Sidan 80 av 400 Första ... 3070787980818290130180 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Ja, det är inget konstigt? B28-vev i M50-block med B25-kolvar samt vanosstakar.

Däremot så ljuger han lite för han har försökt köra med turbokittet tidigare med original LMM och felplacerad oljeretur så bilen sög olja. Det är förmodligen största skälet till att sakerna idag inte är monterade.

Du kan väl åtminstone köpa en som faktiskt är vettigt byggd?

Med prut bör du kunna få denna för samma pengar:

http://www.blocket.se/sodermanland/B....htm?ca=11&w=3

Den här är sjukt bra byggd, med bakmonterad turbo. Rekomenderas!

http://www.blocket.se/skaraborg/BMW_....htm?ca=11&w=3

Eller köp den här att prutta runt med i vinter:

http://www.blocket.se/sodermanland/P....htm?ca=11&w=3
    Snackade lite med killen och han verkade inte ha någon koll alls, han påstod att det var ett b28 block i gjutjärn..

Den vita 325an känns skabbig men tänkte åka och kolla och provköra iaf och se hur det ser ut irl!

540in såg bra ut, är rätt manligt och ha som vinterbil. Lätt ett alternativ!

Någon passat vill jag dock inte ha

Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    bilen är fortfarande på verkstaden
    Varför inte bara köpa en beggad motor på skroten och kasta i, är nästan alltid garanti och dem flesta är provkörda innan dem är urplockade. Att byta en motor i en polo är inte så extremt svårt om man inte har tummen mitt i hand. Som det låter är det ett riktigt ras och har han riktig otur kan han ha krökt stakarna om det vill sig illa. Jag skulle nog köpt en ny snurra, känns både billigare och enklare.
    To much is never enough.. !

Det är det som är det skrämmande Joachim. En seriös firma hade aldrig bytt kamrem och sen komptestat, utan hade snarare börjat med att gå in med kamera via tändstiftshålen för att undersöka respektiv ventil och sedan dra runt motorn manuellt.. Det för att man inte ska fakturera kunden onödiga timmar.

Valsa skärmar heter din medicin. Kostar 1000 - 1500 kr med kvitto på firma. Kommer snarare bli ännu värre med coils. Att justera till sig mer cambervinkel genom andra topplagringar fram samt köpa camberstag bak är ett alternativ med.

Snackade lite med killen och han verkade inte ha någon koll alls, han påstod att det var ett b28 block i gjutjärn..

Den vita 325an känns skabbig men tänkte åka och kolla och provköra iaf och se hur det ser ut irl!

540in såg bra ut, är rätt manligt och ha som vinterbil. Lätt ett alternativ!

Någon passat vill jag dock inte ha

Varför inte bara köpa en beggad motor på skroten och kasta i, är nästan alltid garanti och dem flesta är provkörda innan dem är urplockade. Att byta en motor i en polo är inte så extremt svårt om man inte har tummen mitt i hand. Som det låter är det ett riktigt ras och har han riktig otur kan han ha krökt stakarna om det vill sig illa. Jag skulle nog köpt en ny snurra, känns både billigare och enklare.
    ...plus att jag kan styra upp allt till Polomotorn om det behövs. Kolvar, stakar, block, topp... Har mycket på lager.

Angående BMW 540n fanns det en projekttråd på Zatzy. Turbon är placerad baktill, vilket gör att besiktningarna är skitlätta utt utföra på bilen! Fungerat i 2 år felfritt.

Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Det är det som är det skrämmande Joachim. En seriös firma hade aldrig bytt kamrem och sen komptestat, utan hade snarare börjat med att gå in med kamera via tändstiftshålen för att undersöka respektiv ventil och sedan dra runt motorn manuellt.. Det för att man inte ska fakturera kunden onödiga timmar.

Valsa skärmar heter din medicin. Kostar 1000 - 1500 kr med kvitto på firma. Kommer snarare bli ännu värre med coils. Att justera till sig mer cambervinkel genom andra topplagringar fram samt köpa camberstag bak är ett alternativ med.

...plus att jag kan styra upp allt till Polomotorn om det behövs. Kolvar, stakar, block, topp... Har mycket på lager.

Angående BMW 540n fanns det en projekttråd på Zatzy. Turbon är placerad baktill, vilket gör att besiktningarna är skitlätta utt utföra på bilen! Fungerat i 2 år felfritt.
    Jävlar, såg ut som ett snyggt bygge! Undrar dock hur soppaförbrukningen blir när laddet kommer, lär suga hårt på mitt konto Men ska tänka över det där lite!

Sen ang Markais e36 så fungerar inte valsning utan det kommer bara göra saken värre.. just nu tar däcken i skärmkanten vid gupp, vid valsning kommer skärmen träffa fälgkanten istället eftersom den sticker ut en hel del med den stretchen det är.

Ett annat alternativ om man inte vill ha bilen lika styv som en 12 åring första gången han ser tuttar är väl att skärmbredda? Men då känns det lättare att byta rims

Eller så åker man med plåtisar bak
    Senast redigerat av Orre den 2010-10-13 klockan 00:23.

Fälgtips till Corolla t-sport! 18" kan jag tänka mig blir snyggt, röd är den

Senast redigerat av Michél den 2010-10-13 klockan 03:31.
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Finns bara ett alternativ - Rota / Volk och något ur deras sortiment.

Markai:

Dessa är ett givet val, dock med renovering och däckbyte:

http://www.tyskstuk.de/forum/viewtopic.php?f=38&t=3926

Eller:

http://www.blocket.se/vi/30021201.htm

http://www.tyskstuk.de/forum/viewtopic.php?f=38&t=3816
    haha, "Pris: Tre- fyratusen eller ge ma en plasmatv eller nått.."

Tack, ska kolla lite där, kommer det se konstigt ut med typ p45-r på ctsen?

Någon som har tips på några fälgar till Skyline? Gillar inte dem som sitter på.

Citat Ursprungligen postat av Rallan Visa inlägg
    Någon som har tips på några fälgar till Skyline? Gillar inte dem som sitter på.

Rota/volk

Citat Ursprungligen postat av Markai Visa inlägg
    En fråga till folk som är kunniga om e36or!
    Har 19tum Dotz mugello fälgar på bilen just nu, Och den tar i mycket i hjulhuset så fort man kör över ett brunnslock.
    Har beställt ett D2 Coilover kit till bilen för stötdämparna var ändå helt slut.
    Nu till frågan, Tror ni D2 kittet kommer rädda mig från allt skrap eller borde jag satsa på mindre fälgar?
    Vågar man satsa på 18tum eller måste man gå ner hela vägen till 17tum för att slippa allt skrap?
    Den endra riktiga lösningen på ditt problem är nog 18/17" egentligen Meh, lite skrap är ju manligt!

Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    Jävlar, såg ut som ett snyggt bygge! Undrar dock hur soppaförbrukningen blir när laddet kommer, lär suga hårt på mitt konto Men ska tänka över det där lite!

Sen ang Markais e36 så fungerar inte valsning utan det kommer bara göra saken värre.. just nu tar däcken i skärmkanten vid gupp, vid valsning kommer skärmen träffa fälgkanten istället eftersom den sticker ut en hel del med den stretchen det är.

Ett annat alternativ om man inte vill ha bilen lika styv som en 12 åring första gången han ser tuttar är väl att skärmbredda? Men då känns det lättare att byta rims

Eller så åker man med plåtisar bak
    ]
    Jag tror nog att jag behöver valsa med..

Kul att förstöra nya skärmen!

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    dra ihop några polare och köp sån vals man spänner fast på skivan, kostar väl typ 1500kr? ordna en med variabel bultmönstring.
    Ja, att köpa en egen är ju inga problem, problemet är att det är svårt att få det bra.
    800 kr per skärm är priset jag ha fått hos en kille som verkligen kan.

Reg.datum
    Jun 2010
    Den endra riktiga lösningen på ditt problem är nog 18/17" egentligen Meh, lite skrap är ju manligt!
    Ja lite skrap då och då går väl ann men i detta fallet så skrapar den hela tiden, det räcker seriöst med att åka över ett brunnslock i 25-30km/h och de går inte att ha de så!
    Tror du 18tum kommer gå på e36an eller?

Reg.datum
    Jul 2010
    Någon som vet i runda slängar vad en fälgriktning brukar gå på?

Ja lite skrap då och då går väl ann men i detta fallet så skrapar den hela tiden, det räcker seriöst med att åka över ett brunnslock i 25-30km/h och de går inte att ha de så!
    Jadå! Jag har 17" just nu med ganska hög profil, och det funkar utan skrap Så kör 18" och stretch med lite mindre profil så ska det nog gå ska du se

Reg.datum
    Jun 2010
    Jadå! Jag har 17" just nu med ganska hög profil, och det funkar utan skrap Så kör 18" och stretch med lite mindre profil så ska det nog gå ska du se
    Japp blir 18'' istället!
    Gick ut och mätte mina 19'' fälgar och dom är 10'' breda och de är där problemet sitter att dom är så satans breda!
    Så jag satsar på 18'' med 8'' bredd

Jag har 18x8.5" Et41 runt om med 245/40 bak och 235/40 fram. Och det tar in lite då och då. Min är dock väldigt låg.

Med 235/40 bak och 225/40 fram så vore det perfekt på min.

Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Någon som vet i runda slängar vad en fälgriktning brukar gå på?
    1500:- betalade en bekant för att få en buckla fixat. Så ligger väll däromkring för små bucklor, kanske varierar jättemycket.

Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    Jag har 18x8.5" Et41 runt om med 245/40 bak och 235/40 fram. Och det tar in lite då och då. Min är dock väldigt låg.

Med 235/40 bak och 225/40 fram så vore det perfekt på min.
    Okej det lät ju lite betryggande faktiskt!
    Tack!

En av mina bröder köpte just en Nissan primera 98 Röd Tokfräsch, ca 25000 mil Nya vinterdäck, inga missljud, servad som den ska, 7000:- rätt bra pris för den tyckte jag

jag känner många seriösa firmor som hade gjort på samma sätt. eller iallafall provstartat den. man kan ju iförsig dra runt motorn manuellt en gång å se ifall de är kom överhuvudtaget.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    jag känner många seriösa firmor som hade gjort på samma sätt. eller iallafall provstartat den. man kan ju iförsig dra runt motorn manuellt en gång å se ifall de är kom överhuvudtaget.
    På en 740 kanske, men annars är det rätt idiotiskt..

Hallå folket! Vad tror ni kan detta vara något? http://www.blocket.se/vasternorrland...4.htm?ca=4&w=2

Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Hallå folket! Vad tror ni kan detta vara något? http://www.blocket.se/vasternorrland...4.htm?ca=4&w=2
    Nu känner jag för att vara riktigt dryg så jag svarar på din fråga så som man kan tolka den

- Jag tror det kan vara en Bmw 535 -92

Trevlig bil att åka, dock törstig. Överlever man det är det inte ett dumt alternativ.

Mums, grym i mattgrönt och CCW-fälgar!

Trevlig bil att åka, dock törstig. Överlever man det är det inte ett dumt alternativ.

Mums, grym i mattgrönt och CCW-fälgar!

Det var något annorlunda, riktigt ball!

Mich, kommer det se löligt ut med svarta fälgar till röd CTS?

Fan, där gick andra skärmen sönder med

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in