Sidan 13 av 400 Första ... 311121314152363113 ... Sista
  1. #361
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Men fortfarande så räknar jag det som står i papprena..
    Fortfarande så stämmer aldrig det som står i papprerna, för det första så är det motor hästar, för det andra så ljuger alla tillverkare. Prosche tex har alltid skrivit ner alla deras siffror med ca 20-30 hk. Bmw 323 är nedskriven 10 hk för att inte ligga för nära 328. Hur många tror du då det är som skriver upp deras värden?

    Att sätta en 5.9 sec tid med din bil när den var spritt ny är nog nästan omöjligt, då man måste vara otroligt skicklig för att sätta en sån tid, samt under perfekta förhållanden.

    När jag provkörde Megane RS så hade vi en sådan dator som mäter 0-100 tider och allt sånt, den ska enligt fabrik gå på 6.1 sec, den bästa tiden ena killen där fick var 6.3 sec.

    ps, 330 är strypt till 250 km/h, du kan ju inte jämföra din ostrypt med en strypt?

  2. #362
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    Fortfarande så stämmer aldrig det som står i papprerna, för det första så är det motor hästar, för det andra så ljuger alla tillverkare. Prosche tex har alltid skrivit ner alla deras siffror med ca 20-30 hk. Bmw 323 är nedskriven 10 hk för att inte ligga för nära 328. Hur många tror du då det är som skriver upp deras värden?

    Att sätta en 5.9 sec tid med din bil när den var spritt ny är nog nästan omöjligt, då man måste vara otroligt skicklig för att sätta en sån tid, samt under perfekta förhållanden.

    När jag provkörde Megane RS så hade vi en sådan dator som mäter 0-100 tider och allt sånt, den ska enligt fabrik gå på 6.1 sec, den bästa tiden ena killen där fick var 6.3 sec.

    ps, 330 är strypt till 250 km/h, du kan ju inte jämföra din ostrypt med en strypt?
    Jo vet att flera tillverkare skriver ned effekten. Och 0-100 tiderna som står i papprena är alltid under perfekta förhållanden. Dock så är det lättare att komma närmare fabriksuppgiften med en automatare. men fortfarande måste det vara perfekta förhållanden. Det är jag medveten om!

    Och missförstå mej inte. Jag drog bara 330in som exempel jag kunde lika gärna dragit en 318i eller en a8 4.2 om jag ville. det jag mena är att när jag jämför bilar så är det orginala bilar med tillverkaren uppgifter då det är vad bilen kan uppnå under perfekta förhållanden för respektive bil.

    Jag har för mej att 500E'n alldrig var strypt från fabrik då den är byggd hos porsche och porsche stryper inte sina bilar. Och visst 330in har spärr på 250km/h. men jag har svårt att tro att den verkligen skulle gå så mycket fortare än 250, möjligen går den att pressa upp i 260km/h

  3. #363
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    Fortfarande så stämmer aldrig det som står i papprerna, för det första så är det motor hästar, för det andra så ljuger alla tillverkare. Prosche tex har alltid skrivit ner alla deras siffror med ca 20-30 hk. Bmw 323 är nedskriven 10 hk för att inte ligga för nära 328.
    En motor som jag är ganska så säker på att den är nedskriven är BMW 540 4.4/740 4.4/x5 4.4. BMW's gamla 4.0 motor lämnade 286hk den byttes mot 4.4an som enligt bmw själva också lämnade 286hk. alltså 400cc större motor ger samma effekt. Sen kom Alpina och borrade upp 4.4an till 4.6 och plötsligt så ökade effekten från 286hk till 347hk. Och sen så har teknikensvärld kört en 740 4.4 på dyno och där gav den 272hk på bakhjulen vilket bör betyda minst 300hk i motorn.

  4. #364
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Danderyd/Täby
    Inlägg
    209
    Ska försöka övertala mammas gubbe att köpa en sportbil igen. Gav ett förslag på 360 modena runt -00 men enligt han var det en jäkla massa problem med de bilarna.

    Han säger att han inte vill lägga speciellt 'mycket' på bilar för han redan gjort det osv..

    Så tips med bilar runt 5-600k eller mindre , 2 eller 4sitsig spelar inte så stor roll. Men tror han föredrar 4sistsig.

    Ha gärna i åtanke om att han är 50+ så någon subaru osv tror jag inte han går med på :-/

    Måste finnas massor!? Har dålig fantasi just nu.

    //M
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

    http://thenextproject.tumblr.com/

  5. #365
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Ska försöka övertala mammas gubbe att köpa en sportbil igen. Gav ett förslag på 360 modena runt -00 men enligt han var det en jäkla massa problem med de bilarna.

    Han säger att han inte vill lägga speciellt 'mycket' på bilar för han redan gjort det osv..

    Så tips med bilar runt 5-600k eller mindre , 2 eller 4sitsig spelar inte så stor roll. Men tror han föredrar 4sistsig.

    Ha gärna i åtanke om att han är 50+ så någon subaru osv tror jag inte han går med på :-/



    Måste finnas massor!? Har dålig fantasi just nu.

    //M
    BMW M6 http://www.blocket.se/stockholm/BMW_....htm?ca=11&w=1
    BMW M3 v8 http://www.blocket.se/stockholm/BMW_....htm?ca=11&w=1
    Maserati coupe cambiocorsa http://www.blocket.se/stockholm/Mase....htm?ca=11&w=3
    Maserati Gran Sport Cambiocorsa http://www.blocket.se/malmo/Maserati....htm?ca=11&w=3
    Maserati 3200 GTA http://www.blocket.se/sodermanland/M...=11&w=3&last=1
    Mercedes cl600 biturbo http://www.blocket.se/stockholm/Merc....htm?ca=11&w=3 (dock så är det mer en lyxbil än en sportbil. men snabb är den iaf)
    Mercedes cl55 amg kompressor http://www.blocket.se/osby/Mercedes_...=11&w=3&last=1 (Mer lyx än sport)
    Jaguar xkr 04a http://www.blocket.se/helsingborg/Ja....htm?ca=11&w=3
    Jaguar xkr 07a http://www.blocket.se/goteborg/Jagua....htm?ca=11&w=3

    Sen så finns ju alla snabba fimiljebilar som tex BMW M5/M3, BMW 760, Audi RS6/RS4/S8/A8 6.0, Mercedes C63/E63/E55/S55/S65/S600 osv. Men det är väl något med två dörrar ni är ute efter?

  6. #366

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Fint väder, brb.


  7. #367
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Fint väder, brb.

    Du har bra smak! Ingen rostig sketen gammal volvo 740 här inte

  8. #368
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Du har bra smak! Ingen rostig sketen gammal volvo 740 här inte
    eller sketen gammal merca heller

  9. #369

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    eller sketen gammal merca heller
    Alex merca är inte sketen, det är en klassiker!

  10. #370
    Bjussar på ett par bilder från årets upplaga utav Bugrun, enjoy...










  11. #371
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Du har bra smak! Ingen rostig sketen gammal volvo 740 här inte
    Pappa betalar

  12. #372
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Pappa betalar
    Har faktiskt för mej att svanis pejja den mercan själv. Eller va det den andra mercan?

  13. #373

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Den svarta är inte betald själv, men den andra betalar jag för.
    Senast redigerat av Svaniis den 2010-06-18 klockan 16:34. Anledning: Vart fel

  14. #374

  15. #375

  16. #376
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Kände att jag inte köpt bil på några dagar så köpte mig en Bmw 520i-92 idag!
    fina bilar de där dock slöa:/ langa lite bilder på den! har haft en vit 520 - 91:a gick alltid i alla väder har nu gått upp till 525^^
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  17. #377

  18. #378
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    otroligt slöa faktiskt tycker jag ^^ kan fixa imorn
    vet inte om du kört typ en 525 eller 325 nån gång? "bara" 43 hk skillnad men fyfan vilken skillnad de e! en helt annan bil!XD sen kan jag tänka mig att 520 går lite bättre om dom e 93 och uppåt. vanos gör rätt så mycket faktiskt^^
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  19. #379
    Coils = ON!


    Tight!


    Then this happened :/


    :crybaby:


    Såhär såg den ut


    Kan desvärre inte ha den lägre fram just nu, pga för hög ET på fälgarna. Bak måste den upp lite, ser förjävligt ut.

    Ang. bilderna, så såg jag vänster framhjul rulla förbi mig på väg hem från en kompis för att ställa bilen när jag testat den. Hade glömt efterdra bultarna på det däcket. Hade en JÄVLA tur. Skivan samt oket och allt där klarade sig, endast tröskeln och skärmen som skadades och behöver bytas. Körde i typ 20 när det hände så var en jävla tur Men men, man lär sig av sina misstag och jag är glad att det gick såpass bra som det gjorde!

  20. #380
    Fyfan vad oflyt

  21. #381
    Vad tycker ni om Audi 80 2.6 (eller 2.8) V6 Quattro som första bil?

  22. #382

  23. #383
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Jodå, har kört 525 med. Är ju galen skillnad! trodde det var nåt fel på 520'n först

    Brorsan har en 320iT-99 med dubbel vanos och den är galet mycket piggare, sen att hans gått 18k och min 35k mil är väl lite bidragande också

    min hade med gått runt 35k!XD man såg inte hur långt den hade gått typ för alla pixlar va åt helvete.. vanos gör riktigt mycke specielt när de e dubbel vanos!;D har ju enkel vanos på min 525:a men den rasslar lite otäckt så får ta å byta den snart.. har en liggandes hemma hoppas de inte e alltför jävligt bara


    Citat Ursprungligen postat av jepzter Visa inlägg
    Vad tycker ni om Audi 80 2.6 (eller 2.8) V6 Quattro som första bil?
    de hade nog blivit fräckt! dom går rätt så okey dom v6:orna å sen i den lilla bilen e de rätt så fräckt
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  24. #384

  25. #385
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Haha vafan,min har också pixelfel :p
    japp vanligt fel brukar funka bättre på vintern dock.. varva härket kraftigt åt mig!^_^
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  26. #386
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Coils = ON!


    Tight!


    Then this happened :/


    :crybaby:


    Såhär såg den ut


    Kan desvärre inte ha den lägre fram just nu, pga för hög ET på fälgarna. Bak måste den upp lite, ser förjävligt ut.

    Ang. bilderna, så såg jag vänster framhjul rulla förbi mig på väg hem från en kompis för att ställa bilen när jag testat den. Hade glömt efterdra bultarna på det däcket. Hade en JÄVLA tur. Skivan samt oket och allt där klarade sig, endast tröskeln och skärmen som skadades och behöver bytas. Körde i typ 20 när det hände så var en jävla tur Men men, man lär sig av sina misstag och jag är glad att det gick såpass bra som det gjorde!

  27. #387

  28. #388
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Ja, funkar bättre när det är kallt .. Vad hade du för färg på den? =)
    min va vit med äckligt ful blå inredning!XD vilken färg hade din?!
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  29. #389

  30. #390
    funderar på att byta ut min motor i e30in från 320 till 525ans motor ( m20b25 ) får motorn för 3000 om jag plockar ut den och då får jag låna verktyg och motorlyft, 3500 så plockar han ut den, är de ett okej pris eller ska jag leta vidare ? och vad behövs mer än själva motorn för att få det att fungera ordentligt ?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in