Sidan 69 av 400 Första ... 1959676869707179119169 ... Sista
  1. #2041
    Fast nu är ju den motsatsen tydligt bevisad utav flera motormagasin (Teknikens Värld i Sverige samt Auto Motor Sport i Tyskland som exempel). Att E39 haft riktigt jävlig bakvagn har varit ett faktum sedan realese, gissa varför den inte fortsatte produceras i E61?

    När det gäller utrymmena så hävdar samtliga motormagasin helt tvärtom jämfört med dig.

    Följande skriver AMS:

    Lastutrymmet är inte alls i Mercedesklass med 410/1 525 liter. Notera att 3-serien är rymligare är den stora femman med baksätet på plats (435/1 345 liter rymmer den)!

    Volvo V40 som jag tog som exempel tidigare rymmer 413/1 421 liter. Det är mer än vad 5-serien klarar med uppfällda säten som jag sa innan...

    Exempelvis skriver TV samt AMS följande i några utav sina tester:

    Utrymme/kvalitetsintryck

    PLUS: Rymlig fram, bred kupé, mycket gott kvalitetsintryck i stort och smått.
    MINUS : Medelmåttigt baksäte, inskränkt och lågt bagageutrymme.


    BMW:s största kombi lastar till och med mindre än Audi A6. Men den är en i alla avseenden välartad produkt.

    Med full last knäar BMW avgjort mer än Audi, fjädringen påverkas mer negativt och vill slå igenom vid hög fart.

    Baksätet är inte rymligt, men däremot mycket bekvämt för de som inte är storväxta.


    Om du kan tyska råder jag dig att läsa på Auto Motor Sport, i annat fall finns testet från TV att läsa med bildmaterial till.

    Att flera oberoende motortidningar skriver om samma sak tror inte jag är en konspiration direkt.


    Tror annars en bil med valfritt 4wd-system är en vettig bil, om man vill kunna ta sig fram på de oplogade vägarna som finns längs kusten.

    Går inte säga sånt, helt rent impulsköp.. Såg den på fredag kväll, hämta lördag morgon. Hade inte ens planerat att köpa jeep haha
    Mannen, myten, legenden.

    Sjöblom.
    Senast redigerat av Michél den 2010-09-29 klockan 05:58.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  2. #2042
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Ingen som är intresserad av wankelbilar?

    Visst sitter de wankel motorn i Nissan 200sx? Eller missminner jag mig helt?:p

    Måste bara fråga. Är wankel motorerna så känsliga som alla säger?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  3. #2043
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Visst sitter de wankel motorn i Nissan 200sx? Eller missminner jag mig helt?:p

    Måste bara fråga. Är wankel motorerna så känsliga som alla säger?
    Nej. Det sitter ingen wankel i 200sx.

  4. #2044
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Nej. Det sitter ingen wankel i 200sx.
    Sitter det för motor där i då? Vet inte vart jag fått de ifrån..
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  5. #2045
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Sitter det för motor där i då? Vet inte vart jag fått de ifrån..
    1,8liters 4a med eller utan turbo (större delen med turbo däremot).

    Mazda RX-serien är den bil du ska kolla på om du söker wankel, Mazda är bland de enda tillverkarna som fortsatt med wankel-tekniken.

  6. #2046
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    1,8liters 4a med eller utan turbo (större delen med turbo däremot).

    Mazda RX-serien är den bil du ska kolla på om du söker wankel, Mazda är bland de enda tillverkarna som fortsatt med wankel-tekniken.

    Tackar! Var bara något som låg i bakhuvudet och skramla. Men då har man fått veta de med

    Finns de några för och nackdelar med Nissan 200sx s13 då? Har hört att många av dom har fått slitna vev lager. Men det lär ju bero på att dom flesta är hårt körda? inte att det är dålig kvalité?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  7. #2047
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Tackar! Var bara något som låg i bakhuvudet och skramla. Men då har man fått veta de med

    Finns de några för och nackdelar med Nissan 200sx s13 då? Har hört att många av dom har fått slitna vev lager. Men det lär ju bero på att dom flesta är hårt körda? inte att det är dålig kvalité?
    Dålig oljekylning är vad jag har hört, med ett större och effektivare oljekyl skulle detta problem nästintill elimineras! Är vanligt med rasade ramlager annars, ja

  8. #2048

  9. #2049
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  10. #2050
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Tackar! Var bara något som låg i bakhuvudet och skramla. Men då har man fått veta de med

    Finns de några för och nackdelar med Nissan 200sx s13 då? Har hört att många av dom har fått slitna vev lager. Men det lär ju bero på att dom flesta är hårt körda? inte att det är dålig kvalité?
    kompisen har precis köppt en med rasad motor, på hans motor har bultarna som håller ihopa vevstaken och överlaget expanderat, det började med att motorn börja knacka, och efter ett litet tag sa de pang och då small vevstaken rätt ut genom blocket, detta hade hänt under lugn körning enligt förra ägaren, så dom bultarna bör man nog byta ut tror jag ? iofs var den bilen rätt trimmad när detta hände.

    annars vet jag att oljekylen är TOTALT värdelös, som jag förstog de sitter det typ en liten låda under oljefiltret och i den går där kylvätska som ska kyla ner oljan lite, hjälper tydligen inte speciellt mycke.

    ramlagerna skulle jag aldrig våga köra original heller, plocka sönder min kompis motor och dom var helt repiga.


    sen upptäckte vi en rolig sak, i topppackningen så var det inte utskuret för vatten kanalerna på cylinder 2,3och4 så det kom bara in vatten i cylinder 1 ( så den var frisk ) sen ju längre bort man kolla ju varmare såg man att de hade gått och hur mycke stryk ventilerna hade fått av värmen, toppen var alltså aldrig avlyft så detta satt original! säkert bara ett måndags exemplar men ändå!




    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg

    har sett den på blocket tror jag

    hade säkert blivit både billigare, bättre och roligare om jag hade köppt en såhär bil, men har inte platts att byta en motor igen, jag tar helst inte ut motorn igen ur min 320, den har varit ute 3-4 gånger redan och haft ett helvete varje gång den skulle i så det hoppar jag gärna över ;P dessutom ligger jag rätt lågt när de gäller pengar nu efterssom jag inte inte har någon inkomst alls just nu

    ska satsa på att köpa nya stötdämpare : http://www.blocket.se/malmo/BMW_E30_...tm?ca=23_3&w=1

    dom som är i den annonsen, vettigt pris vettiga dämpare ?

    min höger fram är slut så skulle vilja byta alla och dom är ju rätt billiga och det sänker tydligen bilen lite.

    förutom det så ska jag nog försöka sätta ihopa bilen som den är och köra den i vinter och sen får jag se hur jag gör i vår om jag har jobb då!
    Senast redigerat av ciao_i_huet den 2010-09-29 klockan 15:58.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

  11. #2051
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Dålig oljekylning är vad jag har hört, med ett större och effektivare oljekyl skulle detta problem nästintill elimineras! Är vanligt med rasade ramlager annars, ja
    Aa, läste lita om oljan och samt kylaren. Vart bättre av att byta ut mot en större kylare.
    Sen kunde man köpa ett helt oljekyls kit för runt 3000~~. Har varit väldigt sugen på just 200sx s13 nu ett tag. Man kan få dom jefligt fina
    Men de är ju många som slänger på lire värre grejer på dom och sedan inte underhåller dom bra osv.

    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Nja, äldre wankelmotorer har varit riktigt känsliga. Tätningarna är den kritiska punkten.

    Numera så är det ingen direkt fara, nytt material som håller bättre och vid renovering byter man ju till bättre tätningar.
    okej, för har hört väldigt mycket kritik om just dom motorerna.



    Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
    kompisen har precis köppt en med rasad motor, på hans motor har bultarna som håller ihopa vevstaken och överlaget expanderat, det började med att motorn börja knacka, och efter ett litet tag sa de pang och då small vevstaken rätt ut genom blocket, detta hade hänt under lugn körning enligt förra ägaren, så dom bultarna bör man nog byta ut tror jag ? iofs var den bilen rätt trimmad när detta hände.

    annars vet jag att oljekylen är TOTALT värdelös, som jag förstog de sitter det typ en liten låda under oljefiltret och i den går där kylvätska som ska kyla ner oljan lite, hjälper tydligen inte speciellt mycke.

    ramlagerna skulle jag aldrig våga köra original heller, plocka sönder min kompis motor och dom var helt repiga.


    sen upptäckte vi en rolig sak, i topppackningen så var det inte utskuret för vatten kanalerna på cylinder 2,3och4 så det kom bara in vatten i cylinder 1 ( så den var frisk ) sen ju längre bort man kolla ju varmare såg man att de hade gått och hur mycke stryk ventilerna hade fått av värmen, toppen var alltså aldrig avlyft så detta satt original! säkert bara ett måndags exemplar men ändå!
    :o Lät inte allt för lockande! Men det där att förra ägaren säger att den är lugnt kör behöver inte vara sant. Eftersom dom var så repiga, låter inte helt sant.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  12. #2052
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    :o Lät inte allt för lockande! Men det där att förra ägaren säger att den är lugnt kör behöver inte vara sant. Eftersom dom var så repiga, låter inte helt sant.
    njä nu när jag ser hans bil så är jag väldigt tveksam till om jag skulle vilja köra runt i en sån, en posetiv sak var väll att allt trim skulle tydligen vara galet billigt till den ( om vi då gämför med en skyline eller supra eller liknande )

    bilen väger väll 1400 har jag för mig och har väll runt 180 hk original? så den är ändå pigg för att va så liten.

    gillar du mecka och har en annan bil du kan köra vid sidan om kanske de är värt att satsa på en, men annars skulle jag hållt mig undan för en.



    kom på en sak till, avrinningen där vattnet rinner från takluckan skulle vara kass oxå och den rosta tydligen nästan alltid sönder
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

  13. #2053
    Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
    njä nu när jag ser hans bil så är jag väldigt tveksam till om jag skulle vilja köra runt i en sån, en posetiv sak var väll att allt trim skulle tydligen vara galet billigt till den ( om vi då gämför med en skyline eller supra eller liknande )

    bilen väger väll 1400 har jag för mig och har väll runt 180 hk original? så den är ändå pigg för att va så liten.

    gillar du mecka och har en annan bil du kan köra vid sidan om kanske de är värt att satsa på en, men annars skulle jag hållt mig undan för en.
    Okej, försämrar jo tron om denna bil lite men har ju trotts allt en sladdfööörti stående ifall de skulle skita sig..

    Tror dom har 170 eller 180 original.

    Jo, trimmet är inte allt för dyrt måste jag säga. Sen går dom lagom fint med bara "steg 1"
    så nog är man lite kär i den trotts allt
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  14. #2054
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Okej, försämrar jo tron om denna bil lite men har ju trotts allt en sladdfööörti stående ifall de skulle skita sig..

    Tror dom har 170 eller 180 original.

    Jo, trimmet är inte allt för dyrt måste jag säga. Sen går dom lagom fint med bara "steg 1"
    så nog är man lite kär i den trotts allt
    jag tycker om man ska köpa en sån så ska du köpa en som verkligen är tillfixad, eller så köper du en hyffsat original, river ut motorn , byter ramlager, vevstaks bultar och allmänt renoverar motorn så den är i toppskick, och sen trimmar den, eller så köper du en och hoppas på det bästa
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

  15. #2055
    Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
    jag tycker om man ska köpa en sån så ska du köpa en som verkligen är tillfixad, eller så köper du en hyffsat original, river ut motorn , byter ramlager, vevstaks bultar och allmänt renoverar motorn så den är i toppskick, och sen trimmar den, eller så köper du en och hoppas på det bästa
    Jo har haft lite funderingar om detta. Men får man ihop en slant så köper man en som är färdig fixad och trimmad. Men annars så blir de en i hyffsat skick sen bara riva ut.
    För köper man en utan trim tror jag bara de blir att chippa skiten. Om man nu inte vinner på lotto
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  16. #2056
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Tackar! Var bara något som låg i bakhuvudet och skramla. Men då har man fått veta de med

    Finns de några för och nackdelar med Nissan 200sx s13 då? Har hört att många av dom har fått slitna vev lager. Men det lär ju bero på att dom flesta är hårt körda? inte att det är dålig kvalité?
    Vevlagerras är både ägarens och nissans fel, sitter alldeles för litet oljetråg för motorn och de resulterar i att oljan överhetar lätt vid längre påfrestningar, lättaste sättet att bli av med detta problem är som sagt oljekylare och en oljetemp mätare! de är nog den enda nackdelen jag kan komma på sen är dom givitviss som alla andra sportbilar så bara att kolla samma grejer mer info finns på www.Nogs.nu

    Jag hade satsat på att lägga ett antal tusenlappar extra om ja hade varit dig, gärna en som tex är nyligen renoverad och seriöst trimmad dessa bilar bonntrimmar man inte för då slutar de med rass.
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  17. #2057
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Fick en bil igår!

    En Golf MK3 från -94. Rollad mattsvart, dock inte rostig. Fin i skärmkanter och ingen antydan till rost på bagageluckan heller. Gått 16k mil. Kärringkörd med undantag för dem senaste 2 månaderna, blev rollad och lite buskörd på en grusplan. Sen blev den ståendes i brist på ork. Inget större fel på den. Fick anmärkning på ojämn bromsverkan bak. Detta är åtgärdat och sen har den inte blivit inkörd på efterkontroll.. En fullt fungerande bil är alltid trevligt!
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  18. #2058
    Citat Ursprungligen postat av Nismo Visa inlägg
    Vevlagerras är både ägarens och nissans fel, sitter alldeles för litet oljetråg för motorn och de resulterar i att oljan överhetar lätt vid längre påfrestningar, lättaste sättet att bli av med detta problem är som sagt oljekylare och en oljetemp mätare! de är nog den enda nackdelen jag kan komma på sen är dom givitviss som alla andra sportbilar så bara att kolla samma grejer mer info finns på www.Nogs.nu

    Jag hade satsat på att lägga ett antal tusenlappar extra om ja hade varit dig, gärna en som tex är nyligen renoverad och seriöst trimmad dessa bilar bonntrimmar man inte för då slutar de med rass.
    Tackar! Jo men klart de är värt dom tusenlapparna! Blir ju mycket säkrare om man säger så! Man vill ju inte direkt ha knackande ljud osv. Man tappar sugen rätt hårt då!
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  19. #2059
    Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
    GEMIG ! var finns fler bilder ? (A)
    http://www.stanceworks.com/

  20. #2060
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Var lite kreativ idag så man gör något utöver det här oändliga slipandet


    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  21. #2061
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Satan i gatan vad snygg den är
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  22. #2062
    Jag hade likadana på Polon och de gjorde sitt jobb. Tycker dock att de i annonsen är för dyra.

    Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    Fick en bil igår!

    En Golf MK3 från -94. Rollad mattsvart, dock inte rostig. Fin i skärmkanter och ingen antydan till rost på bagageluckan heller. Gått 16k mil. Kärringkörd med undantag för dem senaste 2 månaderna, blev rollad och lite buskörd på en grusplan. Sen blev den ståendes i brist på ork. Inget större fel på den. Fick anmärkning på ojämn bromsverkan bak. Detta är åtgärdat och sen har den inte blivit inkörd på efterkontroll.. En fullt fungerande bil är alltid trevligt!
    Freddy, börjar det inte bli lite fullt med fyra bilar ståendes nu?
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  23. #2063
    Köpte en topp av en skön gubbe idag, han höll på att bygga en v8 på 8.2 liter som han skulle ha i sin impala SS

  24. #2064


    Najsig silvia
    North Korea is the Best Korea!

  25. #2065
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Nej, det tycker jag inte. Inte sett till hur mycket problem jag upplevt med E30. Det är bättre att slutföra bilen du har nu då du vet vad för fel den redan har istället för att köpa ett "nytt" problem. Hur du än vänder på det så är Hondan betydligt mer unik.

    Att du inte går plus på bilen, no shit, men du har iallafall någonting som du inte ser speciellt ofta.
    Vad har du upplevt för problem? Alltså det jag menar är att Hondan inte ens kommer gå att sälja. Det är det som är det tråkiga. Ska nog tuffa omkring i Hondan nästa sommar, men får se. Älskar E30 asså, skulle vara så härligt att ha en, då kan man ju få bra med pengar när man säljer sen dessutom.

  26. #2066
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  27. #2067
    Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
    GEMIG ! var finns fler bilder ? (A)
    www.stanceworks.com

    Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    Fick en bil igår!

    En Golf MK3 från -94. Rollad mattsvart, dock inte rostig. Fin i skärmkanter och ingen antydan till rost på bagageluckan heller. Gått 16k mil. Kärringkörd med undantag för dem senaste 2 månaderna, blev rollad och lite buskörd på en grusplan. Sen blev den ståendes i brist på ork. Inget större fel på den. Fick anmärkning på ojämn bromsverkan bak. Detta är åtgärdat och sen har den inte blivit inkörd på efterkontroll.. En fullt fungerande bil är alltid trevligt!
    Sweet! Tyskstuk nurå

  28. #2068
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Jag hade likadana på Polon och de gjorde sitt jobb. Tycker dock att de i annonsen är för dyra.
    vad bör dom kosta då ?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

  29. #2069
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Vad säger att den inte skulle gå att sälja? Om du stukar den samt håller den fin så blir den lättsåld om något då de är eftertraktade.

    E30 med sexa: Vipparmar som knäcks, topplock som är känsligt som kristallglas, TUNG, slutkörda de flesta gångerna, duktigt övervärderade.

    E30 i allmänhet: Rost i golv, katastrofalt elsystem, dyra tekniska lösningar som gärna går sönder, bakaxlar som går sönder, länkarmar som är veka, mängder med småfel.

    Min svarta E30 som även blev min sista (men som även var min finaste) använde jag 5 veckor totalt tror jag, under en period på 5 månader. Resten utav tiden stod bilen med olika fel. Riktigt jävla illa med tanke på de 16 000 milen bilen gått och att jag var 4 ägaren. Att BMW är synonymt med kvalitet är mer myt än verklighet, iallafall sett till de äldre modellerna.
    haha fan va du kan övertala!!

    Tror du verkligen den kommer gå att sälja? OM jag ska satsa på Hondan ska:
    * Rost lagas, även lackas ordentligt
    * Fälgar fixas
    * PCD
    * Stereo, vill ha iaf
    * hotta upp motorn lite, tips?

    då springer det iväg mot 10-15k

  30. #2070

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in