Sidan 78 av 400 Första ... 2868767778798088128178 ... Sista
  1. #2311

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Nya M5'an ska ju presenteras i mars. Kanske något att satsa på?
    Det får vi se, nya CLSen är väl ett hett alternativ annars.

    Vad tycker du om TS-7 fälgarna btw?

  2. #2312
    Högvarviga (för att vara diesel) till bekostnad utav lite tunt register på bottenvarv. Har ju vunnit motorpriser och de som åker med dem verkar vara nöjda.

    Fan forfarande lite sugen på denhär; http://www.blocket.se/stockholm/Kroc...=10&w=1&last=1
    Och om man skulle köpa den, och den inte skulle gå att fixa eller så, borde man inte kunna sälja lite delar från den och skrota skiten sen, och gå plus/minus 0?

    Såg en till förett tag sen; http://www.blocket.se/vastmanland/BM....htm?ca=10&w=2
    Den serut att vara lite fräschare tycker jag, men vad tycker ni, verkar någon av dom vara nåt att ha?
    Den första är inte värd de pengarna hur du än vrider och vänder på det. Delarna saknar direkt värde de med, så släpp den istället.

    Bil nummer två är bättre då den är hel, men verkar ha en hel del att fräscha upp samt att den behöver besiktigas. Klarar du av att ordna det så är det vettigt. Skulle dock budat maximalt 5000 kr för den.

    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Efter lite snack med coachen kom jag ihåg vad jag ville ha. Kleemann TS-7 med 9x20" fram och 10.5x20" bak, med 245or fram och 285or bak.
    Åh nej, vad har jag nu lurat i dig.

    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    hjälp mig nu... Lack till en scirocco "gti" mk2.. Skylines "Midnight purple" eller volvos "lazer blue" vilken färg skulle ni kört på?
    Jag tror inte någon utav de passar, Den karossen blir skum med mörka lacker och laserblå må vara en utav bilvärldens mest plagierade färger.

    Sciroccon passar som bäst i ljusa kulörer som är enkla och stilrena, matchar karossformerna desto mer. En ljus sandfärgad kulör som exempel hade matchat 80-talsformerna perfekt. Eller vilken ljus kulör som helst.

    Volvos isblåa färg hade varit ett bättre alternativ (som sitter på nyare R) då karossen och den kommer bra överrens.





    Mk1 däremot passar bättre i mörkare kulörer.

    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Nya M5an ska ju presenteras i mars. Kanske något att satsa på?
    Ska bli intressant att se hur nya turboåttan fungerar jämfört mot tidigare versioner. Känns som att man dödar en del utav M-karaktären med ylande sugmotorer.




    Sedan tycker jag ni ska trycka på länken! Jag och Gurkiz har skaffat oss ett gemensamt projekt som vi fullkomligt ska spöa skiten ur! Kommer bli ett riktigt intressant projekt.

    http://www.garaget.org/?car=221281

    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  3. #2313
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Det får vi se, nya CLSen är väl ett hett alternativ annars.

    Vad tycker du om TS-7 fälgarna btw?
    Nya Clsen är ju också riktigt snygg (även fast jag tycker att den nuvarande är snyggare iaf på bild)

    TS-7 fälgarna är grymt stilrena och är absolut ett par fälgar som jag skulle kunna tänka mig att montera på en nyare Mercedes!
    TS-6 fälgarna är kleemann favoriten. Dock så kostar dom mer än dubbelt jämfört med TS-7, vilket skulle göra att iaf jag skulle satsa på TS-7 då dom också är riktigt snygga fast till ett mkt bättre pris!

    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg


    Ska bli intressant att se hur nya turboåttan fungerar jämfört mot tidigare versioner. Känns som att man dödar en del utav M-karaktären med ylande sugmotorer.

    Sedan tycker jag ni ska trycka på länken! Jag och Gurkiz har skaffat oss ett gemensamt projekt som vi fullkomligt ska spöa skiten ur! Kommer bli ett riktigt intressant projekt.

    http://www.garaget.org/?car=221281

    Jo precis. Nya turbo-åttan lär ju vara en bättre motor sett till kostnad och prestanda jämfört med gamla V10an. Jag själv tycker dock att det är dumt att byta ut 10an. V10an är absolut en av mina favoritmotorer och jag skulle i princip kunna köpa en m6/m5 e60 bara för motorn!

    Fan. 605 projektet kommer följas! Snygga karosser på dom, Farsan hade en FULLMATAD sv24 (3.0 24v 200hk) en gång i tiden, jävligt mysig bil

  4. #2314
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    Vad ska du i med en sån för ?
    För dom är snyggare Har en i min.

  5. #2315
    Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    För dom är snyggare Har en i min.
    +1
    Originalet i e36 är bland det fulaste som jag har skådat rattväg

  6. #2316

  7. #2317
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Alex, är detta en standard X6M? Tycker den ser MYCKET fetare ut i karossen nämligen. Kass mobilbild:

    Nope, det är det inte Är inte ens en M om man kollar på hur avgasrören kommer ut

    såhär ser X6M ut ..

  8. #2318

  9. #2319
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Isånnafall är det så en M skulle sett ut, då såväl spårvidden är betydligt bredare, bilen lägre och intrycket mer köttigt. Sanslöst välbyggd då jag synade den så det är inget hemmaplock.

    Funderade ett tag på om det kunde vara Hamann-versionen då kjolpaketet liknade deras version en aning.
    Av det jag kan se tycker jag det ser ut som den passar bäst på rosengård :/

  10. #2320

  11. #2321
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Oh nej, du måste se den för att förstå. Karossmässigt är vanliga X6M fail big time jämfört med hur aggressiv den jag hittade var. Karossen var inte överdriven utan sakerna smälte ihop bra, det enda som inte fungerar riktigt är bakspoilern.

    Hade det funnits en X6M GT hade detta varit den.
    Saken med M är att vara ett kraftpaket utan dess like, ganska diskret. Om man kollar på en vanlig BMW, jämfört med en M, så är det ju inte så mycket som skiljer utseende mässigt, men det är en jäääkla massor under utsidan.

  12. #2322

  13. #2323
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    +1
    Originalet i e36 är bland det fulaste som jag har skådat rattväg

    Haha grabbar jag var ironisk, Markai har köpt min gamla e36a så jag vet hur otroligt stor och ful den ratten är En rolig sak är att jag kollade upp utrustningslistan för min gamla bil och den ratten var extratillbehör
    To much is never enough.. !

  14. #2324
    calibra turbo bra bil? för nackdelar med den

  15. #2325
    Vad tycks om min polering? Ganska nöjd faktiskt, i brist på annat får man polera andras bilar

  16. #2326
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Vad tycks om min polering? Ganska nöjd faktiskt, i brist på annat får man polera andras bilar
    Ser bra ut, vaxat än?

    Polerade Golfen lite.
    Före:


    Efter:


    Polering kan göra underverk, inte vaxat än dock, så kan nog bli lite bättre sen

  17. #2327
    Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    Ser bra ut, vaxat än?

    Polerade Golfen lite.
    Före:


    Efter:


    Polering kan göra underverk, inte vaxat än dock, så kan nog bli lite bättre sen
    haha jävlar i helvete. Fan va mycket roligare att polera en bil där man ser så sjukt med resultat! Såg grymt ut. Jag tycker inte hårdvax förbättrar glansen men det är ju alltid bra

  18. #2328
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    haha jävlar i helvete. Fan va mycket roligare att polera en bil där man ser så sjukt med resultat! Såg grymt ut. Jag tycker inte hårdvax förbättrar glansen men det är ju alltid bra
    Tycker du inte? Blir ju riktigt stor skillnad tycker jag.
    Vad har du använt för vax innan?

  19. #2329
    Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    Tycker du inte? Blir ju riktigt stor skillnad tycker jag.
    Vad har du använt för vax innan?
    Ja asså det blir ju skillnad, men inte speciellt stor om man jämför med polering. Sonax hårdvax.

  20. #2330
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Ja asså det blir ju skillnad, men inte speciellt stor om man jämför med polering. Sonax hårdvax.
    Nej, polera gör du ju endast om lacken är repig eller oxiderad. Vaxa ska man göra för att hålla glansen uppe och för att få ett skydd mot uv, salt, asfalt etc.

    Köp ett lite dyrare och bättre vax så ska du få se skillnad. Mackprodukter är lite sådär..

    Bäst av allt: http://www.nordicshine.se/produkter/...er/d1dc33c3c4/
    Annars finns Collonite, Adams Wax, Smartwax till exempel.

  21. #2331
    Råkade se detta på fäääjstube.

    Michél LundbeckPhilip Sjöblom: Skoda Fabia RS Tdi med steg 2 ger 190 hkr / 450 Nm. Tror du det är lite tryck i bilen som väger 1200 kg?

    Philip Sjöblom vilken årsmodell gäller detta? Sneglat lite på 136hk RSen faktiskt, men kom in på cooper S då istället.. Men kanske är intressant ändå`

    Michél Lundbeck Finns bara en RS med diesel. Lär gå billigt och ge rätt skönt med tryck. 450 Nm i en sådan liten bil lär vara trevligt. Jag är riktigt sugen då priserna är rätt låga!




    Lite småsugen blev man ju, farsans bsrade 2,4d v70 tycker jag går riktigt bra. 225hk/ 450nm, i en bil som vägar säkert 400kg mer än skodan. Jag måste provköra en. Ser ju inte så illa ut, vart kommer motorn ifrån? Nån vag eller?

  22. #2332
    Citat Ursprungligen postat av H3dlund Visa inlägg
    Råkade se detta på fäääjstube.







    Lite småsugen blev man ju, farsans bsrade 2,4d v70 tycker jag går riktigt bra. 225hk/ 450nm, i en bil som vägar säkert 400kg mer än skodan. Jag måste provköra en. Ser ju inte så illa ut, vart kommer motorn ifrån? Nån vag eller?
    Måste också provköra en! Ser rätt trevliga ut med lite andra fälgar bara. Är en 1,9Tdi så antar att det är nån vag historia?

  23. #2333
    Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    Nej, polera gör du ju endast om lacken är repig eller oxiderad. Vaxa ska man göra för att hålla glansen uppe och för att få ett skydd mot uv, salt, asfalt etc.

    Köp ett lite dyrare och bättre vax så ska du få se skillnad. Mackprodukter är lite sådär..

    Bäst av allt: http://www.nordicshine.se/produkter/...er/d1dc33c3c4/
    Annars finns Collonite, Adams Wax, Smartwax till exempel.
    Ska testa ett bättre vax sedan. Tyckte corollan var riktigt repig så den behövde poleras ordentligt. I vilken fysisk butik säljer de bra vaxer då?

  24. #2334
    http://www.blocket.se/ystad/Polo_GTI...m?ca=23_11&w=3

    Köpa till mig någon? Så äckligt sugen på att stuka en polo och glida runt i just nu .. Det ska jag till sommaren. BMWn ska fixas under vintern sen åker den!

  25. #2335
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Ska testa ett bättre vax sedan. Tyckte corollan var riktigt repig så den behövde poleras ordentligt. I vilken fysisk butik säljer de bra vaxer då?
    Jag har ingen aning faktiskt.
    Jag köper via internet.
    www.htech.se
    www.prorecond.se
    www.bollnasbilvard.se
    www.nordicshine.se
    www.waxdog.se

  26. #2336

  27. #2337
    Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    Jag har ingen aning faktiskt.
    Jag köper via internet.
    www.htech.se
    www.prorecond.se
    www.bollnasbilvard.se
    www.nordicshine.se
    www.waxdog.se
    Detta såg intressant ut, ska man beställa en sådan burk? Bra pris också
    http://www.waxdog.se/product.php?id_product=8

  28. #2338
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Detta såg intressant ut, ska man beställa en sådan burk? Bra pris också
    http://www.waxdog.se/product.php?id_product=8
    Ja, jag har inte testat den själv, har däremot nyss beställt en burk Ett av dom billigaste Carnuba vaxen iaf. Dom andra är ganska sjukt dyra..

  29. #2339

  30. #2340

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in