Sidan 65 av 400 Första ... 1555636465666775115165 ... Sista
    Har fått erbjudande om o köpa en BMW 3.0 S från 72 eller så va de 73 för 1000kr. Motorn går fint dock fungerar inte kopplingen(nån tätning kass) o bromsarna behöver luftas o de va nån slang som va kass men annars ska de inte va några problem. Tycket ni jag ska slå till ? Sitter för övrigt bra däck på den o en rak 6a på 180 hk under huven
    Senast redigerat av elisson den 2010-09-22 klockan 21:06.

Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Har fått erbjudande om o köpa en BMW 3.0 S från 72 eller så va de 73 för 1000kr. Motorn går fint dock fungerar inte kopplingen(nån tätning kass) o bromsarna behöver luftas o de va nån slang som va kass men annars ska de inte va några problem. Tycket ni jag ska slå till ? Sitter för övrigt bra däck på den o en rak 6a på 180 hk under huven
    köp! en klassiker ju
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
    köp! en klassiker ju
    Hur är det o få tag på reservdelar till dom ?

Citat Ursprungligen postat av _p3mp_ Visa inlägg
    Den för dom med byxlössli? (hehehe).
    typ, vad var det du missade första gången du gjorde provet? Vad pluggade du mest på andra gången? Behöver all hjälp jag kan få!

_p3mp_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    typ, vad var det du missade första gången du gjorde provet? Vad pluggade du mest på andra gången? Behöver all hjälp jag kan få!

Reglerna, Det andra hade ja full pott på haha.

Hur är det o få tag på reservdelar till dom ?
    har jag tyvärr inte koll på, men service saker ska nog gå utan problem, andra saker blir nog begagnat som gäller ;P
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

har jag tyvärr inte koll på, men service saker ska nog gå utan problem, andra saker blir nog begagnat som gäller ;P
    Svårt o få tag på med andra ord Är som sagt nån tätning eller nåt som är kass vid kopplingen så den fungerar inte...

Svårt o få tag på med andra ord Är som sagt nån tätning eller nåt som är kass vid kopplingen så den fungerar inte...
    packbox in till växellådan med andra ord ? vet ju inte hur de är på en gammal bmw men på en bil jag hade inne på verkstaden så betydde de att för att byta den fick vi riva upp hela växellådan och byta packboxen som kosta kanske 100 kr, och göra ett jobb som kostar en massa 1000 lappar... så vi bytte växellåda istället, en bmw 3.0 s har antigen en zf låda eller getrag låda ( 4växlad iallafall ) och jag tror inte de är speciellt svårt att få tag i faktist ! kolla på http://www.autopower.se/ och på http://www.pure-pf.com/ där finns en bra begagnat del ( tycker utbudet är större där än på blocket ) och ta reda på vad de är för låda de sitter i din bil och kolla där efter en ny !

Jag har oxå en fråga till er som kan lite om diffar!

har fått 2 olika erbjudande

en lamell diff till min bmw e30 ( gav ett bud på 3000 för diffen + en motorhuv och baklucka ) och de tyckte han lät lågt så tror han vill ha runt 4000 för dom delarna ungefär.

sen har jag en limetid slip diff ( visco har jag oxå hört de heter ? ) får grövre drivaxlar och grövre drivknutar för 3000 kr + frakt som han sa blir ungefär 500 kr

vilken diff är bäst ? ska bara användas vid lite lek körning.

han som hade visco diffen sa: om man leker för mycke med en visco diff och kör den för hårt så kan den bli varm och funkar då bara som en vanlig diff, men efter kylning blir den normal igen, han hade kört den på bana och har aldrig fått den att bli varm.

lamell diff va ungefär samma sa han men där blir den inte varm men lamellerna slits efter mycke lek.

stämmer de han säger ? vilken är bäst att drifta med ?
    Senast redigerat av ciao_i_huet den 2010-09-22 klockan 23:23.

packbox in till växellådan med andra ord ? vet ju inte hur de är på en gammal bmw men på en bil jag hade inne på verkstaden så betydde de att för att byta den fick vi riva upp hela växellådan och byta packboxen som kosta kanske 100 kr, och göra ett jobb som kostar en massa 1000 lappar... så vi bytte växellåda istället, en bmw 3.0 s har antigen en zf låda eller getrag låda ( 4växlad iallafall ) och jag tror inte de är speciellt svårt att få tag i faktist ! kolla på http://www.autopower.se/ och på http://www.pure-pf.com/ där finns en bra begagnat del ( tycker utbudet är större där än på blocket ) och ta reda på vad de är för låda de sitter i din bil och kolla där efter en ny !
    Tror de va den, dock inte säker har inte pratat med han så mkt om det! Tack så mycket ska kolla det Men tror jag köper bilen i vilket fall, hittar jag inte delar får jag väl sälja vidare skiten!

Tror de va den, dock inte säker har inte pratat med han så mkt om det! Tack så mycket ska kolla det Men tror jag köper bilen i vilket fall, hittar jag inte delar får jag väl sälja vidare skiten!
    de kan iofs vara packboxen mellan motor och kopplingen, då blir de lite pill, men tror de är lådan. och som du säger, skiter de sig så är de bara att sälja, vadå 1000 kr? skit pengar för en bil

de kan iofs vara packboxen mellan motor och kopplingen, då blir de lite pill, men tror de är lådan. och som du säger, skiter de sig så är de bara att sälja, vadå 1000 kr? skit pengar för en bil
    Aa, men skruvandet är inget problem bara man får tag på grejerna så sant, dessutom gillar jag den modellen jävligt mycket och den är inte så vanlig

http://www.blocket.se/goteborg/Bmw_3....htm?ca=11&w=3 ?? =) nån i sthlm´s trakten som kanske är sugen på resa till GBG i helgen eller nästa? =) behöver helst en till me körkort! =)

Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    sålde e30 touringen förra veckan. nu sitter jag fast. kan inte bestämma mig. står mellan att köpa en stöll fin 328 e36 coupé med m-paket och lite sugis trim och allt de där. eller köpa en jävligt billig 325 e36 och turbo konvertera. för jag vill helst inte smäcka på en turbo på m52 motorn. ja.. Turbo = kul.. en jävligt fin 328a, smått trimmad = kul... Vad väljer man?
    turbo all the way. Tycker du 328 är kul, då skall du veta hur kul m50 turbo är!

Reg.datum
    Mar 2006
    Personlig plåt på nu.

Borde passa, däremot är den sämre än vad lamelldiffen är. Angående IX så var det endast 325 som fanns i den versionen. Det man gör med lamelldiffen är att man plockar ner den och shimsar upp den för att få till mer diffverkan. Finns en bra guide angående det på Autopower.

Hejsan, Ska köpa en Golf 2 Gti 16v -89. Men den har stått i 2 år nu, så vill serva det viktigaste, det jag har kommit på är.

Olja
    Oljefilter
    Tändstift
    Rotor
    Fördelare
    Kolla över bromsarna
    Bensinfilter

Någon annan som kan komma på något mer nämnvärt att titta över?
    Skivbromsoken bak är känsliga, brukar rosta ihop och kärva då bilen står. Gäller att plocka isär dem och rengöra ordentligt.

Sedan brukar O-ringarna till bränsleledningarna samt spridarna torka sönder. Är dock väldigt små kostnader det hela handlar om.

Glöm dock inte att byta bensin i tanken.

Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    http://www.blocket.se/skaraborg/Bmw_...9.htm?ca=4&w=3
    Värt? eller finns det andra m5or billigare och bättre. Har en budget på 20-30k
    Det är aldrig värt pengarna att köpa en gammal sportbil så billigt som möjligt. Där vill man alltid lägga extra pengar för att även få en i BRA skick då det långsiktigt är en billigare affär.

Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Jag vet menar mer om någon kan leta upp en ÄKTA m5 för bra pris.
    Tack i förhand.

Edit: Hitta denna är det värt? http://www.blocket.se/vasterbotten/A...2.htm?ca=4&w=3
    för och nakdelar? kan jag få ner den lite i pris? hur mycket?
    //Robin
    Med tanke på att det där är en fabriksbil (och inte hemtrimmad) så är den värd sina pengar, den är mer ovanlig än vad M5 är.

Om du inte har gott om pengar så kommer det bli en kostsam affär. Delarna är svåra att hitta (förutom vissa motor/v-lådsdelar).

Den bilen är en samlarbil och bör även hanteras därefter, så om du har orken och tid så kan den vara vettig. Du har inga bilder på den?

Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    http://www.blocket.se/lulea/Skoda_Fa...htm?ca=1_9&w=0

180HK ur en 1.4 är inte det rätt bra?
    Är dock en överladdad motor vilket gör att det inte är så mycket egentligen. Bra för driftekonomin däremot, går billigt då man kör lugnt!

Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Dock automatlåda
    DSG-lådan är riktigt grym faktiskt. Kan inte jämföras med en automatlåda.

Dock gillar jag inte att den har den 7-växlade versionen då den har en låg Nm-gräns vilket förhindrar allt för mycket uppgraderingar.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Borde passa, däremot är den sämre än vad lamelldiffen är. Angående IX så var det endast 325 som fanns i den versionen. Det man gör med lamelldiffen är att man plockar ner den och shimsar upp den för att få till mer diffverkan. Finns en bra guide angående det på Autopower.
    ska jag heldre satsa på lamell diffen då?

Citat Ursprungligen postat av TimmiE! Visa inlägg
    http://www.blocket.se/goteborg/Bmw_3....htm?ca=11&w=3 ?? =) nån i sthlm´s trakten som kanske är sugen på resa till GBG i helgen eller nästa? =) behöver helst en till me körkort! =)
    nån som är bra på dehär med e30?...

Hej. Ja bilen är kvar. den fick 2 st 2or på bes.pappret , nr 1 var spindelleden och nr 2 var bromsrören var lösa.
    detta är nu återställt, fick även ett par varningar om rost i hjulhus och ytrost på balkarna men ingen fara fören om några år.
    bilen är besiktigad tills sista juni 2011 och den är servad för bara 200 mil sedan.
    Skruvarna till kamkjedje kåpan har vibrerat ut ( iaf 1 skruv) så det kommer ett rasslande ljud mellan 1500-1700 varv men det är ingen fara, vanligt på dessa bilar.
    Bromsarna runt om är bytta, ny wire till handbroms, 4st 17tumms fälgar ingår mm.
    I övrigt är det inga större skador och 100% lekagefri.
    Det är ju en gammal bil så rost och småskavanker finnes men om jag personligen skall vara ärlig så är denna bilen värd varennda krona jag köpte den för och det är mer än va den ligger ute för.
    har inga fler foton tyvär.
    du kan väll komma och provköra så kan vi snacka om priset efter det släpper ju inte iväg den för skammbud som vissa har lagt (typ som 15000) då har hellre jag kvar den för den är så grym!

tack MVH JJ

nått att satsa på eller? anonslänk finns längst upp i inlägget!
    bot ju i stockholm så är ju inge man bara åker å provkör =(

turbo all the way. Tycker du 328 är kul, då skall du veta hur kul m50 turbo är!
    Båda alternativen är roliga men på två helt olika sätt. Karaktären ur en småvässad M52B28 är sjukt roligt medans en M50T har sitt form utav nöje.

Det som avgör är dels hur mycket man själv gillar att skruva, samt hur mycket man har tänkt att använda bilen.

Ska du ha den som bruksbil och använda den regelbundet hade jag valt en fin bil framför en med hög effektgrad.

ska jag heldre satsa på lamell diffen då?
    Ja, det tycker jag.

Citat Ursprungligen postat av TimmiE! Visa inlägg
    nån som är bra på dehär med e30?...

Hej. Ja bilen är kvar. den fick 2 st 2or på bes.pappret , nr 1 var spindelleden och nr 2 var bromsrören var lösa.
    detta är nu återställt, fick även ett par varningar om rost i hjulhus och ytrost på balkarna men ingen fara fören om några år.
    bilen är besiktigad tills sista juni 2011 och den är servad för bara 200 mil sedan.
    Skruvarna till kamkjedje kåpan har vibrerat ut ( iaf 1 skruv) så det kommer ett rasslande ljud mellan 1500-1700 varv men det är ingen fara, vanligt på dessa bilar.
    Bromsarna runt om är bytta, ny wire till handbroms, 4st 17tumms fälgar ingår mm.
    I övrigt är det inga större skador och 100% lekagefri.
    Det är ju en gammal bil så rost och småskavanker finnes men om jag personligen skall vara ärlig så är denna bilen värd varennda krona jag köpte den för och det är mer än va den ligger ute för.
    har inga fler foton tyvär.
    du kan väll komma och provköra så kan vi snacka om priset efter det släpper ju inte iväg den för skammbud som vissa har lagt (typ som 15000) då har hellre jag kvar den för den är så grym!

tack MVH JJ

nått att satsa på eller? anonslänk finns längst upp i inlägget!
    bot ju i stockholm så är ju inge man bara åker å provkör =(
    Det är väl jag isånnafall.

Bilen har kamrem som ska bytas var 6000:e mil, viktigt att kolla att det är bytt. Om den kåpan nu är lös är det ju lätt att känna efter själv, kåpan är gjord i aluminium och ser ut som på bilden (från mina delar som lackerades).

Problem med rost är ingenting ovanligt, ju tidigare man ordnar detta desto bättre.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Båda alternativen är roliga men på två helt olika sätt. Karaktären ur en småvässad M52B28 är sjukt roligt medans en M50T har sitt form utav nöje.

Det som avgör är dels hur mycket man själv gillar att skruva, samt hur mycket man har tänkt att använda bilen.

Ska du ha den som bruksbil och använda den regelbundet hade jag valt en fin bil framför en med hög effektgrad.

Ja, det tycker jag.

Det är väl jag isånnafall.

Bilen har kamrem som ska bytas var 6000:e mil, viktigt att kolla att det är bytt. Om den kåpan nu är lös är det ju lätt att känna efter själv, kåpan är gjord i aluminium och ser ut som på bilden (från mina delar som lackerades).

Problem med rost är ingenting ovanligt, ju tidigare man ordnar detta desto bättre.
    Känsliga stockholmare, det är gött med mos!

Man ska kunna använda bilen med.

Sugmotor ger en känsla som är speciellt jämfört med överladd, även fast överladdad motor även det är kul.
    Går fint att pendla med m50 turbo, jag vet att du läser på ppf.
    Kolla Bullens alla turkturbos. Dom går låångt!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in