1. #7051
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Du måste vara dum i huvudet? Det där var T5an, R motorn har för fan 300 hk. Yttra dig inte om du inte vet.




    Varnad för personangrepp//Rexxy
    Chilla ner, killen tror ju att en 9-5a med 220hk rastar en porsche 911 med drygt dubbla effekten 70-160km/h. Vad förväntar du dig

    En annan "kul" grej är att du blev varnad för personangrepp när du ställde en fråga.. Konstigt.

  2. #7052
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    2an, Dock 93a. Nog med nedskräpning här, finns på PM.
    Jag har gjort en tråd för just sånt där i fordon - övrigt

  3. #7053
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Du måste vara dum i huvudet? Det där var T5an, R motorn har för fan 300 hk. Yttra dig inte om du inte vet.




    Varnad för personangrepp//Rexxy
    sant, tar man saabs värsting får man fan ta o jämföra med v70ins värsting också, sen tyckte jag inte det var ett påhopp då dem kallade mig efterbliven för jag inte visste att saab kallade sitt motorsystem för 2,0t t5
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  4. #7054
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Du måste vara dum i huvudet? Det där var T5an, R motorn har för fan 300 hk. Yttra dig inte om du inte vet.




    Varnad för personangrepp//Rexxy
    Haha varnad för personangrepp du rättade bar han , måste varit han som rapporterade dig? Sen måste man vara redigt SAABkär för att tycka om den gamla 9-5ans(kombi) utséende där V70in är mycket snyggare.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  5. #7055
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Chilla ner, killen tror ju att en 9-5a med 220hk rastar en porsche 911 med drygt dubbla effekten 70-160km/h. Vad förväntar du dig

    En annan "kul" grej är att du blev varnad för personangrepp när du ställde en fråga.. Konstigt.
    Jag sa det till Rexxy också, inte fått något svar ännu dock.. Nej sant, kan inte förvänta mig något annat...
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  6. #7056
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    sant, tar man saabs värsting får man fan ta o jämföra med v70ins värsting också, sen tyckte jag inte det var ett påhopp då dem kallade mig efterbliven för jag inte visste att saab kallade sitt motorsystem för 2,0t t5
    Dock var det väl inte Saabs "värsting", dem har en 2,8T på 280hk, en 9-3 med den gör 0-100 på 5.7sek, exakt lika snabbt som en Volvo s60R med 300hk..
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  7. #7057

  8. #7058

  9. #7059

  10. #7060

  11. #7061

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Du måste vara dum i huvudet? Det där var T5an, R motorn har för fan 300 hk. Yttra dig inte om du inte vet.




    Varnad för personangrepp//Rexxy
    Saab gör värre bilar än Volvo, det är bara att inse.

    I det testet som Emil la upp har Volvon 250hk och Saaben 230hk, men ändå får Volvon pisk, trots att den har med hästkrafter.
    Hade dom satt Saaben mot en V70R så hade det blivit orättvist för Saaben då det hade varit en skillnad på ~70hk.

  12. #7062
    Volvo är bäst så knip igen nu jävla bönder

  13. #7063
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    haha fyfan vilken volvo vs saab snack det är! köp bmw istället o sluta gnäll vilken som är bäst!

    Ont: eftersom det var många som inte gillade tribalsen så lägger jag upp bild på hur det ser ut nu. toning osv har jag också ryckt väck, även turkklädseln o allt turkigt på hel bilen! Kommer kanske ett projekt på den också. Jävligt mycket fixat sen jag köpte den. Bara skärm + huv som är vaxad.



    Har även baklampor med vita blinkers. Vet dock inte om jag ska sätta på dem (?) tycker det ser okej ut nu med.
    Nemen titta det fanns en fräsch bmw bakom all turkstyling nice!

  14. #7064
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Gillar din bil som fan blastergurra, måste vara riktigt kul att hålla på med den

  15. #7065
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    haha fyfan vilken volvo vs saab snack det är! köp bmw istället o sluta gnäll vilken som är bäst!

    Ont: eftersom det var många som inte gillade tribalsen så lägger jag upp bild på hur det ser ut nu. toning osv har jag också ryckt väck, även turkklädseln o allt turkigt på hel bilen! Kommer kanske ett projekt på den också. Jävligt mycket fixat sen jag köpte den. Bara skärm + huv som är vaxad.



    Har även baklampor med vita blinkers. Vet dock inte om jag ska sätta på dem (?) tycker det ser okej ut nu med.
    Vad fräsch den ser ut när du tog bort alla turkstyling Hur går det med fälgarna?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  16. #7066

  17. #7067

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    jo, men har varit en hel del annat jobb som gör det också Tex tanklocket gick inte att stänga förut. Men fräsch o fräsch, är en massa kvar! polera hela bilen.. för att inte tala om motorn + fälgar. Men som sagt, nu behöver man inte skämmas iallafall

    Gillar din bil som fan blastergurra, måste vara riktigt kul att hålla på med den
    Tack aahrå det är skoj som fan!

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Vad fräsch den ser ut när du tog bort alla turkstyling Hur går det med fälgarna?
    mjo Dem är inte av.. vettefan hur jag ska göra, måste byta bromsar + framdäck. båda 2 är ju akut, borde ha gjorts för längesen. Men ingen däckfirma som får av bultarna..

    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Hur mycket fick du ge för den? Btw blev mycket bra! Lycka till och starta ett projekt,skulle vara kul med ett BMW projekt
    En rimlig summa Tackar! Jo jag får se, om jag orkar

  18. #7068
    Kanske går att skära bort muttern med skärbrännare? Långsökt ide men du verkar ju inte ha så många andra alternativ...
    Senast redigerat av Yoohan den 2011-08-31 klockan 19:58.

  19. #7069
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Dock var det väl inte Saabs "värsting", dem har en 2,8T på 280hk, en 9-3 med den gör 0-100 på 5.7sek, exakt lika snabbt som en Volvo s60R med 300hk..
    men nu jämför vi 9-5 och v70in.

    tänker inte lägga mer energi på saab tjafset mer då jag redan fått min bekräftelse av läraren i skolan idag "saab är en sjukdom. ägarna tror dem sitter i en bil i klass med bugatti"
    vet inte hur mycket jag stödjer de men rätt kul att det kom från en lärare. (det står även "alla som kör saab har liten ***" på hans v70r)
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  20. #7070
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    men nu jämför vi 9-5 och v70in.

    tänker inte lägga mer energi på saab tjafset mer då jag redan fått min bekräftelse av läraren i skolan idag "saab är en sjukdom. ägarna tror dem sitter i en bil i klass med bugatti"
    vet inte hur mycket jag stödjer de men rätt kul att det kom från en lärare. (det står även "alla som kör saab har liten ***" på hans v70r)
    haha skön lärare typ som våran gillar inte heller saab xD fast roliga var kommentatorn på Elmia i år var rolig när han sa något med sätta en vinge på en volvo och alla volvo personer blev lite sura haha men kommer inte ihåg vad han sa
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  21. #7071

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    haha skön lärare typ som våran gillar inte heller saab xD fast roliga var kommentatorn på Elmia i år var rolig när han sa något med sätta en vinge på en volvo och alla volvo personer blev lite sura haha men kommer inte ihåg vad han sa
    Finns nästan inga som gillar saab direkt

  22. #7072
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    haha skön lärare typ som våran gillar inte heller saab xD fast roliga var kommentatorn på Elmia i år var rolig när han sa något med sätta en vinge på en volvo och alla volvo personer blev lite sura haha men kommer inte ihåg vad han sa
    Jag frågade Pappa vad han tyckte om att om att köpa en Saab 9-5 aero när jag får körkortet sen. "Om du köper en Saab och den går sönder tänker jag absolut inte laga den åt dig när den går sönder" sa han så Saab är tydligen inget alternativ för mig, har kollat Volvo, BMW m.m men det ska ju alltid finnas nackdelar.

  23. #7073

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Volvo är som aids, lätt att skaffa men svårt att bli av med

  24. #7074
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    HAHAHA hoppas du inte är seriös nu va? Tror du verkligen att en sketen 9-5a med 220hk kan spöa en 911 turbo?

    Undrar i sådant fall vad min 500E skulle göra med en 911 turbo, äta den till frukost ordentligt? Med tanke på att jag piskade upp en 9-5 aero 07 (260hk) från 80-160km/h utan några problem. t.o.m. automaten i ekonomi läge..
    Möjligen kan jag hålla hyfsat jämt med en 911 turbo (964 turbo, från tidigt 90-tal)

    Men en nyare 911 turbo, som jag antar att saaben ska kunna spöa från tex år 2003, så åker jag på storpisk, och åter igen storpisk.. 996 turbo, från år 03 gör ju 0-100 på 4.0sek, toppar minst 305km/h, och gör 0-160 på 8.9sek. Gör ens saaben 70-160 på 8.9 sek?
    Tror han menar en annan jämförelse, har något i bakhuvet där en saab 9-5 aero var snabbare än en 996 turbo från typ 70-110 på en viss växel.
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  25. #7075
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Chilla ner, killen tror ju att en 9-5a med 220hk rastar en porsche 911 med drygt dubbla effekten 70-160km/h. Vad förväntar du dig

    En annan "kul" grej är att du blev varnad för personangrepp när du ställde en fråga.. Konstigt.
    Han blev ju jävligt tyst nu i alla fall. Han fattade väl att han gjorde bort sig BIG TIME.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  26. #7076
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Volvo är som aids, lätt att skaffa men svårt att bli av med
    Hoppas du inte är seriös för det finns inte många bilmärken i Sverige med så bra andrahansvärde Medans SAAB andrahansvärde är pinsamt...
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  27. #7077
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Hoppas du inte är seriös för det finns inte många bilmärken i Sverige med så bra andrahansvärde Medans SAAB andrahansvärde är pinsamt...
    Vilket är jävligt bra om man ska köpa en..
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  28. #7078
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Hoppas du inte är seriös för det finns inte många bilmärken i Sverige med så bra andrahansvärde Medans SAAB andrahansvärde är pinsamt...
    Att du ska dra in saab igen är bara pinsamt.

  29. #7079
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Vilket är jävligt bra om man ska köpa en..
    Och? Är väll bättre om du köper en bil och sen får tillbaka 70-80% av vad du gav än att du får 40-50 %?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  30. #7080
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Och? Är väll bättre om du köper en bil och sen får tillbaka 70-80% av vad du gav än att du får 40-50 %?
    man får en fin saab 9-5 07 för 80k, hur mycket mer tror du dom kommer sjunka i värde?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in