1. #9871

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    men du kan ju inte fastställa att det är svänghjulet, isåfall hade den gått igång om man rullat igång den

    åkerlund: har den sett sina sista dagar och du inte kan fixa felet själv så skrota
    Funkar inte din s70 längre?
    Stog skrot i rubriken såg jag nu

  2. #9872
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Visst den har jag kollat på. Men inga av mina föräldrar vill åka så långt. Är redigt långt
    Max 20mil sa dom.
    Vet någon om men kan få ut besiktingpapper på en bil man inte äger själv?
    Går inte det att ordna via carfax? Tror dock det kostar beroende på vilken information du vill ha.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  3. #9873
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    men du kan ju inte fastställa att det är svänghjulet, isåfall hade den gått igång om man rullat igång den

    åkerlund: har den sett sina sista dagar och du inte kan fixa felet själv så skrota
    Antar att du skulle citera Åkerlund...
    Skrev att det tex kunde vara svänghjul, sitter väll tändlägesgivare där? Men å andra sidan lär de låta illa om man försöker rulla igång en bil med trasigt svänghjul också...

    Hela grejen låter väldigt skum, varför skulle den bara dö för att man lägger i 1an även om man rullar bakåt?

  4. #9874

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av sewa Visa inlägg
    I nynäshamn, det e inga hål på den alls, förra ägaren har rostlagat den, ser ju inte ny ut. Är en 89 har jAg för mig
    fasen, nynäshamn är lite i längsta laget att hämta låter ju jävligt bra faktiskt! fb/msn så kan vi snacka mer?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  5. #9875
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Funkar inte din s70 längre?
    Stog skrot i rubriken såg jag nu
    nepp. kortsluten styrbox. går att köra med men har ca 40-50hk upskattningsvis letar ny motor o kommer där inget inom snar framtid blir det en packåsna och ny bil inhandlas

    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Antar att du skulle citera Åkerlund...
    Skrev att det tex kunde vara svänghjul, sitter väll tändlägesgivare där? Men å andra sidan lär de låta illa om man försöker rulla igång en bil med trasigt svänghjul också...

    Hela grejen låter väldigt skum, varför skulle den bara dö för att man lägger i 1an även om man rullar bakåt?
    precis. där sitter ju en tändlägesgivare men då skulle bilen hoppat igång snabbt iomed att startmotorn omöjligt kan ha rensat ett helt svänghjul på kuggar

    ja låter sjukt skumt
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  6. #9876

  7. #9877
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Fan vad tråkigt! :/ Hur/varför händer en sån sak? För än som inte vet.. Ska du köpa ny bil får du gärna sälja din dump till mig!
    just detta hände av att ett företag som hade 0 koll var inne och löddade i boxen och det har bara varit en tidsfråga innan detta skulle hända. så det är ju sjukt sällan, en styrbox ska inte gå sönder, oftast får man en ny på garantin eller försäkringen då men dte får ju inte jag i detta fallet. hehe dumpen flåsar gott som satan ska du veta. lagom karaktär på ljudet och låter inte som en japse bil
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  8. #9878

  9. #9879
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Antar att du skulle citera Åkerlund...
    Skrev att det tex kunde vara svänghjul, sitter väll tändlägesgivare där? Men å andra sidan lär de låta illa om man försöker rulla igång en bil med trasigt svänghjul också...

    Hela grejen låter väldigt skum, varför skulle den bara dö för att man lägger i 1an även om man rullar bakåt?


    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    precis. där sitter ju en tändlägesgivare men då skulle bilen hoppat igång snabbt iomed att startmotorn omöjligt kan ha rensat ett helt svänghjul på kuggar

    ja låter sjukt skumt
    Tror ni inte det kan vara kamremen/kedjan som har flygit

  10. #9880

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Nej, Har inte kommit upp någon mer aktiv bil.
    Förutom denna: Fast gillar inte färgen så jävla mycket
    http://www.blocket.se/kalmar/V70_t5_....htm?ca=22&w=3
    Den tycker inte jag att du ska köpa, känner han som har den nu och han som hade den innan också.
    Den har varit jävligt hårt körd dom senaste 5000 milen.
    Dock relativt nyrenoverad samt lackad.

  11. #9881

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Den tycker inte jag att du ska köpa, känner han som har den nu och han som hade den innan också.
    Den har varit jävligt hårt körd dom senaste 5000 milen.
    Dock relativt nyrenoverad samt lackad.
    Jaha, hade kunnat tänka mig. Är nog dom flesta stylade t5or på blocket.
    Väntar på att någon annan åker upp som inte en ungdom äger

  12. #9882

  13. #9883

  14. #9884

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Jaha, hade kunnat tänka mig. Är nog dom flesta stylade t5or på blocket.
    Väntar på att någon annan åker upp som inte en ungdom äger
    Vet en gammal gubbe som bor 1 mil från mig som har en t-gul 855 t5, han har äkta 17" R-fälgar osv.
    Den kör han sina motorsågar i när han åker till skogen

  15. #9885

  16. #9886
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Här kommer den iallafall!

    Hållt på med bilen varje kväll i nästan 3 veckor nu, därför man postat dåligt här. menmen, såhär är det nu!
    Besiktigade bilen förra fredagen. Den gick igenom med lite tur, då huvlåsen inte ville funka.. Fick dock en 1 på att ena lyktan lös ner i backen. Blev inte särskilt förvånad när jag såg att förra ägaren pajjat justeringen heller. Så köpte en ny lykta, huvlås och lite annat gott. Sen var det bara att börja riva ner fronten för 4e gången, och sista förhoppningsvis Var även framme med den gula toningen.



    Slutade såhär, blev ju ganska nice Röktonade blinkers på med!


    Nya däcken bak. Blev för tight med 235, så fick valsa skärmarna idag


    Såhär ser det nu, lite småpill o skit kvar. Även en polering. Men ser ju rätt schyst ut? Ser inte ut som samma bil iallafall







    Irl ser den riktigt nice ut iallafall, IMO!
    Redigt snygg nu

  17. #9887

  18. #9888
    dalmassss avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    87
    såhär ser en 240 ut på isen, för jag antar att ni aldrig har sett en 240 på is?


  19. #9889

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Här kommer den iallafall!

    Hållt på med bilen varje kväll i nästan 3 veckor nu, därför man postat dåligt här. menmen, såhär är det nu!
    Besiktigade bilen förra fredagen. Den gick igenom med lite tur, då huvlåsen inte ville funka.. Fick dock en 1 på att ena lyktan lös ner i backen. Blev inte särskilt förvånad när jag såg att förra ägaren pajjat justeringen heller. Så köpte en ny lykta, huvlås och lite annat gott. Sen var det bara att börja riva ner fronten för 4e gången, och sista förhoppningsvis Var även framme med den gula toningen.



    Slutade såhär, blev ju ganska nice Röktonade blinkers på med!


    Nya däcken bak. Blev för tight med 235, så fick valsa skärmarna idag


    Såhär ser det nu, lite småpill o skit kvar. Även en polering. Men ser ju rätt schyst ut? Ser inte ut som samma bil iallafall



    Irl ser den riktigt nice ut iallafall, IMO!

    Ser grymt schysst ut! Den har du fixat bra

  20. #9890

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Men..
    Riktigt misskött utvändigt, kan tänka mig att den är lika äcklig invändigt.
    Dessutom är den alltid skitig. Ska försöka ta kort på den nästa gång jag ser den

  21. #9891
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Här kommer den iallafall!

    Hållt på med bilen varje kväll i nästan 3 veckor nu, därför man postat dåligt här. menmen, såhär är det nu!
    Besiktigade bilen förra fredagen. Den gick igenom med lite tur, då huvlåsen inte ville funka.. Fick dock en 1 på att ena lyktan lös ner i backen. Blev inte särskilt förvånad när jag såg att förra ägaren pajjat justeringen heller. Så köpte en ny lykta, huvlås och lite annat gott. Sen var det bara att börja riva ner fronten för 4e gången, och sista förhoppningsvis Var även framme med den gula toningen.



    Slutade såhär, blev ju ganska nice Röktonade blinkers på med!


    Nya däcken bak. Blev för tight med 235, så fick valsa skärmarna idag


    Såhär ser det nu, lite småpill o skit kvar. Även en polering. Men ser ju rätt schyst ut? Ser inte ut som samma bil iallafall







    Irl ser den riktigt nice ut iallafall, IMO!
    Ser riktigt fräsch och snygg ut nu, tycker dock du ska ta bort klibban på rutan!

  22. #9892

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Tackar!

    Ser grymt schysst ut! Den har du fixat bra
    Aah jag är nöjd! Kostat mig ca 30k + en jävla massa timmar.. Menmen, har iallafall gjort så man kan denna bilen och ut in nu.

    Citat Ursprungligen postat av Sellstedt Visa inlägg
    Ser riktigt fräsch och snygg ut nu, tycker dock du ska ta bort klibban på rutan!
    Tackar! Jo den är väl ganska fräsch.. Jo den ska bort!! Måste bara ha en ny först. Skulle trycka upp min "sponsor" på en sådan dekal och göra reklam för honom.. Men vet itne hur det blir med det, den ska bytas iallafall

    Kommer ev en BSR dekal
    Senast redigerat av BlasterGurra^ den 2012-03-29 klockan 18:00.

  23. #9893
    köpte en e30 touring turbo som ska hämtas på lördag. går sinnesjukt fint!!

    någon som har en turbo matad bil och lyckas få igenom den på bess, köpebesiktning eller liknande?
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  24. #9894

  25. #9895

  26. #9896
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Lackade insatser aka r-design, led i dimljusen och silverlackerade bromsok. Nöjd? Ja!

    Mobilbilder med felaktiga färger får duga!





  27. #9897

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Lackade insatser aka r-design, led i dimljusen och silverlackerade bromsok. Nöjd? Ja!

    Mobilbilder med felaktiga färger får duga!





    Ser fint ut. Dock var de inte alls fint med svarta sidospeglar
    R front skulle suttit fint och sänkingsats

  28. #9898

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    406
    hittade precis vento grill till golfen på skroten, och har redan resten av sakerna ( huv och lampor) så under lovet blir det vento konvertering, fuck yeah

    illustrationen jag gjorde för att se hur det kommer bli


  29. #9899
    Tyckte de va snyggt med svarta speglar.

    Sänka den är imo prio 1, men förstår om du inte gör det när du ska sälja den.

  30. #9900

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in