1. #9751
    Någon som har erfarenhet av cheva s10 med 2,2 l fyran? Förbrukning, reservdelar, pålitlighet, köregenskaper osv

  2. #9752
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Bytte till sportstolar och läderinredning i början av förra veckan, så jävla nice enligt mig, bara dörrsidorna och M-ratten kvar (som jag har hemma)



    Dock hände det som inte fick hända i fredags förra veckan..




    När jag har fått ordning gå bilen så behöver jag nya fälgar, Har funderat på någon av dessa. Vad tycker ni?

    Cades apollo: 19X9.5" bak och 8.5" fram


    BBS LM 19x9.5" + 8.5"


    BMW M-parallel 19x9.5" + 8.5"


    BBS LM-R 19x10" + 8.5"


    Själv är jag sjukt sugen på BBS LM-R, men är jäkligt osäker..

  3. #9753
    Apollo, så cleant.

    Hur krockade du?

  4. #9754
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Apollo, så cleant.

    Hur krockade du?
    Lutar åt BBS LM-R om jag ska ja mer race stukade fälgar med kant, eller Cades apollo om jag ska ha fälgar utan kant, dem är ju sjukt feta också.
    Eller om jag skulle hitta ett par fräscha original M5 e39 fälgar igen, så skulle det vara bra, gillar dem + nu kommer jag ha 3 stycken reservfälgar.

    Annars är jag sugen på ett par BMW Styling 128 Sternspeiche helst i 19" eller kanske 20" med bredare bakfälg.


    Dem på bilden är dock 21"

    Jag fick sladd och körde in i en vägkant, med en stolpe Kul med trafikförsäkring också ^^

  5. #9755
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    Dåligt med kylarvätska,vattenpumpen trasig,igensatt kylare,spricka i toppen.
    Om det är en spricka i toppen så brukar ju oftast vattnet åka ut där och då så blir den ju överhättad.

    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Det tänkte jag också, att den blir varm fort borde väll inte vara något problem. Står inget om att den blir överhettad utan bara att den blir varm fort och att hon inte inte vet hur man fixar det... Får väll slå en signal så man får lite tydligare info
    Det kan ju vara antingen termostaten eller fläkten på kylet som lagt av med

  6. #9756
    Citat Ursprungligen postat av Andy63
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  7. #9757
    Kanske fel tråd men vad rekomenderar ni som första bil? Jag tänkte typ någon bil som man bara ska ta sig fram med och som drar under 0.8 liter milen.

    Kanske ni kan rekomendera några märken som har små bilar? :3
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  8. #9758

  9. #9759
    Hmm tänkte om Nissan, toyota, suzuki har några små bilar som är driftsäkra och drar lite?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  10. #9760
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Hmm tänkte om Nissan, toyota, suzuki har några små bilar som är driftsäkra och drar lite?
    Saab

  11. #9761
    Har dem små bilar? o:
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  12. #9762

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Hmm tänkte om Nissan, toyota, suzuki har några små bilar som är driftsäkra och drar lite?
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Saab
    Där fick du till de

    Toyota Aygo - Citroën C1 - Peugeot 107. Suzuki har Swift Sport som jag tycker ser rätt schysst ut. Vad har du för budget?

    http://www.blocket.se/alvsborg/Peuge....htm?ca=15&w=3 (Fail med regnr såg jag nu, haha!)

  13. #9763

  14. #9764

  15. #9765
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    du snackar om hur fina o lyxiga bilar du har, o så har du bara trafikförsäkring? goo fail där...
    jag kör trafik på min volvo, men det är bara för att det inte är lönt med mer på den
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  16. #9766
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    du snackar om hur fina o lyxiga bilar du har, o så har du bara trafikförsäkring? goo fail där...
    jag kör trafik på min volvo, men det är bara för att det inte är lönt med mer på den
    Jag har hel med lägsta självrisk på min, dock enbart för att den inte var mycket dyrare än med halvförsäkring. Men hade nog också haft trafik om jag hade försäkrat bilen på mig.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  17. #9767

  18. #9768
    Ja du. Jag tittade runt på gamla bilar mellan 1985-1998 som ligger runt 10k. Då min budget ligger på 10k! Inte mycket men liksom som första bil!

    Fail Quote..
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  19. #9769
    Vad föredrar ni V6a eller rak6a ?

  20. #9770

  21. #9771

  22. #9772

  23. #9773
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    äh, krockar ja volvon får ja inte mkt, skulle ja kvadda den tar ja bara motor osv o sätter i en annan bil bara
    En bekant till mig körde för ett par år sen in i röven på en ML med en 945 LTT SE årsm 97, han fick 28 k för den och då hade den gått 30k+mil. Inte illa då han gav 12 för den
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  24. #9774

  25. #9775

  26. #9776
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Kanske fel tråd men vad rekomenderar ni som första bil? Jag tänkte typ någon bil som man bara ska ta sig fram med och som drar under 0.8 liter milen.

    Kanske ni kan rekomendera några märken som har små bilar? :3
    VW Lupo 3L TDI, optimalt för studenter, 0.28-0.38l/milen. Finns folk som fått ner dom till 0.18.
    Annars Audi A2, småbilen som är gjord helt i aluminium

  27. #9777
    Hmm ni har faktiskt tagit upp märken jag inte ens har tittat åt. Det gillas!

    Bmw 316 är dem billig i inköp och billiga i reservdelar?

    Och Audi och Lupo är dem billiga i inköp?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  28. #9778
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Hmm ni har faktiskt tagit upp märken jag inte ens har tittat åt. Det gillas!

    Bmw 316 är dem billig i inköp och billiga i reservdelar?

    Och Audi och Lupo är dem billiga i inköp?
    Lupon kan du få från typ 25k-50k och Audin börjar runt 40k, båda bilarna börjar få samlar status och därför börjar priserna gå uppåt

  29. #9779

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Lupon kan du få från typ 25k-50k och Audin börjar runt 40k, båda bilarna börjar få samlar status och därför börjar priserna gå uppåt

    Är det verkligen så att dom börjar stiga i värde? A2 är ju allmänt känd för att vara ett misslyckande från Audis sida och ser förjävla töntiga ut. Lupo Gti kan jag tänka mig håller sig fint i värde dock.

    http://www.blocket.se/alvsborg/Vw_lu....htm?ca=15&w=3

  30. #9780
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    du snackar om hur fina o lyxiga bilar du har, o så har du bara trafikförsäkring? goo fail där...
    jag kör trafik på min volvo, men det är bara för att det inte är lönt med mer på den
    Snackar jag om hur fina och lyxiga bilar jag har? När gjorde jag det?
    För samma pengar som helförsäkringen kostar så kan jag göra en likadan krock på vardera av mina bilar, varje år. Risken för det är ju rätt liten, därför anser jag att trafikförsäkring är mer värt. Körde jag bilar för kanske 200kkr styck eller dyrare så skulle jag köra hel, men på en bil vars värde understiger 100000:- så tycker jag att halv/trafik räcker. Speciellt med tanke på att försäkringsbolag inte tar hänsyn till att jag har plöjt ned 40-50k på bilen, om jag skulle ta det här på helförsäkring hade med största sannolikhet bilen blivit skrotad, och jag hade fått betalt för den billigaste 540 E39 på blocket, vilket kanske är runt 30k för nått lik.

    Så varför är det fail? Har råd med försäkring, bensin, skatt, skötsel, reparation osv. Ser inte vart det är "fail"

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in