Sidan 71 av 400 Första ... 2161697071727381121171 ... Sista
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Vad menar du med att bmw skulle vara ''före''? Att de gör bättre bilar eller att deras nya modeller släpps tidigare än Mercedes?

Är inget emot BMW, då jag själv är inne på att skaffa en e46 Coupé inom en några månader, men enligt mig så är och har alltid E-klass varit snäppet vassare.
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

http://thenextproject.tumblr.com/

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Då har du inte sett Blazemobil Grande!
    "blazemobil grande" vafan är det? I mina öron så låter det som en riktig sunkig slutkörd gammal s-klass w140 eller 7-serie e38, bottensänkt, svarta rutor.

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Vad menar du med att bmw skulle vara ''före''? Att de gör bättre bilar eller att deras nya modeller släpps tidigare än Mercedes?

Är inget emot BMW, då jag själv är inne på att skaffa en e46 Coupé inom en några månader, men enligt mig så är och har alltid E-klass varit snäppet vassare.
    Jag menar på att just 5-serie är snäppet bättre än E-klass. Speciellt inredningen i nya 5an spöar nya e-klass. Även olika biltester har bevisat detta

Tyvärr aldrig gjort en sådan sak.

Det är väl bara själva klämman på fjäderbenet som flyttas över till det nya?
    frågade han hur man gjorde och de var en skruv man skruva av ( går runt hela fjäderbenet ) sen är de bara att slå eller dra ut den gamla stötdämparen och sätta i den nya med lite fett sa han

2200 betalde jag för dom, lägre ville han tyvärr inte gå, och jag hade ingen lust att ha kört 20 mil fram och tillbaka för att komma hem tomhänt ! ;P
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

Citat Ursprungligen postat av Andy63
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Hade inga direkta problem att ligga mätaren ut på min med farthållare, helt underbart! Riktigt grym bil till att sluka mil
    Kan bara hålla med där. Vår 540iat e39 varvar strax över 4500rpm i 260km/h. Riktigt jävla bekväma bilar, blir kanske en 540 e39 iat efter min 500e
    Något sånt typ: http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_....htm?ca=11&w=3
    Fast man skulle hitta en fullmatad 03a med max 10k mil på mätarn!

mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Konstigt, då jag senast idag läste i AMS att Mercedes E-klass ansågs vara snäppet bättre...
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

http://thenextproject.tumblr.com/

Antar att det är som på e28an.. Isåfall är det busenkelt, av med fjäderbenet, lossa muttern, ta ur dämparen och lägg i nya och montera i omvänd ordning
    precis så är de ! men jag behöver fortfarande en sån som trycker ihop fjädern va ? för en sån har jag inte, antigen om kompisen har eller så drar jag ner till mitt gamla jobb och får de gjort där xD
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

Fast nu gör ju inte 540ia 260km/h sålänge du inte chippat och inte varvar den 4500 heller, minst 1000rpm till .. 3000rpm i 160!

Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
    precis så är de ! men jag behöver fortfarande en sån som trycker ihop fjädern va ? för en sån har jag inte, antigen om kompisen har eller så drar jag ner till mitt gamla jobb och får de gjort där xD
    Jag hade ingen fjäderspännare heller, lite jobbigare men funkar

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    [QUOTE=sjöblom!;81751]Fast nu gör ju inte 540ia 260km/h sålänge du inte chippat och inte varvar den 4500 heller, minst 1000rpm till .. 3000rpm i 160!

QUOTE]

Fartspärren är bortprogramerad. vetefan om den är chippad också. Har ju filmbevis på mina "strax över 4500rpm i 260km/h" Du säger alltså minst 5500 rpm eller mer i 260km/h.
    Då måste du ha "Sporten" i då den drar ut 4an i 255km/h. Den är då låst i 4an. du måste lägga i "drive" för att den ska gå upp till 5an.

På 4an så varvar en 540ia ca 5800rpm i 255km/h. Film: http://www.youtube.com/watch?v=sHJSmV6oork
    På 5an så varvar en 540iat ca 4800rpm i 260km/h. Film på våran 540iat med 3pers och full packning: http://www.garaget.org/video/lxv8ih35r3ea

Fast nu gör ju inte 540ia 260km/h sålänge du inte chippat och inte varvar den 4500 heller, minst 1000rpm till .. 3000rpm i 160!
    3000 rpm vid 170 km/h gör en sådan här best

Reg.datum
    May 2010
    http://www.blocket.se/dalarna/Audi_9...5.htm?ca=5&w=2

Nästan så man får lust att köpa en billig och fixa tills man blir 18 , trodde inte audi 90's kunde bli så här fina.

interior bild på E46an

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010

Hmm ser man på gps'a farten till 240km/h (maxfart innan fartspärren går i) vilket var 255 mätarfart typ, då varva det 5800. Vill minnas att jag hade Sportläge, fast lagt i 5an manuellt varje gång jag maxa den..Men kan minnas fel ^^
    Du mins nog fel
    Vi gps'a våran. 240km/h farthållaren i resulterade i 238km/h på gps'n

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    241,3 visade min loggning efter maxning på en flygraka
    Okej. tur att våran är ostrypt då!

Slog din bil av exakt vid 250km/h mätar fart?

FY FAN vad trött jag blir på e30in ! börjar med att ha sönder servopumpens spännare, har 2 stycken så bytte till den andra och den pajja fan den med ...

efter det så skulle jag sätta på spruvarna till ventil kåpan efter ett misslyckat försök att byta packningen ( en mutter gick helt åt helvete och får inte äns av den med tång ) spänner skruvarna löst med fingrarna sen tar jag spärr skaftet och ska spänna dom, muttrarna han inte kännas hårda innan de sa knak, knäckte pinnbulten rätt av... gjorde likadant på 2-3 stycken, spände ingenting alls...

blir så jävla trött på den bilen asså...

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    livet e fan hårt, särskilt när man mekar.
    kallt som fan börjar det bli nu oxå inte precis ett värme garage...

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Edit: Läste lite om e39orna på autopower, står att det var ett steg tillbaka i jämförelse med e34an, tur att e34an e fetare då
    Jo hej.. e39an ett steg tillbaka jämfört med e34. seriöst så är e39an bättre än e34an på precis alla punkter. Utseende är ju upp till var och en, men enligt mej så är e39an en av BMW's snyggaste karosser

Citat från autopower's modellguide: "Fjärde generationens fem-serie. Svårt jobb att ersätta den populära föregångaren, men ansågs trots mycket höga förväntningar vara världens bästa bil. Mycket vacker och elegant kaross."

Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Kim Visa inlägg
    interior bild på E46an

Du vet inte hur man ändrar klockan i färddatorn? ^^ Försökt med det mesta känns det som

Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Svårt att inte gilla dom! http://www.blocket.se/jonkoping/Merc....htm?ca=15&w=3 ja tack nästan prisvärd också
    Flickans far har en SL55 AMG i garaget. Får väl kanske ta och fjäska mig till en tur

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in