1. #10471
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    ofan, trodde dom gick mkt på vikten där. ja hade iaf satsat på 5 serie, mkt bekvämare ju
    Ja men dyrt, ska fundera ett par veckor till...

  2. #10472
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Vart fan hittar du en 2.7a som går snålt? Dessutom kan man få s4an med iaf 5 olika motorer?

    Jag vet inte vad du har för inkomst eller hur du får tag i pengar men inte en ända bil som nämnts går att köra som 18åring utan fast jobb.
    För att vara 250hk med dubbla turbos och 2.7l och konstant fyrhjulsdrift tycker jag dom är snåla. Går ju fan snålare än min gamla T5a.
    Då omformulerar jag mig, S4 B5

  3. #10473

  4. #10474

  5. #10475

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Någon som sitter på centrumkåpor till volvo? (Nya emblaget)

  6. #10476
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Min chippade A6 2.7T (310hk/450nm) kör jag på 1.25 i snitt, en heldel motorväg.. 540'n var snålare dock
    Beror ju helt på ens körstil också och vart man bor

  7. #10477

  8. #10478
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Kommer inte under 1.15 på motorväg med farthållaren på 120 men det visste jag sen innan, men att säga att den är snål är kanske att ta i :p 540n med v8, visserligen inte 4wd men automat istället låg på 0.9 ungefär med samma sträcka/hastighet
    Ja men där jag bor är det i princip bara landsväg, och ha farthållaren satt på 70 så gick de snålt minns inga siffror men det var snålare än min S60 som låg på 0.9

  9. #10479

  10. #10480
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Ja men där jag bor är det i princip bara landsväg, och ha farthållaren satt på 70 så gick de snålt minns inga siffror men det var snålare än min S60 som låg på 0.9
    Men då kan du ju inte säga att den går snålt, "alla" bilar går snålt på landsväg med farthållare...

  11. #10481

  12. #10482

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Pillat lite med bilen idag.. Vart en del repor på bilen av tidigare ägare, mest klantrepor där han förmodligen backat in i saker.

    Skruvade av dragkroken iallafall. Vaxade bort några repor med..

    närbild.



    Efter lite 3M såg det lite bättre ut iallafall. Bilen ska sedan poleras helt.

    Vad kör du med för medel eller tips på bra till polering?
    Har inget hemma är dags att ta köpa lite sånt

  13. #10483

  14. #10484

  15. #10485

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Kul att vi har samma åsikt om nått! 3m is the shit! Gurra, körde du med maskin eller för hand?

    Här är mitt lilla arkiv på bilar som jag rekondat:
    http://www.garaget.org/mypage/galler...45&album=17165

    Kör en Festo maskin, en rupes samt en cyclo maskin. Angående rekond/polering så är de verkligen värt att köpa kvalitets produkter. Måste dock köpa något nytt 1k lackskydd i veckan!

    Edit: Två bra sidor imo är: http://shop.bollnasbilvard.se samt http://www.prorecond.se/webshop/

    Aah det är grymt! Detta körde jag för hand, var för lat för att asa fram maskinen till det lilla. Men när jag kör hela bilen kommer maskin självklart användas, blir inte ens hälften så bra när man gnuggar.. Yes, det ser bra ut! Okej, ja det lönar sig om man vill ha en blank bil..

  16. #10486

  17. #10487

  18. #10488

  19. #10489

  20. #10490

  21. #10491

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Någon som har någon aning vart man kan få tag på en sån här R kåpan?


    Uploaded with ImageShack.us

  22. #10492
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Någon som har någon aning vart man kan få tag på en sån här R kåpan?
    Volvo har dem. Ibland dyker dem upp på Bildelsbasen också. Du vet om att du måste bygga om kåpan lite för att passa på gamla motorn?

  23. #10493

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    Volvo har dem. Ibland dyker dem upp på Bildelsbasen också. Du vet om att du måste bygga om kåpan lite för att passa på gamla motorn?
    Tack, vad exakt behövs byggas om på kåpan om du vet?

  24. #10494
    Hur ställer man lättast in handbromsen så det blir lika kraftigt på båda sidorna?

  25. #10495

  26. #10496

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Blev att slänga på fälgarna idag...


    Uploaded with ImageShack.us

  27. #10497
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    öööh, olika från bil till bil
    Jag formulerade mig fel, hur kan man lättast kolla så det är lika kraftigt på båda sidorna?

  28. #10498

  29. #10499

  30. #10500
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jag formulerade mig fel, hur kan man lättast kolla så det är lika kraftigt på båda sidorna?
    Hjulen i luften, växel ur. Kolla att ingen anliggning finns. Dra sen åt handbromsen hack för hack och gå ut o kolla mellan varje. På första hacket bör den väl knappt ta alls, andra lite grann och sen mer och mer. Man märker rätt lätt direkt om det är olika på höger o vänster. Sen kan du ju köra på tex en grusväg och dra i så du hör att det börjar släpa på ett hjul. Stanna, gå ut o kolla om det blivit likadana släpspår från båda....

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in