bak. Jättefin undertill. 5 tusen spänn! Enda negativa är att det är en automatare, riktig kryssare!
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  17. #1517
    Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    Impulsköpte en bil i förrgår E30 320 coupe -90. Diamantsvart med m-sport skinninredning, m-tech 2 ratt, elhissar, eltaklucka, check-control, 95% rostfri. Rullat 25k mil.


    Oskattad och obes, enda anmärkning på besiktning var anliggande broms bak. Jättefin undertill. 5 tusen spänn! Enda negativa är att det är en automatare, riktig kryssare!
    duktigt avundsjuk man blev nu då ge mig inredningen (A)
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

  18. #1518

  19. #1519

  20. #1520
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Kryssare kan man gott och väl säga att det är, kompisen hade en likadan bil tidigare. Rätt långsam av sig, märks att tekniken i automatlådan är 30 år gammal.
    Denna är ganska välskött faktiskt En polering och service hade den inte mått dåligt av dock





    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  21. #1521

  22. #1522
    _p3mp_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    504
    Måla om stolarna sjuan, kan ju se ut som "nya" om man gör rätt.

  23. #1523
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Den jag körde runt i hade en ägare och knappt 12 000 mil. Så det är mer en standardgrej gällande automat-E30.

    Är skinnstolarna målade i den?

    Ser ut som att det ska vara stolarna i ljust skinn.
    Denna växlar som den ska och fungerar helt klanderfritt Stolarna är inte målade i den.

    Citat Ursprungligen postat av _p3mp_ Visa inlägg
    Måla om stolarna sjuan, kan ju se ut som "nya" om man gör rätt.
    Får se om jag ska skinnlacka dem. Hört talas om en kille i Karlshamn som ska vara duktig på att skinnsvetsa, tänkte se om man kan få tag i honom och fråga vad han tar
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  24. #1524

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Beddingestrand
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    I know, känner han som köpt den.. Vad ska du ha istället?
    Afan! Då får du se till att han sköter den!
    Jag letar M3a

  25. #1525
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Saab 9-3 SC är en riktigt snygg bil enligt mig, Saab kan bara de vill. Jag skulle inte tvekat på att äga en sådan.


    [IMG]*bild*[/IMG]

    [IMG]*bild2*[/IMG]
    sjukt jävla fet! fälgarna satt som en käftsmäll!
    www.Earpill.com - addictive music

  26. #1526
    Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    Impulsköpte en bil i förrgår E30 320 coupe -90. Diamantsvart med m-sport skinninredning, m-tech 2 ratt, elhissar, eltaklucka, check-control, 95% rostfri. Rullat 25k mil.


    Oskattad och obes, enda anmärkning på besiktning var anliggande broms bak. Jättefin undertill. 5 tusen spänn! Enda negativa är att det är en automatare, riktig kryssare!
    Aoch! Jag läste helt fel, trodde det vart en cabbe.. Därför jag sa så högt pris Men ser fin ut ändå!

    Citat Ursprungligen postat av zebbzor Visa inlägg
    Afan! Då får du se till att han sköter den!
    Jag letar M3a
    Ska börja med att få honom att byta avgasrör

    Najs, E36a eller?

  27. #1527
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  28. #1528
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Kanske dumpar tyskåken för Saab...?
    Måste kanske inte dumpa just Tyskstuk though

  29. #1529
    Kolla vad jag hittade 3mil hemifrån
    http://www.findit.fi/sve/search/113636.htm#topofpage

    bra pris? är väl borbet fälgar antar jag?
    Hur tror ni de skulle sitta på min w124 300 turbodiesel kombi??


    förövrigt 8x18" med 235/40/18 däck på nu..

  30. #1530
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Annan utväxling.
    hur mycket ? äre nån märkbar skillnad? för har hittat en sån billigt och måste ha en ny

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in