1. #7171

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Visst jag kan ta en bild. Kommer dock inte hjälpa mig själv på något sätt.. mest för att visa hur förjävligt det ser ut isåfall.

    om jag har förstått det rätt så krävs det en nyckel för att få bort bulten? sån sort som man låser upp saker med? om fälgarna är värda nått så testa om en låssmed kan få upp låsen? om du inte testat innan :p
    Det heter låsnyckel för att det är en hylsa som gör att ingen annan kan få upp den. Många har 1 sån bult på varje fälg för att ingen ska kunna sno fälgarna. Man behöver sin unika hylsa. Men ja fälgarna är värda en del. Ett par ace 18" är det.

    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Man skulle typ behövt sätta bilen i en pelarborrmaskin..
    ja fan vad enkelt det varit då!

    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Det är inte en sån nyckel, det är en speciell bits eller vad det kallas.
    hylsa är väl mer rätt..

    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Slagborr och diamantborr, sen är det bara börja
    Piggen på bulten gör att det är omöjligt att få borret att greppa. Det som är problemet, och man kommer inte åt med dremmel för den delen heller.. Isåfall om man har någon hylsa som gör att man tvingar borret på piggen.

    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Hylsa.

    Det måste gå att få tag på dom om man frågar fälgtillverkaren eftersom dom följde med fälgarna?
    Tror inte dem föjde med. Och eftersom bultarna inte går att få av kan man inte se numret på bulten heller. Skulle tro att bulten är "special fälgar", men hjälper inte att köpa alla deras nycklar heller. Förra ägaren har spänt bulten så jävla hårt att den är i princip helt rund.

    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    För nån timme skrattade jag nästan åt ditt problem, men nu sitter jag í exakt samma sits! Köpte bil igår, fick punktering idag och så satt det förstås sånadär på varenda hjul, letat igenom hela bilen nu utan lycka, blir att ringa tidigare ägare nu i hopp om att hylsan finns kvar!
    Yess! Men antar att man kan ta din bult utanpå? att bultarna inte är lika stora som bulthålen dvs, isåfall fixar en däckfirma det på bara någon minut.

  2. #7172
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Fick sladd med syrrans c240 igår i 120km/h, alla hjulen gled i sidled men det gick att räta upp den som tur va! Inte helt fel med lite adrenalin på måndags eftermiddagarna
    Obehagligt! Själv fick jag sladd i 240km/h igår, kastade rätt hyfsat fram och tillbaka innan jag styrde den rakt igen :S Sjukt obehagligt..

    edit: Körde 500E'n då.

    För övrigt så lämnades 540in in på lack lackering igår

  3. #7173
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Obehagligt! Själv fick jag sladd i 240km/h igår, kastade rätt hyfsat fram och tillbaka innan jag styrde den rakt igen :S Sjukt obehagligt..

    edit: Körde 500E'n då.

    För övrigt så lämnades 540in in på lack lackering igår
    Hoppas att du var ensam på vägen när du körde så fort, annars är det jävligt idiotiskt att köra så fort.

    Killar vad tycker ni är snyggast på Volvo ; 18" Nebula eller 19" R-fälgar?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  4. #7174

  5. #7175
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av tobbe94 Visa inlägg
    hoppas att du var ensam på vägen när du körde så fort, annars är det jävligt idiotiskt att köra så fort.

    killar vad tycker ni är snyggast på volvo ; 18" nebula eller 19" r-fälgar?
    19" r

  6. #7176

  7. #7177
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Yess! Men antar att man kan ta din bult utanpå? att bultarna inte är lika stora som bulthålen dvs, isåfall fixar en däckfirma det på bara någon minut.
    Löste sig som tur var efter jag fått tag på förrförra ägaren Hur går det själv? Jag tänkte som sista utväg att cnc-fräsa en egen hylsa, annars kan det bli tufft!
    Don´t make excuses, make horsepower!

  8. #7178
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nebula, 19" är fan för stort.
    +1 19 tummare har ingen mer fördel än att dem ser snygga ut.

    sen tycker jag nog att nebula passar mer på en 945a.

    ska för övrigt kolla på en 200sx imorgon, kul liten sladdevagn
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  9. #7179
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Löste sig som tur var efter jag fått tag på förrförra ägaren Hur går det själv? Jag tänkte som sista utväg att cnc-fräsa en egen hylsa, annars kan det bli tufft!
    Vad är det för bultar/muttrar ni har? Duger inte svetsen, på mina låsmuttrar jag hade på 940 så hade det fungerat att svetsa fast ett plattjärn t ex.
    Blastergurra tänkte ju nästan förstöra sina fälgar för att få bort dem så då antar jag att man inte är så rädd att det blir varmt och fälgen haverar lite.
    För min del så märkte jag att låsmuttrarna inte var åtskruvade, så det problemet var inget problem

  10. #7180
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Obehagligt! Själv fick jag sladd i 240km/h igår, kastade rätt hyfsat fram och tillbaka innan jag styrde den rakt igen :S Sjukt obehagligt..

    edit: Körde 500E'n då.

    För övrigt så lämnades 540in in på lack lackering igår
    Fyfan, kan tänka mig att de va ganska obehagligt i dubbla hastigheten! Men sålänge man har utrymme(tex motorväg) så brukar de gå att ordna upp för de kan ju, som för dig, kasta lite
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Hoppas att du var ensam på vägen när du körde så fort, annars är det jävligt idiotiskt att köra så fort.

    Killar vad tycker ni är snyggast på Volvo ; 18" Nebula eller 19" R-fälgar?
    Lägg av med moralsnacket.

    Ocean är snyggaste efter Radious R6 eller hur de nu stavas.
    Tycker 19" R är lite för stora, 18" räcker.

  11. #7181
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av bob_skill Visa inlägg
    Vad är det för bultar/muttrar ni har? Duger inte svetsen, på mina låsmuttrar jag hade på 940 så hade det fungerat att svetsa fast ett plattjärn t ex.
    Blastergurra tänkte ju nästan förstöra sina fälgar för att få bort dem så då antar jag att man inte är så rädd att det blir varmt och fälgen haverar lite.
    För min del så märkte jag att låsmuttrarna inte var åtskruvade, så det problemet var inget problem


    Här har vi min iaf! Dom är inte svetsbara dom där jävlarna heller så det blir svårt
    Don´t make excuses, make horsepower!

  12. #7182
    Grenrör tar form, helsvetsning + anslutningar för wastegate kommer i helgen!








  13. #7183
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Fan va snyggt fin saab!

    Denna är också fin Saab

    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  14. #7184

  15. #7185
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Tänkte dra iväg och kika på en saab 9-5 nu snart men jag som inte kan så mycket om bilar tänkte höra mig för lite.

    Vad bör man fråga om bilen, servicebok, när kammremmen byttes osv osv? Och vad bör man kika/känna efter när man väl är på plats och ska kika på den?
    kolla efter rost vid trösklar vid hjulhuset och bakluckan

  16. #7186
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Fan va snyggt fin saab!

    Denna är också fin Saab
    Man tackar!
    najsig 900 og!

  17. #7187

  18. #7188
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Lancian redo för att skrotas
    varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  19. #7189
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Tänkte dra iväg och kika på en saab 9-5 nu snart men jag som inte kan så mycket om bilar tänkte höra mig för lite.

    Vad bör man fråga om bilen, servicebok, när kammremmen byttes osv osv? Och vad bör man kika/känna efter när man väl är på plats och ska kika på den?
    Den har antagligen kamkedja så det blir lite svårare att kolla

    Men kolla efter rost i dörrar, kolla oljan och sånt smått så det ser bra ut
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  20. #7190
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg


    Här har vi min iaf! Dom är inte svetsbara dom där jävlarna heller så det blir svårt
    Vad är det som gör att man inte kan svetsa dem, det vill säga vad är det för material?

    Skulle man inte kunna testa att ta ett rör som man slår på, på utsidan av muttern?

  21. #7191

  22. #7192
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Topplockspackningen är paj. Och så måste fjädrarna bytas och bromsbackarna. Och de inte värt att fixa de.
    Köpa en Delta Intergrale nu då?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  23. #7193

  24. #7194
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Inget svårt att fixa ju
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  25. #7195

  26. #7196

  27. #7197

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Länge sen sist!

    Åker omkring i Mk2 Golf numera, underbar bil som nyligen slog om till 14 000 mil. Sparar pengar inför vintern, blir ny lack och en hel del nyplåt.

    *BILDER*

    Besiktigad utan anmärkning, med prickfritt protokoll och godkänd till sista december 2012.
    Brukar kolla på dina bilder som du lägger upp på fb, den är/kommer bli grym!

    Btw, är inte du moderator längre?

  28. #7198
    Citat Ursprungligen postat av Andy63
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  29. #7199

  30. #7200
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Hoppas att du var ensam på vägen när du körde så fort, annars är det jävligt idiotiskt att köra så fort.

    Killar vad tycker ni är snyggast på Volvo ; 18" Nebula eller 19" R-fälgar?
    19"R är väl fake? Men Nebula är helt klart snyggast.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in