1. #8461

  2. #8462

  3. #8463
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Tror nästa bil blir en i Golf-klassen, A3, 1-serie, Astra GTC, Golf GTI.. Lutar mest åt Astra atm.

  4. #8464
    "When we put a turbine in an airplane, we turned it into a jet. When we put one in a car, we turned it into a Saab."

  5. #8465
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Aha, aja får se tror de blir bygga ner de och plexi över!



    Enligt mig är de ett jävla nerbyte.
    5år nyare, 10k mil mindre och billigare att äga en golf V GTI är hur som helst inget nerbyte

  6. #8466

  7. #8467
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Sant, men hade ingen aning om att du kollade på sådana busbilar, då tar jag tillbaka min åsikt om du ska kolla på en sådan!
    Eller Astra GTC med 240hk, 350nm, sport chassi och OPC paket. Inte helt fel


  8. #8468
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Eller Astra GTC med 240hk, 350nm, sport chassi och OPC paket. Inte helt fel

    Då är frågan om det blir så mycket billigare än s60n

  9. #8469
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Då är frågan om det blir så mycket billigare än s60n
    Nja vinner nog inget på inköp att köpa en sådan, men i ägandet gör jag det Det rör sig inte om en OPC, utan en med OPC kjolar och chippning Ev. större IC också då dom har löjliga från början.

  10. #8470
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Nja vinner nog inget på inköp att köpa en sådan, men i ägandet gör jag det Det rör sig inte om en OPC, utan en med OPC kjolar och chippning Ev. större IC också då dom har löjliga från början.
    Tänkte inte på inköps priset utan i Gasmoney

  11. #8471
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Tänkte inte på inköps priset utan i Gasmoney
    Jaha, ja jag ligger under det Volvo anger att min bil ska dra nu i snitt. Och det är lite över 1l/milen. Så tror inte det blir värre då Opel anger ca 0.8-0.9 vid samma körning.

  12. #8472
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jaha, ja jag ligger under det Volvo anger att min bil ska dra nu i snitt. Och det är lite över 1l/milen. Så tror inte det blir värre då Opel anger ca 0.8-0.9 vid samma körning.
    Då tjänar du på det i längden vill säga

  13. #8473
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Då tjänar du på det i längden vill säga
    Japp! Sen att jag tror att en Astra med sportchassi är roligare att köra än S60n. Ska ta och provköra en Astra innan jag importerar från Tyskland. Men S60n känns mest bara klumpig, mer autobahn cruiser.

  14. #8474
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Japp! Sen att jag tror att en Astra med sportchassi är roligare att köra än S60n. Ska ta och provköra en Astra innan jag importerar från Tyskland. Men S60n känns mest bara klumpig, mer autobahn cruiser.
    Förstår precis vad du menar, dom är väll på ett ungefär lika långa som V70n?

  15. #8475
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Förstår precis vad du menar, dom är väll på ett ungefär lika långa som V70n?
    Ja det är nog inte många cm som skiljer dom åt, bara några cm på kofångaren bak tror jag.
    När den står bredvid XC90n här hemma ser dom nästan lika långa ut, XC90n är ju givetvis längre. Men inte är det mycket.

  16. #8476
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Eller Astra GTC med 240hk, 350nm, sport chassi och OPC paket. Inte helt fel

    Var det inte en viss Björn Hast som sa att över 200 hk på framhjulen var onödigt?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  17. #8477
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Ja det är nog inte många cm som skiljer dom åt, bara några cm på kofångaren bak tror jag.
    När den står bredvid XC90n här hemma ser dom nästan lika långa ut, XC90n är ju givetvis längre. Men inte är det mycket.
    Hehe, Volvo C30 verkar vara den enda som avviker i storleken.

  18. #8478
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Var det inte en viss Björn Hast som sa att över 200 hk på framhjulen?
    Jo visst är det vannsinnigt och idiotiskt. Men har inte lust att köra BMW 3-serie (om det inte är dom nyare) eller plastig Japs så tar vad man har

    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Hehe, Volvo C30 verkar vara den enda som avviker i storleken.
    och gamla S40/V40 och nya S40/V50. Volvo S80, S60, V70, XC70, XC60, XC90, C70 bygger allihopa på samma botten platta

  19. #8479
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jo visst är det vannsinnigt och idiotiskt. Men har inte lust att köra BMW 3-serie (om det inte är dom nyare) eller plastig Japs så tar vad man har



    och gamla S40/V40 och nya S40/V50. Volvo S80, S60, V70, XC70, XC60, XC90, C70 bygger allihopa på samma botten platta
    Hade förståt dig om du kollat på en GTI men en rostig Opel är ju inget mot en S60 T5.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  20. #8480

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Hade förståt dig om du kollat på en GTI men en rostig Opel är ju inget mot en S60 T5.
    Men en s60 är ju så stort å klumpig. Finns ingen direkt skoj körklädje i dom om man jämför en gti eller en opel sport model med 240 hästar så är en liten bil å fan så mycket roligare att köra lär den vara!

  21. #8481
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Men en s60 är ju så stort å klumpig. Finns ingen direkt skoj körklädje i dom om man jämför en gti eller en opel sport model med 240 hästar så är en liten bil å fan så mycket roligare att köra lär den vara!
    Visst Volvo kanske är tråkiga och i vissa fall slöa (som min 945a och farsans V70 -10), men en Opel är fortfarande en Opel. Dock kanske det kan ble en bra Sleeper.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  22. #8482

  23. #8483

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Visst Volvo kanske är tråkiga och i vissa fall slöa (som min 945a och farsans V70 -10), men en Opel är fortfarande en Opel. Dock kanske det kan ble en bra Sleeper.
    Jag ser inget fel med att ha en opel som en liten sportbil. Den som han nu snackade om. Istället för sin s60
    Dock är väl den golfen du sa hast väldigt dyr? Eller ska det vara en äldre model?

  24. #8484
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Tror nästa bil blir en i Golf-klassen, A3, 1-serie, Astra GTC, Golf GTI.. Lutar mest åt Astra atm.
    Satsa på en BMW 130i Inte för att jag har kört en, men just kombinationen 3.0L r6, bakhjulsdrift är ju rätt unikt och häftigt i en golf klassare.


    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Ska ta och provköra en Astra innan jag importerar från Tyskland.
    Har du erfarenheter av att handla bil från Tyskland så får du gärna dela med dig av dem, funderar själv på import till nästa bilbyte, då det både är lägre priser och MYCKET bättre utbud i Tyskland.
    Atm så står en Mercedes S600 V12biturbo w220 facelift högs upp på önskelistan som nästa bil. V12 Biturbo på 500hk/800nm och ALL utrustning slår aldrig fel, att man sedan kan få ut 600+hk och 1000+nm på bara omprogramering är ett STORT +

    Får se om jag kanske ska kränga iväg E500'an tidigt i vår, och lägga till pengar, för att strax efter åka till Tyskland och handla bil. Ska nog i alla fall behålla 540in om ekonomin tillåter.

  25. #8485

  26. #8486

  27. #8487
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Hade förståt dig om du kollat på en GTI men en rostig Opel är ju inget mot en S60 T5.
    Jo jag har gjort det, men tror inte jag har någon lust att att punga ut 20k till för en bil som bara är lite bättre och gått mer än vad min S60 har. GTI är på tok för högt pris satta.

    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Men en s60 är ju så stort å klumpig. Finns ingen direkt skoj körklädje i dom om man jämför en gti eller en opel sport model med 240 hästar så är en liten bil å fan så mycket roligare att köra lär den vara!
    Ja det är dom. Nej den glädjen man får är när man kör rakt fram, i kurvor kränger den och blir mest bara svampig. Klart en bil med liten hjulbaslängd och några hästar på hjulen ligger bra till både i kurvor och på rakor.

    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    min vulva duger bara till en sak och inget annat. Härda på hala vägar, fan så slö med tråkigt effektregister
    Börjar känna likadant

    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Jag ser inget fel med att ha en opel som en liten sportbil. Den som han nu snackade om. Istället för sin s60
    Dock är väl den golfen du sa hast väldigt dyr? Eller ska det vara en äldre model?
    Jo jag har tittat mer på sportbilar inom golfbil-klassen.
    Jo Golf V är äckligt dyr och dom äldre är fula imo.

    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Satsa på en BMW 130i Inte för att jag har kört en, men just kombinationen 3.0L r6, bakhjulsdrift är ju rätt unikt och häftigt i en golf klassare.

    Har du erfarenheter av att handla bil från Tyskland så får du gärna dela med dig av dem, funderar själv på import till nästa bilbyte, då det både är lägre priser och MYCKET bättre utbud i Tyskland.
    Atm så står en Mercedes S600 V12biturbo w220 facelift högs upp på önskelistan som nästa bil. V12 Biturbo på 500hk/800nm och ALL utrustning slår aldrig fel, att man sedan kan få ut 600+hk och 1000+nm på bara omprogramering är ett STORT +

    Får se om jag kanske ska kränga iväg E500'an tidigt i vår, och lägga till pengar, för att strax efter åka till Tyskland och handla bil. Ska nog i alla fall behålla 540in om ekonomin tillåter.
    För dyr i inköp för mig, annars hade jag inte tvekat kan jag lova!

    Nu är ju Tysklands importen riktigt billig! Har pratat med både skatteverket och transporstyrelsen. Bara för vi handlar inom EU behöver vi inte göra mer än registrerings besiktiga, och skaffa import/export skyltar när man tar hem den. Köper man hos handlare ska dom fixa det åt en!

    Fan grabber, detta var ju inte bra, fastnat för en fransk bil, Renault Megane Sport 225. 0-100: 6.5 och en blandad körning på 0.8l/milen och en helförsäkring på mig kostar 15k per år. Inte bra, inte bra, övertala mig att franskt inte är bra? 4år nyare och gått 7000mil

     



  28. #8488

  29. #8489

  30. #8490

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in